Viitorul Renault Clio va fi schimbat dramatic

Publicat joi, 05.01.2012 14:30 de Sebastian Toma

Viitoarea generaţie a lui Clio va avea un interior de calitate superioară şi un aspect mai atrăgător. Francezii vor să facă maşina "mai germană".

Renault vrea să-l schimbe complet pe Clio odată cu cea de-a patra generaţie. Potrivit lui Beatrice Foucher, şeful departamentului de planificare produs de la Renault, modelul va fi "întâi german şi apoi francez.". Foucher a completat: "Trebuie să îmbunătăţim întâi calitatea, apoi să ne gândim la design şi inovaţie. Actualul model nu are emotie, aşa că nu o să ne fie greu să-i îmbunătăţim design-ul" . Cea de-a patra generaţie a lui Clio este primul model Renault desenat 100% de Laurens van den Acker, care a venit de la Mazda la marca franceză în 2009 şi este însărcinat cu revoluţia estetică a mărcii.

Laurens van den Acker a spus deja că modelul Clio va fi inspirat puternic din conceptul DeZir, partea frontală fiind cea mai apropiată de ceea ce va deveni subcompacta franţuzească. Grila faţă va fi neagră şi lucioasă, iar sigla Renault va avea dimensiuni generoase. Blocurile optice vor fi mai puţin rotunde şi vor avea dimensiuni mai mici. O altă schimbare importantă în gama Clio 4 vine la nivelul versiunilor de caroserie, modelul francez urmând să fie oferit doar cu cinci uşi, eliminând atât versiunea cu trei uşi, cât şi versiunea estate.

Clio va avea un aspect atât de sportiv în versiunea cu cinci uşi, încât versiunea cu trei uşi nu va mai fi necesară, susţine van den Acker. Mânerele de deschidere ale portierelor din spate vor fi ascunse în montanţii C, la fel ca în cazul multor altor modele cu cinci uşi care au un aspect mai sportiv graţie acestui artificiu. În ciuda faptului că noul Clio va fi mai scund decât actualul model şi că van den Acker dorea să-l facă mai scurt, a patra generaţie a subcompactei îşi păstrează lungimea şi spaţiul interior, fără să renunţe la volumul portbagajului sau la aspectul sportiv oferit de înălţimea mică.

La nivelul interiorului, pe lângă materialele de calitate superioară şi finisajele perfecţionate, francezii vor să concentreze habitaclul în jurul şoferului. Viitorul Clio 4 va fi echipat cu sistemul de tabletă integrată R-LINK, dezvoltat împreună cu TomTom. Încă de la lansare, noul Clio va avea un motor entry-level de 0.9 litri şi o unitate 1.2 TCE, ambele pe benzină. Gama diesel va fi compusă doar dintr-o unitate 1.5 dCi, cel mai probabil de 105 CP.

Versiunea Renaultsport a lui Clio 4 a fost confirmată, dar aceasta ar putea fi echipată la rândul ei tot cu un motor supraalimentat pe benzină, ceea ce va marca sfârşitul unităţii aspirate de 2.0 litri şi 200 CP, deosebit de apreciată. Renault va lua în considerare şi o versiune mai premium a lui Clio, după modelul lui DS3, dar şansele acesteia sunt limitate: "Când construim o maşină care costă 20.000 de lire sterline, nu ne gândim şi la o versiune de 30.000 de lire. Citroen face asta foarte bine", a declarat oficialul Renault pentru Autocar.

Via | Autocar  |Foto Renault R-Space Concept

  • lorinczi.thomas, joi, 05.01.2012 16:38

    Mama ce dramatic! Ce se va intampla cu Clio Estate si trei usi??? Sincer nu prea imi plac usile spate cu manerele ascunse, dar arata destul de bine!

  • IO, joi, 05.01.2012 16:53
    IN SFARSIT AU RECUNOSCUT CA FAC MASINI PROASTE

    "TREBUIE SA INBUNATATIM INTAI CALIATATEA,APOI SA NE GANDIM LA DESIGN SI INOVATIE" asta spune totul despre calitatea masinilor facute de frantuji,bine ca macar recunosc calitatea slaba in fata masinilor germane PS:astept comentariile fanilor Renault si a celor anti TDI

  • realitatea zilei, joi, 05.01.2012 19:18
    @IO

    Imbunatatirea permanenta a calitatii e un deziderat al tututor constructorilor, infiferent ca te numesti Mercedes sau Tata Motors, iar asta nu inseamna ca francezii fac masini proaste intarziatule... nu ca elemente ca tine, a caror cultura auto se rezuma in cateva cuvinte monosilabice precum "nemtestile e masini domle", ar pricepe ceva... Clio e o masina cu fiabilitate dovedita, doar ca ultima generatie n-a avut materiale interioare si un design mai pretentios... Noul Clio 4 insa am incredere ca va reveni la gloria de odinioara si va redeveni lider de segment.

  • IO, joi, 05.01.2012 20:03
    @realitatea zilei

    modelul vafi"intai german si apoi francez" ce intelege din asta un element ca tine,destept si cu o cultura auto vasta

  • C-G-C, joi, 05.01.2012 22:29
    Clio 4

    Afirmatia “German first and French second” facuta de duduia de la planificare mi se pare in primul rand deplasata si apoi jignitoare in special pentru mandria lor ca natie. Dar ma rog...In al doilea rand, Clio 3 cred ca a fost cea mai reusita masina Renault din ultimul timp si una dintre cele mai bune masini din clasa si este ciudat ca duduia asta spune "Trebuie să îmbunătăţim întâi calitatea" la o masina care s-a prezentat destul de bine comparativ cu concurenta la acest capitol. Personal sunt convins ca noul Clio 4 va fi un hit pt ca am incredere deplina in noul designer care a reusit sa realizezela Mazda o gama de modele suberbe.

  • razvanis, vineri, 06.01.2012 15:03
    Clio

    Daca as fi fost client de Clio, si vedeam articolul asta nu prea ma simteam bine. 1.Pentru ca firma care aduce un produs concurent cu germanii recunoaste ca este inferior si vor face tot posibilul sa ajunga la acelasi nivel. 2.Daca vreau masina germana cumpar una germana nu una frantuzeasca care vrea sa devina germana, multi au incercat si putini au reusit asta. Deci ... cum o sucesti nu pica bine aceasta declaratie pentru clientii Renault, pentru ca in toate clasele de modele e aceeasi situatie.

  • eu stiu altceva, luni, 09.01.2012 09:34
    Beatrice Foucher

    declaratiile ii sunt scoase din context si interpretate de presa de specialitate.

  • MSt, joi, 02.02.2012 12:05
    Clio New Symbol

    Clio-ul 3 normal nu l-am condus, dar sunt mandrul si nefericitul posesor al unui New Symbol 1.5 dci 85 cp, o masina pe care nu o recomand decat celor care nu vor pic de sportivitate, nu vor pic de stabilitate in curbe si mai mult decat atat, sunt adeptii urlatului in masina pentru a se intelege cu pasagerii. Pe scurt, o masina proasta, lipsita de fiabilitate ( a fost de 4 ori in service pana acum, cei de la Serrus stiu de ce!), samd si extrem de guraliva. Singurul plus e consumul, unde ma uimeste si acum, dar in rest...e praf. Trenul de rulare nu e orientat nici spre confort, nici spre sportivitate, interiorul e din 1900 toamna, comenzile pt radio sunt complet aiurea puse, pe un bat, etc. Esp nu a auzit in viata ei. Pacat. Cu o antifonare mai buna, niste plastice mai moi pe bord, esp, oglinzi incalzite cat de cat, comenzile radio macar pe volan, un pilot automat si o transmisie care sa nu agate ar fi o masina foarte buna. Dar, nu-i asa, astea costa. Nu-i nimic, le va pune Hyundai pe noul i30, si atunci va fi interesanta concurenta in clasa asta. ;)

  • Martin Scorsese, marţi, 13.03.2012 16:28
    @MSt scenaristule...

    Parca lucrai pentru hyundai / kia sau cam asa ceva... Esti cam penibil.