Bucureşti: RATB înfiinţează transportul public pe timp de noapte
Începând cu data de 15 iulie, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va pune în funcţiune 23 de linii de autobuze care vor circula pe timp de noapte, informează colegii de la Mediafax.
RATB a anunţat că va institui 23 de trasee de noapte cu autobuzul, anunţă Mediafax. Respectivele autobuze vor circula începând cu data de 15 iulie 2011, iar costul unei călătorii va fi de 1.3 lei. Traseele de noapte de la RATB vor fi operate între orele 23:00 şi 5:00, intervalul rămas fiind acoperit de traseele standard. Autobuzele respective vor circula o dată la 30 sau 60 de minute, în funcţie de intervalul orar. Noile trasee vor lega zona centrală, populară atât în rândul bucureştenilor, cât şi în rândul turiştilor străini, de marginile oraşului.
"Transportul public de noapte în Bucureşti aduce avantaje în rândul călătorilor, din punct de vedere social, prin costurile scăzute, precum şi prin prisma dezvoltării turistice a Capitalei, luând în considerare faptul că centrul vechi al oraşului este foarte vizitat în ultima perioadă. Trebuie luată în calcul şi componenta de dezvoltare a municipiului, ţinând cont atât de beneficiile de ordin economic ale societăţilor deschise pe perioada nopţii, cât şi de faptul că anumite persoane care muncesc în acest interval orar vor avea posibilitatea să circule între periferia oraşului şi centru. Bucureştiul intră, prin acest proiect, în rândul marilor metropole europene", a declarat Adrian Criţ, directorul general al RATB.
Reprezentanţii RATB au specificat faptul că traseele de noapte au fost înfiinţate la solicitarea călătorilor. Un sondaj efectuat pe site-ul companiei respective a relevat faptul că 98% dintre respondenţi au nevoie de transport public pe timp de noapte. RATB nu este la prima ”tentativă” de a oferi transport public pe timp de noapte, ultimele linii care au funcţionat în acest regim fiind desfiinţate în urmă cu douăzeci de ani, din cauza încăsărilor slabe, care nu acopereau costurile. Liniile de noapte de la RATB vor fi notate cu litera N, urmate de trei cifre. Cele 23 de linii au indicative cuprinse între N101 şi N123.
LINIE | CAPETE | TRASEU |
N101 | Piaţa Unirii, Pasajul Colentina | Piaţa Universităţii, Calea Moşilor, Şos. Colentina |
N102 | Piaţa Unirii, Granitul | Piaţa Universităţii, Bd. Pache Protopopescu, Şos. Iancului, Şos. Pantelimon |
N103 | Piaţa Unirii, Faur Poarta 4 | Bd. Unirii, Bd. Burebista, Calea Dudeşti, Bd. Camil Ressu, Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie |
N104 | Piaţa Unirii, Barajul Dunării | Bd. Unirii, Bd. Decebal, str. Dristorului, str. Baba Novac, Bd. N. Grigorescu, Str. Liviu Rebreanu |
N105 | Piaţa Unirii, Turnu Măgurele | Bd. Cantemir, Bd. Tineretului, Piaţa Sudului, Bd. Obregia |
N106 | Piaţa Unirii, Apărătorii Patriei | Bd. Cantemir, Calea Şerban Vodă, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Olteniţei, Piaţa Sudului, Şos. Berceni |
N107 | Piaţa Unirii, CFR Progresul | Bd. D. Cantemir, Bd. Mărăşeşti, str. Dr. Istrate, Şos. Viilor, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Giurgiului |
N108 | Piaţa Unirii, Pasajul Colentina | Piaţa Universităţii, Bd. Carol I, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, str. Baicului, str. D. Slugeru, str. Heliade între Vii, str. Doamna Ghica, Şos. Colentina |
N109 | Piaţa Unirii, Republica | Calea Călăraşilor, Bd. Basarabia |
N110 | Piaţa Unirii, Cartier 16 Februarie | Piaţa Universităţii, Bd. Regina Elisabeta, Splaiul Independenţei, Str. Virtuţii, Şos. Ciurel, Bd. Constructorilor, Cal. Giuleşti |
N111 | Bulevardul Unirii, Complexul RATB Titan | Bd. Unirii, str. Lucian Blaga, Calea Vitan, str. Fizicienilor, Bd. Th. Pallady |
N112 | Piaţa Unirii, Piaţa Reşiţa | Bd. Cantemir, Calea Şerban Vodă, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Olteniţei, Bd. Brâncoveanu, str. Izvorul Rece, str. Reşiţa |
N113 | Piaţa Unirii, Piaţa Presei Libere | Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. G-ral. Gh. Magheru, Piaţa Romană, Bd. Dacia, Calea Dorobanţilor, Bd. Mareşal C-tin. Prezan, Bd. Mărăşti |
N114 | Depoul Alexandria, Piaţa Unirii | Şos. Alexandriei, Cal. Rahovei, Bd. Regina Maria |
N115 | Master, Piaţa Unirii | Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Splaiul Independenţei |
N116 | Valea Ialomiţei, Piaţa Unirii | Drumul Taberei, Academia Militară, Bd. Eroilor, Bd. Elisabeta, Piaţa Universităţii, Bd. Brătianu |
N117 | Laromet, Piaţa Unirii | Bd. Bucureştii Noi, Cal. Griviţei, Bd. Dacia, Piaţa Romană |
N118 | Mezeş, Piaţa Unirii | Şos. Chitilei, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei, Piaţa Romană |
N119 | CFR Constanţa, Piaţa Unirii | Şos. Pipera, Calea Floreasca, Bd. M. Eliade, str. Av. Beller, Calea Dorobanţilor, Bd. Dacia, Piaţa Romană |
N120 | Apusului, Piaţa Unirii | str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, str. Valea Cascadelor, Bd. Timişoara, str. Răzoare, str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenţei |
N121 | Zeţarilor, Piaţa Unirii | Calea Ferentarilor, Calea Rahovei, Şos. Progresului, Calea 13 Septembrie, Bd. Libertăţii, str. Naţiunile Unite, Splaiul Independenţei |
N122 | Valea Oltului, Piaţa Unirii | Bd. Ghencea, Cal. 13 Septembrie, Str. Izvor, Str. Haşdeu, Splaiul Independenţei, Piaţa Unirii |
N123 | Lacul Tei, Piaţa Unirii | str. Barbu Văcărescu, str. Tunari, str. Alecu Russo, Bd. Dacia, str. Vasile Lascăr, str. Armand Călinescu, Calea Moşilor, str. Sf. Vineri, Bd. Coposu |
Via | Mediafax | Sursă Foto
In Europa majoritatea marilor orase au asa ceva.La noi de ce tocmai acum?