Autostrada Craiova - Piteşti: Astăzi se depun ofertele de construcţie pentru prima autostradă privată din România

Publicat miercuri, 08.05.2013 14:32 de Sebastian Toma

Guvernul va primi astăzi propunerile de construcţie în regim de concesiune a segmentului de autostradă care va lega Craiova de Piteşti, informează Incont.ro.

Autostrada Craiova – Piteşti, proiectul care ar trebui să fie dat în folosinţă până în 2016, a intrat în faza de propuneri din partea potenţialilor concesionari, informează incont.ro. Spre deosebire de celelalte proiecte de infrastructură ale ţării, noua autostradă va fi construită integral prin finanţare privată, ceea ce va obliga constructorul să o realizeze în cel mai scurt timp în vederea recuperării investiţiei. Primarul Craiovei, Olguţa Vasilescu, anunţa în trecut că proiectul va fi finalizat până în 2016, ceea ce ar însemna că viitorul concesionar ar trebui să construiască 120 de kilometri de autostradă în trei ani, ceea ce ar reprezenta o viteză de execuţie nemaiîntâlnită în ţara noastră.

Primele estimări de cost arată că un kilometru de autostradă va costa mai mult de 17 milioane de euro. Concesionarul care va câştiga concursul de proiecte va fi obligat să obţină finanţarea pentru construcţia şoselei şi să-şi recupereze banii doar din taxa de autostradă, vehiculată la aproximativ cinci euro pentru fiecare vehicul în parte. Dacă va fi de succes, proiectul va da naştere unui precedent şi ar putea duce la mai multe construcţii în acest regim pe teritoriul României. În cazul unui eşec, vor avea de suferit atât cetăţenii, cât şi Ford România, divizia companiei americane care a solicitat ajutorul Guvernului pe partea de infrastructură, ajutor promis încă de la achitiţionarea fabricii din Bănie.

Autostrada Craiova – Piteşti va lega oraşul din Bănie de Portul Constanţa. Legătura va necesita şi o secţiune de centură în partea de sud a Bucureştiului, centură a cărei finalizare ar trebui să aibă loc tot în 2016, iar aceasta ar trebui să fie construită tot în regim de concesiune. Practic, Guvernul aşteaptă acum propunerile constructorilor de drumuri care pot să obţină finanţare şi au forţele necesare construirii unui proiect extrem de important, câştigătorul concursului de proiecte fiind cel care va veni cu cel mai mic preţ, respectând soluţia tehnică şi finanţarea cea mai avantajoasă.

Via Incont.ro

  • Vasilica, miercuri, 08.05.2013 14:36

    Doamne ajuta!!Ca sunt satul de potecile astea

  • ., miercuri, 08.05.2013 20:45

    Si uite asa vom putea trece si noi la suspensii multilink !

  • Kap, joi, 09.05.2013 09:32

    Poate ne explica si noua cineva de ce "va necesita şi o secţiune de centură în partea de sud a Bucureştiului".Centura din nord, adica cea mai scurta intre A1 si A2, e in lucru de ani de zile.O mai termina cineva, Oparescule, sau inca mai aveti nevoie de bani de cheltuit pe pomeni si inutilitati faraonice suspendate? La Pitesti-Sibiu cite studii de pre si fezabilitate se mai platesc din banii nostri?Iar de tronsonul Comarnic-Brasov nu mai vorbim....... A, si cit era standardul de cost pentru autostrada la cimpie? 4 milioane de EURO? Las' ca de diferenta pina la 17 mai da useleu' un mic si-o bere si gata, uita turma ce n-a bagat de seama oricum......

  • Marius, joi, 09.05.2013 11:01

    Bai lasati naibi proiecte noi....terminati odata autostraziile incepute !! Tronsoane care leaga nimiv cu nimic !

  • Marius, joi, 09.05.2013 11:03

    Cand citesc asa ceva ma apuca dracii si nu mai pot sa scriu corect....