Ford Focus devine cel mai economic model compact non-hibrid din Europa: 3.4 litri/100 km

Publicat marţi, 06.09.2011 17:39 de Mircea Meșter

Ford aduce la Frankfurt versiunile ECOnetic ale lui Ford Focus şi Fiesta. Acestea consumă 3.4, respectiv 3.3 litri/100 km. Focus ECOnetic devine astfel cel mai economic model compact non-hibrid din Europa.

Salonul Auto de la Frankfurt va fi gazda lansării unor noi versiuni Ford Focus şi Fiesta, acestea urmând să transforme Ford în cel mai eficient constructor cu modele non-hibride din segmentele compact şi subcompact. Conform comunicatului oficial al celor de la Ford, implementarea tehnologiei ECOnetic pe Focus şi Fiesta va aduce cu sine o scădere a emisiilor şi a consumului care va transforma modelele Ford în unele dintre cele mai eficiente de pe piaţă.

FORD FOCUS ECOnetic

Noul Ford Focus ECOnetic va fi primul model diesel din gama Ford care va beneficia de tehnologia NOx de absorbţie a emisiilor. Cu ajutorul acestui sistem, Focus 1.6 TDCI ECOnetic va reuşi să emită doar 89 de grame CO2/km, iar consumul va scădea până la doar 3.4 litri/100 km, cifre care îl prezintă pe Focus ca fiind cel mei eficient model compact non-hibrid de pe piaţa europeană. La acelaşi Salon Auto de la Frankfurt, Focus se va îmbogăţi cu o versiune echipată cu cel mai nou motor dezvoltat de Ford: 1.0 EcoBoost, unitate care dispune de doar trei cilindri.

FORD FIESTA ECOnetic

Noul Fiesta ECOnetic este prima versiune Fiesta care va beneficia de un sistem Stop-Start. Conform cifrelor oficiale avansate de Ford, modelul subcompact în versiune 1.6 TDCI ECOnetic va reuşi acum să emită doar 87 de grame CO2/km, în timp ce consumul în regim mediu mixt ajunge la 3.3 litri/100 km.

CE ESTE TEHNOLOGIA ECOnetic?

Modelele care intră în gama ECOnetic dispun în dotarea standard de elemente precum sistemul Stop-Start, regenerarea energiei dezvoltate la frânare, grila activă (un sistem care "închide" şi "deschide" grila în funcţie de viteza de rulare - premieră pentru un construcor non-premium), un mod de rulare Eco care optimizează răspunsul motorului pentru un consum cât mai scăzut şi de câteva modificări estetice subtile cu rol aerodinamic. 

  • VAG, marţi, 06.09.2011 18:40

    Ford focus este no.1 in clasa compacta. Bravo!

  • flo, marţi, 06.09.2011 18:44
    Focus

    Pacat de ceea ce exista sub caroserie si de tinuta de drum ( apreciata de toti cei care au condus-o) dar au dat gres cu design-ul.Prefer vechiul model,ceva nu se leaga la masina asta si stopurile sunt oribile.

  • bvean, marţi, 06.09.2011 18:45
    ...

    Tot de cacao vor fi incontinuare masinile, iar despre service nici nu merita sa vorbim...

  • Coco, marţi, 06.09.2011 18:57

    Pacat ca pe vechea generatie nu au avut un motor pe benzina turbo, mai mic de 2000 cmc. Designul actual nu e gustat de toata lumea.

  • dan, marţi, 06.09.2011 19:19

    Mie imi place foarte mult design-ul acestei masini,are o linie foarte dinamica. Oricum,gusturile nu se discuta.

  • antonny, marţi, 06.09.2011 20:02
    *****

    eu nu vad rostul la sistemul Stop-Start daca folosesti masina sa spunem 15000 km /an si 80% din km folositi pe autostrada .

  • Hadouken, marţi, 06.09.2011 20:59
    @antonny

    Nu multa lume locuieste PE autostrada. E nevoie sa continui?

  • Vasilica, miercuri, 07.09.2011 09:44

    Spre deosebire de vechea generatie sedanul arata bine, iar hatch-u este cam urat-ciudat cel putin comparativ cu vechiul model facelift.In rest e o masina care se apropie de Golf.

  • AdyyB, miercuri, 07.09.2011 11:28

    Pacat de directia si de feeling-ul la condus pe care le oferea Focus1 la vremea lui... masina asta nu face altceva decat sa se incadreze in trend (inclusiv in privinta calitatii, dar asta e doar o speculatie, masina avand un aspect "plasticat" la prima vedere) si sa se "piarda" printre restul hatch-urilor actuale. Cat despre design, cand am vazut primele poze inainte sa apara, mi s-a parut interesanta. Acum in schimb mi se pare cam depasit designul, in special linia laterala si spatele, mai ales cu jantele alea de tabla din poze:)) Interiorul e fara indoiala un progres fata de generatia veche. Pana la urma, asa cum zicea si Dan, gusturile in materie de design nu se discuta.

  • stefan, miercuri, 07.09.2011 12:04
    focus econetic

    de mentionat ca Prius are consum mixt 3.9 si emisii de CO2 de 92g/km

  • laurr88, miercuri, 07.09.2011 13:02
    Focus

    Detin un focus 1.6 tdci 110cp din 2006 si vreau sa va spun ca are un consum foarte mic... 4.0 in regim mixt si sa stiti ca nu sunt cifre ireale si nici desprinse din vreo poveste. Masina a fost testata de mine in multe moduri. La o greutate asemanatoare si cu un motor de 110cp nu gasiti o masina in europa care sa consume mai putin. Sunt foarte multumit de ea si imi voi cumpara si varianta aceasta noua! Bravo celor de la Ford!!!

  • clarkson, miercuri, 07.09.2011 14:23
    @antonny

    antonny merge zilnic pe autostrada 32 de km, adica 16 km dus, 16 intors (de, la noi autostrazile sunt scurte). De aia face 80% din cei 15000 km anuali pe autostrada. On topic, mie mi se pare o abureala grila activa. Nu-mi dau seama cat poti economisi cu metoda asta. In alta ordine de idei, imi place masina :)

  • alx, miercuri, 07.09.2011 16:00
    @laurr88

    Am avut tot un focus 2006 1.6 tdci 110cp si da, am avut si consumuri de 3.7, 3.8 dar mergeam ca un bunicut. Consumul real pt mixt in cazul meu era mai degraba intre 5 si 5.5. Pe scurt, conteaza f mult conditiile de rulare si stilul de condus, insa in orice caz, am apreciat f mult versiunea anterioara (cu sau fara facelift). N-am condus versiunea actuala, insa vizual nu-mi trezeste nici un interes. Da, gusturile nu se discuta, dar statistic vorbind, nu cred ca feedbackul e bun la capitolul asta.

  • valy_budascu, miercuri, 07.09.2011 16:07
    @clarkson

    Grila activa nu economiseste combustibil datorita aerodinamicii, ci datorita reglajului caldurii cedate sau acceptate de motor. Spre exemplu, iarna grila va sta aproape permanent inchisa. Si asta conteaza mult....

  • Mariusr22, miercuri, 07.09.2011 16:14
    e urat

    ba', ma scuzati dar e urat... cu spume. Spoilerul fata e printre cele mai urate desenate vreodata de ford. Zici ca e o gura cu 2 scobitori in lateral.

  • mda, miercuri, 07.09.2011 17:34
    mai sa fie

    3.3 la vale cu vint din spate...atit consuma si 308 meu ..la deeal si cu clima prin oras sare la 9-10l..din cite stiu eu psa furnizeaza motoarele de 1.6 pt ford

  • Andrei, miercuri, 07.09.2011 19:53
    VW

    hei dar cum ramane cu Golf 1.6 TDI BMT? nu cumva are consum cel putin la fel de mic?