ANALIZA: Cine l-ar putea înlocui pe Robert Kubica la Renault?
Absenţa lui Robert Kubica din sezonul 2011 este o lovitură grea pentru Renault, însă echipa are numeroase opţiuni atractive pentru înlocuirea sa.
Accidentul suferit duminică de Robert Kubica în timpul unui raliu desfăşurat în Italia a bulversat complet programul celor de la Renault.
Echipa anglo-franceză avea speranţe mari pentru sezonul care va începe în luna martie în urma unor teste reuşite la Valencia şi, mai ales, a inovaţiei introduse la sistemul de evacuare. În plus, echipa miza pe performanţele pe care este capabil să le obţină Kubica, unul dintre cei mai talentaţi piloţi din actuala generaţie şi cel care a contribuit decisiv anul trecut la revirimentul echipei după mai multe sezoane modeste petrecute la jumătatea plutonului.
În condiţiile în care polonezul ar putea rata întreg sezonul 2011, sau cel puţin primele două luni potrivit declaraţiilor şefului Eric Boullier, Renault trebuie să aleagă un înlocuitor capabil să profite de calităţile monopostului R31. Având în vedere valoarea lui Kubica, alegerea nu va fi una uşoară, însă în mod ironic echipa are numeroase variante la dispoziţie. "Am început deja să ne gândim la un plan, pentru ca în mod sigur că lipsi cel puţin două luni. Recuperarea va fi mai sucrta de un an, dar astăzi este prea devreme să ştim exact de cât timp va avea nevoie", a precizat Boullier, care a refuzat să facă orice speculaţii pe tema numelui posibilului sau înlocuitor.
Iată lista posibilor candidaţi pentru înlocuirea lui Robert Kubica:
BRUNO SENNA
Bruno Senna a fost nominalizat ca pilot de rezervă la Renault odată cu lansarea noului monopost, brazilianul reprezentând prima opţiune a echipei în cazul unei indisponibilităţi. Avantajele sale sunt experienta acumulată în sezonul precedent la Hispania Racing, dar şi popularitatea pe care o are numele Senna în Formula 1 datorită unchiului său Ayrton Senna. El ar avea astfel o ocazie unică să demonstreze că este un pilot talentat, întrucât ar beneficia de un monopost net superior celui pe care a concurat anul trecut.
ROMAIN GROSJEAN
Romain Grosjean a mai concurat pentru Renault în ultimele nouă curse ale sezonului 2009, însă nu a reuşit să impresioneze, motiv pentru care a părăsit echipa la finalul anului. Cea mai bună clasare persoanala a fost un neonorant loc 15, ceea ce nu îl recomandă ca înlocuitor de calibru pentru Kubica.
FAIRUZ FAUZY, HO-PIN TUNG şi JAN CHAROUZ
Acestia sunt ceilalţi trei piloţi de teste ai echipei, însă niciunul dintre aceştia nu are o experienţă relevantă în Formula 1 şi este exclus ca echipa să apeleze la serviciile acestora.
În schimb, pe piaţa exista numeroşi piloţi experimentaţi care au rămas liberi de contract pentru sezonul 2011 sau care au găsit doar contracte de piloţi de rezervă. Dintre aceştia, cele mai mari şanse de a concura pentru Renault le au următorii:
NICK HEIDFELD
Unul dintre cei mai experimentaţi piloţi, Heidfeld a concurat în sezonul trecut doar în ultimele cinci curse pentru BMW-Sauber, după ce în prima parte a anului a fost pilot de rezervă la Mercedes GP. Nu a reuşit să-şi găsească loc pe grila de start a sezonului 2011 întrucât marile echipe şi-au păstrat liniile de piloţi neschimbate, în timp ce echipele mici au căutat piloţi capabili să aducă sponsori. Datorită performantelor bune obţinute de-a lungul carierei, Heidfeld reprezintă cea mai bună soluţie pentru Renault.
PEDRO DE LA ROSA
Un alt candidat este veteranul Pedro de la Rosa, care anul trecut a concurat pentru Sauber în primele 14 etape. Chiar dacă nu a impresionat, actualul pilot de teste al celor de la Pirelli este o opţiune demnă de luat în seamă, în special datorită vastei experienţe acumulate ca pilot de rezervă la McLaren Mercedes.
NICO HULKENBERG
Considerat una dintre marile speranţe ale Formulei 1, Nico Hulkenberg a fost îndepărtat de Williams în ciuda pole positionului obţinut în Brazilia, întrucât nu a beneficiat de sprijin financiar din partea sponsorilor. În condiţiile unei grile de start în mare parte stabilite, germanul a găsit refugiu la Force India ca pilot de rezervă, însă este greu de crezut că actuala sa echipă ar refuza să-l elibereze de contract dacă ar fi solicitat de Renault.
KIMI RAIKKONEN
Marea surpriză de pe lista candidaţilor este Kimi Raikkonen, campionul mondial din sezonul 2007. Finlandezul a părăsit Formula 1 la finalul lui 2009 şi în prezent se pregăteşte pentru al doilea sezon consecutiv în WRC alături de Citroen.
Există mari semne de întrebare privind dorinţa sa de a rupe legătura cu raliurile şi dacă Citroen şi-ar da acordul pentru o reziliere amiabilă a contractului, în conditile în care Raikkonen nu ar putea concura în paralel în ambele competiţii. Nu în ultimul rând, Raikkonen şi Boullier au fost implicaţi într-un schimb dur de replici după ce negocierile privind o posibilă înţelegere pentru 2011 au eşuat. Din aceste motive, includerea lui Raikkonen pe această listă reprezintă o simplă speculaţie.
Renault trebuie să anunţe numele coechipierului lui Vitaly Petrov pentru Marele Premiu al statului Bahrain până în 10 martie.
Cea mai buna alegere e raikkonen