Pang Da: "Afacerea cu Saab a căzut". Saab: "Discuţiile continuă"
Preşedintele companiei chineze care a promis că va investi în Saab a anunţat ieri că afacerea a căzut. Saab susţine ]nsă că totul e sub control şi că a fost vorba de "o neîneţelegere".
Saga Saab pare că se apropie de final. După ce producţia a fost oprită complet încă din luna aprilie din cauza datoriilor către furnizori şi după ce acum două săptămâni a intrat sub protecţia legii falimentului, Saab pare sortită lichidării după ce, ieri, directorul companiei chineze Pang Da - potenţialul salvator al suedezilor - a declarat că înţelegerea cu Saab a căzut. Afirmaţia a fost făcută la o întâlnire a oamenilor din industria auto care are loc în Chengdu, China, dar contrazisă ulterior de un comunicat trimis presei de preşedintele Saab-Spyker, Victor Muller.
"Investiţia pe care ar fi trebuit s-o realizăm la Saab a fost retrasă după ce compania a intrat sub protecţia falimentului luna trecută. Guvernul chinez nu a mai fost contactat pentru a ratfifica potenţiala înţelegere", spune Pang Qinhua, preşedintele chinezilor. Afirmaţia preşedintelui Pang Da a fost însă contraatacată imediat de un comunicat semnat atât de Saab, cât şi de companie chineză, prin care Saab susţine că informaţiile conform cărora investiţia a căzut sunt bazate pe o neînţelegere. "Suntem în continuare în discuţii cu Pang Da", spune Muller într-un mesaj trimis jurnaliştilor de la Reuters.
În condiţiile în care cele 245 de milioane de euro promise de Pang Da nu vor mai ajunge la Saab, soarta companiei suedeze se agaţă de găsirea unui investitor care să apară în ultimul moment şi să salveze brandul de la colaps.
via | Reuters
-
H2, miercuri, 12.10.2011 13:37@Necrutatorul
Ai dreptate! Ba e salvata de la faliment,ba nu mai e .... Sa dispara si sa nu mai aud niciodata de Saab. Sorry,SaabCuantic ,dar marca asta e sortita pieirii.
-
ztele, miercuri, 12.10.2011 14:21Reuters
Reuters is telling now that "The chairman of Chinese auto dealer Pang Da said he is “confident” that a planned investment in Saab will go through, clarifying earlier remarks he made suggesting that the deal was now void."
-
dan_grc, miercuri, 12.10.2011 14:44"is confident or not" ?
In conditiile in care cele 245 de milioane nu vor ajunge la Saab atunci se poate vorbi de o situatie catastrofala, dar deocamdata nu este nimic sigur .Pe de alta parte exista o evidenta taraganare a lucrurilor, cele doua parti inca sunt in discutii, deci inca nu au ajuns la un acord sigur si cu cat trece timpul, cu atat se complica situatia, productia e oprita de 6 luni, pana la sfarsitul anului Saab are neaparat nevoie de aceasta investitie
-
ztele, miercuri, 12.10.2011 16:58eu sunt cea mai oaie dintre mase, fac semne iluminati si nu stiu dc
sunt inca optimist in privinta acestei marci sper sa reinvie cat mai repede ca sa putem admira cu totii noile modele facute pe sasiuri (multi romani o sa citeasca shashiuri, in general cei cu Reno) de Opel de 5-10 ani si cu motoare diesel de Fiat de un rafinament nemaivazut.
-
SaabCuantic, miercuri, 12.10.2011 21:34ups
Ztele, vezi ca a aparut un impostor care se foloseste de id-ul tau si care probabil isi imparte etnobotanicele cele de toate zilele cu un alt deraiat de pe sinele normalitatii, Beemwica... @Automarket, te-am rugat sa nu mai lansezi afirmatii categorice de genul "SAAB pare ca se apropie de final", SAAB va falimenta iminent" etc. din moment ce nu s-a decis nimic pe plan oficial si totul a ramas in coada de peste...Te rog frumos, adopta o tinuta obiectiva de elaborare a textelor (ce s-a ales astazi din impartialitatea model si din deontologia profesionala a ziaristului de odinioara?) ; si asa toti iubitorii autentici de SAAB avem nervii intinsi la maximum in acesti ultimi doi ani extrem de obositori si simtim ca o sa ne imbolnavim de inima pana la urma, caci oameni suntem si noi, nu mostre cibernetice de stoicism perpetuu...
-
SaabCuantic, miercuri, 12.10.2011 21:42@H2
Asa presimti tu sau asa vrei tu?...
-
@SaabCuantic, miercuri, 12.10.2011 23:01aici ztele, ardeleanul iluminat wanna-be
Pot sa iti vad fata atunci cand Saab va da faliment? Te rog
-
CcC, miercuri, 12.10.2011 23:18Eu de un an si ceva tot spun ca falimentul Saab este inevitabil.
Nu fac decat sa lungeasca ,,zeama''cum fac si astia cu falimentul Greciei.
-
H2, miercuri, 12.10.2011 23:31@SaabCuantic
S-au dus marci la care tineam foarte mult(hummer,mercury,pontiac,plymouth..etc) Nu e corect,de ce sa moara doar marcile americane!!! Vad ca incet intra ''boala'' si in cele europene si ma bucur. Cei slabi nu supravietuesc..... Saab,sa-ti fie tarana usoara!!!!!!!
-
ztele, miercuri, 12.10.2011 23:36@SaabCuantic
Salut :) Nemultumirea oficialilor Pang Da a fost ca administratorul insarcinat sa se ocupe de reconstructie a negociat separat cu Volvo/Geely. Discutiile au stagnat, si procesul merge mai departe ca pana acum. Ce s-a scos din context intr-o declaratie preluata de Reuters era faptul ca directorul Pang Da a spus ca e posibil sa se retraga daca afacerea cu Geely merge inainte. @CcC: nu va falimenta nici Saab, nici Grecia. @H2: sa moara si capra vecinului, nu? :) Asa, romaneste!
-
AndreiRN, miercuri, 12.10.2011 23:56Saab
Saab a disparut deja. Daca va mai aparea vreo masina cu aceasta emblema va fi ceva produs de chinezi. Saab sa dovedit nedorit de populatie si deci natural a disparut.
-
dan_grc, joi, 13.10.2011 00:31
@ztele Nu fi asa sigur in cazul Greciei:)
-
ztele, joi, 13.10.2011 01:30:)
Dan, eu sunt absolut convins :) Continuand la subiect, Youngman a virat azi prima transa de 100 de milioane in conturile Saab. sursa: ttela.se
-
SaabCuantic, joi, 13.10.2011 08:55rabdare si tutun (desi eu nu fumez:))
Daca as avea atata putere, i-as investi pe Ztele CEO la SAAB, pe Octav72 director de marketing si...pe mine ofiter de presa (pai cum sa raman tocmai eu, neicusorule, fara coledzi?). @H2, am tot repetat ca papagalul ca, chiar si in situatia in care SAAB Cars s-ar narui pe bune, desi as agoniza o vreme, tot increzator as ramane stiind ca purtatoarea de fapt si de drept a numelui (trademark-ul original) se cheama...SAAB Aeronautics (plus space technology & smart weapons:) . Tragedia epica a detractorilor inspumegati, transfrontalieri si consecventi ai SAAB-ului ar continua in acest caz prin faptul uimitor ca, desi radiata oficial din registrele juridico-comerciale, SAAB tot s-ar vinde pretutindeni, chiar si in regim SH, inca 15-20 de ani de la disparitie (si nu poate nimeni sa excluda posibilitatea ca SAAB AB sa decida la un moment dat reinfiintarea unei sectii auto, avand drepturi depline in acest sens conferite de lege si bani...cacalau, Maria Ta!), ba inca si dupa perioada de inertie estimata, ca veterana de valoare sentimentala (ar costa si mai mult atunci, asa cum, de pilda, un Dodge Charger din anii '70 nu se poate cumpara decat numai daca te zvanta la buzunare, cu toate ca "nu era cine stie ce bijuterie tehnica in vremea productiei" :) De ce? Fiindca, spre rumoarea, stupoarea si icterul de ciuda al lui @AndreiRN si al altor preoti prohodisti improvizati, amatorii marcii suedeze sunt destui oriunde; eu insumi am vazut cocalari in toata regula (imbracati adecvat, nu era deci nici un dubiu) avand ca masina personala SAAB: erau la iarba verde, cu mese, cu gratare, tot tacamul, usile masinii larg deschise, muzica data la volum maxim, dar, cat am stat eu langa ei (vreo doua ore), n-au rulat nici o manea, sic! Asta e; pentru a strange gunoiul se foloseste matura, nu periuta de dinti, ceea ce au constientizat probabil si tipii respectivi. Pe altii, de aceeasi teapa (nu stiu daca tot cocalari, dar "smecheri" get-beget in mod sigur), i-am vazut cum isi scot gagicutele in oras cu...9-3 Convertible. Tot respectul pentru dansii deoarece, desi au de ales dintr-o multime de alte marci, s-au oprit tocmai asupra lui SAAB, fara sa fie animati de nici o motivatie "ciumega" si mai ales fara sa le-o bage nimeni cu forcepsul pe gat, ca doar traim in democratie, evident, nu? Asa ca, desi nu vreau, trebuie sa te dezamagesc, @@SaabCuantic (ce sa zic, mi se pare tare galant sadismul tau): n-ai ce fata sa-mi vezi decat aceea care suporta zilnic intemperiile (naturale si umane, deopotriva). Si, draga @AndreiRN, vorbesti de populatie de parca ar fi busuioc de pus la icoana; mai degraca este sare de pus pe rana...
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
eu zic sa lasati sa moara SAAB.Daca Hummer nu a avut nici o sansa sau Pontiac ce sa mai zicem de o companie micuta ca SAAB.