Gama Dacia nu se va mai extinde în următoarele 18 luni
Dacia a recunoscut că în următoarele 18 luni se va concentra pe creşterea cotei de piaţă în Europa şi nu pe lansarea altor modele. Cu toate acestea, în viitor, alte două noi produse nu sunt excluse.
Anul 2012 a fost unul plin de premiere pentru Dacia. După Lodgy şi Dokker au venit Logan şi gama Sandero. Anul 2013 a adus şi primul derivat pentru Logan, break-ul MCV. Practic, cu excepţia lui Duster, gama constructorului român este întinerită şi gata de a cuceri o parte importantă din piaţa auto europeană.
Se pare că oficialii brandului românesc ştiu asta şi plănuiesc să stopeze pentru moment expansiunea brandului, încercând să se concentreze pe promovarea modelelor actuale.
Potrivit britanicilor de la Autocar, care stat de vorbă cu mai mulţi oficiali Dacia, gama producătorului de la Mioveni ar putea creşte, însă nu în următoarele 18 luni.
În perioada următoare, pe termen scurt, Dacia se va concentra asupra creşterii cotei de piaţă. Carlos Tavares, şeful Renault, a declarat: ”Avem produsul acum, investiţia a fost făcută. A sosit vremea în care vom sta şi vom mulge vaca pe care am crescut-o, încercând să ne concentrăm atenţia asupra a ceea ce vindem.”
O extindere a gamei nu este însă exclusă pe viitor. O spune chiar Tom Lane, şeful departamentului de planificare a producţiei Dacia, care susţine că ideea unui model de oraş, de talia lui Volkswagen Up! nu trebuie exclusă. De asemenea, nici ideea unui sedan compact, echivalentul actualului Skoda Octavia, nu trebuie dată la o parte.
”Brandul nostru este orientat către marea masă a publicului şi o asemenea extindere nu ar fi exclusă. Există în prezent o tentaţie de a extinde gama Dacia, dar nu este o prioritate pe termen scurt. Avem lucruri mai importante de atins în interiorul grupului, Dacia urmând să crească în timp”, a lămurit Tom Lane.
-
razvan, luni, 18.03.2013 15:47
nu,
-
Sak, luni, 18.03.2013 15:57
Si vaca ce zice? Cine e vaca? Noroc cu cireada, asa mai creste si Dacia, nu?
-
ar0gantul, luni, 18.03.2013 19:15
Ce greseala, or sa lase gama sa se invecheasca si treptat or sa piarda cota de piata iar concurentii vor avea timp sa se apropie. Greseala care a facut-o volvo cu XC90 si S80
-
ics, luni, 18.03.2013 19:55
Ce sa se invecheasca?! ca de abia au scos-o! un face lift se face la 4 ani si un model nou la 8. Ti se pare mult 18 luni?
-
lorinczi.thomas, luni, 18.03.2013 21:25
@ultra ar0gantul Ce sa se invecheasca??? Aproape toata gama e noua (recunosc, Lodgy si Dokker par putin demodate in fata noului Logan), + Duster 2013 si totul o sa fie k lumea. Pentru cei ca tine, 18 luni = un an + jumatate. Logan & Co. 2012 + 2013 o sa fie o actualitate cel putin 2-3 anisori. So, stay cool and buy Dacia!!!!!!
-
lorinczi.thomas, luni, 18.03.2013 21:34
@ultra ar0gantul Apropo, crezi ca daca XC90, S80, V70, XC70 nu ar fi avut succes (nu ca are succes, inca se vinde bine, deci e cautat), Volvo nu le-ar fi scos deee muuuuult de pe piata? P.S. Fata de VW Passat Alltrack (identic calitativ), Volvo a ramas cu un pret cam mare pentru vremurile noastre la XC70!
-
lorinczi.thomas, luni, 18.03.2013 21:35
Sak de gunoi
-
ar0gantul, luni, 18.03.2013 23:00
@ics tinand cont de ce concurenta acerba este pe segmentele pe care joaca dacia, da, mi se pare mult, mai ales pt duster care deja isi arata varsta ideea e ca daca se culca pe ureche cand or sa observe intr-un final ca trebuie schimbate generatiile la masini o sa fie deja tarziu pt ca o sa mai dureze pana or sa dezvolte noi modele de fapt in spatele deciziei cred ca se afla niste francezi cu mentalitati nationaliste din conducerea renault care abia acum au observat ca si-au tras un glont in picior pe propria piata unde vanzarile bune de sandero si logan au generat vanzari scazute la Clio ( informatia asta o am de la un francez care lucreaza la renault ) si desi sunt in acelasi grup auto astia la cat sunt de ultranationalisti nu suporta sa se vanda dacia mai bine decat renault.
-
ar0gantul, luni, 18.03.2013 23:14
@lorinczi XC70 este in segmentul premium, passat alltrack este in segmentul meltenisme cu pretentii concurentul lui XC70 este Audi A6 Allroad Quattro , iar preturile lui A6 sunt MUUULT prea mari, mai ales comparativ cu XC70
-
xss, marţi, 19.03.2013 08:35
@ar0gantul Care crezi tu ca sunt "segmentele" pe care joaca Dacia ? In afara de clasele prorpiu-zise (A, B, C, D, F etc), in industria auto mai discutam si de un alt concept si clasificare: - segmentul Low-Cost, iar aici Dacia e lider incontestabil in Europa, neavand in prezent niciun concurent direct mai puternic. In aceiasi categorie din industrie pot intra o puzderie de marci chinezesti dubioase, Lada (care face volume impresionante in Rusia, dar cam atat) , Tata (prezenta anemica in UK si cateva tari vestice), Mahindra (inexistenta in Europa cu automobile), Datsun (in viitoul apropiat in statele emergente din orient) s.a.m.d. Pietele de desfacere nu trebuie sa fie identice. Tot marci low-cost se numesc. -segmentul marcilor de Volum ( Renault, Vw, Opel, Skoda, Seat, Peugeot, Citroen, Ford, Fiat, Hyundai, Honda, Nissan, Toyota etc) - segmentul marcilor Premium ( Mercedes-Benz, BMW, Mini, Infiniti, Lexus, Jaguar, Cadillac etc) - segmentul marcilor Exclusiviste (Rols-Royce, Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Pagani etc) Inteles ??? Inca arogant? Chiar n-ai de ce...
-
ar0gantul, marţi, 19.03.2013 09:23
xss, esti un copil frustrat care stie teoria ca un papagal dar care nu are nici o ancorare in realitate. O sa descoperi realitatea cand o sa muncesti tu ca sa iti castigi existenta, iar atunci toata teoria asta pe care o stii si pt care la scoala ai lua nota zece in viata reala te-ar lasa corijent, iar atunci toata teoria asta care ai insirato-o nu o sa mai faca nici cat 2 cepe degerate. in lumea reala nu toata lumea gandeste rational, multi cumpara impulsiv, multi cumpara fara sa stie ce vor sau de ce au nevoie. multi cumpara doar imaginea masinii sau a brandului etc concurenta daciei nu apartine musai unui segment sau unei clase in acceptiunea clasica a cuvintelor. concurenta dacia este orice masina care poate fi cumparata in zona de pret a daciei, indiferent de dimensiune sau daca e SH.
-
xxx, marţi, 19.03.2013 14:42
Atat timp cat nu au competitor direct de ce sa se complice. Din cate stiu in 2009 au vandut spre exemplu in Germania peste 80 000 de masini, anul acesta se anunta la fel ca 2009, poate mai rau, au produsul corect in mana (ok nu stiu daca vor ajunge la acelasi cifre in Germania) Ce poate fi mai rau este discountul pe care il face in acest moment Peugeot, Fiat, Ford Ce mai pot face, coupe, GT, RS, nu cred ca va fi cazul, si 18 luni nu este o distanta enorma, cred ca se vor ocupa sa faca noul Logan in lume
-
BaditzaEx, marţi, 19.03.2013 20:06
deocamdata am inceput sa vad din ce in ce mai des Dacii noi pe strada si culmea la tineri ( o dovada ca, a avut si un efect benefic criza asta, ne-a mai educat ), Dacia Sandero Stepway arata exceptional pe acel albastru ( mai exclusivist , sper ca pe parcurs sa devina culoarea emblematica pentru Dacia, cum este verde pentru Skoda, alb pentru Honda...rosu pentru Ferrari :-)) ), iar Dacia Logan arata f bine pe alb si negru. Felicitari Dacia !!!, 18 luni nu este o perioada lunga, dar cred, ca ar avea mai mult de castigat daca ar scoate chiar de anul asta o Dacie de talia lui Up/Citigo mai ales un astfel de model pentru o marca low-cost ar putea propulsa vanzarile Daciei chiar mai bine decat deja emblematicul Logan ( dar sa fie disponibil de la un pret de 4,000 eur astfel la un 5,500 eur sa-ti poti lua o Dacia City cu dotari interesante )
-
BaditzaEx, marţi, 19.03.2013 20:12
viitoarea Dacie de oras ar putea avea un nume mai interesant/original si romanesc, caci Lodgy si Dokker ( cu toate ca sunt bine ales dorind a te duce cu gandul la scopul utilizarii ) sunt prea... banale, astfel noua Dacie de talie mica ar putea sa se numeasca , in loc de City, Titi :-)) fiind mai romanesc si mai haios&interesant
-
LauCalin, marţi, 19.03.2013 23:05
Mi se pare absolut normal ca Dacia sa nu-si extinda gama in viitorul apropiat. La cum arata piata trebuie sa se concentreze pe vanzari... ideea este ca au bagat destui bani in Logan 2, Sandero 2, Lodgy si Doker, au adus inclusiv motoare supraalimentate pe benzina (deliciul Europei as spune)... asta e, Duster poate sa mai astepte 2 ani, nu e un capat de tara. Oricum retetele anterioare au demonstrat ca daca ai un marketing bine pus la punct, iar Renault mereu a avut (gen pret bun, dotari bune, finantare buna) poti sa vinzi bine.Asta s-a intamplat cu Clio Symbol de exemplu. Deci decizia celor de la Dacia mi se pare cat se poate de fireasca si normala.
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
si duster facelift la Frankfurt nu se pune? razvan