Mazda pune pauză la dezvoltarea motoarelor rotative

Publicat miercuri, 10.08.2011 14:37 de Sebastian Toma

Costurile ridicate ale dezvoltării motoarelor SKYActiv i-au făcut pe cei de la Mazda să oprească, pentru moment, îmbunătăţirea motoarelor rotative.

Kiyoshi Fujiwara, Ofiţerul Executiv de Planificare a Produselor de la Mazda, a declarat într-un interviu pentru Ward’s Auto că dezvoltarea motoarelor rotative a fost sistată momentan. Potrivit lui Fujiwara, "există o discuţie imensă" despre viitorul acestor propulsoare. Condiţiile economice mondiale îi fac pe cei de la Mazda să-şi reevalueze proiectele şi cheltuielile, iar motoarele rotative ar fi avut o gamă limitată de utilizări, care nu ar fi făcut posibilă rentabilitatea pe termen scurt a acestora.

Compania niponă a decis să se concentreze pe tehnologiile SKYActiv şi motoarele cu acelaşi nume. Graţie acestor tehnologii, cei de la Mazda speră să adune resurse financiare care să le permită finanţarea proiectelor precum cel al motoarelor rotative Renesis. Aceste unităţi prezintă o provocare în ceea ce priveşte emisiile, dar şi în ceea ce priveşte performanţa furnizată, deoarece constructorul trebuie să asigure un nivel ridicat de cuplu motor la turaţii joase şi emisii de CO2 reduse, fără să afecteze caracterul acestor motoare.

"Motoarele rotative fac parte din spiritul Mazda", a spuns Fujiwara. Două dintre cele trei probleme fundamentale ale acestui motor au fost deja rezolvate, spune oficialul mărcii japoneze, refuzând să spună despre ce este vorba mai exact. Din păcate, Kiyoshi Fujiwara s-a referit la rezolvarea problemelor motoarelor rotative de când acestea au fost adoptate de Mazda până în prezent, una dintre probleme fiind legată, cel mai probabil, de fiabilitate.

Via | WardsAuto

  • Vasilica, miercuri, 10.08.2011 17:14

    Pacat ca au incetat dezvoltarea acestor super motoare nu consumau gram de ulei nu erau ca tedeiurile alea care mananca ulei erau extraordinar de fiabile.Pacat de mentalitatea nostra altfel ar fi fost pe locul 1 la vanzari in lume!!!

  • Hadouken, miercuri, 10.08.2011 18:14
    @vasilica

    Pacat de mentalitatea noastra? ce pondere crezi ca avem noi in vanzarile Mazda? Mai bine ti-ai pastra opiniile, pentru ca ma doare capul de cate ori le citesc. On topic: Intr-adevar e mare pacat si sper ca decizia sa nu fie permanenta. Era ceva deosebit ce oferea Mazda, iar acele motoare au farmecul lor... Astept RX9...

  • tzenu_bmw, miercuri, 10.08.2011 18:47
    motoare rotative......

    sunt extrem de costisitoare dezvoltarea acestor motoare + ca nu sunt extrtem de populare...... pacat........ sunt motoare extrem de fiabile si cu performante uluitoare pentru cilindreea lor..... un - ar fi cuplu foarte mic pe care il au......

  • yok, miercuri, 10.08.2011 20:16

    @vasilica Da nu prea mancau ulei dar la unele masini picau motoarele pe la vreo 70-80000 km,din cauza ca sunt foarte sensibile si de aceea au un mod de exploatare special

  • zarnesteanu, miercuri, 10.08.2011 20:43
    In sfarsit si-au venit in simtiri

    A trebuit sa le dea contabilitatea cu caietele-n cap si clientii sa plece in valuri la concurenta pana sa admita ca au avut un produs prost, nefiabil si necompetitiv. Singurul colac de salvare este sa vina inapoi la mila lui Ford. Platforme, motoare, know how, etc. Haidati, laudashii lu' mazda, luati-va acum un rx8. E momentul. Ieftine ca braga. Aveti curaj?

  • Vasilica, joi, 11.08.2011 11:04
    @Hadouken

    Functioneaza si tu pe principiu telecomanda. Nu iti convine schimba canalul. Si acum ca sa te enervez iti zic ca vw face masini proaste dar toata lumea este manelizata si le cumpara .

  • andrei, joi, 11.08.2011 12:15
    traducere

    Ofiţer Executiv de Planificare nu e titulatura postului omului.El e director pe românește. Un pic mai multă atenție nu strică.

  • Hadouken, joi, 11.08.2011 18:28
    @vasilica

    Daca ar merge pe principiul telecomanda, te-as pune pe mute si as scoate bateriile din ea, pentru ca buton cu + pt IQ tau nu am vazut. FTR, pari genul care asculta manele in secret si te dai antimanelist pe aici.