Skoda Citigo, cel mai ieftin şi mai mic model al mărcii din Cehia
Skoda a prezentat versiunea de serie a lui Citigo, interpretarea cehă a lui Volkswagen Up. Citigo debutează în vara lui 2012, are 60 CP şi consumă, în medie, 4.5 litri la sută.
Volkswagen Up! a primit primul frăţior. Acesta vine de la Skoda şi se numeşte Citigo. Modelul va fi cel mai mic şi cel mai ieftin model din gama Skoda şi va debuta pe piaţa din Europa în vara anului 2012. Spre deosebire de fratele său din Wolfsburg, Citigo va fi oferit atât în versiuni cu trei uşi, cât şi în versiuni cu cinci uşi. Pentru a reduce costurile, o bună parte din caroserie este comună în cazul celor două modele, cei de la Skoda punându-şi amprenta doar pe partea frontală, pe grafica internă a stopurilor şi pe bara de protecţie spate. Cehii au avut "luxul" de a desena o gamă întreagă de jante pentru acest model.
În mod normal, modelele din Concernul Volkswagen care împărţeau platforma primeau un design diferit când erau împrumutate unei alte mărci din concern. De data aceasta, costurile ridicate de dezvoltare i-au împiedicat pe nemţi să facă o asemenea mişcare, aşa că au optat pentru o soluţie mai economică. Rezultatul arată ca o versiune "cuminţită" a lui Up!, deşi vopseaua "verde mentă" îi dă un aspect agresiv. În mod evident, platforma tehnică a lui Volkswagen Up! a fost preluată integral de Skoda Citigo. Pentru moment, cehii au dezvăluit doar versiunea cu trei uşi a lui Citigo, dar ne aşteptăm ca versiunea cu cinci uşi să debuteze până la finalul acestui an.
Skoda Citigo este oferită în compania a două motorizări cu trei cilindri. Acestea au o cilindree de 1.0 litri şi oferă 60, respectiv 75 CP. Ambele motoare sunt noi pentru gama Skoda şi sunt oferite şi în versiuni Green Tec. Versiunea de 60 CP are un consum mixt de 4.5 litri la sută, în timp ce versiunea de 75 CP are un consum de 4.7 litri la sută. Emisiile de CO2 sunt de 105 grame pe kilometru, respectiv 108 grame pe kilometru. Versiunile Green Tec reduc consumul cu 0.3, respectiv 0.4 litri la sută, în timp ce emisiile de CO2 au scăzut cu opt, respectiv nouă grame pe kilometru.
Via | Skoda
Este clar (pt mine) Dacia are concurenta pt low-cost in Europa din acest moment Este clar WV este putin jenat de succesul actual al marcii Skoda Masina nu este o frumusete dar nici urata, design rotii imi place foarte mult Singura dilema va fi cum vor accepta clientii de Superb si Skoda Octavia noul model