JD Power: Lexus este cel mai apreciat brand după cumpărare în SUA
”Studiul iniţial al calităţii” publicat şi anul acesta de JD Power în SUA arată că proprietarii modelelor Lexus, Jaguar şi Porsche sunt cei mai mulţumiţi de maşinile lor în primele 90 de zile de la cumpărare.
J.D. Power a publicat şi în acest an în SUA studiul anual botezat ”Initial Quality Scores”, care urmăreşte satisfacţia cumpărătorilor în primele 90 de zile de la achiziţionarea unui automobil nou. Statistica se construieşte în fiecare an pe problemele raportate de proaspeţii clienţi în primele trei luni şi include toate mărcile vândute pe piaţa din SUA.
Ca în fiecare an, în vârful clasamentului s-a poziţionat un brand premium extrem de apreciat de americani. Este vorba de Lexus, care îşi atrage astfel o victorie morală după un sfârşit de 2011 dezastruos, când a pierdut poziţia de lider al clasei premium după 11 ani.
Surpriza topului: Jaguar
Pe poziţia a doua în topul satisfacţiei iniţiale s-a clasat un brand surpriză. Este vorba despre Jaguar, care anul trecut se afla tocmai pe poziţia 22, cu un număr de 122 de probleme raportate la 100 de maşini vândute. Anul acesta însă, britanicii se pot lăuda cu doar 75 de probleme, cu două mai multe decât ocupanţii primului loc, Lexus.
Podiumul este încheiat, cum probabil mulţi se aşteptau, de Porsche, la egalitate de puncte cu Jaguar. În spatele lor se situează Cadillac cu 80 de probleme semnalate la 100 de maşini.
Volkswagen se clasează pe ultimele locuri
Volkswagen, un brand cu pretenţii mari pe piaţa din SUA, şi-a îmbunătăţit performanţa de anul trecut, însă a continuat să dezamăgească cu o clasare pe ultimele locuri. Nemţii au evoluat de la 131 de probleme semnalate anul trecut, la 124 anul acesta. Contactaţi pentru o reacţie oficială, germanii au declarat: ”Datele noastre interne au arătat că scorul este de fapt mai mare de atât şi că meritam o clasare pe o poziţie mai bună.”
Ultimele locuri au fost ocupate de Mini Fiat şi Smart. Italienii au încheiat clasamentul cu 151 de probleme raportate la 100 de maşini, la egalitate cu Smart.
Rezultatele de anul acesta au indicat o medie mai scăzută a problemelor decât anul trecut. Astfel, dacă în 2011 media era de 107 probleme la 100 de maşini, anul acesta ea a scăzut la 102 probleme.
via l autosavant
Intradevar Volkswagen ocupa un loc dezonorant insemnand ca fiecare masina vanduta are cel putin 1.24 probleme in primele zile de utilizare,nici ceilalti europeni premium nu exceleaza dar macar Mercedes-Benz si BMW sunt in primele 10 locuri. Cred ca daca rezultatele s-ar raporta la 10.000 de masini pe marca ar fi mult mai elocvente si mult mai distrugatoare din punct de vedere publicitar.