Autostrada Craiova - Piteşti: Astăzi se depun ofertele de construcţie pentru prima autostradă privată din România
Guvernul va primi astăzi propunerile de construcţie în regim de concesiune a segmentului de autostradă care va lega Craiova de Piteşti, informează Incont.ro.
Autostrada Craiova – Piteşti, proiectul care ar trebui să fie dat în folosinţă până în 2016, a intrat în faza de propuneri din partea potenţialilor concesionari, informează incont.ro. Spre deosebire de celelalte proiecte de infrastructură ale ţării, noua autostradă va fi construită integral prin finanţare privată, ceea ce va obliga constructorul să o realizeze în cel mai scurt timp în vederea recuperării investiţiei. Primarul Craiovei, Olguţa Vasilescu, anunţa în trecut că proiectul va fi finalizat până în 2016, ceea ce ar însemna că viitorul concesionar ar trebui să construiască 120 de kilometri de autostradă în trei ani, ceea ce ar reprezenta o viteză de execuţie nemaiîntâlnită în ţara noastră.
Primele estimări de cost arată că un kilometru de autostradă va costa mai mult de 17 milioane de euro. Concesionarul care va câştiga concursul de proiecte va fi obligat să obţină finanţarea pentru construcţia şoselei şi să-şi recupereze banii doar din taxa de autostradă, vehiculată la aproximativ cinci euro pentru fiecare vehicul în parte. Dacă va fi de succes, proiectul va da naştere unui precedent şi ar putea duce la mai multe construcţii în acest regim pe teritoriul României. În cazul unui eşec, vor avea de suferit atât cetăţenii, cât şi Ford România, divizia companiei americane care a solicitat ajutorul Guvernului pe partea de infrastructură, ajutor promis încă de la achitiţionarea fabricii din Bănie.
Autostrada Craiova – Piteşti va lega oraşul din Bănie de Portul Constanţa. Legătura va necesita şi o secţiune de centură în partea de sud a Bucureştiului, centură a cărei finalizare ar trebui să aibă loc tot în 2016, iar aceasta ar trebui să fie construită tot în regim de concesiune. Practic, Guvernul aşteaptă acum propunerile constructorilor de drumuri care pot să obţină finanţare şi au forţele necesare construirii unui proiect extrem de important, câştigătorul concursului de proiecte fiind cel care va veni cu cel mai mic preţ, respectând soluţia tehnică şi finanţarea cea mai avantajoasă.
Via Incont.ro
Doamne ajuta!!Ca sunt satul de potecile astea