FOTO: Aceasta este Dacia Duster de 850 CP care va urca pe Pikes Peak!

Publicat miercuri, 18.05.2011 13:27 de Mircea Meșter

Dacia Duster şi pilotul francez Jean-Philippe Dayraut vor încerca să fie primii care coboară sub bariera de 10 minute pe Pikes Peak. Competiţia are loc în 26 iulie.

Versiunea de 850 de cai putere pe care Dacia şi Renault o pregătesc pentru urcarea pe vârful Pikes Peak în cadrul uneia dintre cele mai cunoscute curse de viteză în coastă din Statele Unite este gata de start. Maşina urmează să fie pilotată de Jean-Philippe Dayraut (rivalul lui Alain Prost din Trofeul Andros) în competiţia care va avea loc în lune iulie, pilotul francez anunţând că îşi doreşte ca maşina să-l ducă la capătul cursei de 19.99 kilometri în mai puţin de 10 minute. 

Anunţul oficial al participării lui Duster la Pikes Peak a fost făcut în iarna acestui an, în timpul penultimei probe din Trofeul Andros, competiţie la care Dacia participă de doi ani şi în care o versiune de competiţie a SUV-ului românesc este pilotată de celebrul pilot francez Alain Prost. Maşina nu are în comun cu Dusterul de stradă decât silueta şi designul, "inima" sa fiind un motor de 3.8 litri V6 biturbo de provenienţă Nissan care dezvoltă 850 de cai putere. În condiţiile în care masa proprie a maşinii va fi de circa 900 de kilograme, aceasta va avea un raport masă/putere de aproape 1, o valoare de vis pentru orice maşină de competiţie.

CE ESTE PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB?

Competiţia cu acest nume se desfăşoară anual pe vârful Pikes Peak din Colorado, SUA. Este vorba de o probă de 19.99 kilometri în care maşinile care iau startul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri. Traseul are 156 de viraje, vine cu o înclinaţie medie de 7%, iar suprafaşţa de rulare este atât asfalt, cât şi macadam. Pikes Peak este competiţie oficială în calendarul FIA International Events, la startul său aliniindu-se de obicei peste 150 de participanţi din toată lumea.

În 2011, Pikes Peak va avea loc în 26 iunie. Mai multe detalii puteţi găsi pe site-ul oficial al competiţiei.

CARE SUNT ADVERSARII LUI DUSTER?

Dacă Jean-Philippe Dayraut va reuşi să coboare sub bariera de 10 minute la urcarea pe Pikes Peak, acesta va deveni primul pilot care reuşeşte acest lucru în istoria de 95 de ani a competiţiei. La acelaşi rezultat visează însă şi Nobuhiro Tajima, supranumit "Monstrul", cel care deţine recordul absolut pe Pikes Peak (2007 - 10 minute, o secundă şi 401 miimi cu un Suzuki SX4). Pe lângă apariţia interesantă a lui Duster într-o ţară în care Dacia este o marcă exotică, un alt model participant de urmărit este exemplarul Genesis Coupe de serie cu care Rhys Millen va încerca să bată recordul pentru modele de serie.

via | TF1

  • Unul', miercuri, 18.05.2011 14:36
    vreau si eu unul

    mai de strada facut si facut chiar si cu 200CP

  • io, miercuri, 18.05.2011 14:43
    @Unul'

    chiar daca tu te multumesti cu 200 cp, tot va veni unul care va spune ca nu sunt suficienti si ca prefera un model concurent mai performant... asa ca lasa, mai bine cu 850 cp :))

  • wow, miercuri, 18.05.2011 14:49
    @Automarket

    motor de Nissan Skyline GT-R ?

  • Ion, miercuri, 18.05.2011 14:58
    Dacia Duster 850CP

    Dacia asta scoate suta in 3 secunde. Nu exista niciun model de strada care sa-i poata face fata. E de doua ori mai puternica decat un Ferrari si de 5 ori mai puternica decat un BMW 320d. Din pacate nu o puteti cumpara, este un model de competitie si costa peste 400.000 de dolari.

  • McLaren, miercuri, 18.05.2011 15:22
    date eronate despre traseu.

    Start la 2862m finish la 4300m. De aici ineditul si necesarul de putere mare. Motorul pierde 30% din putere peste 3500m. Oricum "Monstrul" castiga detasat si anul asta. Omul este zeul Pikes Peak. A concurat de multe ori si are o experienta enorma pe acest "circuit" Dar speram macar la un loc 2.

  • ignis, miercuri, 18.05.2011 15:28
    reclama buna

    După Trophée Andros, acum Pikes Peak. Deci aveam aşa. 1. Dacia (scrie mare acolo ,cu alb) 2. motor central 850 cp :) 3. slickuri 4. spoilere şi eleroane de 1 m2 Ce vă puteaţi dori mai mult ca imagine de la un model low-cost? Pentru cei care vor începe din puţul gândirii că nu-i maşina de 16 mii de euro. Modelul Dacia de mai sus are mai multe în comun cu o maşină decât Red Bull-ul RB7 cu recipientul de aluminiu umplut cu o băutură carbogazoasă cu gust de bomboane. Dacia, Tot înainte!

  • ignis, miercuri, 18.05.2011 15:33
    erata

    la punctul 3 se pare că sunt elemente de protecţie pneuri. my bad

  • io, miercuri, 18.05.2011 16:00
    @ignis

    Si daca e low-cost inseamna ca nu poate participa la competitii ?! Cine e cel care abereaza acum? In istoria Dacia gasesti multe participari la competitii automobilistice... mai informeaza-te

  • tomita, miercuri, 18.05.2011 16:03

    cand businessmanul de succes isi cheama ruda mai ponosita de la tara si o doteaza cu echipamentele moderne nu poate rezulta decat succes. si varul mai de la periferie (reno) a avut destul de castigat acolo unde a existat influx de tehnologie de la nissan. astept cu interes rezultatul. poza din spate a acestui bolid este bestiala. :D

  • ignis, miercuri, 18.05.2011 16:15
    @io

    Cine şi ce a aberat? Mai spun o dată Eu am zis că e reclamă bună. Şi am am mai zis că vor fi cârcotaşi, care vor zice că e maşina n-are în comun nimic cu cea de serie, de parcă RB7 ar avea în comun ceva cu cutia aia de suc.

  • mircea, miercuri, 18.05.2011 17:30
    @wow

    Dap. Modificat "puţin". Vreo 500 de cai în plus.

  • tomita, miercuri, 18.05.2011 19:06

    @mircea de fapt modificat putin il duce la aproape 700cp din stock-ul de 530cp dar mod-uri de +800cp sunt obisnuite pt motoarele de gt-r ;) PS: motorul de gt-r cu "vreo 500 de cai in plus" ar fi depasit veyronul. mare grija la "gafe"

  • Duster, miercuri, 18.05.2011 19:31

    Degeaba, ca nu-i nici o legatura intre asta si Duster 4x2 90cp de care isi cumpara manelistii.

  • 666, miercuri, 18.05.2011 19:36
    astai dacia sau buggy?

    astai dacia sau buggy?

  • Unul', miercuri, 18.05.2011 20:19
    @ Duster - ce maaaaaaaaaaa ???!!!!!!!!! =))

    pai e o mult mai mare legatura intre asta si Dusterul chiar si cel de 90 CP, decat intre Golful / Seria 3 cu nr de Bhulgaria cu volan pe dreapta co motor 1,9 sdi sau 1,8 benzina si ABTIBILDELE cu R / M-Power sau alte nebuneli, de manelar & cocalar DIRECT :))

  • ScorpyonVAG, miercuri, 18.05.2011 21:18
    @

    Daca ar avea modelul de serie 850CP, si un 3.8V6 Biturbo, 90% dintre romani, ar venera acest model :))

  • ScorpyonVAG, miercuri, 18.05.2011 21:25
    @DUSTER

    Acuma manelistii prefera si Dacia si nu stiu eu ? Acrii strugurii. Nu ai bani de un DUSTER, si acuma zici ca isi iau cocalarii, manelistii.

  • Duster, miercuri, 18.05.2011 21:39

    @ScorpyonVAG: "Acrii"? N-ai prea dat pe la scoala, erai ocupat sa conduci loganul?

  • Kolegu, miercuri, 18.05.2011 22:07
    Dacia

    Felicitari grupului Renault-Nissan-Samsung-Dacia pentru promovarea Dacia in acest mod.

  • LUCCI, miercuri, 18.05.2011 23:29
    ...

    Are doar exteriorul de Duste,interioul este...altceva.Putea fi si Logan la suprafata sau Lada cu 5 chei la ponire.Nu conta,ce e sub are valoare.

  • MR.F1, joi, 19.05.2011 09:00
    daca stie cineva!?...

    De ce nu s-a permis fabricarea acelui Dusterul, cel care a avut o varianta originala?... era mult mai aratos chiar decit a altor branduri mari. http://auto-novosti.ru/2009/03/12/na-avtosalone-v-zheneve-prodemonstrirovan-kupe-krossover-dacia-duster.html

  • rtz, joi, 19.05.2011 16:42
    ipoteze

    ce ar fi daca dacia ar scoate acest duster in varianta hatchabk in doua usi , cu un chit asemanator mai lat ,pe sasiu de sandero . cu 150-175 de cai ? daca ar incepe de la 12 mii eu mi l-as lua.

  • ce kkat, joi, 19.05.2011 17:14
    :))

    in loc de spoiler or montat un dulap de bucatarie, o fi el eficient dar arata ca draq din spate si lateral

  • ion, joi, 19.05.2011 20:20
    despre cocalarisme si alte "virtuti"

    Masina asta nu alearga pentru un concurs de frumusete asa cum isi inchipuie pustii de pe site-ul asta... functionalitatea dicteaza forma, restul sunt impresii subiective...

  • Paul, vineri, 20.05.2011 01:39
    :( pacat

    frate,n-o sa fim nici pe locu 3,asa ca nu va mai agitati atata.Logan-ul a picat la teste NCAP , apoi brusc le-a promovat,credeti ca asta e mai bun ? cred ca e vrajeala cu 850cp.sa vezi ca poate nu urca nici la o inclinatie de 40 grade :)) sunt curios Dacia nu este masina,Logan-ul nu este masina,este jucarie,tot bordul este de jucarie,usa ca sa o inchizi la un logan,trebuie sa o trantesti,se aude tabla pe tabla,incearca la alta masina asa ceva ....cea mai low cost masina,cu pret de una normala ... sa dai 12.ooo pe un Logan "low-cost" si sa dai 12.000 pe un Polo sau pe alta masina care nu e low-cost ...nu mi se pare normal

  • Paul, vineri, 20.05.2011 01:42
    si inca ceva

    daca motorul este de la Nissan,de ce tabla e de dacie ?nu inteleg cum pot face reclama la Duster de la Dacia cu un motor de la Nissan...

  • Vasi, luni, 23.05.2011 09:30
    @Paul

    Daca nu stii tu cum stau treburile in domeniul auto, nu inseamna ca e ceva deplasat in toata povestea asta... Dacia apartine Grupului Renault, iar Grupul Renault se afla intr-o Alianta strategica cu Nissan Motors. Unul din scopurile aliantei e dezvoltarea prin utilizarea tehnologiilor in comun... O face si VAG cu skoda si seat, o face si Gupul Fiat cu Chrysler, s.a.m.d. e o practica comuna in domeniul auto. Ce in conceptia ta skoda nu-si poate face reclama ca are motor de vw?? Iar Logan-ul n-a picat niciun test de siguranta. EuroNcap si presa internationala au apreciat ca are un nivel de siguranta DECENT. Mai scoate si tu capul din nisip si nu mai scrie ce ai visat aseara.... Apropo: ce pregatire tehnica ai de esti asa viteaz in afirmatii?? Dupa vocabular eu zic ca esti 0 (zero) barat in domeniu.

  • yony, miercuri, 25.05.2011 18:46

    MASINA PERICULOSA BUGATTI