Motoarele V8 ar putea fi utilizate în paralel cu unităţile turbo în 2013
FIA propune ca echipele să fie libere să aleagă între motoarele actuale V8 şi noile unităţi turbo de 1.6 litri în sezonul 2013, ca măsură de tranziţie spre motoarele ecologice.
FIA se pregăteşte să facă un compromis în privinţa noului regulament tehnic pentru sezonul 2013 în încercarea de a nu renunţa complet la introducerea motoarelor turbo în patru cilindri de 1.6 litri.
Astfel, în cadrul unei întâlniri cu constructorii ce a avut loc la Barcelona, forul mondial a propus ca fiecare echipă să fie liberă să aleagă dacă concurează cu motoarele actuale V8 sau cu unităţile turbo de 1.6 litri în sezonul 2013, înainte ca motoarele turbo să devină obligatorii pentru toate echipele în 2014. Informaţia a fost dezvăluită de Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor comerciale, care se opune vehement motoarelor turbo.
"Jean Todt (n.r - preşedintele FIA) vorbeşte acum despre a menţine motoarele V8 pentru încă un an sau ceva de genul ăsta.Dar echivalarea formulelor nu functioneza, nu-i aşa? Cred că începe să înţeleagă că producătorii au realizat că noile motoare vor costa foarte mulţi bani şi că nu pot oferi astfel de motoare echipelor partenere pentru că ar fi prea scumpe", a declarat britanicul în vârstă de 80 de ani pentru agenţia de presă Reuters.
Ecclestone rămâne de asemenea consecvent opiniei potrivit căreia trecerea la motoarele turbo va însemna o pierdere majoră pentru Formula 1 la capitolul zgomot, care ar putea chiar să reducă numărul de spectatori.
"Oamenii vin la Formula 1 pentru zgomot şi pentru întreaga atmosferă a Formulei 1, iar dacă asta dispare proprietarii circuitelor cred că nu vor mai avea atât de mulţi spectatori şi numărul acestora vă scădea. Nu vezi aici oameni pentru GP3 şi nici măcar pentru GP2, pentru că pleacă. Dar ei sunt aici pentru zgomotul din Formula 1, asta vor", a mai precizat el.
Ultima oară când au existat două motoare distincte în Formula 1 a fost în 2006, când Toro Rosso a primit permisiunea de a utiliza un motor V10 limitat în timp ce celelalte echipe foloseau deja noile unităţi V8.
Via | Reuters
Crede cineva ca poluarea creata datorita arderii combustibilului de catre masinile de F1 in timpul unui sezon complet reprezinta mai mult de 1% din cat poluaza Formula 1 la nivel global pentru ca exista?