FEATURE: Noul iPhone 4S în maşină: 5 lipsuri ale celui mai nou telefon Apple
Nou-lansatele iPhone 4S şi sistemul de operare iOS5 rămân foarte puţin optimizate pentru utilizarea în maşină. Automarket analizează cinci mari lipsuri ale noilor produse Apple.
Apple a lansat aseară, într-o conferinţă de presă care a avut loc la sediul companiei americane, noul iPhone 4S, cel mai nou membru din familia de portabile a brandului de peste Ocean. Odată cu lansarea noului terminal iese pe piaţă şi cea mai nouă versiune a sistemului de operare construit de Apple, iOS5, care aduce câteva facilităţi noi în peisaj. Gigantul american a pierdut însă ocazia de a aborda problema iOS5 din punctul de vedere al şoferilor, iPhone 4S şi noul sistem de operare aducând extrem de puţine lucruri noi în ceea ce priveşte relaţia smartphone-maşină. Dacă Apple şi produsele sale sunt cunoscute ca unele care pot fi utilizate foarte uşor de oricine - de aici şi succesul lor de piaţă - şoferii mai au de aşteptat până când telefonul american îi va ajuta cu adevărat în maşina proprie. Să vedem care sunt principalele noutăţi şi de ce nu sunt ele atât de utile pentru şoferi precum par la prima vedere.
1. LIPSEŞTE UN SISTEM DE NAVIGAŢIE TURN-BY-TURN
Dacă Google a lansat implicit în România acum câteva luni noul Google Navigation, aplicaţie nativă pe Android care poate fi utilizată cu ajutorul Google Maps ca un sistem de navigaţie de sine stătător (Automarket l-a testat şi l-a analizat pe larg la momentul lansării), Apple nu a dezvoltat încă un sistem asemănător. Cel puţin nu nativ, pentru că dezvoltatorii de aplicaţii de profil vând la preţuri destul de mari soluţii de navigaţie de acest tip. Aşteptam, odată cu lansarea lui iOS5, ca Apple să dezvolte fie o aplicaţie a sa, fie să le dea undă verde celor de la Google să dezvolte Navigation şi pe iPhone, având în vedere că Google Maps există deja nativ pe telefoanele Apple.
2. SISTEMUL SIRI DE COMENZI VOCALE SIRI TREBUIE PORNIT... CU MÂNA
Chiar dacă se anunţă a fi unul dintre cele mai interesante elemente constructive ale noului iOS5 pe iPhone 4S şi pare cel mai "driver-friendly" pachet de pe piaţă, sistemul de comenzi vocale botezat Siri are o problemă şi un dezavantaj. La prima vedere este minor, dar contează când vorbim de concurenţă. Astfel, pentru a iniţia o comandă vocală, trebuie ca mai întâi să intri în aplicaţie. Iar acest lucru nu se poate face decât manual. Vlingo, un producător de aplicaţii pentru Android, a rezolvat această problemă de ceva vreme, intrarea în aplicaţie fiind realizată printr-o comandă vocală. Spui "Hei, Vlingo!" şi eşti liber să-i dictezi telefonului ce să facă. În cazul Apple, trebuie să ţii apăsat mult timp butonul Home sau să intri pur şi simplu în aplicaţie.
3. UN ECRAN CARE A RĂMAS ÎN URMĂ
Deşi mulţi fani din întreaga lume aşteptau un dispozitiv mobil cu un display mai mare decât cel al lui iPhone 4, noul iPhone 4S nu diferă cu absolut nimic la exterior de telefonul precedent. Astfel, ecranul de 3.5 inch rămâne neschimbat, dezvăluind unul dintre marile dezavantaje actuale ale lui iPhone în comparaţie cu concurenţii direcţi care utilizează sistemul de operare Android. Evident, avem Retina Display şi un design foarte curat, dar utilizarea telefonului pe post de ajutor în maşină (adică montat pe parbriz) rămâne problematică din cauza display-ului redus ca dimensiuni.
4. ZERO OPTIMIZARE PENTRU UTILIZAREA ÎN MAŞINĂ
Dacă interfaţa extrem de simplă utilizată de Apple atunci când telefonul este ţinut în mână a atras mulţi fani, utilizarea în maşină devine o problemă mare. Accesul aplicaţiilor se face prin apăsarea lor, iar cele până la 20 de iconiţe de pe display-ul de 3.5 inch este o provocarea atunci când telefonul este montat într-un suport de parbriz. Nu mai vorbim de posibilitatea ca aplicaţiile de care ai nevoie să fie grupate într-un folder. Din păcate, nici Android nu stă foarte bine la acest capitol, chiar dacă Google a rezolvat parţial această problemă recent, dezvoltând aplicaţia Car Home pe Motorola Droid. De la lansare, însă, interfaţa nu s-a schimbat deloc.
5. OPORTUNITATEA (RATATĂ) IPAD
Din ce în ce mai multe companii oferă posibilitatea montării aftermarket a unui iPad pe bord, sub formă de centru de comandă al tuturor sistemelor multimedia, sau în tetierele scaunelor, ca formă de divertisment pentru pasageri. Apple ar fi putut foarte uşor să marşeze pe această oportunitatea şi să răspundă cererii pieţei printr-o aplicaţie sau o interfaţă specială care ar fi uşurat munca tuturor celor implicaţi. Nu cred că e departe momentul în care primul producător auto îţi va da maşina cu un iPad integrat în loc de display-urile clasice, soluţia fiind mult mai ieftină pentru dezvoltatori decât una construită in-house.
Important e ca a ramas desig-ul la fel si se pot folosi in continuare accesoriile de la iPhone4 :D