Skoda Fabia GreenLine: 2006 kilometri cu un singur plin
Austriacul Gerhard Plattner a stabilit un nou record de consum la volanul lui Skoda Fabia GreenLine. Acesta a reuşit să parcurgă 2006 kilometri cu 45 de litri de combustibil.
Skoda Fabia GreenLine a stabilit un nou record de consum, la volanul acestuia aflându-se austriacul Gerhard Plattner. Fostul pilot de raliu a plecat în 10 mai din oraşelul austriac Reutte, a condus până în Bov, Danemarca, iar apoi s-a întors spre casă, reuşind să parcurgă 2.006 kilometri cu 45 de litri de carburant. Skoda Fabia Greenline este echipată cu un motor TDI de 1.2 litri care emite doar 89 de grame de CO2 per kilometru. Motorul TDI de 1.2 litri al acestei versiuni ecologice oferă 75 CP şi este echipat cu un sistem Stop&Start. În plus, modelul beneficiază şi de un sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare.
La finalul drumului, computerul de bord al modelului ceh afişa un consum mediu de 2.2 litri la 100 kilometri, în timp ce cirele oferite de producător anunţă un consum mediu de 3.4 litri la 100 kilometri. Realimentarea cu combustibil a maşinii şi sigilarea rezervorului a fost supervizată de către oficialii IPMC (International Police Motor Corporation). Cei de la Skoda anunţă un consum mixt de 3.39 litri la sută pentru Fabia Greenline, deci pilotul austriac cu talpa uşoară a reuşit să obţină o valoare mai mică cu mai mult de un litru la sută.
"Cu un consum de carburat mult sub norma precizată de producător vreau să demonstrez că fiecare şofer poate contribui la reducerea poluării mediului. Poţi începe cu detalii minore, cum ar fi presiunea în pneuri", a declarat la finalul călătoriei Gerhard Plattner.
Via | Skoda
Daca domnul jurnalist ne spunea si ce era sub capota era perfect. Poate ca sistemul era hibrid, motor + pedale actionate de sofer. Ca nu toti stam zi de zi sa vedem exact fiecare motorizare scoasa de toti producatirii din lumea . A trebuit sa caut pe net sa vad ca este vorba de 1.2 TDI CR DPF care dezvolta 75 CP, un motor de 3 cilindri care dispune de tehnologia Common Rail, tehnologia Start-Stop, cea de recuperare a energiei si de recomandare a schimbarii vitezelor.