Dacia va oferi un sistem Start-Stop la sfârşitul lui 2012

Publicat marţi, 06.09.2011 17:20 de Bogdan Mirică

Dacia cochetează cu ideea introducerii unui sistem start-stop pe modelele sale. Tehnologia ar putea fi introdusă la finele lui 2012, odată cu lansarea noii generaţii Logan.

Dacia se va alinia trendului general de reducere a consumului şi emisiilor de CO2 la sfârşitul anului viitor. Constructorul român analizează în prezent posibilitatea introducerii unui sistem start-stop pe modelele existente în gamă. Speculaţiile au fost lansate de publicaţia Autoevolution după o serie de informaţii oferite de mai mulţi furnizori români ai constructorului de la Mioveni.

Intenţiile Dacia dovedesc că grija pentru mediu se manifestă chiar şi în segmentul low-cost. Mai mult decât atât, Dacia dovedeşte că tehnologia tinde să devină extrem de comună, un echipament standard pentru orice constructor care vrea să reducă consumul modelelor sale.

Sistemul pe care Dacia intenţionează să îl introducă este unul relativ simplu, fără tehnologie de recuperare a energiei la frânare. Aceasta ar urma să debuteze ceva mai târziu, pentru a completa pachetul micro-hibrid. Judecând după planurile de dezvoltare ale inginerilor de la Dacia, sistemul capabil să întrerupă alimentarea cu combustibil la semafor este aşteptat la finalul lui 2012.

Nu este exclus ca el să debuteze odată cu noua generaţie a modelului Logan, cunoscut sub numele de cod X52. Cu ajutorul sistemul start-stop, berlina românească ar putea îndeplini normele de poluare mult mai uşor şi ar reduce considerabil costurile de exploatare. 

via | autoblog

  • ScorpyonVAG, marţi, 06.09.2011 20:43
    @

    Ma surprinde pe zi ce trece.

  • antonny, marţi, 06.09.2011 20:48
    ****

    la ce ajuta acest sistem start -stop daca masina efectueaza 15000-25000km /an .....ce castig ofera acest sistem ???

  • Anonimul, miercuri, 07.09.2011 10:44
    @antonny

    15000 - 25000km/an nu mi se pare foarte putin. Cam asta e distanta parcursa de cei care merge preponderent in oras. Daca faci 100 mii km anual din care 10 mii in oras, sistemul este mai inutil decat daca ai parcurge 20 de mii prin oras.

  • unckle, miercuri, 07.09.2011 10:51

    daca Start-Stop iti taie 1% la mersul in oras (mai mult la motoarele pe benzina, cred) economisesti 150 de litri la 15000km .. astia 150 de litri costa (pret de 5,35lei/litru) 190 de euro. Daca dai pe Start-stop 600E si folosesti masina 4 ani .. esti in "castig net".

  • antonny, miercuri, 07.09.2011 13:03
    *****

    @unckle bun calculul dar unde sunt celelalte componente acumulator,electromotor,alternator care ar putea aduce probleme

  • @unckle, miercuri, 07.09.2011 16:13

    de unde ai scos pretul asta?! nu cred ca "Start&Stop" va costa 600 € la Dacia!

  • ztele, miercuri, 07.09.2011 17:07
    :))

    Pe mine ma sperie ideea de a mi se opri motorul la Dacie la semafor. Un puternic sentiment de deja-vu.

  • unckle, miercuri, 07.09.2011 17:14

    @ nenea fara nume (ceea ce este cel putin nepoliticos, chiar si cand te bucuri de "libertatea" internetului) ce te face sa crezi ca va fi mai ieftin decat la altii ? .. in defintitv trebuie niste componente mai "solide" care sa suporte pornirile repetate ... ... si de ce Dacia sa vanda asta pe 200E cand ceilalti cer 600-1000 ??

  • @unckle, miercuri, 07.09.2011 22:43

    Aberezi ! Unde ai vazut tu ca dotarile / optiunile la Dacia sunt la aceleasi pret cu marci gen renault, ford, vw etc?! Pe aceleasi rationament, optiuni gen ESP, ASR, tapiterie piele etc. ar trebui sa fie la preturi comparabile, insa in realitate sunt mult mai ieftine.