Teste Barcelona, ziua 3: Perez, cel mai rapid. Red Bull introduce un update major
Sergio Perez a stabilit cel mai bun timp în a treia zi de teste de la Barcelona, în care Red Bull Racing a introdus un upgrade semnificativ pentru sistemul de evacuare.
A treia zi de teste din cadrul sesiunii finale de la Barcelona a fost presărată cu numeroase noutăţi, atât în privinţa piloţilor şi echipelor, cât şi în privinţa vremii.
Astfel, după o dimineaţă în care cei mai mulţi piloţi au experimentat stinturi scurte, după-amiaza ploaia şi-a făcut pentru prima oară apariţia în testele din această iarnă, iar piloţii au putut utiliza în premieră noile pneuri intermediare şi de ploaie.
Implicit, cu câteva excepţii, timpii stabiliţi pe parcursul dimineţii au fost cei care au stabilit şi clasamentul general al zilei. Sergio Perez a stabilit cel mai bun timp al zilei şi cel mai bun timp din acest an pe circuitul de la Barcelona, după ce a fost cronometrat cu 1:22.094 la volanul monopostului Sauber.
Mexicanul a fost însă la un pas să fie surclasat de Jenson Button, care după ce a pierdut timp preţios dimineaţă din cauza unor defecţiuni hidraulice s-a apropiat la numai 0.009 secunde de Perez cu puţin timp înainte de începerea ploii.
Şi Daniel Ricciardo a fost foarte aproape să încheie sesiunea în frunte după ce a fost cu numai 0.061 secunde mai lent decât liderul zilei la volanul unui Toro Rosso, însă în cele din urmă s-a mulţumit cu locul trei în faţa lui Felipe Massa (Ferrari) şi Paul di Resta (Force India). Bruno Senna a oferit primele indicii despre progresele Williams după ce a terminat sesiunea pe locul şase, fiind urmat de Heikki Kovalainen de la Caterham.
Red Bull Racing a ocupat doar locul 8 în clasamentul general prin Mark Webber, însă a ieşit în evidenţă printr-un upgrade semnificativ introdus pe noul monopost RB8. Campioana mondială a dezvăluit astfel o nouă configuraţie pentru sistemul de evacuare, foarte asemănătoare cu cea utilizată de Sauber, însă mecanicii au făcut tot posibilul să ascundă noutatea de ochii echipelor rivale şi cei ai presei în momentele în care pilotul australian revenea la boxe.
In plus, echipa a adus modificări importante şi pentru aripa faţă.
Ultimele două poziţii au fost ocupate de Nico Rosberg (Mercedes AMG) şi Kimi Raikkonen, care a efectuat doar 43 de tururi pentru Lotus din cauza unor defecţiuni la direcţie, care a trebuit înlocuită. De remarcat este şi că primii nouă piloţi au fost despărţiţi în clasament de mai puţin de 0.9 secunde.
HRT a renunţat la ideea de a evalua în premieră noul monopost F112 duminică, în ultima zi de teste, însă speră să efectueze o zi de filmare promoţională cu pneuri demonstrative pentru a obţine câteva date înainte de debutul sezonului.
Nici cei de la Marussia nu participă la această sesiune, întrucât echipa a ratat testele de siguranţă impuse de FIA. Duminică este ultima zi de teste din această iarnă înainte de startul noului sezon al Formulei 1, programat pentru 18 martie în Australia.
Rezultate teste Barcelona, ziua 3:
Loc | Pilot | Echipa | Timp | Tururi |
1 | Perez | Sauber | 1m22.094s | 114 |
2 | Button | McLaren | 1m22.103s +0.009 | 44 |
3 | Ricciardo | Toro Rosso | 1m22.155s +0.061 | 131 |
4 | Massa | Ferrari | 1m22.413s +0.319 | 122 |
5 | Di Resta | Force India | 1m22.446s +0.352 | 108 |
6 | Senna | Williams | 1m22.480s +0.386 | 111 |
7 | Kovalainen | Caterham | 1m22.630s +0.536 | 64 |
8 | Webber | Red Bull | 1m22.662s +0.568 | 70 |
9 | Rosberg | Mercedes | 1m22.932s +0.838 | 129 |
10 | Raikkonen | Lotus | 1m25.379s +3.285 | 43 |
James Allen ii raspunde unui fan pe forum care spusese ca Mclaren si Ferarri au capacitatea cea mai mare de a dezvolta o masina de-a lungul sezonului. James Allen spune ca si Ferrari este buna, reusind acest lucru in 2010, James Allen face totusi o nuantare. James Allen Reply: March 4th, 2012 at 11:57 am I completely disagree with your premise here. Last year McLaren changed the car after testing in a way almost no one else could have done. There have been some blips but their record for developing a car is a match for anyone in F1