Skoda Octavia Combi: toate detaliile versiunii break a lui Octavia

Publicat marţi, 05.03.2013 13:37 de Mircea Meșter

Familiile care au nevoie de spaţiu în clasa compactă se pot baza începând cu acest an pe versiunea break a noii generaţii Octavia. Aceasta oferă spaţiu berechet, confort ridicat şi o serie de elemente tehnologice noi pentru Skoda.

Cea mai importantă lansare de la standul Skoda de la Geneva a fost reprezentată de noua Skoda Octavia Combi, versiunea break a celei mai noi generaţii a compactei din Cehia. Unul dintre bestsellerii mărcii la nivel european, noua Octavia Combi promite confort şi tehnologie demne de un model al anului 2013 şi încearcă să-şi atragă clienţi cu ajutorul spaţiului inegalabil în segmentul compact.

Design conservator şi curat

Desenată de o echipă condusă de Jozef Kaban, directorul de design al mărcii Skoda, noua Octavia Combi păstrează alura angulară care caracterizează noua generaţie Octavia şi vine cu proporţii plăcute pentru a sublinia alura familiară a modelului ceh. În comparaţie cu vechea generaţie a break-ului Skoda, noua Octavia Combi este cu 9 centimetri mai lungă şi are un ampatament cu 11 centimetri mai mare, acest lucru subliniind astfel repoziţionarea superioară a modelului în clasa compactă, acolo unde modelul Rapid reprezintă Skoda în zona inferioară a clasei. Apropo de dimensiuni, lungimea şi lăţimea sunt identice cu cele ale versiunii sedan, singurul motiv pentru care o familie care are nevoie de spaţiu ar putea fi atrasă de sedan în loc de break rămânând cel pur estetic.

Spatele modelului ceh - cea mai importantă parte care se modifică în raport cu sedanul - prezintă liniile distincte ale mărcii din Cehia, noul Octavia Combi fiind ruşor de recunoscut de orice fan al maşinilor. Modificările faţă de generaţia anterioară sunt mici şi se referă mai ales la forma stopurilor, care primesc un iz angular pronunţat. 

Spaţiu şi confort la interior

Interiorul împrumută, aşa cum era normal, liniile versiunii sedan. Octavia Combi se prezintă astfel cu un interior clasic, simplu, precis şi rafinat. Liniile sunt concentrate pe orizontală, ideea de bază a interiorului modelului ceh fiind aceea că şoferul şi pasagerul trebuie să se bucure de aceeaşi atenţie şi să simtă acelaşi grad de confort. "Sentimentul pe care-l ai în Octavia este acela al unui costum croit perfect pentru tine. Totul ţi se potriveşte şi te simţi excelent. Maşina exprimă un sentiment de valoare şi de soliditate pe care nu te aştepţi să-l vezi în acest segment", spune Jozef Kaban despre creaţia sa.

Creşterea ampatamentului modelului break din Cehia a adus cu sine un spaţiu pentru pasageri care, spun cei de la Skoda, nu poate fi egalat de niciun alt model concurent. Spaţiul pentru genunchii pasagerilor din spate a crescut, de exemplu, până la 7.3 centimetri, iar înălţimea puţin mai mare a break-ului faţă de varianta sedan dezvăluie spaţiu mai mare pe verticală. Nici bagajele nu au fost uitate: Octavia Combi oferă un spaţiu de 610 litri în portbagaj (cu 5 mai mult decât în cazul generaţiei anterioare), iar rabatarea banchetei urcă această cifră până la 1740 de litri. Apropo de banchetă, aceasta se rabatează 60:40 uşor cu ajutorul unor clapete acţionabile direct din portbagaj, iar obiectele care pot fi transportate cu scaunele rabatate pot avea o lungime de aproape trei metri.

9 airbag-uri şi sisteme în premieră pentru Skoda

Octavia Combi le oferă viitorilor clienţi până la 9 airbag-uri, implicit unul pentru genunchii şoferului, iar sistemele de protecţie activă şi pasivă sunt gata să intervină în caz de necesitate. De exemplu, sistemul Multi-Collision Brake - disponibil în premieră pe un model Skoda - este standard în Uniunea Europeană şi opreşte maşina automat în oraş în cazul în care aceasta detectează un impact iminent. Sistemul funcţionează între 5 şi 30 km/h

4 motoare pe benzină, 4 motoare diesel

Gama de motoare disponibile pe Octavia Combi se confundă, aşa cum era de aşteptat, cu cea a versiunii sedan. Astfel, cele patru motoare pe benzină disponibile merg de la un 1.2 TSI de 86 de cai putere până la performantul 1.8 TSI de 180 de cai. Versiunile diesel încep prin 1.6 TDi de 90 CP şi urcă până la 150 de cai putere prin clasicul 2.0 TDI. Acesta din urmă este disponibil atât în versiune cu tracţiune faţă, cât şi în variantă 4x4. Împreună cu transmisia manuală cu şase trepte, consumul mediu anunţat de Skoda este de doar 4.2 litri/100 km.

Noul Skoda Octavia Combi va fi disponibil pe pieţele europene începând cu această primăvară, preţurile pentru România urmând să fie anunţate în scurt timp.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

  • Val, marţi, 05.03.2013 14:27

    Pentru cine vrea ceva mai mult decat noul Logan MCV si evident e dispus sa plateasca ceva mai mult, exista noua Octavia break.

  • aa, marţi, 05.03.2013 14:52

    Incredibil, nu-mi vine sa cred, insa noul Logan MCV arata mult mai bine decat aceasta Octavia. Bravo Dacia!

  • Kap, marţi, 05.03.2013 15:02

    Masina arata foarte bine si e ultradotata, insa avind in vedere ca MCV-ul pleaca de la 9000 iar Octavia III sedan de la 14.300, 'ceva mai mult' e foarte posibil sa fie de fapt 'aproape dublu'.

  • ala, marţi, 05.03.2013 15:19

    Ce legatura are Octavia cu Logan MWC ? Comparati mere cu pere.

  • un oarecare, marţi, 05.03.2013 16:34

    Foarte frumoasa masina!daca ar trebui sa cumpar masina noua acum, ar fi prima pe lista!

  • ScorpyonVAG, marţi, 05.03.2013 18:48

    Nu comparati Octavia cu Loganu. Voi nu vedeti cum arata Loganu MCV cu plasticurile alea negre deasupra stopurilor si alte chestii ? Daca e asa, atunci de ce nu comparati CLS combi cu Logan MCV, ca va poate capu.

  • Mafia, marţi, 05.03.2013 20:53

    VB frumos scorpionule,fi cizelat ,esti mult mai istet de cat ei ,nu are rost sa iti bati mintea.Ei fac niste comparatii inutile cu clase diferite.Dar probabil atat ii duce capul.

  • BaditzaEx, marţi, 05.03.2013 20:53

    macar de ar ajunge si Dacia pe la jumatatea nivelului celor de la Skoda , dar acum Skoda i-a intrecut pana si pe cei de la Renault, noua Octavia intr-adevar este f scumpa are niste optiuni si motorizari saracioase si scumpe, are un aspect comercial dar in acelasi timp pare f calitativa zici ca e un A6 pt Europa de Est si nu numai , fata de Cruze noua Octavia este premium , bravo lor !

  • danoe, marţi, 05.03.2013 21:20

    Octavia este la aceeasi clasa cu Logan MCV,respectiv clasa compacta ,deci atentie@Mafia,@Scorpyon,nu sinteti mai convingatori asa ci doar mai enervanti

  • ScorpyonVAG, marţi, 05.03.2013 21:29

    @danoe: Citeste: Rapid clasa compacta inferioara = Logan... Octavia clasa compacta superioara = spre medie Nu poti compara tinuta de drum, calitatea materialelor, dotarile, performantele, imaginea, siguranta cu cea a LoganuluI. Mai ales designul. A evoluat dacia dar tot low-cost ramane. Daca faceti asemenea comparatii repet: Comparati Logan MCV cu CLS breackingshott sau cum ii zice. Poate loganu iese superior din pct. vostru de vedere. Nu ma refer la x sau y, ci la anumiti comentatori de pe aici.

  • danoe, marţi, 05.03.2013 23:27

    n-are nici o treaba ce spui,caroseria goala stabileste unde se inscrie masina,niste cote precise determina incadrarile.Asa face ca Aveo chiar daca e cu 10 cm mai lung ca loganu 1sa fie in clasa B.Tema pentru acasa:doua modele arhicunoscute:Dacia 1310 vs Lada 1200,ghici care e clasa d care e clasa c?

  • Vasilica, miercuri, 06.03.2013 11:07

    Pai daca se merge pe principiu TOPOR atunci sa comparam si cu civic si auris tourer nu conteaza nimic toate te duc din A in B. O fi evoluat Dacia la Logan dar platforma tot din 1900 ramane simpla, fiabila pentru pretul cerut dar cam atat.

  • vw, miercuri, 06.03.2013 14:22

    Multi-Collision Brake inseamna total altceva fata de ce ati scris in articolul dvs .Mai jos aveti decrierea pentru aceasta dotare: 22% dintre accidentele cu victime sunt coliziuni multiple. Pentru a evita astfel de coliziuni, Volkswagen a dezvoltat un inovator sistem de frânare: sistemul de frânare multi-coliziune. Acesta este o componentă a sistemul integral de siguranţă şi iniţiază automat frânare după o coliziune, atunci când şoferul nu mai are capacitatea de a interveni. Astfel pot fi evitate coliziunile secundare. Sistemul de frânare multi-coliziune se activează atunci când doi senzori independenţi identifică un accident. Într-un astfel de caz, maşina va fi încetinită treptat până la viteza de 10 km/h. Şoferul are, în orice moment, posibilitatea de a prelua din nou controlul asupra maşinii.

  • vali, joi, 07.03.2013 19:34

    banuiesc ca toata lumea care a postat are la scara vilei cel putin un cls, amg sau alte astea .nu cred ca cineva a spus ca loganul mcv ar concura ce vreo masina similara ca forma respectiv combi, doar ca este cea mai IEFTINA! SI ATAT