Un nou furnizor de motoare în F1 din 2013: Pure
Compania independentă Pure condusă de Craig Pollock, fostul şef al echipei BAR, va furniza motoare în Formula 1 începând din sezonul 2013.
Craig Pollock, fostul şef al echipei BAR şi fostul manager al campionului mondial Jacques Villeneuve, a anunţat miercuri seară lansarea unei companii independente care să furnizeze motoare în Formula 1 începând din sezonul 2013.
Compania a fost botezată Pure (Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie), iar motoarele vor fi construite de compania TEOS Powertrain Engineering, deţinuta în coproprietate de Mecachrome, fost furnizor de motoare în Marele Circ, şi IFP Energies Nouvelles.
De asemenea, Pollock i-a recrutat în cadrul proiectului pe Christian Contzen, fostul director executiv al Renault F1, şi Robin Southwell, expert în aeronautică. Designul motoarelor va fi realizat de Jean-Pierre Boudy, care a avut o contribuţie semnificativă la realizarea primului prototip de motor turbo Renault la sfârşitul anilor '70.
Decizia lui Pollock de a deveni furnizor independent de motoare în Formula 1 vine în contextul în care competiţia va trece la motoare turbo în patru cilindri de 1.6 litri. Primul motor turbo construit de Pure va fi testat în simulator până la sfârşitul acestui an, însă pentru o evaluare corespunzătoare compania va avea nevoie de un monopost de Formula 1. Pollock este însă încrezător că Pure va semna un contract pentru furnizarea motoarelor cu cel puţin o echipă până la finalizarea unităţii. "Cred că vom avea un client până atunci. În acest moment, având în vedere cum se mişca totul în sport, sunt sigur că vom avea clienţi, dar nu am nicio idee care vor fi aceştia. Ar fi o pură speculaţie să-i nominalizez", a declarat britanicul.
De asemenea, Pollock consideră că Pure va fi avantajată de faptul că ceilalţi constructori prezenţi în Formula 1 trebuie să utilizeze în continuare motoare V8 până la sfârşitul lui 2012. "Am vorbit cu numeroşi oameni din sport şi cred că suntem în fruntea plutonului. Nu uitaţi că Mercedes, Ferrari şi Renault utilizează în prezent motoare V8 şi trebuie să meargă cu ele până la sfârşitul lui 2012, aşa că îşi dezvoltă în continuare unităţile. Noi ne concentrăm pe un singur motor în acest moment", a mai precizat el.
Pollock este sprijinit în demersul de a furniza motoare în Formula 1 inclusiv de Jean Todt, preşedintele FIA, şi Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor comerciale ale Formulei 1.
E o idee buna sa se schimbe des furnizorul de pneuri sau caracteristicile acestora. Pilotii capabili se adapteaza continuu la noile conditii. Am vazut la cursa trecuta care au fost piloti capabili si care nu. Se simte cineva cu musca pe caciula?