Bucureşti: RATB înfiinţează transportul public pe timp de noapte

Publicat joi, 14.07.2011 10:27 de Sebastian Toma

Începând cu data de 15 iulie, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va pune în funcţiune 23 de linii de autobuze care vor circula pe timp de noapte, informează colegii de la Mediafax.

RATB a anunţat că va institui 23 de trasee de noapte cu autobuzul, anunţă Mediafax. Respectivele autobuze vor circula începând cu data de 15 iulie 2011, iar costul unei călătorii va fi de 1.3 lei. Traseele de noapte de la RATB vor fi operate între orele 23:00 şi 5:00, intervalul rămas fiind acoperit de traseele standard. Autobuzele respective vor circula o dată la 30 sau 60 de minute, în funcţie de intervalul orar. Noile trasee vor lega zona centrală, populară atât în rândul bucureştenilor, cât şi în rândul turiştilor străini, de marginile oraşului.

"Transportul public de noapte în Bucureşti aduce avantaje în rândul călătorilor, din punct de vedere social, prin costurile scăzute, precum şi prin prisma dezvoltării turistice a Capitalei, luând în considerare faptul că centrul vechi al oraşului este foarte vizitat în ultima perioadă. Trebuie luată în calcul şi componenta de dezvoltare a municipiului, ţinând cont atât de beneficiile de ordin economic ale societăţilor deschise pe perioada nopţii, cât şi de faptul că anumite persoane care muncesc în acest interval orar vor avea posibilitatea să circule între periferia oraşului şi centru. Bucureştiul intră, prin acest proiect, în rândul marilor metropole europene", a declarat Adrian Criţ, directorul general al RATB.

Reprezentanţii RATB au specificat faptul că traseele de noapte au fost înfiinţate la solicitarea călătorilor. Un sondaj efectuat pe site-ul companiei respective a relevat faptul că 98% dintre respondenţi au nevoie de transport public pe timp de noapte. RATB nu este la prima ”tentativă” de a oferi transport public pe timp de noapte, ultimele linii care au funcţionat în acest regim fiind desfiinţate în urmă cu douăzeci de ani, din cauza încăsărilor slabe, care nu acopereau costurile. Liniile de noapte de la RATB vor fi notate cu litera N, urmate de trei cifre. Cele 23 de linii au indicative cuprinse între N101 şi N123.

LINIE CAPETE TRASEU
 N101  Piaţa Unirii, Pasajul Colentina  Piaţa Universităţii, Calea Moşilor, Şos. Colentina
 N102  Piaţa Unirii, Granitul  Piaţa Universităţii, Bd. Pache Protopopescu, Şos. Iancului, Şos. Pantelimon
 N103  Piaţa Unirii, Faur Poarta 4  Bd. Unirii, Bd. Burebista, Calea Dudeşti, Bd. Camil Ressu, Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie
 N104  Piaţa Unirii, Barajul Dunării  Bd. Unirii, Bd. Decebal, str. Dristorului, str. Baba Novac, Bd. N. Grigorescu, Str. Liviu Rebreanu
 N105  Piaţa Unirii, Turnu Măgurele  Bd. Cantemir, Bd. Tineretului, Piaţa Sudului, Bd. Obregia
 N106  Piaţa Unirii, Apărătorii Patriei  Bd. Cantemir, Calea Şerban Vodă, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Olteniţei, Piaţa Sudului, Şos. Berceni
 N107  Piaţa Unirii, CFR Progresul  Bd. D. Cantemir, Bd. Mărăşeşti, str. Dr. Istrate, Şos. Viilor, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Giurgiului
 N108  Piaţa Unirii, Pasajul Colentina  Piaţa Universităţii, Bd. Carol I, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, str. Baicului, str. D. Slugeru, str. Heliade între Vii, str. Doamna Ghica, Şos. Colentina
 N109  Piaţa Unirii, Republica   Calea Călăraşilor, Bd. Basarabia
 N110  Piaţa Unirii, Cartier 16 Februarie  Piaţa Universităţii, Bd. Regina Elisabeta, Splaiul Independenţei, Str. Virtuţii, Şos. Ciurel, Bd. Constructorilor, Cal. Giuleşti
 N111  Bulevardul Unirii, Complexul RATB Titan  Bd. Unirii, str. Lucian Blaga, Calea Vitan, str. Fizicienilor, Bd. Th. Pallady
 N112  Piaţa Unirii, Piaţa Reşiţa  Bd. Cantemir, Calea Şerban Vodă, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Olteniţei, Bd. Brâncoveanu, str. Izvorul Rece, str. Reşiţa
 N113  Piaţa Unirii, Piaţa Presei Libere  Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. G-ral. Gh. Magheru, Piaţa Romană, Bd. Dacia, Calea Dorobanţilor, Bd. Mareşal C-tin. Prezan, Bd. Mărăşti
 N114  Depoul Alexandria, Piaţa Unirii  Şos. Alexandriei, Cal. Rahovei, Bd. Regina Maria
 N115  Master, Piaţa Unirii  Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Splaiul Independenţei
 N116  Valea Ialomiţei, Piaţa Unirii  Drumul Taberei, Academia Militară, Bd. Eroilor, Bd. Elisabeta, Piaţa Universităţii, Bd. Brătianu
 N117  Laromet, Piaţa Unirii  Bd. Bucureştii Noi, Cal. Griviţei, Bd. Dacia, Piaţa Romană
N118  Mezeş, Piaţa Unirii  Şos. Chitilei, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei, Piaţa Romană
 N119  CFR Constanţa, Piaţa Unirii  Şos. Pipera, Calea Floreasca, Bd. M. Eliade, str. Av. Beller, Calea Dorobanţilor, Bd. Dacia, Piaţa Romană
 N120  Apusului, Piaţa Unirii  str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, str. Valea Cascadelor, Bd. Timişoara, str. Răzoare, str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenţei
 N121  Zeţarilor, Piaţa Unirii  Calea Ferentarilor, Calea Rahovei, Şos. Progresului, Calea 13 Septembrie, Bd. Libertăţii, str. Naţiunile Unite, Splaiul Independenţei
N122  Valea Oltului, Piaţa Unirii  Bd. Ghencea, Cal. 13 Septembrie, Str. Izvor, Str. Haşdeu, Splaiul Independenţei, Piaţa Unirii
 N123  Lacul Tei, Piaţa Unirii  str. Barbu Văcărescu, str. Tunari, str. Alecu Russo, Bd. Dacia, str. Vasile Lascăr, str. Armand Călinescu, Calea Moşilor, str. Sf. Vineri, Bd. Coposu

 

Via | Mediafax | Sursă Foto

  • gigi, joi, 14.07.2011 11:57

    In Europa majoritatea marilor orase au asa ceva.La noi de ce tocmai acum?

  • cata, joi, 14.07.2011 14:22

    ca noi suntem cel mai ecologist popor si civilizat (mai ales) si am decis ca pana acum sa nu lasam RATB-ul sa polueze frumosul oras si noaptea. in Europa majoritatea marilor orase au multe altele la care noi doar visam. Poate nepotii nostri vor afla cum e sa traiesti intr-un Bucuresti civilizat si modern (in aderatul sens al cuvintelor, nu vrajeala de autobaza)

  • BaditzaEx, joi, 14.07.2011 15:13
    mu-ha-ha-ha :))

    ce lovitura data samsarilor de taximetristi, sa nu cumva sa ceara sa nu se aplice decizia asta , sa iasa in strada ai drea-q cu sindicatul lor cu tot... printre cei mai de joasa speta cat asta de ( pe linga Hotzspatari si Muncitori Necalificati ) si ma refer la comportamentul acestora fata de client si-n trafic !!!

  • Andy, joi, 14.07.2011 15:14
    un pas mic pentru noi, un pas mare pentru copii nostri

    la intrebarea de ce tocmai acum, cred ca sunt milioane de raspunsuri si pareri, toate diferite, asa ca as renunta sa o mai adresez si sa incerc sa raspund la ea. in schimb as saluta schimbarea aceasta venita de la RATB din doua motive: 1. pentru ca era absolut nevoie de transport de noapte 2. pentru ca RATB a reactionat (sau cel putin asa a lasat sa para) la dorinta cetatenilor, concretizata in nenumarate petitii si sondaje. asa ca as renunta si la stilul romanesc de a critica tot ce se face la noi din spirit de gica-contra si as lua partea pozitiva a acestui lucru, prin care, alaturi de RATB, facem cu totii cativa pasi, ce-i drept mici si negisuri, catre cealalta Europa, cea civilizata

  • BaditzaEx, joi, 14.07.2011 15:15
    @gica

    pt ca s-au opus astia ,de aia

  • balanel, joi, 14.07.2011 15:26
    mai propun

    pt linistea Bucurestiului ,dupa ora 21-22 pana-n 6-7 MACAR sa opreasca si sa se amendeze toti cretinii cu scutere, motoare, BeMeWeuri si Golfuletze si alte vechituri cu tobe sparte ,care se cred pe nu stiu ce circuit sau la Paris-Dakar si Polueaza Fonic de la un semafor la altul sau de la un capat al blvd la altul , in plin centru al Bucurestiului unde sunt blocuri cu nemiluita si se si amplifica zgomotul prin ecoul creat de cladiri... Daca sufera ,n-au munca/servici, fam si alte responsabilitati sa se duca pe sos de centura,zone izolate sau la centre medicale specializate ...

  • toxicMDR, joi, 14.07.2011 16:56

    Buna decizie, poate acum o sa-mi fac si eu in sfarsit abonament :)

  • bbbobbbo, vineri, 15.07.2011 13:50
    amendati motoarele

    @balanel Subscriuuu - exista o lege de foarte mult timp privind nr. de decibeli admisi pe drumurile publice (cu efect in special in oraee, din motive evidente) dar care NICIODATA din cate stiu eu nu s-a aplicat. Asa cum politaii stiu sa stea in boscheti la spaga (sau cel putin stateau, in ultimul timp mai rar), tot la fel de simplu ar fi sa-i opreasca pe acest RETARDATI cu pocnitoare si sa-i amendeze (sau fie si spaga, tot ii descurajeaza)

  • audist, vineri, 15.07.2011 23:56
    inside story

    nu au facut asta pentru fraierii normali ca noi ci pentru ca toti angajatii ratb noaptea erau dusi la garaje de curse speciale. si s-au gandit sa scoata un ban din asta. nu ii mai duc pe saracii soferi care se trezesc la ora 2 noaptea ca la 5 noi sa avem autobuze ci vor trebuii sa plece de la ora 12 de acasa sa ia 3 - 4 autobuze ca sa reuseasca sa fie la mucna la 3.30 :)

  • J.C., sâmbătă, 16.07.2011 15:12

    pai daca o sa fie autobuze noaptea care sa ocupe strazile o sa le fie mai greu la "reseri" sa tot forjeze prin orash.... nu?

  • Dan Badea, joi, 12.09.2013 18:53

    Pentru a afla cu usurinta programul autobuzelor liniilor de noapte, traseul si chiar autobuzul necesar pentru a ajunge la destinatie poti descarca gratuit aplicatia "Transport de Noapte RATB" din Google Play la adresa: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobileit.android.transport_noapte