Audi R10 TDI, din nou victorie la Le Mans!

Publicat duminică, 17.06.2007 18:04

Audi a castigat din nou in cursa de 24 de ore de la Le Mans cu R10 TDI. Celalalt diesel din competitie, Peugeot 908, a terminat al doilea.

Audi R10 TDI a castigat a doua oara aconsecutiv cursa de 24 de ore de la Le Mans. De aceasta data, victoria i-a revenit echipajului Biella/Pirro/Werner iar victoria este cu atat mai valoroasa cu cat a fost obtinuta greu, in fata unor adversari de aproximativ acelasi calibru. Vorbim, evident, de Peugeot, care au tras pana in ultima clipa pentru primele pozitii. Chiar daca una dintre masinile Peugeot a abandonat din motive tehnice, locul al doilea obtinut de echipajul condus de Bourdais/Sarrazin/Lamy este dovada faptului ca in 24 de ore valoarea se cerne si raman in fata doar cei mai buni.

Victoria Audi a fost oarecum umbrita de abanadonurile celorlalte doua exemplare R10 TDI aliniate la start. A fost vorba de doua abandonuri stupide: unul prin accidentul tanarului Rockenfeller, celalalt - foarte spectaculos - cauzat de eroarea unui mecanic. Au profitat cei de la echipa Pescarolo Sport, care s-au clasat pe a treia pozitie a podiumului si pe prima intre "pamanteni" la revenirea in competitia franceza. O pozitie a treia cu totul surprinzatoare in conditiile in care timp de 17 de ore din cele 24 de cursa in fata masinii Pescarolo pilotata de Collard/Dumas/Bouillon s-au aflat alte cinci masini. Mai mult, se poate chiar spune ca Pescarolo sunt premiantii acestei editii la Le Mans, fiind singura echipa care a adus la finish doua masini la categoria-regina LMP1. Este adevarat, a doua masina s-a clasat pe locul al saselea, insa daca punem in ecuatie si faptul ca locul al patrulea (Rollcentre Racing) a concurat tot pe un sasiu Pescarolo, echipa franceza si-a indeplinit norma la Le Mans in 2007.

Dar sa revenim la Audi. Daca echipajul Biela/Pirro/Werner a castigat cursa cu zece tururi diferenta fata de locul al doilea (viteza medie: 209.152 km/h), echipa Capello/Kristensen/McNish a reusit cel mai bun tur de pista al editiei 2007 la Le Mans: 3:27.176.

Iata cele mai importante cifre ale editiei Le Mans din 2007:

  • Este a saptea victorie Audi la Le Mans. Precedentele au avut loc in 2000, 2001, 2002, 2004, 2005 si 2006. Audi ii egaleaza astfel pe cei de la Jaguar la victorii totale.
  • Este a doua victorie a unui Audi R10 TDI si, in acelasi timp, a doua vistorie a unui motor diesel
  • 76% dintre masinile rpezente la start au reusit sa ajunga la sosire. Este vorba de 23 de masini din 30.
  • A fost a zecea victorie consecutiva a celor de la Michelin.
  • Echipajul castigator nu se afla la prima victorie. Pentru Frank Biella (42 de ani) este a cincea victorie din 8 participari ('00, '01, '02, '06, '07), pentru Emanuele Pirro (45 de ani) este a cincea victorie din 10 participari ('00, '01, '02, '06, '07) iar pentru Marco Werner este a treia victorie din cinci participari ('05, '06, '07).
  • Varsta media a echipei castigatoare: 43 de ani
  • Este pentru a noua oara cand in cursa castiga masina cu numarul 1.
  • Este pentru a 25-a oara cand cursa franceza de la Le Mans este castigata de un echipaj german.

 Poz.EchipaPilotiMasinaTururiDiferenta
 1.Audi Sport NABiella/Pirro/WernerAudi R10 TDI 369 
 2.Team Peugeot Lamy/Sarrazin/BourdaisPeugeot 908 Hdi 359+10 tururi
 3.Pescarolo SportCollard/Bouillon/DumasPescarolo Judd  358+11 tururi
 4.Rollcentre RacingBarbosa/Hall/Short Pescarolo Judd  347+22 tururi
 5.Charouz RacingCharouz/Mucke/YoongLola B07/17 Judd  338+31 tururi
 6.Pescarolo SportPrimat/Tinseau/Treluyer Pescarolo Judd  325+44 tururi
 7.Chamberlain SynergyEvans/Berridge/Owen Lola B06/10 AER  310+59 tururi
 8.Racing for Holland Lammers/Hart/Bleekemolen Dome S101.5 Judd  305+64 tururi
 9.Courage CompetitionFrei/Cochet/BessonCourage LC70 AER  305+3:46.368

  • Zoho, duminică, 17.06.2007 20:05
    Felicitari AUDI

    E greu de exprimat maretia acestei a saptea victorii Audi la Le Mans. Poate mai trebuia precizat ca in 2003, cand Audi nu a invins, victoria a fost obtinuta de un Bentley Speed 8 echipat cu motor Audi.

  • radu, duminică, 17.06.2007 20:23
    ...

    ma asteptam la castig peugeot. diselul lor este mult mai performant.

  • cgc, duminică, 17.06.2007 23:03
    radu, hai sa fim seriosi!!!

    TDI-ul celor de la Audi nu are concurenta. Protoripul Audi R10 a fost peste Peugeot 908 pe toate durata cursei. Daca nu erau acele accidente stupide Audi reusea o tripla. Herbert(fost pilot Audi care a concurat pt Aston) spunea inainte de start, dupa ce Peugeot avea pollposition: "Audi va castiga! Audi-urile sunt indestructibile. Si daca cursa va fi de 100 de ore Audi-urile vor trece linia de start/sosire". Cam asa au stat lucrurile si cine a urmarit cursa stie despre ce vorbesc. Cat despre anul in care BEntley a castigat cursa, Audi a recunoscut, a fost o victorie de imagine pt o marca sora, membra a aceluiasi grup VW, cu motor de Audi R8 si cu multa bunavointa din partea echpei celor 4 cercuri! La anul Audi va concura cu biodiesel. Sa le tinem pumni in noua incercare de a rescrie istorie. Felicitari AUDI!!! Restul... gura mica!

  • bmw ? mercedes ?, luni, 18.06.2007 04:13
    t

    unde sunt cei cu bmw, fanii ? nu mai aveti gura ? =))) ... audi da clasa si la mercedes si la bmw

  • Dan, luni, 18.06.2007 04:56
    AUDI

    De ani de zile aceasta masina spulbera tot! BMW MERCEDES sunt masini excelente, dar in competiile sportive nu sunt deloc fiabile! iar aceasta cursa este o intrecere de anduranta si asta spune tot! deocamdata nu exista concurenta pentru aceasta masina! si inca ceva, tot despre AUDI... exista cel model TT are o forma ce va fi moderna si peste 20 de ani! incredibil dar asa este...

  • caius, luni, 18.06.2007 09:09
    Audi = fiabil

    Le Mans e o cursa a fiabilitatii, chiar daca motoarele TDI Audi si HDi sunt fiabile, masina mai are si alte componente si aici Audi a demostrat dealungul anilor fiabilitatea, dar chiar nu nteleg ce se ntampla cu BMW si Mercedes!!??

  • bbbobbbo, luni, 18.06.2007 09:53
    lemans

    asa este felicitari celor de la Audi, au si de ce dupa atatea victorii. insa sa nu fim rai si sa punem o vorba buna si pt Peugeot, care s-a luptat din rasputeri si fiind prima lor aparitie cu motor diesel, au obtinut locul al 2-lea. fara Peugeot, Audi chiar n-ar fi avut concurenta. lemans ramane in continuare o cursa legendara, si numai faptul k esti acolo e o victorie in sine.

  • 2-10, luni, 18.06.2007 10:53
    Audi

    Nu sunt mare fan a niciuneia din trioul german Audi-BMW-Mercedes, imi plac in egala masura. Vreau doar sa mentionez ca Mercedes si BMW sunt si ele fiabile, au dovedit-o de nenumarate ori. BMW participa in F1 si domina FIA WTCC, iar Merc domina F1 si se lupta la varf de ani buni in DTM chiar cu Audi... pe care i-a cam domintat, dar lupta este oricum stransa. Pe langa asta, au dezvoltat tehnologia BlueTec pe motorul de pe E320 CDI, si chiar au testat fiabilitatea a 3 exemplare alese random de pe linia de fabricatie, care au parcurs 100.000 de mile (cu oprire doar pentru realimentare si schimb de ulei) cu o viteza medie de 224km/h pe un circuit oval din state. E singurul motor diesel care respecta normele de poluare din state (la automobile, nu camioane), iar in Europa respecta normele Euro 6. In schimb VW au retras TDIurile de pe piata nord-americana.. din aceleasi motive de poluare. Interesant si reclama la S-Klasse... "there is always a first (S-Klasse), and the rest... follow behind" Felicitari inca o data Audi!

  • mrj, luni, 18.06.2007 10:54
    VORBE

    NU SE COMPARA MASINILE DE CURSE CU CELE DE STRADA. SI renault A CASTIGAT FORMULA 1 SI ASTA NU INSEAMNA CA E MAI TARE CA MERCEDES SAU BMW. ORICUM JAPONEZELE SUNT CELE MAI TARI MASINI LA TOATE CAPITOLELE.

  • 2-10, luni, 18.06.2007 11:31
    Fear the japanese

    eu zic ca masinile chinezesti is cele mai tari, pt ca masinile europene is scumpe si costa mult si intretinerea Japonezii au in cap o chestie... quality first, not confort, not performance... just brute quality for low price pan' la urma urmei raportul calitate pret conteaza cel mai mult, nu? Oricum... cine are bani is ia premium... si are alte pretentii

  • eu, luni, 18.06.2007 12:04
    :))

    rectifica masinile japoneze nu chinezesti... e o mare diferenta...

  • mecanic, luni, 18.06.2007 13:40
    daca...

    daca nu ar fi masinile nemtesti cred ca asi da faliment. unu care are service. japan rules

  • Oligarh, luni, 18.06.2007 15:28
    Prostii sar Gardul

    Foarte frumoasa cursa. Spre rusinea mea nu am vazut decat 16 ore din ea . Audi au fost super ca de obicei, insa marea surpriza a fost Peugeot.E prima lor participare si nu au apucat sa testeze foarte bine masina. Banuiesc ca la anul o sa fie o batalie stransa Audi Peugeot. Pt baietii cu ghiul si unghie mare la dejtu mic: pe audi nu era un motor pompa-injector cum aveti voi pe Skodele si vw voastre cu carlig si cu numere de Salaj cu 200,000 de km. In rest numai de bine :)

  • Dan, luni, 18.06.2007 16:42
    Peugeot...inceput bun, Pescarolo cei mai buni benzinari

    Nu uitati ca Peugeot a venit pt prima data cu 908 HDI si anul viitor vor fi mai buni. Din pacate au facut cateva greseli la inceput care i-au costat ca timp pierdut si pe pista si la boxe. Din culise, cei de la Bosch vor face tot ce e posibil ca Peugeot sa castige pt ca dupa ce anul trecut un AUDI s-a defectat din cauza injectiei, chiar daca Audi a castigat, directorul echipei a dat afara din zona de "accomodation" toti reprezentantii si cleintii invitati ai Bosch. Tot din culise, Audi a alocat distractiei asteia 200 mil euro pe cand Pescarolo doar 3 milioane si a iesit pe locul 3 , iar intre masinile pe benzina (care au 100 CP mai putin ca cele pe motorina) au fost primii. In ultimul rand mi-a parut rau sa vad ca Bourdais a ajuns cineva(loc 2), iar Tutuianu care in "juniorat" il concura cu succese nimeni acum pt ca nu s-au gasit bani in Romania sa fie sustinut.

  • AndreiRN, luni, 18.06.2007 17:51
    Curse vs Strada

    Masinile de curse nu au mai nimica in comun cu cele de strada. Poate doar numele firmei si capitalul financiar. Cele pt curse sunt construite numai pt asa ceva iar cele de strada sunt facute mai in graba. Audi are o fiabilitate de piata mult sub nivelul la Hyundai dar ca sa le vanda fac reclama multa si investesc in partea sportiva automobilistica pt a creea o imagine buna. Motoarele pe motorina sunt net superioare celor pe benzina la fiabilitatea si consum si competitia a inceput sa devina inegala. Vor trebui sa le desparta in categori ca sa fie echitabil ca altfel un diesel-electric hibrid va veni si va lua toata cursa doar prin faptul ca nu trebuie sa alimenteze de loc in 24 de ore. La cursele echitabile se foloseste chiar si acelasi combustibil din aceeasi pompa de benzina la toate masinile si atunci poti spune ca apare indemanarea pilotului si fiabilitatea masini.

  • Rares, marţi, 19.06.2007 11:20
    BMW

    Vi s-o urcat la cap, astia cu audi? BMW pur si simplu nu concureaza in aceste gen de campionat. Nu ai cum sa spui ca audi e mai bun decat o alta marca, din mom ce acea alta marca nu concureaza! Looseri!! :P Uitati-va la DTM si la WTCC. Bmw da clasa la Alfa, Seat, Chevrolet, etc. Audi s-a retras din aceste 2 competitii. De ce? ;)

  • mik, marţi, 19.06.2007 14:33
    mercedes si bmw

    Deocamdata mercedes si bmw se ocuba de f1 - ce cursa este mai tare??? Ce a demonstrat audi??? Le Mans 24h este ceva dar toti marii constructori de masini au demonstrat ceva in timp la Le Mans ? hai ca m-am incurcat in idei tot o labarim pe forumul asta si nu spunem nimic concret!!! Pana la urma fiecare cu pretentiile lui si mai ales cu posibilitatile lui!!! si asa ca sa va enervez nu am logan si nici permis dar am Daf si mai nou mercedes (citaro) si sunt foarte nemultumit de ele:P

  • :)), miercuri, 18.07.2007 13:53
    sigur

    nu sunt bune masini de stada audi?? puneti-va fundul intr-un a6 si o sa vreti sa dormiti acolo vreo 3 zile

  • Clar, joi, 19.07.2007 00:57
    Clar

    audi e peste mercedes si bmw de mult timp orice model de bmw si mercedes se ascund in fata unui audi.... informativa. si sjt

  • ala, joi, 19.07.2007 01:03
    ca tot venii vorba

    ca tot veni vorba de strada si curse... acu cateva serii... a dat o liniuta un audi 100 motor 2,3 136 cai... de prin 89 daca nu ma insel.. cu un bmw... 2003 etc.... final...bmwu sa facut de kkt si o pierdut pariu si eu mam imbatat bine in seara aia

  • Catalin, miercuri, 19.12.2007 21:10
    marci

    Lucrurile stau cam asa, Mercedes e peste BMW si AUDI. Exact asta e ordinea. Nu am nici una dintre aceste marci. Hai sa fim seriosi, faceti diferenta intre C-Klasse si A4, nu se compara.

  • Horatiu, vineri, 23.01.2009 01:43
    Peugeot

    Chiar daca au fost la o mica distanta de castig cei de la Peugeot, sunt mai mult ca sigur ca anul acesta vor castiga.Audi trebuie sa isi faca griji...LEUL de la Peugeot isi revine...si audi va fi mic in oglinda retrovizoare a Peugeot-ului.Cum au spus si comentatorii de la le-mans, Peugeot are un motor mai puternic si mai bun

  • badea VALY, marţi, 24.02.2009 14:46
    CITESTE AUDI 100 2.3

    AM UN AUDI 2,3 136 CAI - ESTE O MASINA CLASICA SI FOARTE ELEGANTA DIN 92 ASI MAI VREA SA SE MAI FABRICE ODATA ACEST MODEL EU O AM LA MANA A 2 NICI NU VREAU SA IMI IMAGINEZ CUM ERA NOUA VA SPUN DOAR ATIT SUITIVA SI CALCATIO

  • Badea VALY BR, marţi, 24.02.2009 16:06
    Pentru baetii care iubesc AUDI

    Cum ati precizat si dumneavoastra mai sus Mercedes si BMW nu se compara cu AUDI 100.Nu mai vr de celelalte modele AUDI. Adevarul este ca nu avem drumuri in RO pentru nici un model precizat mai sus. De marca Dacia avem drumuri , va dati si dumn seama ce vreau sa spun. Vreau sa va descriu in cateva randuri un AUDI 100 . Incep cu un mot 2.3 , 136 cai, 5cilindri ,240 in bord pe care ia luat pe autostrada in Spania,dar cred ca se mai poate adauga niste cai ,mot meu este original,nemodificat. Compiuter de bord ,clima dicital ,geamuri fata,spate el,ABS, oglinzi el, etc. Nu vreau sa ma laud cu acest model dar in ciuda anilor pe care ii are nu asi dao pe nici una din 200.... . Pentru toti fanii AUDI daca ati vrea sa criticati sau sa adaugati trimite MSM pentru Badea VALY BR va astept .