McLaren P1: 375 de exemplare, un milion de euro bucata, 916 CP (update foto)

Publicat marţi, 05.03.2013 18:56 de Sebastian Toma

Englezii de la McLaren au publicat primele imagini oficiale ale versiunii de serie a noului P1, de data aceasta fără niciun fel de camuflaj. Supercarul de 916 CP accelerează de la 0 la 300 km/h în mai puţin de 17 secunde.

McLaren P1, supercarul britanic de 916 CP, a fost dezvelit pe internet înainte de debutul public de la Salonul Auto de la Geneva. Primele imagini oficiale ale noului P1 expun o versiune galbenă a supercarului englezesc, prezentată fără niciun fel de camuflaj. Imaginile publicate anterior de britanici expuneau modelul lor de serie acoperit cu un strat de camuflaj, deghizând formele senzuale ale caroseriei lui P1. Constructorul britanic a anunţat faptul că modelul va avea o viteză maximă limitată electronic la 350 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 300 km/h va fi realizată în mai puţin de 17 secunde, ceea ce îl face cu cinci secunde mai rapid decât McLaren F1. Mai mult decât atât, englezii vor construi doar 375 unităţi ale lui P1, preţul de pornire al unui exemplar fiind de 866.000 de lire sterline, echivalent al circa un milion de euro.

Propulsia este asigurată de un sistem hibrid, compus dintr-un motor V8 twin-turbo de 3.8 litri, susţinut de un motor electric. Împreună, cele două motoare furnizează 916 CP şi 900 Nm. Britanicii şi-au echipat supercarul cu sisteme preluate din Formula 1, cum ar fi DRS şi IPAS, ambele fiind comandate prin intermediul butoanelor de pe volan. Sistemul de "boost" dezvoltat de cei de la McLaren, numit IPAS, livrează până la 179 CP la o apăsare de buton. Al doilea buton de pe volan, DRS, reglează eleronul spate pentru a reduce frecarea cu aerul cu 23%.

Propulsorul cu ardere internă este montat central şi livrează 737 CP la 7.500 rpm şi 720 Nm de la 4.000 rpm. Motorul electric livrează 179 CP şi asigură un cuplu motor de 260 Nm, încă de la prima rotaţie. Motorul electric este montat deasupra unităţii cu ardere internă, iar cele două îşi unesc forţele prin transmisia cu şapte trepte şi două ambreiaje, care livrează puterea roţilor din spate. Pentru eficienţă maximă, unitatea electrică asigură recuperarea energiei cinetice la decelerare, energie pierdută în mod normal prin frânare.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

Via McLaren

  • mirel_f1, marţi, 26.02.2013 11:24

    Este un model super sport reusit de MClaren

  • antiqua, marţi, 26.02.2013 13:16

    parca totusi asteptarile erau altele...ce putin designul ma lasa rece...prefer oricand modelul vechi parca mult mai impresionant...si atunci dar si acum,mai ales....o legenda ...ce mai?

  • Adrian, marţi, 26.02.2013 14:54

    Deosebita masina...oricum arata mai bine ca Bugatti si Pagani zic eu. Problema e ca apare urmasul lui Enzo si o sa fie mult mai frumos si performant. Asa ca pretul mi se pare prea mare.

  • costi, marţi, 26.02.2013 17:38

    Fratilor(Automarket) imi place la nebunei de voi ca testati masini cu caru si calumea, nu ca alte siteuri auto o masina la 7-9 zile cu tot respectul asa da JOS PALARIA va multumesc.Am scris aici la aceasta masina stiind ca nu o veti testa momentan,ca nu stiu unde sa va felicit

  • musca, miercuri, 27.02.2013 11:54

    McLaren P1 nu o va testa nicio revista din RO. Iar testele AM nu prea au relevanta fara masuratori independente, asa ca mai e mult loc de progres

  • pacpac, joi, 28.02.2013 23:12

    @Adrian pagani e o opera de arta imbinarea perfecta dintre puterea bruta a motorului si frumusetea liniilor la interior nici nu mai vb zici ca esti intr-un yacht de lux ferrari si mclaren nu o sa se ridice la nivelul pagani acolo e arta la ferrari si mclaren e mai mult business