Ford dă în judecată Ferrari pentru utilizarea numelui F150
Ford va da în judecată Ferrari pentru că utilizează numele F150 pentru monopostul de Formula 1, similar cu cel folosit de americani pentru un model pick-up.
Speculaţiile lansate în ultima lună de presa internaţională privind un posibil conflict juridic intre Ford şi Ferrari au fost confirmate în această săptămână.
Ford a decis să dea în judecată Ferrari, considerând că italienii utilizează în mod fraudulos acronimul F150 pentru monopostul cu care concurează în sezonul 2011 al Formulei 1, întrucât americanii au înregistrat încă din 1995 marca F-150 pentru unul dintre pick-up-urile pe care le comercializează în Statele Unite. Ford vrea ca judecătorii să le interzică celor de la Ferrari să importe, producă sau vândă produse cu numele F150 în Statele Unite.
Ferrari utilizează numele F150 "pentru capitalizare, pentru a profita de substanţiala bunăvoinţă cu care Ford a dezvoltat marca F-150 şi pentru a avea beneficii de pe urma faimoasei şi câştigătoarei mărci Ford", au precizat oficialii Ford în litigiul judiciar.
De asemenea, Ford cere daune de 100.000 de dolari pentru că Ferrari a înregistrat domeniul de internet ferrarif150.com, site-ul oficial al noului monopost Ferrari pentru 2011. În plus, Ford a dat în judecată şi divizia nord-americană de vânzări a companiei Ferrari, în ciuda faptului că aceasta nu este implicată în niciun fel în programul de Formula 1 al italienilor.
Ferrari a decis să numească noul monopost F150 pentru a simboliza 150 de ani de la reunificarea Italiei, fapt evidenţiat şi de prezenţa steagului aceastei tari pe aripa spate.
UPDATE: Ferrari a anunţat că a schimbat numele monopostului de Formula 1 din F150 în F150th Italia.
Via | Automotive News
-
fy, joi, 10.02.2011 11:41ivan
f150 este masinoaica !!!!
-
Mavric, joi, 10.02.2011 11:41@ivan
Daca Ferrari n-ar mai fi fost o echipa de mare valoare ar mai fi fost data in judecata de americani? :))
-
fy, joi, 10.02.2011 11:43ivan
ca si constructor ford are mai multe titluri in F1 decat fiat
-
ivan, joi, 10.02.2011 12:04fy
da sigur romanas ca si constructor dacia nici macar nu e in f1 si va gasiti voi destepti care sa comenteze mai bine mereti la oile voastre atata stiu sa spun nu degeaba nu va vrea europa mai inapoiatilor
-
gelu, joi, 10.02.2011 12:07e un joc murdar
daca cei de la ford au ca marca inregistrata F-150 atunci italienii nu au cum sa vanda pe teritoriul SUA modele cu aceasta denumire. Chiar si asa nu inteleg de ce acest lucru nu se poate rezolva "in house" fara prea multa tevatura. Din punctul meu de vedere americanii se fac de ras, se comporta fix ca si batozele alea proaste ce dau in juecata o comapnie pentru ca aragazul lor le incalzesc cafeaua la 100*C. Dooh! Si apoi cine pana mea face confuzie intre F-150 de la Ford si un model Ferari cu aceeasi denumire? nu ma asteptam de la ford sa faca astfel de tiganii. Pareau sa aiba imaginea unei firme serioase. Atat de disperati sunt cei din industria auto americana?
-
Bethurbazal, joi, 10.02.2011 12:07@ fy
Ferrari e usor peste Ford la titlurile constructorilor.
-
diesel08, joi, 10.02.2011 12:10cratima ford
F-150=F150?
-
levier, joi, 10.02.2011 12:56F150
Tocmai ca nimeni nu ar face confuzie intre un Ferrari si un Ford. Agitatia celor de la Ford are urmareste sa determine in ochii publicului exact aceasta asociere. Daca reusesc sa sugereze ca Ferrari a incercat sa le fure lor imaginea, vor fi pozitionati de public in acceasi clasa de calitate cu Ferrari.
-
Mavric, joi, 10.02.2011 13:00@diesel08
Pentru ca denumirile celor doua masini difera prin acea liniuta "jigodiile" cer 100.000 de dolari...Daca s-ar face dreptate Ferrari chiar poate la randul ei sa dea in judecata Ford-ul pe motiv ca acele declaratii si acuzatii facute publice i-ar fi putut afecta clientela.
-
KaNe, joi, 10.02.2011 13:00Ford
Au innebunit si americanii astia. Vezi Doamne, le-au cauzat prejudicii, ca italienii si-au denumit monopostul cu F150, un nume care nu cred ca l-au copiat de la "faimosul" lor F150. Anyway, daca fordul lor se numeste F-150, cel al italienilor se numeste F150, deci sunt diferite. Si ce treaba are capra cu varza, atata timp cat ala este un mastodont tipic americanaresc, cel al italienilor este o bijuterie tehnologica, care nici in maneca nu se aseamana cu primul. Macar sa fi fost si F150-le celor de la Ferrari, tot o masina de serie. Sper sa si-o ia in freza americanii cu toate figurile lor, prin aceste procesii intentate aiurea....
-
diesel08, joi, 10.02.2011 13:10
@kaNe, mavric- miroase a marketing:)
-
popicul, joi, 10.02.2011 13:21scopul !
Demersul celor de la ford (nu din greseala am scris cu litera mica) si-a atins scopul. Probabil pe toate forumurile lumea comenteaza pe seama acestei "stiri"
-
LauCalin, joi, 10.02.2011 13:36Ford e posibil sa castige procesul
Au mai fost cazuri de genul asta in industria auto. Imi amintesc ca acum vreo 7 ani, cand Fiat a lansat Panda, a vrut sa-l denumeasca Gingo. Insa cei de la Renault a sarit ca arsi ca Gingo aminteste de Twingo. Din cate stiu nu a fost nevoie sa se ajunga la tribunal, s-au inteles fara judecata si Fiat a schimbat denumirea in Panda. Deci daca dintr-un caz oarecum mai complicat Fiat a pierdut, daca se foloseste efectiv denumirea F150 e posibil ca Ferrari sa nu aiba voie sa o foloseasca.
-
mad79, joi, 10.02.2011 13:44salutare
eu am spus ca e un nume prost ales inca de la lansare si faceam aceasta comparatie de nume/indicativ,dar voi mi-ati dat voturi negative garla!se vede caa nu numai eu am remarcat aceasta'coincidenta'!
-
Mavric, joi, 10.02.2011 13:46@LauCalin
"Din cate stiu nu a fost nevoie sa se ajunga la tribunal, S-AU INTELES FARA JUDECATA si Fiat a schimbat denumirea in Panda."- bai nene, una e conventia alta e judecata! ;)
-
Mavric, joi, 10.02.2011 13:51@mad79
Eu acum te intreb pe tine:esti la o distanta de atata zile-lumina fata de acea liniuta dintre litera "F" si 150 incat lumina reflectata de acea liniuta n-a ajuns in ochii tai, sau preferi sa te prefaci avand deosebita onoare sa fii precum cei de la Ford (si uite-te mai sus in comentarii cum sunt)?
-
LauCalin, joi, 10.02.2011 14:02@Mavric
Pai Fiat a cedat si a trebuit sa schimbe denumirea pentru ca urma sa fie dati in judecata si ar fi piedut procesul. De-aia s-a ajuns la conventie. Si la fel cred ca va face si Ferrari. Acea liniuta in multe situatii e irelevanta. Pe cati dintre cei pe care ai auzit vorbine de Ford F-150 au zis "Ford F ... liniuta... 150"? Cu sau fara cratima va fi Ferrari F150 si Ford F(-)150. Tocmai asta ii deranjeaza pe cei de la Ford. In plus, e o posibilitate prin care Ford poate face rost de niste bani moca. Nu multi, dar moca.
-
., joi, 10.02.2011 14:38italieni prosti..
Alt nume nu mai gaseau... Acum macaronarii sa plateasca..
-
mad79, joi, 10.02.2011 14:53salutare
@mavric de cate ori cand spui numele unei masini ii spui si "-",pe care o are la indicativ?Hai sa fim seriosi,niciodata.Mai degraba cred ca italieni au facut intentionat treaba asta,pentru ca nu imi imaginez cum nu au stiut ei,ca acest nume deja exista,cand inca de anul trecut,de prin neoiembrie-decembrie,am vazut la posturile tv din America,reclama cu noul pick up F150 de la Ford!
-
Mavric, joi, 10.02.2011 14:54@LauCalin
De unde stii c-ar fi pierdut procesul?Ai terminat I.N.M.-ul ca sa-mi poti tu spune mie ce s-ar face si ce nu din faza de acuzare pana-n faza de luare a hotarari definitive a inst.judecatoresti? :)) "Acea liniuta in multe situatii e irelevanta"-irelevanta cand deosebeste cele doua denumiri ale celor doua modele de masini si relevanta cand un fan Ferrari uita sa foloseasca acel semn si in felul asta incercati sa-i scoateti ochii zicand ca nu stie sa scrie... Pe cati dintre cei pe care ai auzit vorbine de Ford F-150 au zis "Ford F ... liniuta... 150"?-pe nimeni, "cocosel" dar acele vorbe nu reprezinta un proces verbal ce poate fi folosit in instanta ca mijloc de proba! "in plus, e o posibilitate prin care Ford poate face rost de niste bani moca"-asa deci Fordul se mai diferentiaza de Ferrari prin faptul ca Fordul vor sa faca bani fara munca insa Ferrari face bani prin crearea unor noi modele de masini, satisfacerea cu acestea a clientilor si determinarea acestora sa semneze actul de vanzare-cumparare (toate acestea e o munca)!
-
BaditzaEx, joi, 10.02.2011 15:30bah nu va e jena ?!, la toti fanii astia americanizati
Cand spui Italia te gandesti la Ferrari, cand spui Ferrari te gandesti la Italia -astfel Ferrari poate fi considerat un simbol national al Italiei, prin prisma asta era normal ca Ferrari sa-si denumeasca monopostul dupa un lucru/fapt/actiune din istoria Italie ( dk citeati tot articolul si nu doar titlul , observati ) - astfel F poate proveni de la Ferrari sau Formula 1 , iar 150 de la simbolul celor 150 de ani de la unificarea Italiei. 2) la mana a compara Ferrari cu Ford este ca si cum ai compara Daimler cu Dacia ; 3) semnificatia F-150 ce ar semnifica pt Ford ?! For over 150 kg weight people ?!=))
-
diesel08, joi, 10.02.2011 15:33
Ferrari F150 nu genereaza concurenta pentru Ford. Este vorba de un monopost care participa in campionatul de F1 care n-are legatura cu zona comerciala in care se afla F-150. In situatia descrisa mai susa cu Renault si Fiat solutia se justifica in sensul ca era vorba de doua masini, din aceeasi categorie aflate in concurenta directa, destinate comercializarii. Ori acolo prejudiciul era evident. Tam-tam-ul facut de Ford este prea mare si are o singura logica.
-
gelu, joi, 10.02.2011 15:36americanii au dreptate
Ford foloseste apelativul F-150 incepand cu anul 1948. Broscarii sunt prea prosti si vor pierde sigur procesul.
-
Kostynson, joi, 10.02.2011 15:39Identitatea de Marca
Aici nu e vorba ca s-ar confunda modele sau design-uri... Ford isi apara identitatea de marca ( numele, logo, perceptia viziuala/verbala a marcii). O firma care se respecta totdauna va recurge la acest lucru cand isi simte identitatea in pericol!
-
gelu, joi, 10.02.2011 15:46@BaditzaEx
Ce vorbesti tu puiule? ''a compara Ferrari cu Ford este ca si cum ai compara Daimler cu Dacia'' Care companie e mai mare ? Ferrari sau Ford? Ferrari e un rahat pe langa Ford. Sunt multi pe aici care pupa broscarii in fund.
-
diesel08, joi, 10.02.2011 15:54Douglas A-4 vs Audi A4
Astept momentul in care americanii de la McDonnell Douglas le vor cere celor de la Audi despagubiri din cauza ca folosesc particula A4 practic avem aceeasi speta. Daca poti compara un monopost de F1 cu o camioneta atunci poti compara si un avion de vanatoare cu o limuzina.Si mai au si cratima:). Desigur, imaginea de marca are de suferit...
-
LauCalin, joi, 10.02.2011 15:55@Mavric
"De unde stii c-ar fi pierdut procesul?" Pentru ca altfel nu se ajungea la simpla intelegere. Fiat a cedat. Daca era dat in judecata si pierdea procesul era afecatat imaginea companiei si a lui Panda si oricum era o situatie nu tocmai buna pentru italieni in perioada aia (aveau nevoie de bani pentru ca Stilo a fost un esec si italienii erau sa ajunga in criza) . In plus era posibil ca Renault sa le ceara si ceva bani, pe un motiv stupid cum sa Fiar s-ar fi inspirat la denumirea lui Gingo, din cea a lui Twingo. Atata timp cat se poate face o asa zisa confuzie intre Ford F-150 si Ferrari F150, desi e total e absurd sa le compari, cred ca Ford ii poate da in judecata. Daca denumirea de F150 era folosita in alt domeniu decat cel auto nu cred ca era vreo problema. "asa deci Fordul se mai diferentiaza de Ferrari prin faptul ca Fordul vor sa faca bani fara munca insa Ferrari face bani prin crearea unor noi modele de masini, satisfacerea cu acestea a clientilor si determinarea acestora sa semneze actul de vanzare-cumparare (toate acestea e o munca)!" Toti constructorii incearca sa faca cat mai multi bani cu cat mai putine costuri (implicit si cat mai putina munca). De-asta avem zeci de masini pe aceasi platforma tehnica, iar uneori diferenta de la o generatie la alta o fac doar cateva modificari (vezi politica VAG). Cel putin asta e parerea mea, "cocosel". ;)
-
BaditzaEx, joi, 10.02.2011 16:00completare
poate o fi si un rasp din partea unchiului sam , pt faptul ca chrysler/dodge se va comercializa in europa sub numele lancia/fiat - o mica atentionare ;)
-
sharky_raduku, joi, 10.02.2011 16:15Ridicol !
cu toate ca nu tin cu Ferrari dar ceea ce face Ford e strigator la cer . Ferrari nu au avut niciodata intentia sa le copie ceva . De fapt , nici nu au ce .
-
Mavric, joi, 10.02.2011 16:37@LauCalin
Omule prin simpla intelegere Ferrari practic le-a dat in cap "mistretilor" aratandu-le ca orice incercare de a-i face de rahat reprezinta un esec pentru Ford iar ca Ferrari va ramane o firma de zeci de ori mai cunoscuta-n lume decat Ford-ul si de "n" ori mai dorita de iubitorii de masini. Ca-n ciuda valorii ce le poate avea un Ferrari nu toti isi permit s-o aiba din cauza problemelor financiare asta e altceva dar daca am face un sondaj de opinie privitor la dorinta de a avea un Ferrari iti garantez ca multi ar spune ca si-ar dori un asa ceva. Acelasi lucru l-au facut si acum schimbandu-si dupa cum se aude numele, pentru a le spune celor de la Ford "stati porcilor in cotetul vostru ca Ferrari va ramane tot Ferrari si multa lume va cunoaste in continuare ce reprezinta un Ferrari"!
-
fy, joi, 10.02.2011 16:54ma pis pe italieni
nu ferrari sunt mici fatza de ford!! ci FIAT e mica fatza de FORD
-
RUSU, joi, 10.02.2011 17:01:))
ce emblematic era filmuletul acela de acum ceva vreme ( tot aici prezentat ) in care un frustrat ( conducator chiar de Ford F-150 ) s-a suit pe un Ferrari nou-nout.
-
LauCalin, joi, 10.02.2011 17:04@Mavric
Intentia celor de la Ford nu a fost sa ii faca pe cei de la Ferrari de rahat. Pur si simplu nu au vrut ca o denumire e unei masini pe care ei o folosesc de mai bine de vreo 50 de ani sa mai apara si in alta parte. De multe ori cand spui trucks te gandesti la F-150. Din cauza asta vrea Ford schimbarea denumirii. Nu se pune problema unei confuzii cu un monopost de F1. Este dreptul lui Ford sa ceara schimbarea denumirii. "Ferrari va ramane o firma de zeci de ori mai cunoscuta-n lume decat Ford-ul si de "n" ori mai dorita de iubitorii de masini." Fals. Pentru ca Ford este un constructor global, care face masini de la Ka pana la GT40 si Super Duty, care este cunoscut din Angola si Somalia pana in Bora Bora si Monaco. Sper ca ai prins ideea la ce ma refer.
-
YOYO, joi, 10.02.2011 17:21
de la telefoane mobile(apple vs cisco), procesoare de ultima generatie, denumiri de sucuri samd IDENTITATEA DE MARCA a primiat pt orice producator de RENUME! Chiar daca sunt sau nu pe acelasi segment brandul trebuie protejat pt a nu crea precedente in primul rand! CA O COMPARATIE : CE URAT FAC ROMANII CAND SUNT CONFUNDATI CU ROMANES !!!! Ford comercializeaza F150 de 30 ani este logic sa actioneze astfel, greseala sta in dreptul celor de la ferrari care ar fi trebuit sa se astepte la aceasta reactie!.... Cei 100k USD sunt simbolici atat timp cat " În 2010, constructorul de peste Ocean a obţinut un profit net de 6.6 miliarde de dolari, cu 3.8 miliarde de dolari mai mult decât în 2009. De asemenea, rezultatul exerciţiului financiar încheiat la finele lui 2010 este cel mai bun din ultimul deceniu al companiei."
-
fy, joi, 10.02.2011 17:37ma pis pe italieni
nu ferrari sunt mici fatza de ford!! ci FIAT e mica fatza de FORD
-
Mavric, joi, 10.02.2011 17:49@LauCalin
"Pur si simplu nu au vrut ca o denumire e unei masini pe care ei o folosesc de mai bine de vreo 50 de ani sa mai apara si in alta parte"-si dorinta a fost respectata de Ferrari monopostul nefiind denumit "F-150" ci "F150" "De multe ori cand spui trucks te gandesti la F-150"-de fiecare cand voi spune "trucks" voi sti ca se traduce "camion" iar de F-150 n-am mai auzit decat azi! :p " Angola si Somalia pana in Bora Bora si Monaco. Sper ca ai prins ideea la ce ma refer."-da, am prins-o: e cunoscut numai in acele regiuni dar nu pe intreaga Terra ;) Auf Wiedersehen!
-
LauCalin, joi, 10.02.2011 18:14@Mavric
Nu ai inteles nimic din ce am zis. Ma rog, e opinia ta despre subiectul asta si ti-o respect. Ciao & good bye!
-
danoe, joi, 10.02.2011 23:53
in disputa Ford vs. Ferrari ,Ford are dreptate,la modul cel mai gregar cu putinta,aplicand litera legii,articol cu articol.Putem depasi vulgul(litera legii) atingand subtilul(spiritul legii).Si daca ar fi sa ne aducem aminte numai in Formula1 cate grile de start au fost modificate in"litera legii",cati plloti au fost glorificati conform legii,mai pe sleau e o lume in care absurdul e parte din spectacol.
-
Marchione, vineri, 11.02.2011 09:15stupid italians..
Broscarii trebuie sa plateasca pentru asta. Ei sunt prea mici ca sa se puna cu gigantul Ford.
-
Cozmo, sâmbătă, 12.02.2011 11:32
Nu mi se pare normal ca Ferrari sa isi schimbe denumirea monopostului. 1- Nu este o masina de serie ca truck-ul acela care nu e bun de nimic(tipic american un morman imens de fiare cu consum cat 5.5 loganuri la un loc) 2-Nu cred ca se vor intalni vreodata pe piata sa isi faca concurenta 3-Italienii au un motiv intemeiat pentru numele dat monopostului, si vor fii sustinuti de toti macaronarii pentru ca astia sunt mandrii de ei 4-Ca si constructori fac parte din clase total diferite deci nu vad de ce se ambaleaza ford. 5-Din cate stiu mai sunt si alte modele ferrari f-xx si au inca un argument pentru a le arata taranoilor ca sunt cam prosti
-
madmeduza79, duminică, 13.02.2011 00:19
@mad79, iti iei voturi negative si daca taci din gura!
-
Octav72, duminică, 13.02.2011 01:27cu cratima, fara cratima...
@ YOYO a sintetizat foarte bine despre ce este vorba, identitatea de marca. Profitul obtinut pe 2010 de Ford este foarte bun, nu cred ca-i intereseaza sa mai scoata un ban din aceasta controversa, vor pur si simplu sa se tina cont de denumirea lor, care este inregistrata. De fapt, cei de la Ferrari au modificat ulterior numele monopostului, ceea ce inseamna o recunoastere a faptului ca denumirea nu era tocmai in regula... Ca o paranteza, pentru Sauber C30 au cam ales un indicativ de sasiu care ''trimite'' cu gandul la modelul celor de la Volvo... Cand este vorba de identitatea de marca, conteaza cine a stabilit si inregistrat primul denumirea respectiva. Nu este vorba de o comparatie nefireasca intre cele doua, camioneta si monopost, ci de reglementari legale asupra dreptului de a folosi denumirea, drept inregistrat de Ford.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
da se vede americani dau faliment si le trebe bani nu mi-au placut niciodata americani vai de capul lor pacat ca nu mai traieste stalin numai el e bun pentru ei mucosi !!!!!!!!