Timbrul de mediu 2013 a intrat astăzi în vigoare
Versiunea 2013 a taxei auto, denumită acum Timbrul de Mediu, a intrat astăzi în vigoare. Acesta se achită la Trezoreria de care aparţine proprietarul vehiculului, în urma unui calcul oficial efectuat la ANAF.
Timbrul de mediu 2013 a intrat astăzi în vigoare. Acesta înlocuieşte taxa auto 2012 şi se va plăti pentru toate vehiculele din categoria M1 pentru care nu s-a plătit până acum taxa auto. Singurele vehicule scutite fiind cele care au plătit taxa de poluare, într-o formă sau alta, între 01.01.2007 şi 14.03.2013, fără să o recupereze, alături de excepţiile existente de la taxa de poluare, cum era cazul vehiculelor donate unor organizaţii non-profit, vehiculelor adaptate persoanelor cu dezabilităţi, vehiculele electrice, hibrizii şi altele. Asta înseamnă că vehiculele pentru care s-a plătit taxa auto, dar aceasta a fost recuperată ulterior, intră sub incidenţa timbrului de mediu.
Timbrul de mediu ia în calcul emisiile de CO2, vechimea vehiculului, norma de poluare şi cilindreea. În raport cu vechea taxă, timbrul de mediu taxează atât automobilele deja înmatriculate în România, cât şi automobilele de import, încercând să asigure o formulă care să fie corectă atât faţă de românii care vor să cumpere o maşină din import, cât şi pentru cei care vor să cumpere o maşină înmatriculată deja în România. Ca de fiecare dată când acest bir s-a schimbat, reacţiile au fost împărţite în două sau mai multe tabere, în funcţie de interesele fiecăreia.
De data aceasta, reprezentanţii PDL au criticat guvernul Ponta pentru formula timbrului de mediu şi a acuzat guvernanţii că vor să profite de majoritatea şoferilor din România, informează Gândul. "Această taxă denotă disperarea Guvernului USL de a face rost de bani la buget pe spatele celor mulţi, deoarece timbrul de mediu a fost gândit de guvernul USL astfel încât să-i afecteze cel mai grav pe cei mulţi din România, pe proprietarii maşinilor Euro 3 şi Euro 4, adică circa 49% din parcul de maşini din România", a declarat Sulfina Barbu, fost Ministru al Mediului şi actual vice-preşedinte al PDL.
În ceea ce priveşte formula de calcul a noului timbru de mediu, noua formulă a birului ia în calcul emisiile de CO2 în proporţie de 100%, pe când vechea taxă le lua în calcul în proporţie de 30%. Pe larg, pentru motoarele Euro 5, Euro 4 şi Euro 3, formula de calcul este cea care ia în calcul în proporţie de 100% emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 se aplică actuala formulă de calcul prevăzută prin Legea nr 9/2012. Astfel, pentru autovehiculele echipate cu motoare Euro 5, timbrul de mediu are un cuantum apropiat de cel al taxei auto 2012, cu toate că există multe cazuri în care acesta are o valoare superioară. Situaţia cea mai puţin favorabilă o au vehiculele echipate cu motoare Euro 3 şi Euro 4, în cazul cărora timbrul de mediu are un cuantum semnificativ mai mare. Vestea bună vine abia pentru cei care au motorizări Euro 2, Euro 1 şi Non-Euro, care vor avea un timbru de mediu redus cu până la 90 procente graţie unor coeficienţi de devalorizare.
Via Gândul
Mi se pare o ipocrizie maxima,cum vin cei de la PDL,si le dau in cap celor de la guvernare,pentru aceasta taxa.Parca ei au avut o taxa"iubita" de toti oamenii.Nici unii,nici altii nu sunt mai buni.@Automarket,daca se poate,un articol comparativ intre taxe si impozite,Romania vs restul tarilor din UE.Am mai vazut astfel de articole,dar nu luau in calcul toate valorile,cum e la noi taxa de drum,accize,taxa de autostrada,bla bla.As fi curios cat platim in comparatie cu europenii.