325.3 km/h pentru Skoda Octavia RS la Bonneville
Skoda ne demonstrează că unele îmbunătăţiri tehnice şi aerodinamice pot face minuni: o Octavia RS de 500 de cai a atins o viteză record pe lacul sărat de la Bonneville.
SUA începe să devină un loc de pelerinaj pentru mărci care nu sunt cunoscute pe tărâm american. Astfel, în exerciţii de marketing extrem de interesante, Dacia şi Skoda au ajuns să performeze la competiţii, întreceri sau evenimente care au loc în Statele Unite cu prototipuri extrem de performante pentru a-şi face imagine şi pentru a stârni admiraţia unui public deloc familiarizat cu aceste maşini.
După ce Dacia a atacat faimoasa urcare de pe Pikes Peak cu Duster No Limit, un prototip de 700 de cai putere care a făcut vâlvă în lumea auto mondială, Skoda a dus pe lacul sărat de la Bonneville, un loc căutat de împătimiţii vitezei, o versiune specială de 500 de cai putere a lui Octavia RS. De altfel, Automarket vă anunţa acum două luni despre intenţiile Skoda, constructorul ceh dorind să intre cu Octavia în categoria maşinilor care au depăşit bariera de 200 de mile pe oră (322 km/h) pentru a celebra 10 ani de existenţă a diviziei RS.
Ei bine, fanii Skoda au motive de bucurie, deoarece veştile care vin dinspre Bonneville sunt foarte bune. Exemplarul Octavia RS pregătit special de inginerii Skoda şi pilotat de britanicul Richard Meaden a reuşit să atingă 202.15 mile pe oră (325.3 km/h) la a şasea încercare în cadrul Bonneville Speed Week, cifra fiind atinsă cu patru zile înainte de data planificată.
Astfel, cu încă cinci zile rămase până la finalul evenimentului de la Bonneville, Skoda va încerca să doboare recordul absolut de viteză pentru maşini de producţie cu motoare de 2.0 litri, versiunea de 500 de cai a modelului ceh având la bază aceeaşi unitate cu patru cilindri de pe varianta de stradă a lui Octavia RS. Viteza la care ţintesc inginerii Skoda este de 347.6 km/h.
OCTAVIA RS DE LA BONNEVILLE Prototipul Octavia RS pe care Skoda l-a dus la Bonneville are la bază versiunea de serie a modelului ceh, dar vine cu modificări substanţiale la capitolele aerodinamic şi tehnic pentru a se obţine performanţe îmbunătăţite. Astfel, motorul TSI de 2.0 litri are turbina schimbată cu o unitate Garrett de dimensiuni mari, iar benzina utilizată are o cifră octanică foarte ridicată. Maşina are jante şi panouri speciale pe caroserie, un roll-cage ranforsat, paraşută ataşată şi are garda la sol coborâtă cu 8 centimetri faţă de versiunea standard octavia RS. |
O realizare mare.