Opel Ampera a ajuns în showroom-urile din România
Opel Ampera este disponibil pentru comandă şi pe piaţa din România. Primele unităţi au fost livrate partenerilor Opel din Bucureşti.
Opel Ampera este disponibil pe piaţa din România, primele unităţi fiind deja livrate la dealeri. Modelul Ampera pleacă de la 44.500 de euro cu TVA inclus pe piaţa din România. În Capitală, trei parteneri Opel vor distribui modelul Ampera – DiBas, Rădăcini Motors şi Union Motors Car Sales. Clienţii pot comanda noul Ampera începână de astăzi, iar eventualele operaţiuni de service vor fi asigurate de cei trei dealeri din Bucureşti. Costul primei revizii a lui Ampera va fi de aproximativ 40 de euro, iar costurile cumulate ale reviziilor pentru primii cinci ani sau 150.000 kilometri se ridică la maximum 600 de euro. Modelul promite intervale de revizie de 30.000 de kilometri sau un an de zile, asociate cu o garanţie Opel de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru baterie şi sistemul electric de propulsie.
Potrivit reprezentanţilor Opel, costurile de revizie ale modelului Ampera sunt comparabile cu cele ale lui Corsa 1.3 CDTI. În comparaţie cu un Opel Insignia 2.0 CDTI, primul an de utilizare aduce un avantaj de cost de 77% în favoarea Ampera, valoare ce creşte pe parcursul exploatării. În cel de-al treilea an de exploatare, diferenţa de costuri ajunge la 84% în favoarea lui Ampera. În funcţie de stilul de condus abordat şi de condiţiile de trafic, Opel Ampera poate parcurge între 40 şi 80 de kilometri în modul 100% electric, fără să genereze emisii poluante.
Opel Ampera are nevoie de 9.0 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 161 km/h. Sistemul de propulsie al acestui model este compus dintr-un motor electric şi un propulsor cu ardere internă. Unitatea de 1.4 litri dezvoltă 86 CP, în timp ce sistemul de propulsie hibrid al lui Ampera asigură un cuplu maxim de 370 Nm, disponibil instant graţie motorului electric performant.
Via Opel
Costurile de intretinere sunt mai ridicate ca la masinile electrice, dar cam la jumatate fata de o masina clasica cu motor mediu de 1.6 cmc. Intrebarea e... merita sa dai 30.000 euro in plus fata de o masina clasica din acelasi segment, luand in calcul ca nu ofera nimic spectaculos la dotari, materiale de interior si spatiu? Probabil ca sunt multi care-si fac iluzii ca vor recupera cei 30.000 euro din consum si intretinere.... Unii vor replica ca-i performanta. Performante? Bucuria cuplului instantaneu e de scurta durata: vreo 80 km sau mai putin daca te mananca talpa. In restul timpului veti arde benzina la greu. Cine vrea hibrid, eu zic ca Toyota Prius e o alegere mai ieftina si mai buna, iar cine vrea electric, Nissan Leaf si Renault Zoe sunt optiuni perfecte, depinzand de zona in care traiesti. Poti demonstra ca tii la mediu fara sa dai 44.000 euro.