GENEVA LIVE: Linişte şi pace la standul Dacia

Publicat marţi, 01.03.2011 20:21 de Sebastian Toma, Foto: Bogdan Mirică

Standul Dacia nu s-a mai bucurat de agitaţia din anii trecuţi deoarece constructorul din Mioveni nu a prezentat nimic nou la această ediţie a Salonului Auto de la Geneva.

În timp ce în anii trecuţi standul Dacia de la Salonul Auto de la Geneva era asaltat de jurnalişti, cea de-a 81-a ediţie a prestigiosului eveniment auto a fost marcată de linişte în standul constructorului român de automobile. Motivul principal din spatele numărului mic de vizitatori a fost faptul că Dacia nu a prezentat nicio noutate în cadrul acestui salon auto. Constructorul din Mioveni a preferat să-şi concentreze eforturile pe dezvoltarea de modele noi şi nu pe crearea de concepte futuriste cu şanse slabe de a intra în producţie.

Standul Dacia de la Geneva a prezentat versiunea de competiţie a lui Duster, utilizată în cadrul raliului Aicha Des Gazelles, acompaniată de o versiune cu mici modificări estetice a lui Duster. Mai precis, vorbim de un Duster alb cu bare de protecţie faţă-spate nevopsite şi cu un set de jante din aliaj noi, vopsite în negru. În timp ce modelul de jante arată promiţător, culoarea aleasă de cei de la Dacia nu le avantajează deloc, acestea lăsând impresia că au dimensiuni extrem de mici.

  • DUSTER, marţi, 01.03.2011 21:11
    DACIA

    Trebuiau sa puna in spate un banner pompos: Dacia by renault-Siguranta de 3 stele! =)) =))

  • antonny, marţi, 01.03.2011 21:42
    ****

    ha ha ha ce gluma buna cu bennerul .....lasa-ti in pace renault a crescut in vanzari prin sandero si duster ...

  • @DUSTER, marţi, 01.03.2011 22:25

    exact ! siguranta de 3 stele! si ce-i cu asta?! discutam de un nivel decent

  • robo, marţi, 01.03.2011 22:46
    carcoteala

    vad ca au pus un simulator acolo.... cine oboseste si vrea sa doarma se pune la volan si pana ajunge dusterul la 170 e odihnit, din pacate trebuie sa suporte plictiseala pana cand franele aceluiasi duster isi fac treaba si opresc versiunea cu mici modificari estetice (sic!) . ce o avea versiunea aia de competitie sunt curios.

  • BaditzaEx, miercuri, 02.03.2011 05:48
    interior

    al naibii de urat e interiorul ala, eu inteleg sa fie ieftina, plastice proaste dar la interior chiar tre sa nu-l gandeasca deloc ?! :( dk este ieftin nu inseamna ca tre sa fie si hidos, cel putin volanul ala sare in ochi :))

  • BaditzaEx, miercuri, 02.03.2011 05:54
    exterior

    in schimb e f misto masinuta, dar la naiba tu o conduci din interior , sincer cred, ca dk stateam 2 zile singur desenam un volan mai dragut:))

  • Semtex, miercuri, 02.03.2011 08:33
    @BaditzaEx and others

    Interiorul este simplu si functional. Nu e o masina pentru cei cu pretentii exagerate, ci pentru marea majoritate a oamenilor pentru care masina noua e inca un vis... Retineti ca Dacia nu e totusi o organizatie de caritate. Astia care vor mocangeala ar face bine sa-si indrepte privirile in alta parte. Iar cei carora nu le prieste aerul din Duster, exista intotdeauna alternativa Nissan Qashqai care e de fapt o prelungire a ofertei Duster. Are materiale mai scumpe la interior, bordul e mai sofisticat etc. Ce va retine? buzunarul? eeeeeeeeehh

  • unckle, miercuri, 02.03.2011 10:33

    Semtex, nu contesta nimeni functionalitatea interiorului . . . dar este acelasi interior ca la golanul de 6300Euro.... de aici vine intrebarea " ce primesc in plus pentru 10000Euro? " ( evident in afara de trenul de rulare nissan si un motor mai pretentios )

  • Semtex, miercuri, 02.03.2011 11:08
    @unckle

    Comparatiile astea insistente ce implica amestecul segmentelor doar un amator le poate face... dar hai sa trecem peste asta... diferenta dintre pretul mediu al unui Logan si cel al unui Duster nu e 10.000 euro, ci pana in 5.000 euro... iar in banii astia discutam de un SUV compact cu toate adaptarile specifice clasei din care face parte (ma refer aici la ranforsari ale sasiului, garda la sol marita, roti mai mari etc). Ai deasemenea un design diferit de restul gamei Dacia, un sistem 4x4 ultra-performant, cutie in 6 trepte de generatie noua, tren de rulare Nissan (da!), un interior de sandero upgradat etc etc. Chestiunile astea s-au mai spus.. e memoria scurta cand nu-ti convine, nu?

  • Semtex, miercuri, 02.03.2011 11:40
    important ! ceva ce nu intra la capitolul "etc"

    am uitat de treapta intai scurta a cutiei cu rol de reductor pasionatii stiu de ce :D

  • unckle, miercuri, 02.03.2011 12:20

    "un sistem 4x4 ultra-performant" nu as accentua prea tare chestia asta, pt ca "ultraperformantul" sta pe masinile Nissan de 40-50 de mii de euro...

  • Semtex, miercuri, 02.03.2011 12:53
    @unckle

    Atat ai sa-mi raspunzi? Deci imi dai dreptate ca te arunci cu date gresite! De cate ori vrei sa te "palmuiesc"? N-am scris ca e cel mai performant sistem 4x4 din lume. Aici e deja teritoriul Nissan-ului Patrol. E cu totul alta discutie. M-am referit totusi la faptul ca Duster are un sistem 4x4 cu performante superioare clasei din care face parte. Pentru cine vrea un sistem 4x4 mai complex, dar la un pret accesibil, exista intotdeauna Nissan Juke. Juke dispune de Torque Vectoring pentru abordarea virajelor la limita.

  • unckle, miercuri, 02.03.2011 13:26

    se vede ca esti fan :) .. parerea mea ar fi sa faci un pas in spate si sa privesti un pic mai obiectiv situatia si cand spui "4x4 ultra-performant" vorbesti de un sistem 4x4, nu de o clasa de masini, nu de un interval de pret, nu de oricealtceva - vorbesti despre sistemele 4x4 de pe masini, ai grija la nuanta. Poate vrei sa spui un 4x4 peste masinile din zona de "sub 20000euro", asta ar fi alta problema ... dar de aici pana la "ultra-performant" este numai impresia ca dacia iti vinde altceva decat un golan suprainaltat cu niste piese de nissan in el ( parere gresita dupa parerea mea, dar altfel cum ai mai avea motive sa ma palmuiesti ... plm.. )

  • Semtex, miercuri, 02.03.2011 13:55
    @unckle

    neeehh, gresesti ! se poate spune ca un sistem 4x4 e performant pentru clasa din care face parte masina respectiva... numai ca eu n-am facut ultima mentiune, iar tu te agati de un fir de ata... oricum, spre deosebire de tine, eu sunt responsabil in declaratii si nu folosesc tembelisme gen "golan suprainaltat". te-am contrazis cu argumente tehnice, dar tu o tii in prostia ta... clasic ! ps: cine are cap pricepe!

  • DecebalStefancelMare, miercuri, 02.03.2011 14:07

    Ce vanzator jalnic ! Auzi ultraperformant !! Pana si producatorul de cazane a renunta la promovarea "off road" cand s-au facut de cacao. Sa spui ca treap I inlocuieste un reductor inseamna ca esti pe langa rau de tot sau nu stii ce este un reductor in schimb este plin netu de raspunsuri

  • Mihai, miercuri, 02.03.2011 14:18
    oh da

    ii roade invidia rau pe astia de la skoda/hyunday/fiat/suzuki/mitsubishi :))

  • unckle, miercuri, 02.03.2011 14:20

    eu m-am abtinut de la a comenta treaba cu reductorul ... ca sa nu generam milioane de comentarii absurde ( care totusi au aparut ... ca "ma agat de un fir de ata" de praf ce sunt cu domeniul auto ;) Semtex - eu am spus ca trebuia sa te referi la 4x4 de pe dacia mentionand ca-i "performant" pentru clasa in care este prafosul ... dar ma bucur ca esti responsabil si aduci argumente tehnice ca ala cu reductorul ... si sa stii ca oicate argumente tehnice ai aduce prafosul tot un golan suprainaltat este ;) ( la fel cum sunt mai toate renourile "aceiasi marie cu alta palarie" , la fel cum este "noul" passat ..etc )

  • BrillClubKIA.ro, miercuri, 02.03.2011 14:31
    Poze de la pompe?????

    Buna ziua, scuze de deranj, dar pretul la benzina iar incepe sa creasca si o sa mai creasca. Postati va rog frumos o poza cu pretul benzinei la pompe de luni si niste poze de azi... Scuze de offtopic dar fiind o publicatie auto mi-am permis sa trag si eu un semnal de alarma

  • vsz, miercuri, 02.03.2011 14:36
    :)

    dacia tot dacia ramane, sa vedem cum o sa mai cumpere lumea cand are numa 3 stele, v-am spus eu ca e un logan inaltat.

  • BaditzaEx, miercuri, 02.03.2011 14:42
    @semtex & others

    cred, ca am fost printre primii sustinatori care au explicat si afirmat ce este Dacia si Dusterul - un produs automobilistic destinat paturilor sociale mai defavorizate cu un minim de venit, destinat marii majoritati din Romania . Asa ca ms dar n-am nevoie sa-mi explici ce este ( poate stiu mai bine ca tine ), dar aia ee cu cat un cap e mai gol cu atat incearca sa para mai mare , iar asta cu 4x4 deja sunt SF-uri , coborati fratilor cu picioarele pe pamant !!! Si eu sunt incantat cat de cat, ca avem o marca romaneasca , dar nu mai fiti asa ... sa va multumiti cu orice ..., pana la urma Dacia a avut destul de bune vanzari , ar putea incerca sa evolueze la interior . Am mentionat in ciuda faptului ca arata f bine la exterior si motorizari destul de bune ( la cei 1300kg ), ar putea oferi un interior ( macar volanul ala ) si ma refer nu neaparat la calitatea plasticelor ci la designul acestora , invatati-va ca NU COSTA SA GANDESTI !

  • BaditzaEx, miercuri, 02.03.2011 14:45
    repet

    nu zic ca e sau altceva , doar ca ar putea tinti mai sus, devenind un adevarat competitor pentru Skoda ( de ex ), asa ca nu mai sariti asa ca arsi :))

  • BaditzaEx, miercuri, 02.03.2011 14:54
    @vsz

    voi nici pe asta nu o aveti ( exportam la voi si Dacia si Oltcit ) - nici macar una n-ati fost in stare sa faceti , dar latrati pe aici :))

  • unckle, miercuri, 02.03.2011 15:01

    hmm.. lipsesc cateva comentarii :) Semtex, eu cred ca nu m-am exprimat cu "marsh ma cu ...[gunoiul ala de masina din care te vizezi mutat in prafos]" si oricat ai fi condus prafosul pe "o panta abrupta in treapta intai" inseamna ca o tineai frumos in frana de motor, ca din cate imi aduc aminte se urca pe "rampa" si se coboara pe "panta" ;)

  • Semtex, miercuri, 02.03.2011 15:19
    @BaditzaEx

    ba nu stii ma bine ca mine, daca vii cu pretentii din astea... nu intelegi esenta filosofiei low-cost si nu intelegi procesele derulate pana la aparitia Duster-ului... "nu costa sa gandesti"? ba eu spun ca totul costa! e absurd sa ceri un bord sau un volan de conceptie noua, cand fiecare leut in plus produce o grimasa pe fata potentialului client de Dacia... secretul accesibilitatii sta tocmai in selectarea acelor componente cu pret mic, deja testate din cadrul Aliantei Renault-Nissan. Volanul de exemplu este de pe Clio 2 - o masina foarte apreciata la vremea ei de altfel. macar cu ungurul suntem pe aceeasi lungime de unda... @unckle ai ignore

  • Semtex, miercuri, 02.03.2011 15:33
    @BaditzaEx

    "Ar fi o greseala sa pozitionam brandul mai sus cu fiecare schimbare de model. Mai degraba sa ramanem loiali valorilor noastre de marca, sa fim concentrati asupra clientilor nostri, sa nu abandonam niciodata abordarea noastra si anume ceea ce se numeste "best value for money" - Patrick Pelata (numarul 2 in cadrul Renault)

  • unckle, miercuri, 02.03.2011 16:08

    "@unckle ai ignore" . . .m-a luat plansul, cine o sa imi mai spuna "marsh ma d'aici" de acum incolo ?? :)) deci ce inseamna rampa si ce inseamna panta ? ... ma gandeam eu... dar nu ai probleme cu gramatica cand tu ai reductorul inclus in treapta 1-a :)

  • Semtex, miercuri, 02.03.2011 17:00
    ce face disperarea...

    Comentariul pe care mi l-a sters Automarket nu includea sh, tz, k sau alte inflorituri din astea... facea insa referire etajarea inteligenta a cutiei de viteze ce permite ca in TREAPTA INTAI sa cobori in siguranta cu Duster-ul la o viteza de pana la 5,8 km/h. Nu mentiona insa situatia plecarii in rampa, caz in care avantajele sunt evitarea supraincalzirii ambreiajului, demarajul usor in sarcina etc '"treapta intai" si "treapta intaia" sunt corecte ambele constructii... whatever...

  • georgemed, miercuri, 02.03.2011 20:13

    masina ok dar interiorul lasa de dorit. din cauza asta am renuntrat la duster si mi-am luat alt suv. nu voiam sincer chiar interior de logan. am inteles ca plasticele sunt ieftine dar macar sa schimbe bordul. nu mai aparati dacia ca e clar ca incearca sa stoarca cat mai multi bani de la client si sa ofere cat mai putin. mai studiati oferta si o sa vedeti sau ganditi-va la alta marca auto actuala la care toate modelele din gama sa aiba acelasi interior, indiferernt de clasa sau de pret(si pe suv si pe utilitara de ex)

  • Semtex, miercuri, 02.03.2011 22:19
    @georgemed

    esti un prefacut... se stia de la bun inceput din poze ce interior are Duster-ul, deci asta nu-i adevaratul motiv pt care te-ai "razgandit"... ce ti-ai luat? santa fe cu motor de 2.200 cmc... pai frate, inseamna ca ai avut bani de cheltuit, nu gluma! e vreo 22.500 euro cu tractiune fata si peste 25.000 euro cu 4x4! asa ca lasa vrajeala... daca-ti permiti un impozit de 7 milioane pe an, normal ca nu te uiti la Duster... sa traiesti sanatos cu hyundai-ul tau, dar nu ne mai tine noua teorii, ca nu esti din randul majoritatii... banii ti-au cam incetosat mintea

  • LUCCI, joi, 03.03.2011 01:56
    hormonland

    Semtex,UnkleLuati-va o camera la un motel ,ceva....

  • unckle, joi, 03.03.2011 09:36

    deci 5.78km/h la 1000rpm in treapta 1-a inseamna ca ai "reductor" si ca poti sa faci off-road ca nimenialtu :) deci ca sa exploatezi acel 1.5dci, care iti acorda un impozit mult mai mic decat cele 7mil pe an ale aluia cu SantaFe, tu il ridici la 2000rpm si il tii cu ambreiajul cuplat , ca sa nu se incalzeasca, si deci faci "off-road" la peste 10km/h . . . tin sa-ti mentionez ca, daca prafosul nu se dezintegreaza pe un traseu "off-road" la viteza asta, inseamna ca pana si joarsa mea de mitsubishi carisma, la mana a 7-a, cu tractiune fata si pneuri de vara, va trece probabil cu succesuri pe acolo :) . . si "traseul" este doar un drum forestier poate cu cateva gropi :) noroc de /igonre ca altfel ma trezeam ca-mi zice iar ca-s cinestie ce dobitoc si ca dusterul este belea :)

  • john, joi, 03.03.2011 12:17
    mda

    Einstein spunea ca sunt doar doua lucruri infinite, universul si prostia umana, insa asupra primului aspect nu sunt atat de sigur. "unckle" e clar o dovada ca prostia e infinita...

  • unckle, joi, 03.03.2011 12:35

    John, dragul meu, sunt prost, dar cand ma uit in jurul meu prind curaj ;)

  • BaditzaEx, joi, 03.03.2011 18:50
    @unckle

    tare replica :))

  • georgemed, joi, 03.03.2011 19:17
    @semtex

    eu cred ca ai o problema. eu mi-am spus parerea in privinta dusterului, dar tu vad ca bati campii si te legi de mine si de masina mea,si da initial am vrut sa-mi iau duster dar interiorul m-a facut sa renunt la aceasta optiune. ce e asa de greu de inteles?

  • Semtex, vineri, 04.03.2011 10:10
    @georgemed

    Am fost scurt si la obiect, dar se pare ca la celalat capat al liniei nu e nimeni. poate doar o papusa de carpa care "vorbeste" cand o inghiontesti... cel putin mie asa imi pari :) @BaditzaEx nu ai cautat suficient de mult pe google ca unckle, de ti se pare tare "replica"... ce zici de citatul asta? "un prost gaseste intotdeauna un alt prost, care sa-l admire" ..parca ar merge la tine :)

  • Semtex, vineri, 04.03.2011 22:56
    @Adryan

    Nu cred ca as fi avut cum sa apreciez in aceeasi masura o Dacia cu motor vw dezechilibrat in 3 cilindri / 60 cp sau vreun sdi... pentru ca asta vroiau sa puna, nu-ti face iluzii... slava Domnului, Dacia a avut noroc... daca au luat o decizie buna guvernantii astia in ultimii 20 de ani, aia a fost ca n-au acceptat oferta nemtilor de la vw... am fi discutat de cosmarul vietii mele si probabil de fantezia multora... nu sunt obiectiv? mai exact, ce nu-ti convine? iti raspund in masura in care pot :)

  • alinusu, marţi, 22.03.2011 14:51

    eu am fost la salon şi nu era "linişte şi pace" la standul Dacia! din contră erau foarte mulţi acolo cerând informaţii despre Duster,făcând poze şi urcându-se în maşini!