Formula 1 renunţă la reintroducerea conceptului "ground effect" din 2013
Echipele au decis să renunţe la reintroducerea configuraţiilor cu apăsare aerodinamică mai accentuate din 2013, concept cunoscut sub numele de "ground effect".
Regulamentul tehnic pentru sezonul 2013 al Formulei 1 include câteva schimbări majore, printre care şi introducerea unor motoare turbo în patru cilindri de 1.6 litri, însă o altă noutate este reintroducerea conceptului "ground effect", care presupune o apăsare aerodinamică mai accentuată.
Cu toate acestea, în urma unor analize realizate de ingineri, echipele au decis să renunţe la "ground effect", considerând că schimbarea ar fi mult prea radicală. Hotarea a fost luată de comun acord la o întâlnire a Technical Regulations Working Group (TRWG) ce a avut loc la Istanbul şi urmează să fie ratificata miercuri.
"Aceasta este propunerea, dar va fi semnată miercuri. FIA a avut anumite cerinţe pentru forţa de apăsare aerodinamică şi pentru forţa de rezistenţă a aerului care ar fi fost dificil de controlat cu aceste obiective (n.r - cu un monopost cu "ground effect"). Este un design complet diferit, pe când toată lumea are multă experienţă cu actuala podea. Echipele au simţit că dacă dezvoltam asta am rata cu mult obiectivele", a declarat Sam Michael, directorul tehnic al echipei Williams.
Conceptul "ground effect" a fost utilizat la începutul anilor '80 şi, teoretic, permite unui pilot să se apropie mai mult de un rival pentru a încerca să-l depăşească. În mod ironic, problema depăşirilor a fost rezolvată în sezonul 2011 prin introducerea unui nou concept de aripa spate ajustabilă (DRS) şi reintroducerea sistemului KERS, pe lângă noile pneuri Pirelli care se degradează mai repede.
Via | Autosport
"Efectul la sol" ar rezolva multe probleme privind depasirile si lupta sportiva. De ex: Gilles Villeneuve - Rene Arnoux 1979