Analiştii auto: "Obiectivele Fiat-Chrysler pentru 2014 sunt fanteziste"
Marchionne şi-a propus ca în 2014 Fiat şi Chrysler să totalizeze 6 milioane de maşini vândute pe an. 10 analişti de renume susţin că ţinta este una fantezistă şi aproape imposibil de atins.
Sergio Marchionne poate fi catalogat, fără îndoială, ca fiind unul dintre cei mai optimişti lideri din industria auto. După preluarea Chrysler, şeful Fiat s-a arătat încrezător în forţele celor două companii şi a estimat că în 2014 alianţa italo-americană va reuşi să vândă 6 milioane de maşini anual.
Prestigioasa publicaţiei Bloomberg a cerut părerea unui grup de 10 analişti cu experienţă. Toţi cei intervievaţi au susţinut că Fiat şi Chrysler nu vor reuşi să atingă previziunea optimistă. Ba mai mult, diferenţa dintre ceea ce şi-au propus şi ceea ce vor reuşi este de aproximativ 1.1 milioane de euro.
Marchionne şi-a propus să realizeze o fuziune completă până în 2014 pentru a putea asigura un viitor viabil pentru companie. Tocmai acest plan optimist l-a făcut să estimeze încasări de 104 miliarde de euro în 2014. Analiştii cred însă că ţinta va fi ratată cu aproximativ 16 miliarde de euro. La fel şi profitul.
Marchionne vrea ca Fiat şi Chrysler să devină împreună una din cele şase puteri ale lumii auto în următorii ani.
Hans-Peter Wodniock, analist Fairesearch, este însă de altă părere: "Ambiţia lui Marchionne pentru 2014 este nerealistă fără alte achiziţii. Iar despre achiziţii nu poate fi vorba în condiţiile în care Fiat se străduie să finalizeze preluarea Chrysler."
La rândul său, Giuseppe Berta, profesor de istorie economică la Universitatea Bocconi din Milano, susţine că ţinta de 6 milioane impusă de Fiat "este mai mult o reclamă decât un obiectiv real. Singura modalitate de a atinge această valoare este aceea de a include în ecuaţia Fiat-Chrysler şi un constructor asiatic, zonă în care şi italienii şi americanii stau foarte prost."