Opel Astra OPC este aici - poze şi informaţii oficiale

Publicat vineri, 04.11.2011 11:50 de Bogdan Mirică

Opel a dezvăluit astăzi primele imagini şi informaţii oficiale ale noii generaţii Astra OPC. Modelul german primeşte 280 de cai putere, 400 de Nm şi un şasiu testat pe Nurburgring.

Fanii Opel pot exulta. Constructorul german a publicat primele imagini şi informaţii oficiale ale noului Opel Astra OPC, hot-hatch-ul care va încerca să fure coroana unor modele consacrate, precum Renault Megane RS sau Ford Focus ST.

Punctul de atracţie al noului Opel Astra OPC este sub capotă, acolo unde se ascunde un propulsor cu patru cilindri, de 2.0 litri, capabil să dezvolte 280 de cai putere şi 400 de Nm. Toate resursele sunt canalizate punţii faţă prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte şi aruncă versiunea de performanţă a compactului din Russelssheim într-o ligă în care mai joacă şi conaţionalii Volkswagen Golf R sau Scirocco R.

Opel nu a publicat oficial timpul necesar celui mai nou membru OPC pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h. Viteza maximă este însă, cum era de aşteptat, de 250 km/h.

Noutăţi importante şi în ceea ce priveşte şasiul. Noua generaţie primeşte un sistem de frânare performant, semnat de Brembo, precum şi sistemul FlexRide, complet adaptabil, disponibil cu trei setări: Normal, Sport şi OPC. Acesta din urmă oferă o ţinută de drum orientată către sportivitate şi către rularea pe circuit.

În comunicatul de presă, Opel insistă asupra faptului că setarea şasiului a fost pusă la punct pe deja celebrul circuit de la Nurburgring şi a fost supervizată de Jo Winkelhock, câştigător în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Winkelhock a declarat: "Am pus la punct un pachet extraordinar, care îi va convinge chiar şi pe cei mai entuziaşti şi mai sportivi piloţi. Şi nu numai pe Nurburgring."

La nivel vizual, Opel Astra OPC adoptă o serie de accesorii vizuale care definesc mult mai bine caracterul sportiv: spoilere noi, praguri laterale, un eleron pe acoperiş, două terminaţii de evacuare cromate de formă trapezoidală, un deflector posterior şi bosaje mai pronunţate. La interior nu puteau lipsi scaunele sport de tip scoică cu logo-ul OPC brodat pe spătar, un volan sport şi un nou instrumentar de bord.

Lansarea noului Opel Astra OPC se va face la începutul anului viitor.

  • sorry, vineri, 04.11.2011 11:59

    Renault Megane RS Trophy ramane favorita mea!

  • Vlad, vineri, 04.11.2011 12:52
    Astra OPC best sport-hatch of the moment!!

    La 280cp nu e nimic sa-l opresca la clasa lui!!!

  • Thor, vineri, 04.11.2011 12:54
    nu

    Semnul exclamarii nu e la 280 cp ci la 400 Nm

  • Fan Renault, vineri, 04.11.2011 13:20

    Megane RS Trophy este cel mai rapid hot-hatch cu tractiune fata. Opel pana nu bate recordul de pista la Nurburgring, nu cred nimic!

  • jondaniel, vineri, 04.11.2011 13:57
    280:(

    Ma asteptam la 300 sa fie suma rotunda....

  • black_ink, vineri, 04.11.2011 14:02
    ST versus Astra

    Jantele sunt spectaculoase iar interiorul superb! Dar pe strada se va vedea daca poate da o replica pe masura lui ST sau MPS-ului...

  • xxx, vineri, 04.11.2011 14:56
    frumoasa foc

    Putere ca putere.. dar cat de frumoasa e! Cel mai frumos hatch in 2 usi parerea mea, alaturi de scirocco R si alfa brera TI!

  • @xxx, vineri, 04.11.2011 15:12
    scirocco?!

    inseamna ca n-ai vazut cum arata live Megane RS

  • vulpeanu, vineri, 04.11.2011 15:23

    ce megane ? ca si tinuta de drum si seznatii imi place dar ca design e copiat clar dupa astra gtc 2005 dat fiind ca inainte de actualul megane ,reno avea fierul de calcat cu fund. asa ca astra gtc e copiata in mod grosolan de reno.oricum astra j gtc/opc arata fabulos si e clar ca e cel mai frumos hatchback din istorie,cum a fost si prima generatie de gtc. cat despre opc , e la intaltime maxima si sigur va face o impresie excelenta. megane rs e la egalitate cu astra h opc ca si acceleratie care e din 2006 , asa ca asta fiind 2012 o sa fie clar peste megane. GG OPEL !

  • @vulpeanu, vineri, 04.11.2011 15:31

    Faza cu copierile imaginare sunt niste copilarii

  • RS, vineri, 04.11.2011 15:50

    Puterea nu inseamna nimic fara control ! Focus RS are putere chiar mai mare decat Opelul asta, insa tot Megane RS Trophy ramane lider de segment. http://www.automarket.ro/stiri/renault-megane-265-trophy-spulbera-recordul-nurburgring-ului-38727.html

  • so, vineri, 04.11.2011 16:11

    are design, are forme, are motor, are putere, are TOT ce ti-ai dori. NU ai cum sa compari aceasta frumusete cu golf R, Scirocco sau reno RS sau cu orice altceva. intr-un cuvant: SUPERBA!!!

  • gicapxo, vineri, 04.11.2011 16:21

    extraordinara,o bijuterie,de abia astept sa fac un test!!

  • AndreiRN, vineri, 04.11.2011 17:10
    Irational

    O masina irationala. La ce este nevoie atatia cai putere intr-o caroserie cat o cutie de chibrituri? Camioanele de 20 de tone au atatia cai pt ca au de lucru pt ei dar asta e doar masina de fite sau de produs accidente rutiere. Cand alti nu stiu cum sa mai reduca consumul si poluarea astia scot asa ceva total impotriva ratiuni. Acest motor are o viata extrem de scurta tinand cont de stresul implicat in stoarcerea a 280 CP din el. Fondurile investite erau mult mai bine folosite daca se scotea o masina super economica si super fiabila.

  • Flaviu C, vineri, 04.11.2011 17:34
    @AndreiRN

    sunt și de-alea tinere, asta are alt targe

  • lorinczi.thomas, vineri, 04.11.2011 18:22

    super masina

  • OPC, vineri, 04.11.2011 18:55

    IMPERIALA ...SI MA ASTEPT LA UN RECORD PE NURBURGRING PENTRU A PASTRA REPUTATIA LUI H OPC ,CARE CAND A APARUT A STABILIT RECORDUL PENTRU UN HATCH PE NUR"

  • Thor, vineri, 04.11.2011 22:32

    Cel mai "smecher" 2.0 benzina turbo. reno e ani lumina distanta cu RS 340 Nm si 250 cp Nici macar varianta tunata (cica "trophy", o fi camila aia ?) nu se apropie cat de cat, dar aici nu intra in discutie tunaciunile stoarse prin ridicarea presiunii din turbina, vorbim de chestii curate.

  • flavius, vineri, 04.11.2011 22:39
    Frumos

    Intr-adevar cel mai frumos hatch sport.De ce or fi pus in poze pe varul Vauxhall !

  • @AndreiRN, vineri, 04.11.2011 22:48

    Sunt perfect de acord cu tine! Stai linistit este normal ca nimeni sa nu fie de acord cu tine. Aici nu ti-ai gasit bine sa comentezi, Astra GTC e visul umed al oricarui ciutan ce-l vezi postand aici. LA CULCARE CU VOI, MAINE VA TREZITI DEVREME! Acum, cine vrea sa-i las lumina aprinsa?

  • g, vineri, 04.11.2011 23:37
    g

    280CP sau 400 N nu conteaza. Spuneti la ce rpm se obtin, ca una e sa ai 400N de la 1500 la 5000 rpm si alta e sa ai 400N de la 6000-8000 rpm. Curba, unde-i curba?

  • bebecool, sâmbătă, 05.11.2011 01:01
    Astra GTC

    Mi-a placut mult modelul precedent cand a fost lansat. Varianta OPC imi placea mai mult decat concurenta directa. In linie dreapta nu-i statea nimic in cale, in schimb pe curbe era dezastru. Sper ca noua varianta sa se ridice peste competitorii directi. Ar fi o figura frumoasa pentru cat de bine arata masina. PS:Renault a demonstrat ca nu ai nevoie de 300-350 de cai putere pentru a scoate cel mai bun timp pe circuit. Ai nevoie de un sasiu bun si o masina bine calibrata. Detin un Megane dar nu varianta sport-care nu se asemana cu din niciun pdv. Asteptam timpii de pe circuit si o confruntare cu Rivalii : Golf, Mazda 3, Focus, Megane etc.

  • Rtz, sâmbătă, 05.11.2011 14:32
    circuit

    Eu nu stiu cati dintre noi avem posibilitatea de a merge pe un circuit zilnic. tot evidentiati calitatile mai bune ale unor masini pe circuit. nu stiu cati dintre noi ne-am descurca pe un circuit Zic ca mai ales in traficul nostru din ziua de azi conteaza cum arata masina si poate in unele cazuri cum se descurca cand pleaca de la semafor.

  • Anonim, sâmbătă, 05.11.2011 21:36

    Nu imi place masina. Seamana cu un Opel Corsa umflat puternic cu pompa si plin de steroizi. Avand in vedere ca e pe aceeasi platforma cu Chevy Cruze, cu modificarile sport de rigoare, nu cred ca o sa faca mare branza. Ca si celelalte OPC-uri din trecut, cred ca masina va excela pe linie dreapta, dar in rest manevrabilitatea in curbe va fi un dezastru. Sper sa ma insel, dar nu cred.

  • ST, duminică, 06.11.2011 15:00

    Nu o sa faca mare branza ,la fel ca si celelalte OPC-uri care au obtinut record-uri pe Nur' cand au aparut. Inainte sa bolborosesti , ar fi bine sa conduci macar o zafira opc ca sa vezi cum e cu stabilitatea tinere. Nu mai vorbiti aiurea dupa ce v-ati uitat la Clarkson toti.

  • ..., luni, 07.11.2011 11:13
    @Anonim... Chevy cruize imparte platforma tehnica cu Astra H nu cu J

    Chevy Cruize imparte platforma tehnica cu Astra H, inclusiv ceva motorizari. Nu face confuzii grave... Astra J a imprumutat de la fratele mai mare Insignia mare majoritate a componentelor esentiale pentru trenul de rulare, incepand cu structura si pana la sistemul flex ride (sau flex ride+ pentru modelul de varf opc) sau sistemul performant de franare(opc). Singura diferenta notabila fata de Insignia este design-ul diferit al suspensiei spate care este cvasi-independenta. Aici pot aparea o sumedenie de speculatii... ca sistemul e mai slab decat unul complet independent, ca au redus din ruliu printr-o greutate mai redusa a angrenajului spate, etc., Nerelevant pana cand nu va fi testata si comparata corect.... Deocamdata se pare ca in testele neoficiale s-a descurcat foarte bine pe Nurburgring, ceea ce inseamna ca solutia aleasa pare sa dea roade.... vom alfa. Cat la capitolul design fiecare persoana vede diferit lucrurile, mie unul imi place, la fel cum imi place si meganeRS, Brera sau Scirocco R. E subiectiva aceasta arie.

  • @..., luni, 07.11.2011 13:12

    Amice, eu zic sa te documentezi tu mai bine. Astra J este construit pe platforma Delta II a GM alaturi de Chevy Cruze, Daewoo Lacetti Premiere, Opel Zafira etc. Insignia e construita pe platforma Epsilon II. Eu inteleg ca ati fost pacaliti cand v-ati cumparat masina (apropo, sunt vreo 20 de pagini de probleme pentru Astra pe formul de specialitate), dar chiar nu trebuie sa dezinformati.

  • bn, miercuri, 09.11.2011 10:56

    apropo ,sunt n pagini despre reno,sau vw pe paginile de specialitate cu probleme . si ce-ai vrut sa demonstrezi cu asta ? nu exista masina perfecta,dar astra j e clar peste golf si mai ales peste megan cazan ,nu inteleg cum o masina din 2011 poate arata atat de ieftin in conditiile in care costa foarte mult pentru o marca low cost ca reno.

  • @bn, miercuri, 09.11.2011 14:14

    Eu zic sa te uiti pe site-urile auto straine bune si ai sa vezi ca Opel (Vauxhall) Astra J ia bataie de la concurenta. Eu nu am vazut un site sau revista auto serioasa straina care sa dea castigator Opel Astra. Majoritatea lauda designul, faptul ca a crescut mult fata de fosta generatie, dar overall sunt pozitionati sub Vw Golf, Mazda 3, Ford Focus 3 sau Honda Civic.

  • VSR, joi, 10.11.2011 14:43

    in ce film ? chiar de-ar fi adevarata aberatia , din segmentul ei astra j e singura care a castigat masina anului in ro,chiar automarket a tinut concursul. asa ca... lasa-ma cu golf ca vomit daca mai vad unu ,la cate sunt ca si taxiurle ,mai bine iti iei logan decat golf ,ca e mai rar loganu. astra j alaturi de focus arata cel mai bine si se conduce super bine .

  • sa fim realisti, vineri, 11.11.2011 16:51

    noul focus e oribil

  • mircea, marţi, 22.11.2011 09:22
    cer un sfat

    am un opel astra din 2000 diesel la punerea cotactului pentru bujii se aude un zgomot parca porneste un motoras

  • Opel, marţi, 22.11.2011 17:17
    OPC

    are un design aresiv, numai cand stai si privesti al cum arata deduci faptul ca ce se afla sub capota este pe masura desingului

  • Contactul cu realitatea, marţi, 22.11.2011 20:38
    Renault Megane RS Trophy

    "Renault Megane RS Trophy este în prezent cel mai rapid model cu tracţiune faţă de pe Nurburgring. Recent, Fifth Gear a testat modelul francez şi l-a desemnat ca fiind cel mai tare hot-hatch al momentului." Sursa: http://www.automarket.ro/tv/teste/fifth-gear-testeaz-renault-megane-rs-trophy-2209.html#5