Volkswagen: bonusuri de 7200 de euro pentru 100.000 de salariaţi germani

Publicat joi, 28.02.2013 12:03 de Mircea Meșter

Muncitorii Volkswagen din Germania aflaţi sub acoperirea contractelor colective de muncă prin sindicate vor primi un bonus de 7200 de euro. Acesta înlocuieşte creşterea salarială.

În timp ce unii producători auto au probleme mari legate de scăderi de profit sau, mai rău, de cheltuieli care depăşesc veniturile, Volkswagen a anunţat astăzi că fiecare angajat al său din Germania va primi un bonus de 7200 de euro datorită profitului operaţional record din 2012, care a ajuns la 11.5 miliarde de euro.

Bonusul va fi acordat celor 100.000 de muncitori acoperiţi de contractele colective de muncă pe care Volkswagen le-a negociat cu diferitele sindicate care reprezintă muncitorii Volkswagen. În aceste se specifică faptul că aceste bonusuri anuale au un cuantum direct proporţional cu profitul companiei şi că înlocuiesc creşterile salariale, plafonate printr-un acord semnat în 2010.

"Această participare egală la beneficiile companiei este câştigată şi meritată. Echipa Volkswagen a făcut o treabă excelentă în 2012, iar această muncă de echipă este astfel răsplătită", spune Horst Neumann, directorul de personal al celor de la Volkswagen.

În paralel cu plata bonusului către angajaţi, Volkswagen a anunţat că veniturile anuale pe 2012 ale directorilor companiei au fost scăzute în medie cu 20%, pentru ca veniturile şi cheltuielile să rămâne stabile şi echilibrate. De exemplu, preşedintele consiliului director al Volkswagen, Martin Winterkorn, va fi plătit cu 14.5 în loc de 17.5 milioane de euro, suma pe care germanul a primit-o anul trecut.

  • sandman, joi, 28.02.2013 14:24

    nemtii tot nemti raman. seriosi, si f corecti cu oamenii lor. cum sa nu cumperi o masina nemteasca in conditiile astea?

  • Andi, joi, 28.02.2013 16:07

    @sandman - da, dar sa o cumperi din tara lor, dintre modelele facute pentru ei! Cei care au cumparat modele VAG noi de la noi (sau alte tari din estul europei) stiu ce vorbesc...

  • slVW_83, joi, 28.02.2013 16:59

    Bine ca ei pot si noi ne zbatem in mizeria asta de tara condusa de niste borfasi! Bravo lor ca-s dati dracu'!

  • tzenu_bmw, joi, 28.02.2013 17:16

    ce sa facem asta este.....bravo lor ....bravo nemtilor..... chestia funny e ca eu(ca si restu romanilor)trebe sa lucru 2 ani de zile pt. ceva ce neamtu(muncitor de rand)ia pe gratis........ uneori imi pare rau pt. tara asta.......

  • razvanis, joi, 28.02.2013 19:23

    VAG a angajat 10.000 de oameni in 2012, acum dau bonusuri pentru angajati de 720 milioane de euro, si cand te uiti cum PSA , Renault, Ford, si Fiat sunt pe muchie de cutit, dau afara si inchid fabrici ... nu e greu de banuit cine va fi numarul 1 in cativa ani !

  • @Andi, joi, 28.02.2013 19:43

    Vechea teorie a conspiratiei: nemtii fac masinile pentru ei altfel decat fac pentru restul lumii. Daca ai cunoaste putin industria automotive si ai avea cunostinte de economie ti-ai da seama ca ce spui tu sunt aberatii: e un adevarat cosmar logistic sa lucrezi cu calitati diferite pentru acelasi produs pe piete diferite, costurile ar creste foarte mult, exista periocolul ca la personalizari sa amesteci piesele etc. Si nu cred ca robotii sunt "germani" si simt ca o masina e facuta pentru Ro sau De.

  • @Andi, joi, 28.02.2013 19:50

    Mai degraba face Renault chestia asta, cu unele modele fabricate in Turcia, in loc de Franta, oferite pt Europa de Est, la preturi mai mici dar se vad diferentele de calitate.

  • Samba, joi, 28.02.2013 20:10

    Asta nu este un lucru de lauda.Este un lucru oarecare normal ptr aceasta marca.Nu trebuie sa ii vaitam pe ei ,fiindca strang anual miliarde de pe urma interventiilor din service.In plus mi se pare aiurea sa rasfeti un muncitor ,care evident va lucra anapoda dupa treaba asta ,fara a se mai tine de seriozitate,deoarece va fi constient ca tot isi va primi partea cealalta ''care este mare'' chiar daca va fi taiat de la bonus....ph cat de patethic.Halal seriozitate,de aceea au nenumarate probleme la motoare ,si greseli de asamblare.La haioanele de la Golf,Polo ,UP se vad sudurile de asamblare,puteau macar sa ii puna un plastic peste sau un fel de cheder sa le acopere,dar nu,de dragul vanzarilor au preferat sa le lase ''slobode''.

  • razvanis, joi, 28.02.2013 20:34

    @samba Lasa ca face PSA si Renault calitate la ansamblare, acolo in Iran si Turcia ... nu se vad sudurile ca nu au deloc ...

  • LauCalin, joi, 28.02.2013 20:41

    Un gest cat se poate de frumos si corect! Evident ca marele "creier" din spatele lui VW este Winterkorn, care e platit cu 14.5 milioane de euro/an. Nu zic, mi se pare normal ca cineva ca el sa fie cel mai bine platit si apreciat de salariati pentru ca a reusit printr-un marketing bine gandit sa faca fata cu brio crizei iar vanzarile sa fie tot mai bune. Dar dotusi, peste 120 000 de euro/luna?! Sau poate vorbesc din postura unui simplu roman... La noi unii castiga banii astia tot intr-o luna si tot in rahat suntem...

  • Marius, joi, 28.02.2013 20:53

    unii spun (nu eu..) ca romanii s-au nascut in rahat,traiesc in rahat si mor in rahat ! Noi romanii trebuie sa fim corecti + cinstiti si apoi NU mai acceptam sa mergem la lucru pe 1000 s-au 1500 Ron si sa cerem prin o negociere buna 1000-1500 Euro DAR sa si muncim corect + cinstit . Atunci cand toti vom gandi + actiona asa NU vor mai spune unii asa ceva de romani (poate de rrom) !!

  • gtrazvan, joi, 28.02.2013 20:55

    Trage pe clienti, mai imparte si pe la salariati.

  • @razvanis | fan nemtesti, joi, 28.02.2013 21:46

    nu stiu daca ai avut ceva de la psa din ultimii ani dar nu prea se compara cu renault, nici la motorizari nici la calitatea constructiei...sigur, inca nu sunt nemti dar sunt cu o clasa peste renault in general.

  • mip, joi, 28.02.2013 21:49

    eu ma intreb : oare doar nemtii au lucrat anul trecut pentru a avea performantele alea ? polonezii? chinezii, cehii, brazilienii, mexicanii, americanii, spaniolii, etc. ... ei nu ? au 100 de uzine in intreaga lume ! cite din ele sint in germania ? parca am citit undeva ca au cam 549.000 angajati ! au dat "spaga" la 100.000 adica mai putin de 20 % din ei ! dar vinzarile au fost rodul tuturor celor 549.000 !!! pai restul de 449.000 n-au lucrat ? atunci de ce ii mai tin in fabrica ? daca ar fi dat la toti ... cit ar mai fi fost ? eh ... pt chinezi / mexicani / brazilieni 100 - 200 euro era probabil salariul pt 10 luni ... le-ar fi prins mult mai bine lor decit nemtilor, care oricum au lefuri de 10-15 ori mai mari decit amaritii ailalti ! repatrierea beneficiilor .... uite cum isi tine neamtu' banu' in tara sa fie folosit/cheltuit acolo nu aiurea si asa merge economia tarii mai bine !!!!! lor nu le zice nimeni ca "nu e conform cu legislatia europeana" .... "politicaly correct" !!!!! va zic o mica istorisire ... sper sa nu va fie cu suparare ! un amic ... intrebat de mine de ce si-a luat vw ... s-a apucat sa-mi laude marca .... zic, vrei germana ? de ce nu bmw ? si zice ca el, la rindul lui ... are un amic ce lucreaza la bmw in germania si ca beau aia bere, de pe cind sa mearga acasa ... noroc ca-i duce autobusul ... sint matoli ! zic .... bre ... dar aia ce lucreaza la vw nu-s tot nemti ? nu tot ala-i "standardul" ? ba da spune, dar acolo n-am amici sa imi vorbeasca fabrica de rau .... ! politichie ... mizerabila-mizerabila-mizerabila .... neamt, american, japonez ... stiti vorba aia: ce-i al tau e si al meu, ce-i al meu e doar al meu ! drumuri bune tuturor !

  • am demascat un dezertor, joi, 28.02.2013 22:08

    @mip aka kumite, eu zic sa folosesti doar un nickname caci bate la ochi doua.

  • @mip, joi, 28.02.2013 22:35

    Mi se pare normal, crezi ca la fabrica Renault din Algeria sau Turcia angajatii castiga la fel ca in Franta? Sau stai asa, ca-n Romania? Dc nu te intrebi dc nu primeste unul de la Dacia 2000 de euro ca-n Franta? Pt ca e o chestie care se cheama" nu-ti convine gasim pe altii, faceti voi fabrici si platiti cat vreti" .Nu conteaza ca sunt 500 de mii de toti si sunt premiati doar 100 de mii, sunt cei din patria mama, fara patria mama nu aveau nici ceilalti din restul lumii fabrici unde sa lucreze, ca daca aveau nu mai era nevoie sa deschida fabrici altii, nu? apoi cine sa-i impuna Germaniei ceva in Europa? Stie toata lumea c-au dat bani la greu in ultimii 4 ani si Greciei si Portugaliei , chiar si marii Frante, care are salarii ca-n Germania aproape dar este din ce in ce mai necompetitiva, nu este o coincidenta faptul ca marcile frantuzesti au probleme, cine s-a dezvoltat doar pe socialisme si subventii in ultimii ani sa sustina productia acum pica-n bot, de unde atatea miliarde pt subventii? La fel si Italia, nu mai esti competitiv, nu mai vinzi si produci suficient cam trebui sa spui la revedere la salarii de mii de euro ca acum ceva ani, plus taxe din ce in ce mai mari , ce poate sa urmeze? faliment sau fuga in China si alte tari, ce crezi ca vor alege? Falimentul? Nu cred.

  • LauCalin, joi, 28.02.2013 22:38

    @mop, iti recomant sa citestu Arthur Hailey - Rotile... s-ar putea sa ai un soc cand vei afla ca ce spui tu se intampla cam peste tot inca de la inceputuri. Si nu doar in industria auto. ;)

  • @ LauCalin, joi, 28.02.2013 23:50

    "Creierul" din spatele VW este Ferdinand Piech ( a fost votat in 1999 managerul sec XX in industria auto ) . Martin Winterkorn este "locotenentul" lui de peste 30 ani . Citeste un articol intersant despre Ferdinand Piech ( http://www.automobilemag.com/features/awards/1101_2011_man_of_the_year_ferdinand_piech/ ), cel care a adus VW Group unde este azi si cel fara de care familiile Porsche-Piech nu ajungeau azi sa detina 51 % din actiunile cu drept de vot ale VW Group .

  • inexorabil, vineri, 01.03.2013 01:14

    Ja, das ist richtig, ca doar fiecare patron sau CA are dreptul sa-si rasplateasca angajatii cum i se pare "economically correct" :) Ceilalti, de alte nationalitati, sa ramana sclavi pe plantatie, de ce sa vocifereze cand primesc de lucru pe gratis, fara pile sau spaga? :D Mentalitatile coloniale nu s-au abolit nici macar in postmodernism. Cat despre tarisoara noastra sfasiata de hiene, n-avem noi timp sa ne strofocam creierii cum sa castigam "ca-n Vest", deoarece nu calculele bunastarii ne intereseaza in esenta: "stiinta" noastra de a ne "descurca" sub orice fel de oprimare politica este inegalabila in lume. Vom deveni un caz singular in istorie: vom absorbi cat mai multe bunuri din strainatate in schimbul unei productivitati locale a muncii cat mai scazute, exceptand oarece licente profesionale instaurate odata cu (teme)rarii investitori straini onesti. Cu alte cuvinte, verticalitate morala zero barat, mandrie nationala zero dublu barat.

  • mip, vineri, 01.03.2013 05:40

    @am demascat un dezertor ... te inseli tinere ... de cind am inceput sa scriu pe-aci tot acest nume de utilizator l-am avut !!! kumite chiar e un alt tip ... cu care ma am chiar bine, dar am vazut ca de ceva vreme nu mai scrie pe-aci ... i s-o fi facut si lui lehamite ! @LauCalin ... am auzit de cartea aceea ... demult ... dar nu am apucat s-o citesc. cind voi fi mai liber am s-o caut si sper sa-mi fac vreme ... "@mip" ... ai dreptate in anumite privinte ... oricum ... pt mine e mare mirare cum de vind asa mult ca ... au probleme destul de multe si urite la fiabilitate, apoi calitatea service-ului e slabuta. de la ei pleci cam nemultumit ... in alta ordine de idei ... vad ca esti serios si nu scri doar la plesneala ... ar fi frumos sa-ti faci un cont pe-aci si tu ... am sti si noi cu cine "povestim" ... sint multi baieti buni ce au ... ar fi pacat sa nu fi si tu printre ei ... cit despre repartitia aia de premii ... puteau sa dea si celorlalti ceva ... in fc de tara ... cit de cit sa simta si aia ca lucreaza pt o firma serioasa. eu personal as fi oarecum suparat ... oare as mai avea acelasi chef de munca stiind ca eu trag si nemtii iau beneficii ? faza asta mi-a zis-o si nevasta legat de-o companie de asigurari ... sediul in londra ... ceilalti ... merg bine, dar centrul londonez isi ia libertatea sa isi dea premii chiar daca la ei nu merge treaba cum s-ar cuveni ! vorba aia "cine imparte, parte-si face" ... asa ca ... noi sa fim sanatosi ca jmecherii de sus ... nu ne au baiul ! drumuri bune tuturor !

  • gelu, vineri, 01.03.2013 09:54

    ma intreb cum s-ar fi reactionat la vestea asta daca ar fi avut WV fabrica in romania. Cu salariati platitit romaneste si cu cerinte de calitatea germana. ma intreb oare daca osanalele aduse presedintelui Ferdinand Piech n-ar fi fost inlocuite cu "tot o tara de lumea a 3 suntem" sau " muncim ca sclavii ca astia sa-si traga partea". Dar nu-i nimic, exista in lumea asta cateva zeci de mii de chinezi (salarizati cu 1eu/zi) sau cateva mii de mexicani (multumit cu 10kg fasole pe luna) sa echilibreze balanta de plati a concernului. Sacul VAG este comun, 80% aduc veniturile grase prin vanazari de masini conceptie anii '80 si 20% sunt premiati ca daca nu erau ei murea restu lumii de foame. Sa nu se inteleaga gresit, strategia lui Piech sau Winterkorn (pana la urma n-are importanta a cui este ideea) este de nota 10. Salariatii germani sunt multumiti, imaginea transmisa concurentilor este extrem de puternica, marketingul actioneaza si pe aceasta cale. Iar mesajul de companie extrem de puternica nu poate fi mai clar. Dar sa nu uitam si "dedesubturile" acestei initiative. Nu de alta dar vad un fel de viermuiala tipica romanilor ce se indoaie de spate pana ajung cu capul in tarana cand vine vorba de bani sau pomana.

  • @ gelu, vineri, 01.03.2013 10:57

    Salariile VW Group sunt cele mai mari din industria auto . In tarile la care ai facut referire ( Mexic, China ) sa stii ca sunt mai mult decat dublul pe salariul pe economie din tara respectiva . Cea mai recenta uzina VW, cea cu numarul 100 s-a deschis in Mexic in acest an si va produce motoare TSI pentru America de N si S . Pentru 2,500 de angajati cat are in prezent uzina s-au "batut" sa obtina postul 40,000 de oameni ! Daca nu vii cu avantajul fortei de munca reduse nu are nici un sens sa-ti deschizi o uzina in afara tarii de origine . De ce nimeni nu vorbeste de Toyota care produce 65 % din masinile sale in afara Japoniei ? Cata lume stie ca Toyota Corolla vanduta la noi este produsa in uzina Toyota din Africa de Sud ? Eu zic sa facem o comparatie realista si anume intre muncitorii VW din Germaniasi cei Fiat din Italia ( in Italia totul este mai scump decat in Germania ) si vei vedea ca un salariat VW castiga dublu !

  • ala, vineri, 01.03.2013 11:52

    Cum adica conceptie de anii 80, inseamna ca majoritatea sunt constructorilor sunt pe la anii 40 ca si evolutie numai ca au mai pus mici briz-brizuri sa pacaleasca prostii. Se pare ca si tu mergi pe principiu "cap am minte la ce imi mai trebuie " ca si majoritatea Romanilor.

  • gelu, vineri, 01.03.2013 12:48

    @@gelu nu contest salariile angajatilor straini in comparatie cu propria lor economie. Dar daca tot suntem la ora dezvaluirilor ai uitat sa ne impartaseti si numarul de automobile produse in China, nivelul lor de securitate si conceptie ce nu vor avea niciodata sansa sa ajunga in Europa din cauze de "anii'80". Sau de automobilele executate in Mexic care in nici un caz nu pot lua un premiu de tipul Car of the Year in Europa. Sau cele din India...sau in general cata productie si venituri obtine grupul VAG de peste mari si tari mai putin frecventabile. Nu contest si nevoia producatorilor de a isi externaliza productia din nevoi absolut evidente. Dar e bine sa vedem si partea mai putin plina a paharului. Nu? Ce ai uitat sa precizezi e ca diferenta dintre muncitorii WV si Fiat tine si de amplasamentul uzinelor celor doi constructori, ai uitat ce produc cei de la WV la San't Agatha Bolognese si am mai sarit si faptul ca acel "dublu" nu este un "obicei". Stiu, comunicatele interne, sar peste astfel de amanunte. Sau ne place caciuleala....

  • @ gelu, vineri, 01.03.2013 13:13

    Toyota a vandut in 2012 in Africa peste 1 milion de masini . Majoritatea sunt concepute in anii 70 . Pick-up-ul Toyota Hilux din anii 70 care este folosit de rebelii africani se produce si in prezent de catre Toyota in uzinele sale din Africa . Si in Brazilia inca mai este produsa Toyota Landcruiser din anii 70 . Nissan domina piata auto din Mexic multumita unui model aparut la inceputul anilor 80 . Suzuki detine 50 % din piata din India cu modele concepute in anii 70-80 . Si exemplele pot continua . Produci si vinzi in functie de nivelul de trai din zona respectiva, lucru valabil atat pentru VW Group cat si pentru rivalii sai directi .

  • gelu, vineri, 01.03.2013 13:32

    multumesc pentru precizari imi place(?) pomenirea unui nume japonez in dicutie. Dar ce treaba avea toiota cu WV? Chiar nu va puteti abtine sa pomeniti de alte nume in loc sa vorbiti de propria gradina? Frate, cand este articol cu logan: "baaa, nu se compara cu WV" (SH neaparat ca altfel e putin cam prea evidenta aberatia) cand e vorba de toiota: "ba, e pacaleala, e pentru prosti, mai bine un diesel" (daca se poate cat mai marunt, gen Up, sa se inscrie in categoria de pret) iar cand e vorba de WV hop, in partea cealalta: "da' capra vecinului e mai raioasa decat a noastra". Chiar asa va simiti de amenintati? Sau, scuze, am uitat, WV este abia locul 3 la vanzari in lume, mentinandu-se constant la o diferenta de bun simt de circa 1.000.000 de unitati de lider La mai mare

  • @ gelu, vineri, 01.03.2013 14:15

    Tu ai insinuat ca numai VW Group produce in tari cu nivel de trai sub cel occidental . Gresit ! Toti producatorii majori auto o fac . Ce salariu crezi ca are muncitorul Toyota din Africa de Sud comparativ cu cel Toyota din Japonia sau Marea Britanie ? Sau muncitorul marocan ce asambleaza Dacia Lodgy comparativ cu cel roman de la Mioveni ? De ce Honda produce 75 % din motocicletele sale in India si Thailanda ?

  • gelu, vineri, 01.03.2013 15:20

    insinuat? i.n.s.i.n.u.a.t ???? am insinuat ca NUMAI WV produce...coprimele comentarii ale articolului le-ai citit? intreb, poate ca ti-au scapat imi cer scuze ca am vrut sa fiu on-topic. Imi cer scuze ca altceva n-am mai bun de facut decat sa vorbesc strict la subiectul in cauza. ramai in pace...

  • Lache, vineri, 01.03.2013 22:23

    @am demascat un dezertor,esti sigur de treba asta?Te asigur(nu 100%,ci 2000%) ca mip si kumite sunt 2 persoane complet diferite.@kumite scria comentarii nefiind logat.Acum este logat.Scriau prea multi in numele lui.Vad ca esti foarte interesat sa afli cine e kumite.Mai fa sapaturi!

  • zarnesteanu, sâmbătă, 02.03.2013 17:04

    Daca am putea invata ceva din articolul asta (si din comentarii) ar fi urmatorul lucru. Fiecare natiune stie sa tina strans de oamenii ei si sa aiba grija de ea in primul rand, si pe urma de cei din jurul ei. Noi romanii ar trebui sa invatam ca in afara de noi insine, absolut nimeni pe globul asta nu ne vrea binele si prosperitatea. Din contra. Poate ar trebui sa invatam sa ne acceptam unul pe altul, in ciuda diferentelor. Diferente care exista in mod natural in orice popor sau grup social mai mare sau mai mic. Sa invatam sa ne respectam cultura, obiceiurile (bune) si nu in ultimul rand sa cumparam produse facute in Romania, in Europa sau lumea crestina. PS Asta cu "dezertorul demascat" (da-mi voie sa rad din toti rarunchii). Mip si Kumite nu doar sunt doi oameni diferiti, dar si traiesc pe continente diferite ! Esti inca la stadiul de ucenic al lui Sherlock Holmes :):):)

  • Lache, sâmbătă, 02.03.2013 21:58

    Salut Zarnestene.Sunt foarte putini care gandesc ca tine.Nici nu stii cata dreptate ai.Cumparand produse asiatice,nu facem altceva decat,sa ne mai batem un cui la cosgiug.Suntem invadati din toate partile,suntem pe cale de disparitie,iar unii ii admira pe asiatici sau arabi.Eu am doar un singur copil.In zilele de azi este suficient.Trebuie sa-i asigur viitorul(educatie,scoala,facultate).Si nimic nu mai e gratis.Totul este foarte scump.Chinezii pleaca din China din cauza saraciei si din cauza ca au voie sa aiba doar un copil.Sunt in alte parti si au cate 5 sau 6 copii.La fel si arabii,si africanii refugiati"politic".Au cate 10 copii.Scoala,educatie,loc de munca?Nu.Sunt platiti din taxele luate de la cei care muncesc.Iar cei care muncesc si au un singur copil,sau doi,nu au dreptul la nici un ajutor,pt.ca au venitul prea mare. Imediat dupa marea aglomerare din decembrie,Romania putea produce tot ce avea nevoie.Mancare,petrol,gaze naturale,masini,tractoare,vapoare......Absolut totul.Nu am fi avut nevoie de europa sau restul lumii.Ei ar fi avut nevoie de romania.Si unde am ajuns?Brasovul era oras industrial,acum este oras turistic.Totul s-a desfiintat.Am ajuns sa ne uram unul pe altul fara sa ne cunoastem personal.Am ajuns sa ne urlam prostia din toti bojocii.Care e viitorul? Zarnesteanu,eu tot pe acolo sunt.Unde pasarile au blana,si sunt protejate. Salutari!

  • inexorabil, duminică, 03.03.2013 19:05

    Catre ultimii doi useri: nici eu nu m-as fi putut exprima mai pilduitor (desi sugestiile lui Zarne le-am fluturat si eu aici in trecutul recent). Da, Lache, viitorul reprezinta miza noastra principala (o economie nationala independenta, puternica si competitiva, care sa le concureze strasnic pe cele presupus "evoluate" - la naiba; inainte de '90, creatiile noastre industriale ajunsesera pana in Argentina - inseamna exact ultimul lucru pe care si-l doresc Occidentul si......Rusia, care au initiat fitilul decembrist pentru a scapa de ghimpele Ceausescu), dar nu sub raport material, cum am vrea noi, ci va trebui sa fim atenti sa nu ne pierdem......sufletele, deoarece nu va mai dura mult pana vor incepe sa se intample lucruri de o gravitate inimaginabila la scara mondiala, influentate de marea oculta globalista de factura politico-financiara si prevazute profetic cu o precizie uimitoare; poate vor veni vremuri cand eu, ca fiinta dihotomica (trup si suflet) si liant al ei (vointa), voi fi silit sa ma debarasez de orice balast lumesc, inclusiv pasiuni si hobby-uri (poate si dpdv automobilistic), chiar daca imi voi indolia orgoliul humanoid, si toate astea pentru a nu-mi aliena sensul metafizic. Cu o moarte toti suntem datori, dar numai daca ne gandim la ce va urma dupa aceea!