GENEVA 2011: Top 5 maşini hibride şi electrice
Constructorii auto de renume mondial au folosit Salonul de la Geneva pentru a-şi desfăşura ultimele noutăţi în materie de tehnologii eceologice. Vă prezentăm cele mai interesante cinci apariţii.
Noul val ecologic a atins producătorii prezenţi la Geneva, salonul elveţian deschizându-se - ca în ultimii trei ani, de altfel - sub semnul aspectelor "verzi" ale industriei. Normal, soluţiile tehnologice de ultimă oră au fost prezente atât pe unele modele care începând din acest an vor putea fi comandate de clienţii europeni, cât şi pe unele concepte care ne demonstrează că industria auto are mult potenţial din acest punct de vedere. Noi am ales cinci dintre cele mai importante astfel de apariţii pe care le-am văzut la Salon.
1. OPEL AMPERA - Alter ego-ul european al lui Chevrolet Volt a venit la Geneva în premieră mondială în versiunea sa de serie. Anul trecut, inginerii Opel veniseră la salonul elveţian cu un Ampera de la Russelsheim până la Geneva şi s-au declarat mulţumiţi de rezultat, astfel că evoluţia lucrurilor este firească. Ampera este un hibrid în configuraţie serie (Opel îl denumeşte model electric cu sistem de extindere a autonomiei) care beneficiază de un motor electric şi de unul pe benzină care, atunci când bateria se goleşte, joacă rolul de generator. bateria lui Ampera se încarcă de la o priză normală în patru ore, iar autonomia electrică de 40-80 de kilometri este extinsă cu peste 400 de kilometri după ce motorul pe benzină îşi intră în rol.
2. VOLVO V60 PLUG-IN HYBRID - Noul model hibrid de serie lansat de Volvo la Geneva beneficiază de o tehnologie care nu poate fi întâlnită la niciun alt producător auto al lumii. Vorbim de sistemul hibrid diesel-electric şi de posibilitatea ca bateria lui V60 Plug-in Hybrid să poată fi încărcată, la nevoie, de la o priză normală. Modelul suedez poate rula exclusiv în modul electric pentru 50 de kilometri, modul hibrid activând motorul diesel de 2.4 litri şi 215 CP, care funcţionează în paralel cu cel electric de 70 de cai putere. În condiţiile în care este utilizat în cel mai eco mod cu putinţă, consumul versiunii speciale V60 coboară sub 3 litri/100 km.
- V60 PLUG-IN HYBRID la standul Volvo
- V60 PLUG-IN HYBRID - fotografii şi informaţii oficiale
3. PORSCHE PANAMERA S HYBRID - Nu puteam sări al doilea model din istoria Porsche care se prezintă în faţa clienţilor cu un sistem de propulsie hibrid. Este vorba de Panamera S Hybrid, versiune care primeşte acelaşi tren de propulsie pe care l-am văzut pe Cayenne şi pe Touareg Hybrid (380 CP şi 580 Nm), acesta permiţându-i modelului german să atingă un consum foarte bun pentru un model de această talie. Vorbim de 6.8 litri/100 km, un consum care ajunge la jumătate din cel anunţat de Porsche pentru versiunea pe benzină Panamera S.
- PANAMERA S HYBRID la standul Porsche
- PANAMERA S HYBRID - fotografii şi informaţii oficiale
4. BMW ActiveE - BMW a prezentat la Geneva prototipul versiunii de serie a variantei electrice a compactei Seria 1. Exemplarul scos în faţă la standul bavarezilor de la Salon beneficiază de toate elementele necesare pentru producţia de serie, primele modele de şosea urmând să fie lansate în cursul acestui an. Bazată pe versiunea Coupe a lui Seria 1, versiunea electrică nu va putea fi însă cumpărată, ci închiriată, BMW urmând să producă o serie de 1000 de exemplare. Cei 170 de cai putere şi 250 de Nm oferiţi de motorul electric propulsează noul ActiveE de la 0 la 100 de km/h în 9 secunde, garantându-i în acelaşi timp o viteză maximă de 145 de km/h, limitată electronic pentru a nu epuiza resursele bateriei. Autonomia anunţată de BMW este de maxim 160 de kilometri.
- BMW ActiveE la standul BMW
- BMW ActiveE - fotografii şi informaţii oficiale
5. ROLLS-ROYCE 102 EX CONCEPT - Ce aţi spune dacă Rolls-Rolls ar scoate pe piaţă un Phantom electric? Dacă acum zece ani această idee ar fi stârnit râsete, astăzi acestea s-au transformat în zâmbete subtile. Motivul: conceptul 102 EX, prezentat la Geneva, prefigurează un astfel de model care ar putea apărea în viitor în gama mărcii britanice. Nu se ştie dacă acest concept va fi produs în serie, singurul lucru cunoscut fiind faptul că, după încheierea Salonului de la Geneva, Rolls-Royve 102 EX va face turul lumii pentru a se prezenta clienţilor mărcii de pe toate continentele. Dacă aceştia se vor arăta interesaţi, Phantom-ul electric va fi produs în serie limitată.
- 102 EX CONCEPT la standul Rolls Royce
- 102 EX CONCEPT - fotografii şi informaţii oficiale
Un rezumat bun, fara preluari copy-paste de pe alte site-uri. Tine-ti-o tot asa!