Pirelli: "Pneurile supersoft vor rezista sub 10 tururi la Monaco"

Publicat marţi, 24.05.2011 10:41 de Daniel Popescu

Pirelli avertizează piloţii că pneurile supersoft, introduse în premieră la Monte Carlo, vor avea o durată de viaţă mai mică de 10 tururi.

Marele Premiu al statului Monaco va marca prima apariţie a pneurilor supersoft construite de producătorul Pirelli în acest sezon.

Prin natura compoziţiei, cauciucurile de acest tip vor oferi timpi competitivi încă de la început, însă vor avea o durată de viaţă de sub 10 tururi, potrivit informaţiilor oficiale dezvăluite de italieni.

"Versiunea supersoft este una dintre cele mai extreme din gama Pirelli şi, desigur, este la fel de performantă ca şi celelalte anvelope din gama PZero. Una dintre principalele caracteristici este timpul foarte scurt în care pneurile supersoft ajung la temperatura optimă de utilizare, ceea ce înseamnă că oferă performanţe de top încă de la început, dar, în acelaşi timp, compoziţia foarte moale înseamnă o durată de viaţă destul de mică, sub 10 tururi sau chiar mai puţin la începutul cursei, când monoposturile au aproximativ 200 litri de combustibil la bord", precizează Pirelli într-un preview pentru Marele Premiu al statului Monaco.

În condiţiile în care cursa se va desfăşura pe o distanţă de 66 de tururi, iar pneurile soft nu au nici ele o durată de viaţă foarte mare, strategiile pentru schimburile de pneuri vor juca un rol esenţial în determinarea învingătorului, fapt remarcat inclusiv de Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

"Pneurile de compoziţie supersoft au fost create să ofere o performanţă remarcabilă pentru o perioadă scurtă de timp, dar acest lucru înseamnă că se uzează mult mai repede, deci toate echipele trebuie să fie foarte atente atunci când îşi stabilesc strategia de cursă. O strategie bună va face diferenţa între învingător şi învinşi", a precizat britanicul.

Pneurile supersoft vor putea fi recunoscute cu uşurinţă datorită marcajului roşu folosit pe părţile laterale, în timp ce cauciucurile soft vor fi, la fel ca şi până acum, galbene.

Via | Pirelli

  • noname00, marţi, 24.05.2011 11:04
    are o foarte mica legatura cu stirea ...

    Oameni buni, antrenamentele libere 1 si 2 vor avea loc JOI, 26 mai, nu Vineri, 26 mai.

  • teste Monaco, marţi, 24.05.2011 11:55
    @dan te faci mort in popusoi!

    de cand ti se atentioneaza ca joi in loc vineri au loc antrenamentele la Mnc. iar tu mergi dupa principiile tale. nu duce lumea in eroare!

  • b805516, marţi, 24.05.2011 12:27
    Pneuri

    Urmeaza pneurile ce rezista o linie dreapta...

  • noname00, marţi, 24.05.2011 14:17

    "cursa se va desfăşura pe o distanţă de 66 de tururi" - de fapt sunt 78 de tururi, 66 au fost in Spania.

  • Gabi, marţi, 24.05.2011 15:22
    Pneuri de tot rasul

    Deja sunt penibii, pe circuit ar trebui sa se vada valoarea pilotului si nu sa vedem toate artificiile tehnice fortate ale unora si altora ( DRS, PIRELLI) Cand il vezi Hamilton cu o masna superioara dansand in fata unui Sauber cu cauciucuri proaspete iti vine asa un sentiment de nu pot sa descriu, ar trebui sa fie lupte adevarate si nu fortate, ceva gen soarecele si pisica. Raman la parerea mea ca sa fie obligati sa termine cursa cu acelasi set de pneuri, sa schimbedoar daca intervin probleme serioase.

  • iulianimi, marţi, 24.05.2011 20:17
    spectacol

    ...o sa ne cam plictisim noi si de spectacolul asta cu pneuri( sub 10 tururi ), cu aripi spate ajustabile etc. acum e tare misto, dar mie personal mi se par niste prostii