Pirelli va utiliza un Renault R30 din 2010 ca monopost de teste
Pirelli a anunţat miercuri că va utiliza un monopost Renault R30 din sezonul 2010 în cadrul unor sesiuni de teste pentru dezvoltarea pneurilor pentru 2013.
Pirelli, unicul furnizor de pneuri din Formula 1, a reuşit să ajungă la un acord cu echipele din competiţie pentru a utiliza un monopost mai vechi cu scopul de a dezvolta cauciucurile pe care intenţionează să le furnizeze anul viitor.
Alegerea producătorului italian s-a oprit asupra monopostului Renault R30, cu care actuala echipă Lotus a concurat în Formula 1 în sezonul 2010. Acesta va fi adaptat de Pirelli pentru a corespunde cât mai mult actualului regulament tehnic şi va avea o paletă de culori predominant neagră.
Pirelli va efectua patru sau cinci teste pe parcursul sezonului 2012 pe circuitele de la Barcelona, Jerez, Spa şi Monza, primul dintre acestea urmând să aibă loc în luna mai.
Principalul obstacol care a stat în calea alegerii unui monopost de teste a fost asigurarea imparţialităţii datelor obţinute, motiv pentru care testele vor fi realizate numai de angajaţi Pirelli, însă fiecare echipă din Formula 1 va avea posibilitatea de a trimite câte un observator la fiecare test.
"Principalul punct pe agenda noastră este necesitatea de a trata toate echipele în mod egal şi, de aceea, echipa de teste va fi indepedentă, iar toate echipele vor putea trimite un observator la teste. Noul nostru monopost va utiliza actualul regulament pentru combustibil, fără realimentare, aşa că vom putea să simulăm curse întregi şi schimbarea stabilităţii cu monopostul şi pneurile", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Anterior, Pirelli a utilizat un monopost Toyota TF109 ca maşină de teste, însă între timp regulamentul tehnic s-a schimbat radical, în special în privinţa interzicerii realimentării cu carburant în timpul curselor. De aceea, rezervorul monopostul Toyota era prea mic pentru ca Pirelli să simuleze parcurgerea unei curse fără realimentare cu benzină.
Singura necunoscută este numele pilotului de teste pe care îl va utiliza Pirelli pentru testele din acest an, însă producătorul italian spera să facă un anunţ în acest caz până la sfârşitul lunii martie.
Via | Pirelli