Cum funcţionează: Left Turn Assistant, cel mai nou sistem de asistenţă BMW
BMW testează, în condiţii reale, un sistem care previne accidentele care pot avea loc într-o intersecţie când un conducător auto efectuează un viraj de stânga.
Nemţii de la BMW<">
Sistemul este proiectat să funcţioneze la o viteză de până la 10 km/h, deci este funcţional fie la plecarea de pe un loc de parcare aflat pe marginea şoselei, fie la semafor, pe banda destinată virării la stânga. Astfel, este prevenită o frânare bruscă la viteze mari. Pentru a detecta un vehicul care vine înspre automobilul echipat cu Left Turn Assistant, cei de la BMW au implementat trei lasere în partea frontală a automobilului, care lucrează în strânsă legătură cu sistemul de navigaţie (cu precizie de până la un metru) şi cu o cameră video care înregistrează marcajele de pe şosea, indicatoarele şi marginile fiecărei benzi.
CE SE ÎNTÂMPLĂ CÂND E ACTIVAT?
Odată ce şoferul acţionează maneta de semnalizare şi îşi arată intenţia de a vira la stânga, sistemul este activat automat. Cele trei lasere din partea frontală a maşinii analizează ”terenul” şi monitorizează drumul pe o distanţă de până la 100 de metri. Camera video amplasată lângă oglinda centrală a observat deja marcajele de pe şosea şi a introdus în computerul de bord restricţiile aplicate pe segmentul respectiv de drum. GPS-ul îi ”dictează” sistemului poziţia exactă a vehiculului în intersecţie şi Left Lane Assistant evaluează din nou condiţiile. Dacă totul este în regulă, şoferul poate să îşi continue manevra. Dacă nu, sistemul afişează o lumină de avertizare în bord şi un avertisment distinct pe afişajul de pe parbriz.
VIITORUL SISTEMULUI
Cei de la BMW<">
Sistemul respectiv avertizează autoturismul că se apropie o motocicletă echipată cu Left Turn Assistant. Echipamentele montate pe motocicletă notează viteza vehiculului, unghiul la care este bracat ghidonul, dacă sunt aprinse farurile şi dacă motociclistul semnalizează. Automobilul este avertizat că se apropie o motocicletă. Dacă impactul ar putea avea loc, motocicletei i se aprind automat farurile, semnalizările şi farurile i se reglează la o înălţime superioară. Astfel, silueta motociclistului este observată mai uşor. Vehiculul va staţiona în continuare, iar motociclistul va putea trece în siguranţă.
DE UNDE S-A PORNIT?
Totul a plecat de la parteneriatul INTERSAFE2. Acesta este realizat de un consorţiu de 11 producători de automobile din Europa, care au pus laolaltă mai multe idei alături de anumite institute de cercetare şi de furnizorii săi. Consorţiul celor 11 lucrează din 2008 şi se bazează şi pe rezultatele proiectului PReVENT (prima parte a INTERSAFE). Uniunea Europeană a furnizat circa 3.8 milioane de euro din bugetul de 6.5 milioane de euro al proiectului, iar premiera sistemului Left Lane Assistant va avea loc astăzi, într-o intersecţie închisă circulaţiei din Wolfsburg. Printre membrii proiectului INTERSAFE2 se numără BMW Group, Volvo Technology (divizia de camioane), Volkwagen AG, NEC Europe, SWARCO Traffic Systems şi alţii.
Se pare ca a mai aparut o problema pentru orice sofer...incapacitatea de a vira fara sa faca accident. Asa ca este nevoie de o solutie.....