Seat Toledo - primele imagini ale celei de-a patra generaţii

Publicat luni, 25.06.2012 17:54 de Mircea Meșter

Seat a prezentat astăzi primele imagini şi informaţii ale noii generaţii Toledo. Sedanul compact este frate de platformă cu noul Skoda Rapid.

La trei luni de la prezentarea oficială a conceptului Toledo la Geneva, Seat prezintă astăzi primele imagini oficiale ale versiunii de serie a modelului spaniol. Toledo revine pe piaţă în 2012 în versiune sedan compact, o variantă de caroserie pe care Seat o prezentase anterior odată cu prima generaţie (91-98), a doua generaţie (98-04), dar la care renunţase în momentul lansării celei de-a treia generaţii a modelului cu acelaşi nume, în 2004.

Noul Seat Toledo este fratele de platformă a recent prezentatei Skoda Rapid, model cu care Toledo împarte şi linia generală de sedan. Există şi diferenţe notabile între cele două modele, acestea regăsindu-se mai în partea frontală, unde linia de design dezvoltată odată cu noul Seat Ibiza se regăseşte şi pe Toledo, în timp ce spatele aminteşte de conceptul pe care l-am văzut la Geneva. De altfel, Toledo păstrează foarte multe dintre caracteristicile prototipului, singurele diferenţe notabile rezumându-se la jocurile de lumini din blocurile optice frontale şi posterioare.

Modelul iberic măsoară 4.48 metri în lungime, fiind astfel cu 4 centimetri mai lung decât a doua generaţie a modelului spaniol. Ampatamentul este de 2.6 metri, cu 8 centimetri mai lung decât al precedentei generaţii comparabile. Sub capotă, clienţii care se vor orienta spre Toledo vor avea de ales între motoare TSI de 1.2 sau 1.4 litri care dezvoltă între 75 şi 122 CP şi un diesel de 1.6 litri care vine în versiunea de 105 CP. Ulterior, în 2013, Toledo va putea fi comandat în compania unui diesel de 90 de cai.

Pieţele de lansare ale noului model vor fi, oarecum normal, Spania şi Portugalia - la mijlocul lunii noiembrie - urmând ca prima parte a anului 2013 să aducă Seat Toledo şi în restul Europei, implicit în România.

via | Seat

  • Ionut.M, luni, 25.06.2012 18:34

    Si totusi nimic special...probabil in capul VW arata extraordinar dar nu cred ca o masina facuta numai din dreptunghiuri si cu o copie exacta in curte la Skoda va ajuta prea mult vanzarile Seat. Dar de fapt gresesc, fanii VW vor cumpara ca tampitii orice cutie care le este aruncata :)

  • dan_grc, luni, 25.06.2012 18:50

    Eu nu stiu cum poate o persoana care are alta cutie sa vorbeasca despre Seat ca fiind o cutie, nu ca n-ar fi asa, dar sa faca asa abstractie de propria masina e incredibil.

  • sandu, luni, 25.06.2012 19:16

    abia astept sa apara! chiar ma gandeam daca sa o astept si raspunsul este da. la cat de bine arata la anul va fi a mea. decat o octavia asta arata muult mai bine.

  • ., luni, 25.06.2012 19:38

    eu astept comentariului obsedat de seat, ala care are la avatar cel mai prost bord dpdv calitativ din istoria hatchbackurilor din 2000 pana acuma...

  • ian, luni, 25.06.2012 20:22

    ..in fine...oricum fata de penultimul toledo,asta-i opera de arta...si-au dat sema probabil ca acea abordare nu merge de nici-o culoare...si asa a fost.

  • Realitatea zilei, luni, 25.06.2012 21:38

    @dan_grc Pretul unui Seat Toledo numai low-cost nu va fi... Sub 10 mii de euro nu-l vad... design-ul si interiorul nu sunt insa departe de ce ofera Dacia. Discutam cand apare Logan 2.

  • dan_grc, luni, 25.06.2012 22:11

    Eu inteleg ce spui, dar la exterior totusi nu e chiar ca Logan, la materiale nu stiu cum e, dar designul interiorului este peste oricum, dar nu asta e ideea...idea e ca putea sa spuna ca stie ca are si el o cutie si ca totusi nu se compara cu Seat la pret, dar avand in vedere la cum aratau Seat-urile inainte au ajuns destul de rau. Cand spui ca tampitii de fani VW cumpara orice cutie ce le este aruncata nu ti se pare f amuzant? Adica ar fi f buna de autoironie, da nu cred c-a fost cazul.

  • dan_grc, luni, 25.06.2012 22:17

    @Realitatea zilei Cat despre interiorul lui Logan 2 pun pariu ca ceasurile de bord vor fi ca la Lodgy, pt ca asta va fi directia la interioare cred, doar la restul bordului si la consola vor fi ceva schimbari. Daca nu va fi asa, cu atat mai bine si voi recunoaste ca m-am inselat, chiar si asa interiorul lui Toledo il vad totusi peste ca design si ergonomie si desigur ca dotari, deci nu va fi mai scump chiar degeaba

  • LauCalin, luni, 25.06.2012 22:26

    Totusi, sa nu uitam ca agumentele tale se bazeaza pe niste poze. Cand vom vedea masina in realitate atunci ai putea spune daca arata sau nu bine. Oricum in privinta designului se incadreaza perfect in filosofia lui Skoda: adica design simplu si functional. Nicidecum nu se incadreaza in ceva tipic Seat. Parca VW isi doreste sa ingroape Seat cat mai repede si nu ii gaseste un motiv concret... aproape ca s-a schimbat doar sigla intre Seat si Skoda. Parca niciodata VW nu a procedat chiar asa. Motiv pentru care cred ca Toledo se va vinde slab... practic nu prea ar avea avantaje concrete in fata Skodei. Iar pretul va fi apropiat de cel al lui VW Jetta probabil... Seat nu a fost chiar o marca ieftina fata de VW.

  • jti, luni, 25.06.2012 22:43

    @dan_grc Si ce daca va fi ca la Lodgy? Bordul la Lodgy e foarte practic si frumos. E simplu si are comenzi logic asezate, exact cum ar trebui la banii lui. SEAT nu are plastice mult mai scumpe. Nici la calitatea finisajelor nu exceleaza. Totusi pretul va fi pe masura, deh e "Enjoyneering" ... cu motor 1.2 75 cp la 1300 kg... PS: au stiut ei de ce abandoneaza vechiul slogan "auto emotion"

  • BaditzaEx, luni, 25.06.2012 23:01

    nu credeam ca voi gandi, daramite afirma ca : motorizarile de pe Logan 2 cred, ca vor fi mai ok ( cel putin acel 1,2 TCE pare bunicel mai bun decat 1,2TSI ) =)), de asemenea designul cam lasa de dorit ( ma asteptam la muuuult mai mult de Auto Emocion ), in comparatie Skoda Rapid mi se pare mai interesanta, iar pretul intr-adevar cred ca va fi unul de 12k ( cel de pornire ), astfel daca la noul Logan vom avea si un interior imbunatatit + un motor 1,4Tce cred , ca va fi o varianta mult mai buna raport pret/dotari ( mai ales ca pretul de pornire sunt sigur ca se va situa undeva la 9000 eur sau mai putin )

  • Jiang-Juo, luni, 25.06.2012 23:07

    imi pare ca diferenta intre Seat si Skoda este cam aceeasi intre Audi si VW ,dar la un nivel mai inferior , la Seat se doreste a prezenta un design mai rafinat exact ca la Audi, iar Skoda o marca destinata maselor , doar ca ...

  • Alex Radoi, luni, 25.06.2012 23:12

    Seat Toledo = WV Jetta = Skoda Rapid

  • LauCalin, marţi, 26.06.2012 01:14

    Baditza, nu uita ca pana la urma Dacia este marca low cost a lui Renault, iar asta influenteaza multe. Cu siguranta ca Logan 2 va fi un pas important in fata pentru Dacia, lucru care nu poate decat sa ne bucure. Insa diferente inclusiv in privinta motoarelor vor fi. DCI-urile de pe Renault sunt mai fiabile decat cele de pe Dacia (un exemplu simplu simplu: injectoarele sunt diferite tot din cauza costurilor). Deci daca TCe este un motor foarte bun pe un Renault nu ineamna ca la fel va fi si pe Dacia. Nu zic, va fi performant (dinamic), va avea consum mic, cuplu foarte bun... insa peste 100-150000 de km nu poti pune egal intre unul de pe Logan si unul de pe Clio. Dar in privinta lui 1.2 TSI ai dreptate... dpdv al fiabilitatii nu e tocmai un exemplu (din contra). Si eu cred ca 1.2 TCE este (mult) mai bun. Ceva mai bun pare a fi in schimb 1.4 TSI. Are si el probleme, insa mult mai putine ca cel de 1.2 (marea problema pare a fi lantul distributiei care incepe sa faca :figuri" mult prea devreme, lucr care s eintampla cel mai mult la Skoda). Dar asta e alta poveste :)

  • BaditzaEx, marţi, 26.06.2012 09:05

    @LauCalin, multumesc, chiar nu cunoastem detaliile astea

  • dany, marţi, 26.06.2012 09:22

    Politica lui VW fata de Seat reprezinta copia la indigo a politicilor statelor europene fata de criza, si anume austeritatea. Realitatea va demonstra ca in ambele cazuri ea va face mai mult rau decat bine. Cum nu te poti astepta sa ai revenire economica lasand lumea fara bani, la fel nu ai cum sa cresti interesul unei marci prin reducerea calitatii.

  • popa, marţi, 26.06.2012 09:32

    Pana acum Seat era cu un picior in groapa. Acum l-a bagat si pe al doilea. Turnati pamantul. Amin!

  • dany, marţi, 26.06.2012 09:59

    @popa Parinte, la cum merg lucrurile, vezi ca s-ar putea sa le faci slujba aia pt sinucigasi, adica un "Tatal nostru" si atat. :))

  • crystyann, marţi, 26.06.2012 10:28

    Pana una alta 1,2TCE este pe iata de prea putin timp sa ii descoperim bolile copilariei...Mai lasati-l 1-2 ani si atunci vedem daca e bun sau nu. Orice motor se stabilizeaza dupa 2-3 ani dupa ce apare pe piata! E normal sa nu fie defecte pe 1,2TCE daca s-au vandut doar cateva si alea au 5.000 km :))

  • @LauCalin, marţi, 26.06.2012 11:28

    Eu nu cred ca 1.2 Tce este peste 1.2. TSI. Vezi ca au afisat acum 1 saptamana lista cu agregatele castigatoare la "Engine of the Year" si 1.2 TSI este in top, pe cand omologul francez nici macar nu este aminit.

  • Calingura, marţi, 26.06.2012 17:21

    Bine ca au renuntat la Auto Emocion ca se faceau de ras. Un model destul de uratel si cu moatoare destul de ne-spectaculoase. Imaginati-va ce este in sufletul unui spanio nationalist cand vede cum decade Seat (bine ca la o adica aici le-a fost locul cam mereu). Seat Toledo = WV Jetta = Skoda Rapid?? Nu sunt convins ca impart exact aceeasi platforma si chiar daca m-as insela tot degeaba ar fi. Jetta in ciuda mizeriei de finisaj de pe usi este cu un mare pas inaintea lui Rapid si chiar a Octaviei dintr-un anumit punct de vedere. In plus mecanic Seat primeste componente invechite care nici America nu ar fi bune. A se vedea Exeo - un A4 resapat la misto si aruncat din nou pe piata

  • VLAD, miercuri, 27.06.2012 10:45

    Toledo si Rapid au o platforma noua, comuna. Octavia, Jetta, Golf, Leon au alta platforma ce se va schimba cu noua aparitie a lui Golf 7. Dacia Logan 2 este alternativa mai ieftina la cele 2 insa nu cred ca va fi mai buna...

  • Andy, miercuri, 27.06.2012 19:01

    @Calingura In proportie de 90% sunt de acord cu tine insa dupa tine piata americana e inferioara pietei europene? De cand? Intotdeauna piata americana a fost mai pretentioasa mai ales la dotarile oferite (si un Mercedes facut pentru americani e mai echipat decat unul pentru Europa) si nu uita ca pe piata americana majoritatea producatorilor europeni nu au avut succes (toti frantujii au incercat marea cu degetul insa n-au facut nimic demn de luat in considerare, VW e considerata o masina entry level la ei si e la concurenta directa cu Hyundai, Ford, Chevy, Toyota si e sub Buick sau Dodge). Singurele marci europene care au succes mare in America sunt cele premium, care sunt peste Chrysler sau Lincoln insa sub Lexus care e clar cea mai de succes firma premium de pe piata americana.

  • LauCalin, joi, 28.06.2012 18:11

    Calingura, eu cred ca totusi ideea cu Auto Emocion nu a fost rea, pentru ca o masina europeana care sa se bazeze pe asemanarile unei masini sportive... singurii care fac asta sunt Alfa Romeo si partial BMW (partial pentru ca un BMW nu inspora neaparat sportivitate oricum l-ai privi). Astea doua au in comun faptul ca sunt premium. Deci pentru o marca de volum care sa ofere ceva asemanator ar fi fost loc. Doar ca VAG nu prea a stiut cum sa procedeze. Andy, sunt si nu prea de acord tine. Am sa-ti dau exemplu daca vreu prima generatie a Clasei M, o masina fabricata in State, pentru americani si care a fost importata si in Europa. Ca fiabilitate nu a fost tocmai un exemplu pentru Mercedes. Lucrurile s-au schimbat mult cu a doua generatie.