Daimler va colabora cu Ford pentru a dezvolta un motor cu trei cilindri în linie
Daimler a anunţat că va colabora cu Ford pentru a-şi dezvolta propriul motor turbo cu trei cilindri în linie, informează Automotive News.
Daimler va colabora cu Ford pentru dezvoltarea unei motorizări turbo cu trei cilindri în linie. Unitatea va fi utilizată atât de noua generaţie a lui Smart ForTwo, cât şi de viitorul Renault Twingo. Potrivit lui Ronald Kemmler, director dezvoltare motoare Mercedes-Benz, Ford îşi oferă cunoştinţele în dezvoltarea acestor motoare în schimbul tehnologiei de injecţie stratificată de benzină a noilor motoare Euro 6 de la Mercedes-Benz, prima unitate din această serie echipând facelift-ul lui E-Klasse.
Ţinta pentru noul Smart ForTwo echipat cu motorul cu trei cilindri în linie va fi atingerea unui prag de 96 grame CO2 pe kilometru. În prezent, actualul motor al lui ForTwo a fost dezvoltat de Mitsubishi, fiind folosit şi de ForFour, subcompacta realizată pe platforma lui Colt. Colaborarea dintre cele două mărci a fost stopată în 2008, când Smart a oprit producţia lui ForFour pe fondul vânzărilor slabe. Acum, Smart va da mâna cu Ford şi cu Renault-Nissan pentru a realiza modele noi, primul punct pe listă fiind noua generaţie a lui ForTwo.
Potrivit AutomotiveNews, colaborarea dintre Daimler, Renault şi Ford va atinge un nou punct, cei trei constructori plănuind să dezvolte împreună celule de hidrogen. Până în 2017, cei trei parteneri vor să dezvolte vehicule alimentate cu hidrogen, care să fie vândute publicului larg la un preţ accesibil. Motorizarea cu trei cilindri dezvoltată de Mercedes-Benz cu tehnologie Ford va fi utilizată şi de Renault. Avantajul celor de la Renault va fi capitalizat prin capacităţile de producţie, despre care reprezentanţii Daimler spun că sunt impresionante, fiind specializaţi în lucrul la scară mare.
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
tzenu_bmw, vineri, 24.05.2013 19:20
@Scorpyon........ne putem lua adio de la masinile care erau odata create de ingineri propriei marci...... Banii dicteaza tot ce se petrece in lumea asta......... pacat ca in ani 80-90 bani nu contau aproape deloc pt. un constructor ca Mercedes sau BMW....... acesti constructori ofereau tot ce era mai bun pe masinjile lor.....nu existau compromisuri........ in ziua de azi.........vedem pe strazi Mercedes si Dacia care inpart aceleasi motoare........ vedem bmw cu motoare diesel de 90 de cai-putere....... poi de ce??????? pt. ca sunt prosti........nu ar trebui sa se haladeasca in halu asta......... un constructor de lux nu ar trebui sa faca nuci un compromis.......parerea mea..... tot respentu pt. audi.........care e un constructor cu adevarat premium in tot ceea ce face...... pana si A1 are materiale mai calitative la interior decat bmw seria 1 parerea mea e ca doar seria3 si Z4 isi inving concurenti de la Audi...
-
dan_grc, vineri, 24.05.2013 20:35
Eu ma gandesc doar la 316i E36 cu 102 cai de pe vremea "bmw-urilor adevarate" @tzenu, doar seria 3 si Z4 sunt peste concurentii de la Audi? Tu stii mai bine, nu te mai contrazic, dar sa stii ca banii tot timpul au contat, e o diferenta de perceptie, banii s-au facut cu modelele obisnuite, ca si astazi. @Scorpyon Bmw, Mercedes, Audi, ca tot ai pomenit de diviziile de performanta, nu monteaza si motoare noi pe modelele obisnuite? Cum sa nu, acum ma gandesc daca vezi cu ochii tai cum se duce lumea auto, tot cu ochii tai ai vazut si apogeul productiei de motoare? Nu toate motoarele de acum 30 de ani erau reusite cum nici astazi nu sunt toate motoarele noi proaste, ai dreptate doar partial zic eu.
-
roger, vineri, 24.05.2013 20:41
Subscriub la parerea anteforumistilor. E mare pacat ca banii dicteaza totul si nu se mai pastreaza motorizarile de constructor premium. E aberant sa vezi un merzan cu motor renault pus si pe o dacie. Mare pacat!
-
Istoria automobilului, vineri, 24.05.2013 20:46
Audi nu a fost premium la inceputuri. Audi a fost ultimul dintre "cei 3" care a intrat in categoria premium. Un imbold a fost dat si de succesele in motorsport.
-
GsmWorld, vineri, 24.05.2013 20:51
De ce nu vedeti si partea buna?Probabil cei de la Mercedes au constat ca motorul de 1L de la Ford e foarte bun, si acum o sa-l modifice si ei un pic si o sa-l puna pe masinile lor, si asa avem certitudinea ca va fi un motor bun (deja testat) si o masina la un pret mai bun decat daca s-ar fi facut un motor de la zero cu riscul de a fi un motor nereusit. Iar daca privim in viitor (10-15 ani) am putea trage concluzia ca astea sunt printre ultimele motoare cu ardere interna.
-
@GsmWorld, vineri, 24.05.2013 21:24
,,va fi un motor bun"...pt. ei sau pt. noi?..luand in considerare aspectul mentionat de baietii de mai sus adica..........................................BANI!!!!!!!!!!!!!!! ce spui spre final ,cred ca ai dreptate....
-
dan, vineri, 24.05.2013 21:35
Bun. Platforme comune cu Infiniti, bifat. Motoare diesel de la Renault, bifat. Motor in 3 cilindri de la Ford, bifat. Ce mai urmeaza? A-klasse bazat pe Megane? Un monovolum bazat pe B-max? Te pomenesti ca in cativa ani vedem pe la Pitesti sau/si Craiova sigle de Mercedes montate pe masini. Mai ramane sa faca un low-cost bazat pe Logan si s-au rezolvat de tot. Regretatul Karl Benz cred ca se rasuceste in mormant. Iar Maybach cred ca se reincarneaza in Hulk ca sa-i faca zob pe cei care si-au batut joc de numele lui.
-
IQ-, vineri, 24.05.2013 22:10
Exagerari idioate la tot pasul. Mai greu sa ai o viziune clara si obiectiva asupra lumii auto. Traim vremuri grele, iar oamenii ca voi nu usureaza deloc situatia.
-
AndreiRN, vineri, 24.05.2013 22:43
Adica MBZ vor lua motoare Ford dar cu emblema MBZ pe ele care sunt turnate/constuite/asamblate in China. Ford a investit $1 miliard intr-o noua fabrica de motoare si transmisi in China.
-
Razvan, vineri, 24.05.2013 22:55
Se numeste globalizare. In 10 ani cred ca 90 % din masini vor fi construite pe mai putin de 10 platforme. Vor diferi designul si finisajele. Dar baza o sa fie identica, motoarele la fel vor fi commune, cu modificari minore.E mai ieftin asa, si companiile vor profit, nu altceva. Cine o sa-si permita masini exclusiviste o sa plateasca bani grei pe masini construite manual, si nu de roboti. Ca in toate exista o parte buna ca masinile vor fi mai performante la aceiasi bani, dar din ce in ce mai lipsite de personalitate.
-
Raul, vineri, 24.05.2013 23:22
@Razvan Din contra... eu cred ca se va merge din ce in ce mai mult pe personalizare si optiuni interesante... mai ales la masinile de lifestyle si cele premium... n-are treaba ca sunt aceleasi platforme... totul tine de imaginatie, setarile trenului de rulare, setarile curbei de cuplu, raspunsul transmisiei, dotari, servicii etc.
-
inexorabil, vineri, 24.05.2013 23:45
@Scorpyon, @tzenu, @dan, @AndreiRN si @Razvan: nimic mai adevarat......Las' ca nici cu ai mei GM-isti nu mi-e rusine. Stati sa vedeti ce glumite vor rezulta din imbarligatura cu PSA. Da' ce, sunt eu prostul care sa se mire? Imi permit sa rad cu lacrimi inca de pe acum, ca sa mi se para tristetea din viitor mai suportabila. Ati citit cu atentie? Astia de la Daimler vor sa preia un motor de la Ford, ca sa-l foloseasca si pe.......Renault. Actionarii lui Daimler voiau sa-l alunge din functie pe Zetsche? Mai degraba sa se arunce ei de mal! @Scorpyon are o dreptate mare cat Everestul: praf si pulbere se vor alege din industria auto mondiala pana prin 2040 (si de cate ori am profetit eu insumi aceasta grozavie, de neconceput in gloriosul secol XX). Prins fara voie in aceasta panorama globala "intersanjabila" a automobilului, eu am senzatia unui sex in grup cu lumina stinsa --- nu mai conteaza ce diferente sau incompatibilitati ideologice & tehnice erau considerate prohibitive sau insurmontabile pana acum intre constructori, deoarece prosternarea fata de Zeus Profitus cere tunator o profunda anatemizare a scrupulelor si, implicit, a tabuurilor...... Cum? Numai Ford, Mercedes, Renault, Dacia si Nissan incap in aceeasi desaga? Loc este pentru toata lumea, asa ca nu sovaiti, poftiti si voi: Proton, Chery, Tesla, Aston Martin si Spyker (am enumerat ce mi-a trecut prin debla). Sincer, daca as fi langa o prapastie, pe buza careia ar stationa doua grupuri a cate trei masini --- Regal (actual), Verano si Lacrosse, respectiv Riviera, Grand National si LeSabre --- ghici carui grup i-as face vant in hau imediat, fara sa ma doara inima. Eu nu accept nicicum, niciunde si nicicand compromisul in lumea auto, indiferent ce ratiuni financiare/economice/comerciale ar parea prioritare, presante, stringente. La mine, "nu" inseamna NU! Stiu, sunt "rigid", "paseist" si "nu usurez deloc situatia" :D, dar, logic, nu se poate intreprinde absolut nimic contra bolovanului masiv care se rostogoleste vertiginos la vale, dragul meu @IQ. Eventual putem sporovai dominati de o sterilitate galopanta si......noapte buna!
-
antonny, sâmbătă, 25.05.2013 01:08
de ce sa construiesti un motor cand poti lua una da gata si cu mici modificare ai tot ce iti trebuie ......si care poate fi de calitate ......FORD da motoare celor de la Mercedes .... FORD cumpara motoare de la Peugeot pentru autoutilitare .... si tot asa ....
-
dan_grc, sâmbătă, 25.05.2013 01:20
Mai taie din ele @inexorabil, adica din ea, din lista aia cu useri, @scorpyon se invarte putin in jurul cozii, @tzenu crede ca Audi este "cel mai premium" ( asta nu m-a mirat atat de mult, este simpatizant Audi sub acoperire cred), @razvan si @dan s-au mai apropiat in sensul ca da, se cam exagereaza cu colaborari si ies...imbarligaturi, dar nu chiar la toti, adica unii colaboreaza mai putin, altii mai mult, dar in istorie au mai existat, doar ca nu se mediatizau atat, cati stiau in anii "80 - "90 ca Alfa 164, Saab 9-5 si Lancia Thema impart aceeasi platforma, ba chiar si caroserie, inclusiv portierele? Au fost de ajuns motorizari, tren de rulare si interioare diferite ca treaba sa fie buna, este doar un exemplu. In cazul Mercedes acum, si eu spun ca parca e prea mult si cu Renault si cu Ford, dar conteaza produsele finite pana la urma, piata va decide daca va fi bine sau nu pt ei. Si ca sa nu uit, @tzenu, seria 1, 3, 5, 6, 7 nu impart platformele tehnice cu alte modele de la alte marci, va imparti pe viitor seria 1 cu Mini, dar asa ca chestie, premium nu inseamna doar plansa de bord imbinata la milimetru si avand in vedere ca Audi are in spate un grup gigant, ar trebui sa apreciezi faptul ca Bmw le tine piept si ca deocamdata, cel putin modelele pe care le-am enumerat, mai ales cele cu traditie, 3, 5, 6 ,7 ca si configuratie de platforme sunt originale 100%, enumera cate marci au platforme care si le impart doar in cadrul aceleiasi marci sau intr-un grup foarte restrans cu Mini pe viitor, oricum Audi nu este una dintre ele, au progresat foarte mult si sunt foarte competitivi, de acord, dar face parte dintr-un grup mult mai potent financiar, au motor diesel de 90 de cai pe seria 1? Si Audi are doar de la 200 de cai in sus? Dc te legi de nimicuri? Gama actuala de motoare de la Bmw este sub standardele tale? Ai auzit de norme de poluare si de faptul ca toti au in gama si motorizari cu puteri mici pt a avea o medie de noxe acceptabila ca medie? Pana si Cadillac vine in Europa cu motor de 2 litri turbo, acum 10 ani era inimaginabil asa ceva, dar partea buna este faptul ca exista in continuare si motorizari de 6 litri, un simpatizant Cadillac ar trebui sa injure marca pt un motor mai mic atata timp cat mai are si altele satisfacatoare la dispozitie, dupa parerea ta.
-
tzenu_bmw, sâmbătă, 25.05.2013 01:41
@dan_grc........ poi cum sa nu ma deranjeze faptu ca bmw are diesel de 94hp....... nu era de ajuns modelu 116d...........de ce sa cobori mai jos??? azi maine va aparea si modelu 112d(orice e posibil in ziua de azi) au trecut vremurile alea cand bmw avea potoare de 90 de cai.......da de fapt stai ca au revenit.............ce porcarie.........si mai dai si 20k euro pe masina.......... @dane.......oare de ce iubesc M135i si urasc 114d......... la un bmw motoru e totu.........daca nu vrei o masina puternica.....ai alte obtiuni golf astra focus i30 auris........is destule toata lumea e constienta ca bmw is masini sport de putere.....si acum in 2013 avem bmw cu jumate de motor .....frumos asa........
-
dan_grc, sâmbătă, 25.05.2013 01:59
Si care e problema ca exista 114d atata timp cat mai ai multe alte variante? Daca era doar ala intelegeam, eu vreau sa zic ca sunt obligati de aceste norme sa scoata si asa ceva, daca eu vreau sa-mi cumpar 130d ar trebui sa ma razgandesc doar pt ca exista 114 d? Mie nu-mi pasa daca exista alternative mai bune, stii care era motorizarea entry la seria 5 E34? Era 518i de 113 cai, aspirat da? A fost un esec si n-a intrat in istorie aceasta generatie doar pt 518i? Stii foarte bine ca nu, deci daca chiar esti pasionat Bmw exista in continuare suficiente modele sau motorizari demne de aceasta marca, daca vrei sa fii doar carcotas este altceva.
-
tzenu_bmw, sâmbătă, 25.05.2013 02:47
poi da cu 518-le e alta problema fratioare.......are 113cai......insa sa nu uitam ca masina a fost dezvoltata prin 85' si deci o putere de 113 cai pe versiunea entry-level nu mi se pare chiar jalnica......mai ales ca au trebut aproape 30 de ani de atunci........ nu sunt impotrica motoarelor mici si a motoarelor diesel atata timp cat sunt puse pe masina corecta........... un diesel de 90 de cai pe un fiat mi se pare un lucru bun.....insa pe un bmw naspa de tot.......... si sa nu intra pe 'teritoriu tehnic' ca e naspa tare pt. bmw........cel putin de la motoru de pe 114d........ 2000cc si 94 de cai.........putere litrica de 47.........lucru care aminteste cumva de cobrele de la Mercedes de pe acum 30 de ani......
-
Newsflash for kids!, sâmbătă, 25.05.2013 10:46
Acel motor Renault e foarte bun ! A avut ani de zile de perfectionare de la inceputul anilor 2000 incoace si s-a vandut in milioane de exemplare.
-
AlinC, sâmbătă, 25.05.2013 12:44
Nu o sa am niciodata bani sa cumpar un Mercedes nou, dar daca as fi un posibil client , as avea cateva retineri. BMW si Mercedes nu mai sunt ce erau, spre bucuria Audi/VW
-
@AlinC, sâmbătă, 25.05.2013 12:57
Si eu am cateva retineri sa cumpar un Vw resapat, adica un Audi.
-
real value, sâmbătă, 25.05.2013 21:17
@antonny numai ca: motoarele cumparate de le Peugeot sunt cumparate de la dezvoltatorul acestora: Fiat
-
Marian, duminică, 26.05.2013 09:28
In sfarsit recunosc si germanii ca sunt depasiti si apeleaza la altii pentru a face aliante: mercedes la ford, care ori lua motoare de la PSA :)), BMW face aliante cu Toyota. Si oare de ce ? Astia ca se lauda cu Otto, astia care sunt cei mai buni, astia care au inventat tot ce tine de o masina ??? Oare or fi ei asa de buni, sau doar li s-a dus vestea nejustificat ? Cumva raporul TUV pe 2012 le-a dat o palma peste bot germanilor ingamfati ??? Unde sunt masinile alea cele germane cele mai fiabile ??? Mi se pare doar mie sau topul e dominat de japoneze in tara lor ? http://autosworld.eu/2013/01/10/top-10-cele-mai-fiabile-masini-raportul-tuv-2013/ Unde sunt super BMW-urile in acest top ??? Oricum aveam pretentii la Mercedes. Daca BMW se aliaza cu Toyota e ok ca au ce invata de la japonezi, Dar de la Ford si CO. ?
-
@Marian, duminică, 26.05.2013 12:06
Ce motoare primeste Bmw de la Toyota mai draga? Ai inteles despre ce este vorba in aceasta alianta sau vorbesti sa te afli in treaba? Unde sunt Bmw-urile? Sunt pe strazi, cat despre Mercedes, vezi ca vor da motoare performante pt Infiniti, stii tu, marca aia japoneza, aici e vorba de motoare mici cu 3 cilindri, costa mai mult sa le faca de la zero, la motoare performante situatia este alta, traieste si-n realitate, nu doar cu ochii-n top-uri.
-
ala, duminică, 26.05.2013 13:05
Acum parca mai cresc putin la capitolul imagine, cu acest parteneriat, au pierdut mult la acest capitol cand au colaborat cu Renault.Cine vrea MB cu motor Renault ??!!
-
Raul, duminică, 26.05.2013 20:21
Eu vreau un Mercedes cu motor Renault ! Si sunt sigur ca nu sunt singurul. Ce nu stiu copiii din ziua de azi e ca Renault e unul dintre cei mai buni motoristi, alaturi de BMW si Honda. Contrar a ceea ce-si imagineaza unii, eu preconizez ca in 5-10 ani maxim Mercedes-Benz va redeveni producatorul premium german nr. 1 la vanzari, inaintea Bmw si Audi.
-
Mafia, duminică, 26.05.2013 20:29
O dezamagire profunda.....of...of...of.........s-a mai dus inca un brand pe apa sambetei ca si BMW, Audi.
-
eu, duminică, 26.05.2013 20:54
Sincer, nu-I vad bine pe cei de la Toyota. Izolarea e ultimul lucru pe care-l vor. De fapt nu-l vor, dar alianta Toyota-PSA cu al lor aygo c1 107 a fost un semiesec in opinia multora. Vanzari mediocre, problem cu duiumul. Ce a reusit Nissan, nu va reusi niciun alt constructor japonez. Nu la amploarea asta cel putin. Putini stiu ca o alianta trans-oceanica intre japonezi si alti europeni sau americani e foarte dificila. VAG a aflat " the hard way".
-
EMC, luni, 27.05.2013 08:57
In ce fel a aflat "hard way"? Ei nu si-au propus sa faca o alianta cu Suzuki (oricum o firma cu un loc insignifiant in industria auto) ci sa ofere motoare pentru anumite modele japoneze. Scopul VAG a fost acela de a netezi calea spre achizitie si mai devreme sau mai tarziu o vor face.
-
@EMC, luni, 27.05.2013 10:52
Nu poti sa cumperi ceva ce nu este de vanzare... oricat de multe forte "supranaturale" cred fanii VAG ca are acest concern...
-
Vali, luni, 27.05.2013 12:12
In traducere libera, va puteti lua un Mercedes cu motor Ecoboost de 1 litru. Adica va puteti da smecheri ca v-ati luat masina pemium germana. Oricum cine nu se pricepe, nu are habar ce e sub capota. Important e sa arata frumos, sa aiba cat mai multe gadgeturi si sa-i ofticati pe cei cu Ford ca ei n-au avut bani de un Mercedes. @Raul: dar de ce nu ai vrea tu direct un Logan, ca tot motor de Renault are si e de 4 ori mai ieftin ? Renault, Peugeot si Citroen sunt printre cei mai buni motoristi din lume: umplu service-urile de peste tot. @eu: Toyota sta asa de prost la capitolul motorizari, ca au printre cele mai putine masini cu probleme si sunt catalogate ca fiind printre cele mai fiabile masini chiar si in Germania. Ia citeste tu un raport facut de TUV. Mentionez ca TUV nu tine cont de satisfactia clientilor sau maretul club ADAC, ci doar de problemele avute de diverse modele ajunse prin service-urile germane. Deci nu putem vorbi de ceva subiectiv, ci de o realitate clara din Germania,
-
@Vali, luni, 27.05.2013 12:29
Eu n-as fi asa sigur ! Lasa miturile prefabricate ale geambasilor cu profituri exorbitante pe masinile nemtesti. Ia vezi tu cate masini germane non-premium gasesti in ultimul "Top Ten" aici: http://www.automarket.ro/stiri/studiu-fiabilitate-adac-dacia-sandero-devanseaza-vw-polo-si-alte-50998.html ADAC Pannenstatistik 2013 1. Nissan Micra 2. Mini 3. Peugeot 206 4. Audi A1 5. Dacia Sandero 6. Mazda 2 7. Ford Fusion 8. Mitsubishi Colt 9. Citroen C3 10.Renault Clio
-
Vali, luni, 27.05.2013 13:45
Georgel, discutam despre realitate, nu ce declara unii si altii. Si nu discutam de satisfactia clientului, ci de fiabilitate. Deci raportul TUV facut pe 8,1 milioane de masini in GERMANIA in 2012, zic eu ca este de referinta pe langa ce zic toti din ADAC sau diferite topuri de fiabilitate. http://autosworld.eu/2013/01/10/top-10-cele-mai-fiabile-masini-raportul-tuv-2013/ Dar tu poti crede ca Dacia si Renault sunt mai bune decat VW, fiecare e liber sa creada ce vrea la urma urmei.
-
Alpine77, luni, 27.05.2013 15:34
Nu inteleg de ce se aprinde toata lumea aici. Vorbim despre o alianta intre 3 dintre cei mai mari, vechi si importanti constructorri din industria auto. Ford, Renault sunt de admirat pentru ceea ce au adus industriei auto chiar daca in ultimele decenii nu au fost pozitionati upmarket ca si Daimler. A nu se uita ca la inceputuri (pe cand Daimler traia si nu se intorcea in mormant, vis-à-vis de un comentariu de mai sus) Renault era un producator de lux si nu atat de volum. Dupa al 2-lea Razboi Mondial, datorita situatiei precare a economiei Europene au inceput sa fabric asini mici si strict de volum. Iar Ford a avut( si are) divizii de lux si nu poate nimeni diminua calitatile anumitor modele. Iar strict de motorizari cine spune ca Renault(!!!!!) sau Ford(!!!) nu stie sa faca un motor inseamna ca nu stie ce vorbeste. Si eu, avand o afinitate mare catre un anume producator, mi-as dori sa isi faca fiecare singur motorul, sasiul, etc pentru doza de exclusivitate a companiei pe care o simpatizez dar pana la a spune ca imi e rusine pentru o colaborare cu alti monstrii ai industriei e distatnta mare. Prefer asa decat sa vad nume de traditie ca sunt pe buza prapastiei si vor disparea atata timp cat se mentine o balata oarecare a individualitaii fiecarei firme. Daca pui un motor de Ford pe Mercedes sau unul de Mercedes pe Infiniti, nu inseamna ca Mercedesul nu va fi la fel de luxos sau exclusivist(raportat la clasa sa). Iar un Infiniti va avea mai putin farmec franco-japonez decat are acum. Iar chestia cufiabilitatea sa vorbeste mai mult decat trebuie despre ea. un proprietar de masina noua, cu bun simt-asta e cheia-care are grija de masina sa(revizii, piese originale, evitarea pe cat posibil a gropilor-nu ca"lasa ca merge si pe acolo ca sefu' plateste-va vea parte de cheltuieli pe intretinere apropiate si problem in limita bunului simt indifferent de marca(a nu se include marcile chinezesti). Iar cu VW impotriva Renault, ambele au atuuri care se potrivesc anumitor indivizi. Daca VW sunt masinile mai robuste in general vorbind, cine a avut si condus Renault(sau orice marca franceza) pot spuna ca sunt mai confortabile si mai bine balansate ca si tinuta de drum. De aceea au rezistat atatia ani majoritatea pentru ca ofera ceva pentru anumite persoane. Asa ca revenind la topical articolului trebuie sa ne obisnuim cu "imprumuturi" intre companii, iarr daca sunt facute cu cap, nu are de ce sa deranjeze atata.
-
inexorabil, luni, 27.05.2013 22:49
@Alpine77, ai pus accentul pe rationamentul economic. Sincer, este impecabil, fara "fisuri", imposibil de combatut la prima vedere, de aceea ti-am si acordat cuvenitul vot. Dar, ca un exercitiu distractiv, iti poti imagina ca ai fi un pictor care reproduce un peisaj. Pictezi ce pictezi si totul pare sa decurga pe placul tau, dar, la un moment dat, ti se blocheaza inspiratia, fiindca realizezi ca n-ai putea reda cu claritate si detaliu un palc de vegetatie. Atunci ma chemi pe mine, un coleg pictor care se pricepe la acest capitol, si ti-ai rezolvat problema. Mai pictezi ce mai pictezi si nu reusesti un fond de cer cum trebuie. Il chemi pe @mntsn, sa zicem, despre care stii ca are abilitati pe tema, iar el iti face un cer de zici ca nu-i adevarat. Dar, la sfarsit, te semnezi singur pe tablou si il prezinti la expozitie ca fiind creatie proprie integrala, asteptand sa te copleseasca nu numai elogiile criticilor de specialitate, ci si cele ale multimii de amatori. Intrebarea de baraj este: chiar daca eu si @mntsn am consimti sa-ti arogi toate meritele si am ramane deoparte, tu, in sinea ta, te-ai putea pretinde un pictor original, autentic, haruit cu sensibilitate artistica?
-
@inexorabil van gogh intr-o ur, luni, 27.05.2013 23:06
Pentru asta scrii tu? Pentru "elogii" ? :)) Continui sa cred ca suferi de o anumita boala psihica. A descrie istoria automobilului cat mai aproape de adevar nu necesita atat imaginatia, dar o baza solida de cunostinte e necesara pentru a anticipa viitoarele evolutii pe scena auto mondiala.
-
Alpine77, marţi, 28.05.2013 00:23
@inexorabil- daca tot iti plac analogiile eu vin cu alta. Daca desfaci o masina in bucati o sa vezi ca suruburile sunt facute de x , parbrizul de Y, alternatorul de z si asa mai departe. Eu vad un constructor mai degraba ca pe un bucatar care nu trebuie sa-si creasca gaina sau sa-si planteze rosia ci mai degraba sa faca supa buna cu ingredientele date. Asa cum mai toate piesele dintr-o masina vin de la alte companii si motorul poate fi luat de la alta atata timp cat este folosit cum trebuie fara sa degradeze aplicatia.(nu este situatia ideala dar totul se reduce la bani). Cunosc multe cazuri in care masini au fost construite cu subansamle bune dar suma lor a fost un dezastru asa ca daca unui constructor ii iese supa buna(chiar daca nu si-a alergat gaina prin curte)-vezi Mclaren F!(motor BMW), celebrele DeTomaso,Lotus in anumite modele(motoare Toyota , Renault etc). Pana si exemple mai noi cum ar fi Toyota 86 -nu motorul Subaru iti vine in minte cand te gandesti la ea.
-
inexorabil, marţi, 28.05.2013 08:31
@Alpine77, subscriu din politete si din necesitate, nu din convingere. Totusi, gandeste-te putin: Daimler, creditat cu geneza MAS si decenii la rand perfect autonom, atat in motoare (ba altii le-au luat cu licenta de la nemti), cat si in platforme. Daimler - simbolul autenticitatii. Piese si componente......normal ca intotdeauna vor fi firme specializate la care constructorii le vor comanda - truism absolut. Dar motoarele si platformele trebuie sa ramane conceptia integrala a proprietarului, chiar daca astazi (vivat conditiile economice de "criza") sunt realizate in fabricile sale raspandite in toata lumea, folosind materiale locale si mana de lucru locala, teoretic mai ieftine si mai proaste decat cele din tara de origine. A luat vreo companie in calcul o rata de profit mai scazuta, dar o calitate mai buna, certa, palpabila, superioara, sub toate aspectele si ca precept integrat, demonstrand limpede prin acest gest deosebit moral ca ii pasa de satisfactia fanilor si clientilor......cerebrali, atatia cati sunt? Cu toata rusinea admit: nu, mai ales GM nu! Fiecare fan auto are structura sa mentala aparte si impartaseste setul sau specific de valori, dar mi se pare neverosimil ca acum sa ma lase cu gura cascata masini din anii '60-'80, iar cele prezente......nu ma misca, decat cu rare ocazii. Desigur, sunt constient ca un "retro-maniac" si "globo-paranoic" ca mine n-are cum sa "contribuie" la conturarea bunastarii materiale a conducerilor companiilor. Despre asta-i vorba --- vorba lu' Dinescu. O zi splendida si sa fii iubit!
-
Alpine77, marţi, 28.05.2013 16:13
@inexorabil-Piata auto ca si orice domeniu auto este dictat de cerere. Cererea inseamna cumparatori si ceea ce ei doresc intr-un produs. Daca iei o statistica sa vezi care sunt criteriile pentru achizitionarea unui automobile o sa fi surprins. Am lucrat pentru Nissan USA intre 2005-2008 si am avut acces la analize de marketing si crede-ma ca cine face motorul sau cati cilindri are sau unde e facuta bujia conteaza mai putin. Vorbim acum de marcile de consum ca sa fie clar. Iar cel mai important criteriu(de departe) este pretul. Ori sa construiesti o masina asa cum vrei tu inseamna FALIMENT garantat. Deci daca iti place GM si vrei sa mai vezi masini facute de ei trebuie sa le accepti asa cum sunt. De aceea cand mai vezi o scapare in lumea auto ca Ferrari, Lamborghini, BMW M, Renaultsport,AMG trebuie sa apreciezi efortul pus in produse facute mai aproape de ce spui tu chiar daca financiar nu e mereu o reteta de suces.Putem avea discutii la infinit despre viziunea personala despre cum am vrea lumea auto sa fie dar adevarul este ca majoritatea covarsitoare a cumparatorilor sunt oameni care se uita la altceva(pret, cate suporturi de pahare sunt, cati saci de cartofi incap in portbagaj, etc)
-
inexorabil, marţi, 28.05.2013 18:28
Stiu, @Alpine77, asa este......Dar tu in ce categorie te plasezi? :D Sunt sigur ca in cea a "sentimentalilor". Ma orientez dupa ceea ce scrie in contul tau, la capitolul masini pe care le detii actualmente. Iar modelele enumerate acolo te determina sa te delimitezi de "plebe" :) De aceea ma si bucur ca am un asemenea partener de discutii.
-
Shaini, duminică, 09.06.2013 12:35
partea cu isteţimea mă văz obligat een priemeră , să fiu perfect de acord cu tine , ba chiar pot să te corectez : suntem cu mult mai isteţi , dece2t eeţi poţi tu imagina Ce2t despre restul , habar n-am ce vrei să zici ! Poţi fi mai explicită ?
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
Si uite cum pe zi ce trece vad cu ochii mei cum de la apogeul productiei mondiale de motoare, urmeaza declinul. La ce ma refer cand afirm acest lucru ? Sa va explic: Cand eram mic si vedeam o imagine cu un motor, nu stiam la ce sa ma uit ??? Nu incapea motorul in poza... Acuma ? Vad un motor ce-l confund cu unul de Sthil, Mobra, Scuter... Nu zic ca aceste motoare nu sunt bune. Sunt bune, doresc sa fie eficiente...downsizing... poluare redusa... insa mi-as dori sa vad ca marile branduri auto lanseaza si motoare noi puse pe masini normale, nu numai pe AMG-uri, M-uri, RS-uri si altele. Pe cat facem pariu ca in maxim 20ani vor aparea masini foarte usoare cu motoare in 2 timpi ? :). Tot asa putem povesti si despre cutiile automate care au atins deja un nivel maxim. Fiabilitatea are de suferit in urma acestor evolutii. Nu exista si nu va exista niciodata doar partea buna, trebuie sa existe si cealalta parte.