Volkswagen XL1 le va "dona" tehnologie viitoarelor modele din gamă
Volkswagen XL1, cea mai eficientă maşină de producţie de serie, va fi folosită şi ca banc de probă pentru tehnologiile care vor echipa viitoarele modele Volkswagen, spun reprezentanţii mărcii.
Volkswagen XL1, conceptul unui vehicul economic devenit model de serie, va juca rolul de banc de probă pentru tehnologiile care vor echipa viitoarele modele Volkswagen. Motorul său cu doi cilindri va fi transformat ulterior într-o unitate cu patru cilindri, care va fi cuplată unei transmisii DSG cu şase trepte şi a unui motor electric. Viitorul Audi A3 Hybrid va primi acest sistem de propulsie, spun englezii de la Autocar, iar acest lucru îi va conferi o autonomie de 50 de kilometri doar în regim 100% electric. O lună mai târziu, nemţii vor lansa Golf TwinDrive, o versiune hibridă a lui Golf 7, care va fi cu 200 kilograme mai grea decât un Golf standard, dar va asigura un consum redus şi un timp 0-100 km/h de 7.5 secunde.
Nemţii de la Volkswagen vor să afle cât de eficiente sunt camerele video care înlocuiesc oglinzile laterale. Din punct de vedere aerodinamic, acestea sunt mult mai eficiente, dar nemţii au nevoie de date suplimentare pentru a se asigura că vor obţine rezultate optime în materie de vizibilitate şi pentru utilizatorii obişnuiţi, nu doar pentru inginerii lor de teste. Oglinzile laterale înlocuite de camere video şi monitoare nu sunt singura inovaţie folosită la acest model, dar se numără printre elementele noi pentru un automobil de serie.
Modelul german foloseşte resursele unui ansamblu hibrid plug-in, compus dintr-un motor diesel în doi cilindri şi o unitate electrică. TDI-ul dezvoltă 48 de cai putere, în vreme ce unitatea electrică contribuie cu alţi 27 de cai putere. Totul este asistat de o transmisie automată DSG cu şapte rapoarte şi de o baterie litiu-ion care ţine în viaţă motorul cu zero emisii. Ansamblul reuşeşte să imprime noului XL1 o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 12.7 secunde şi îi permite să atingă o viteză maximă de 160 km/h. Chiar şi aşa, XL1 devine cel mai economic model de serie din lume, cu un consum de 0.9 litri/100 de km.
Via Autocar
Imi place ideea inlocuirii oglinzilor laterale cu mici camere video si ecrane de redare la interior. Dezavantajele sunt un foarte mic surplus de consum de energie si probabil costul sistemului, insa avantajele sunt mai multe: - aerodinamica mai buna, - dispare riscul spargerii/ruperii in spatii inguste, - greutate totala mai mica, - vizibilitate mai buna deoarece nu se mai depune gheata/mizeria pe oglinzi, iar obiectivul camerelor este acoperit, - softul de operare a camerelor poate oferi performante mai bune pt functia anti-orbire, pentru eliminarea unghiului mort si pentru o mai buna apreciere a distantei fata de vehiculele din spate.