Ford C-Max Hybrid şi Energi, versiunile hibridă şi hibridă plug-in ale monovolumului compact Ford
Ford a prezentat astăzi primele imagini ale versiunilor hibridă şi hibridă plug-in ale lui C-Max. Acestea vor fi lansate oficial la Salonul Auto de la Detroit, în luna ianuarie.
Ford a prezentat astăzi primele imagini şi informaţiile oficiale legate de cele două versiuni hibride ale monovolumului compact C-Max. Vorbim de C-Max Hybrid şi de C-Max Energi, aceasta din urmă fiind de fapt versiunea plug-in (cu posibilitatea încărcării la priză a bateriilor) a hibridului clasic.
Conform datelor oficiale oferite de Ford, versiunea Energi a hibridului C-Max va fi mai bună în termeni de economie în modul electric decât versiunea echivalentă plug-in a lui Toyota Prius, iar autonomia totală va fi de 800 de kilometri, mai bună decât cea a hibridului în configuraţie de tip serie Chevrolet Volt. Ambele versiuni utilizează un sistem hibrid format dintr-un motor cu patru cilindri de 2.0 litri şi un propulsor electric alimentat de o baterie Litiu-Ion. Cele două motoare pot funcţiona independent sau în paralel, în funcţie de modul de rulare ales de şofer şi de nivelul de încărcare a bateriei.
Noile C-Max Hybrid şi C-Max Energi aduc o serie de noutăţi tehnologice în gama Ford, acestea urmând să intre în viitor şi în dotarea celorlalte modele de serie. Printre acestea se numără senzorii de deschidere a hayonului prin simpla măcare a piciorului sub bara posterioară. Apare şi noua generaţie a sistemului SmartGauge cu EcoGuide şi Brake Coach, de fapt un indicator care îi arată şoferului instant cât de eficient conduce, ce trebuie să schimbe pentru a consuma mai puţin şi cum poate utiliza sistemul de reutilizare a energiei generate la frânare pentru ca bateria să rămână plină cât mai mult timp. Conform datelor furnizate de Ford, versiunea Hybrid a lui C-Max încarcă bateria utilizând 95% din energia generată de frânare care la maşinile non-hibride se pierde.
via | Ford