AM TESTAT: Nissan Around View Monitor, primul sistem de asistenţă la parcare cu vedere 360° din segmentul compact
Automarket.ro a testat sistemul Nissan Around View Monitor în România. Sistemul este o premieră în segmentul compact şi este oferit pe Qashqai.
Nissan a lansat în toamna anului trecut sistemul Around View Monitor în segmentul compact. A fost vorba de o premieră în segmentul compact, pachetul fiind oferit în gama Qashqai ca dotare opţională. Cei de la Nissan au preluat sistemul AVM direct de la fraţii premium de la Infiniti şi l-au montat pe un model accesibil.
CUM FUNCŢIONEAZĂ NISSAN AROUND VIEW MONITOR
Nissan Around View Monitor este un sistem de camere video care oferă vizibilitate de 360 de grade în jurul vehiculului. Cele patru camere montate pe caroseria lui Qashqai prezintă o imagine "din elicopter" a vehiculului. Sistemul este destinat să te ajute în parcările foarte aglomerate şi vine în completarea oglinzilor.
Sistemul compune o imagine în timp real pe displayul central. Aceasta este formată din toate cadrele captate de setul de camere video. Şoferul poate să schimbe modul de vizualizare de la "deasupra", la faţă şi dreapta, moment în care sistemul afişează doar imaginile captate de camera video din grila faţă şi camera video din oglinda din dreapta. La cuplarea marşarierului, sistemul trece automat la camera din spate şi la cea din dreapta, fiind configurat în acest fel pentru a ajuta la parcarea paralelă. Atât modul "din elicopter", cât şi modul pentru marşarier sunt destinate asistenţei la parcarea paralelă. Sistemul de camere video se decuplează automat la depăşirea vitezei de 10 km/h.
NISSAN AROUND VIEW MONITOR ÎN ROMÂNIA
În România, sistemul este oferit începând cu nivelul mediu de echipare Acenta Special al lui Nissan Qashqai, fiind inclus în pachetul de dotări standard al acestei versiuni. Cel mai ieftin Nissan Qashqai cu Around View Monitor Costă 24.240 euro cu TVA inclus. Odată cumpărat, sistemul merită cuplat cu un sistem de senzori de parcare, pentru eficienţă maximă în parcări supraaglomerate. De ce spunem că sunt necesari senzorii de parcare chiar dacă ai Around View Monitor? Simplu. Sistemul întâmpină două probleme în viaţa reală - murdăria şi lipsa iluminării.
În timp ce camera montată pe uşa hayon-ului nu se poate murdări prea uşor, camerele montate pe oglinzi sunt predispuse la murdărie, iar camera montată în grila faţă poate fi stropită cu uşurinţă cu noroi dacă nu păstraţi distanţa faţă de vehiculul din faţă. Practic, dacă ajungeţi la destinaţie cu maşina murdară, sistemul de camere video al lui Qashqai va fi aproape inutil, tot senzorii de parcare şi oglinzile laterale rămânând prietenii şoferului la orice manevră. Partea bună e că situaţia poate fi rezolvată rapid cu un şerveţel umed.
Dacă toate camerele video sunt curate, putem avea alt tip de problemă de vizibilitate, specifică parcărilor întunecoase. În timp ce camera din faţă şi camera din spate sunt asistate de luminile aferente (fie că vorbim de becul de marşarier sau de faza de întâlnire), cele două camere montate în oglinzile lui Qashqai nu mai redau mare lucru odată ce vehiculul se află într-o parcare întunecată. Această problemă o întâlnim la orice sistem de acest gen căruia îi lipsesc un set de lumini pe lateral activat odată cu sistemul în sine.
PARCAREA AUTOMATĂ, SINGURUL RIVAL AL SISTEMULUI NISSAN AVM
Indiferent de cum funcţionează sistemul AVM, nu putem să nu salutăm iniţiativa celor de la Nissan prin introducerea acestui sistem în segmentul C, cu toate că există şi alte opţiuni în segmentul C dacă ne uităm doar la sistemele de asistenţă la parcare. În timp ce Nissan oferă un sistem de camere video pentru a ajuta şoferul să parcheze, cei de la Ford au o altă ofertă interesantă în segmentul C, respectiv un sistem de parcare automată oferit pe Focus şi C-Max. Atât sistemul lui Focus, cât şi sistemul lui C-Max vin în întâmpinarea problemei parcărilor paralele şi promit o parcare semi-automată cât mai simplă cu putinţă. Cei de la Toyota au lansat un sistem similar, care oferă - pe lângă camera de marşarier - şi posibilitatea parcării automate a vehiculului. Sistemul respectiv se numeşte Intelligent Parking Assist şi a debutat pe Toyota Prius în 2004, fiind oferit la vremea respectivă doar pe piaţa din Japonia. Sistemul de parcare automată al celor de la Toyota a ajuns să fie oferit şi pe alte pieţe, inclusiv pe cea din Europa, începând cu anul 2006.
Dacă ne uităm strict la scopul pentru care este prezentat acesta, respectiv asistenţa la parcarea laterală şi la parcare în general, sistemul funcţionează foarte bine cât timp suntem într-o zonă iluminată. În caz contrar, trebuie să ne bazăm tot pe oglinzi şi experienţă şi să parcăm în modul "clasic". În schimb, dacă îţi cumperi un Qashqai şi vrei mereu să parchezi "la fix", încearcă şi sistemul AVM. Pentru rezultate optime, comandă şi un set de senzori de parcare. Nu opta pentru senzorii aftermarket, deoarece aceştia nu vor fi integraţi corespunzător în sistemul multimedia de la Nissan pentru a lucra cot la cot cu sistemul AVM. Sistemul celor de la Nissan prezintă un ajutor real pentru cei care n-au prins încă încredere în sistemele de parcare automată oferite în clasa compactă, sisteme ale căror erori ar putea avea consecinţe costisitoare pentru şofer. Atunci când parchezi cu AVM, ştii măcar că eşti singurul responsabil pentru o greşeală, chit că o faci sau nu.
NISSAN AROUND VIEW MONITOR ÎN ACŢIUNE
Mircea a testat sistemul Around View Monitor în Spania, pe un traseu special organizat de cei de la Nissan. Japonezii au filmat întreaga escapadă, petrecută la bordul unui Qashqai cu geamurile acoperite. În condiţii de iluminare potrivită, sistemul poate să suplinească geamurile, dar recomandăm să verificaţi întotdeauna informaţiile primite de la sistem pentru un plus de siguranţă la manevrare.
Pai ne prezentati inca odata articolul...l am vazut deja acum cateva luni