Viitoarele motoare rotative de la Mazda vor avea aprindere cu laser
Viitoarele motoare rotative de la Mazda vor renunţa la bujiile convenţionale în favoarea unor unităţi cu laser. Propulsoarele vor respecta normele Euro 6.
Motoarele rotative de la Mazda vor fi echipate cu bujii cu laser. Acestea vor fi mai mici decât unităţile actuale şi vor oferi performanţe sporite. Viitoarele motoare Wankel utilizate de Mazda vor avea dimensiuni fizice mai mici, dar o cilindree mai mare, iar masa va fi redusă prin utilizarea sporită a aluminiului. Graţie acestor modificări, inginerii Mazda vor reduce dramatic consumul de carburant al unităţii Wankel, în timp ce cuplul motor va creşte semnificativ şi va fi accesibil de la o turaţie mai scăzută.
Cei de la Mazda spun că respectivele bujii cu laser sunt necesare deoarece gaura din camera de combustie trebuia să fie mai mică, iar sursa respectivă le-a spus englezilor de la Autocar că aprinderea cu laser este posibilă fără probleme. Cercetătorii niponi au dezvoltat lasere din ceramică, care au un diametru de 9 milimetri şi o lungime de 11 milimetri, fiind sesizabil mai mici decât bujiile utilizate de motoarele otto ale automobilelor moderne. Graţie acestor bujii cu laser, motorul ar putea să ruleze cu un amestec mai sărac, iar aprinderea şi punctul de aprindere ar putea fi controlate cu o precizie nemaiîntâlnită.
Recent, cei de la Mazda şi-au reafirmat angajamentul de dezvoltare a tehnologiei Wankel, fiind printre puţinii constructori care mai folosesc acest gen de motorizare pentru modelele de serie. Primul motor rotativ Mazda a debutat în urmă cu 44 de ani, iar generaţia 16X de motoare Renesis este în lucru din 2007.
Via | Autocar
dupa ce ca ii respect nespus pentru nonconformismul de care dau dovada fiindca au wankel pe un model 2009...ce sa mai zic cand ei vin cu un wankel in 2012-2013 care, pe deasupra, mai e si eficient ? :) de la mine pentru mazda, doar respect! unde-s fanii vw sa vorbeasca despre axele lor cu came indestructibile de pe TDI? :)