Mercedes GP: "Schumacher este lent pentru că nu foloseşte simulatorul"

Publicat marţi, 25.01.2011 11:03 de Daniel Popescu

O sursă din cadrul Mercedes GP susţine că Michael Schumacher a obţinut rezultate slabe în sezonul 2010 pentru că nu a putut utiliza simulatorul echipei.

Revenirea lui Michael Schumacher în Formula 1 după o absenţă de trei ani a fost lipsită de succesul anticipat de o parte dintre fanii săi, germanul adaptându-se cu greu la noul regulament tehnic, mai ales că schimbările faţă de sezonul 2006 au fost numeroase.

În plus, septuplul campion mondial nu a reuşit să ţină pasul nici cu coechipierul său Nico Rosberg, în ciuda unor uşoare reveniri de forma spre finalul anului.

Cu toate acestea, motivele nu sunt legate exclusiv de schimbările de regulament, ci şi de modul în care cei doi coechipieri se pregătesc pentru Marile Premii. Potrivit unei surse din cadrul echipei citată de publicaţia olandeză F1Today, Schumacher a fost afectat de imposibilitatea de a utiliza simulatorul din cauza răului de mişcare resimţit în acest dispozitiv.

"Marea diferenţă pe care o face Rosberg este în simulator. Rosberg petrece mult timp în simulator pentru pregătirea Marilor Premii, iar în ziua de vineri este deja în faţa lui Schumacher în termeni de setări. Schumacher trebuie să facă faţa răului de mişcare, care (n.r - în cazul lui) se aplică doar la simulator. Din această cauză nu este capabil să testeze în simulator şi să pregătească setările pentru Marile Premii. El începe vineri cu setările de bază, în timp ce Rosberg le-a trasat deja. Asta explică sezonul mai puţin satisfăcător pe care l-a avut. Au fost câteva motive serioase pentru care Schumacher nu a fost rapid, iar acesta este unul dintre ele", a declarat sursa pentru F1Today.

Mercedes GP a anunţat anterior prin vocea şefului Ross Brawn că lucrează la dezvoltarea unui simulator mai bun, care va fi dat în folosinţă cel mai devreme în sezonul 2012.

Via | F1Today

  • ivan, marţi, 25.01.2011 13:47

    hai schumi joacate putin in simulator pune setari si esti campion !!!!!!!

  • Mavric, marţi, 25.01.2011 14:12
    Mercedes&Schumacher

    Bai ce de scuze pentru omuletul asta... Acum ei zic ca motivul pentru care a fost usor surclasat de Rosberg este ca Schumy nu folosea la fel de des simulatorul despre care pe 03.01.2011 Ross Brawn scria ca Schmy este "tradat de un simulator neperformant in 2010" iar in 16.08.2010 "Schumacher da vina pe monopostul Mercedes pentru rezultatele slabe". Pana cand veti evita sa recunoasteti ca batranetea este adevarata cauza?

  • ayrton4ever, marţi, 25.01.2011 14:47
    rau de miscare?

    Septuplul campion mondial are "rau de miscare" in simulator....da nu are in virajele de 3-4G din cursa?:)):))....deci ii este rau pe Playstation :))....dar intr-o masina de f1n-are nicio treaba?=))...that's fuuunnnyyy:))

  • vw-tr, marţi, 25.01.2011 16:01
    Simulator neperformant

    Da, posibil. Insa Rosberg beneficiaza de acelasi simulator, Schumi trebuie sa se adapteze la situatie sau sa incline balanta in favoarea sa cu ajutorul experientei enorme de care dispune. Eu cred ca nu un simulator neperformant este cel mai important motiv pentru care nu s-a ridicat asteptarilor in primul an. O sa fie nevoie de inca multa munca pentru ca MGP sa livreze o masina campioana si sper sa vedem in 44 de zile un MGP printre primii 3. Daca e cu sau fara simulator, sincer prea nu ma intereseaza...

  • Mavric, marţi, 25.01.2011 16:15
    All

    Am rugamintea ca oricine voteaza negativ in dreptul meu si a lui @ayrton4ever sa spuna cu ce-am mintit in comentariul respectiv :)) Hai va rog! Stiu ca o sa va fie greu dar ajutati-ne sa intelegem de ce suntem votati negativ: pentru ca spunem minciuni sau pentru ca adevarurile va aduc simtome similare cu a unui ceva ce primeste crucea peste bot?

  • bubu, marţi, 25.01.2011 16:45
    @Mavric

    greseala ta este ca esti tu insuti...cam atat

  • Nemernic, marţi, 25.01.2011 16:59

    @Mavric nu le prea ai tu cu F1, dar aici ai nimerit-o. Dap, bă-trâ-ne-ţea. E normal, e legea firii. Este remarcabil însă cât de aproape este Schumacher la această vârstă de Rosberg, un pilot tânăr şi în formă. Asta este încă o dovadă a cât de bun a fost Schumacher odată. Nimeni nu poate spune că Schumacher de 21 de ani e la fel de bun ca Schumacher de 40. Este imposibil. Acuitatea mentală, fizicul îşi începe declinul de la o vârstă la care nici nu vă gândiţi ..... 25 de ani. E absolut normal ca dupa 15 ani de declin să nu mai fie aceeaşi persoană, să se vadă clar acest lucru ... Cine crede altceva o să ajungă la 40 de ani si o să vadă. Bineânţeles, puţini vor şi recunoaşte ..... Nu vă mai îmbătaţi cu apă rece .... veţi vedea voi că Schumacher nu numai că va fi surclasat de Rosberg sau altul, dar va fi din ce în ce mai rău ..... Asta este.

  • Nemrnic, marţi, 25.01.2011 17:05

    Unii spun că "talentul rămâne acelaşi" Dap, talentul rămâne acelaşi. Dar talentul este doar o piesă a întregului. Declinul unei piese oarecare atrage declinul întregului. Nu vă mai îmbătati cu apă chioară. Schumacher este cel mai titrat pilot. Este probabil cel mai rapid pilot care a trăit vreodată. A atins acest punct in floarea formei sale, probabil când încă era la Benetton. Este recordmenul in termeni de rapiditate, lucru asigurat in mare măsură de stilul de pilotaj. Dar acum locul său este doar în istorie.

  • Mavric, marţi, 25.01.2011 17:18
    @Nemrnic

    "Este remarcabil însă cât de aproape este Schumacher la această vârstă de Rosberg"-la clasametul pilotilor mai pune-i lu' Rosberg 2pcte si vei observa ca a fost de 2 ori mai bun decat septupul compion mondial :))

  • vw-tr, marţi, 25.01.2011 17:47
    @Mavric

    Cand Nemernic vorbeste de cat de mica a fost distanta dintre Schumacher si Rosberg, era vorba despre timpii in calificari, timpii pe tur, doar asa se poate face o comparatie mai exacta intre 2 piloti. In cursa pot exista strategii diferite, exista trafic, exista defectiuni, exista intarzieri, exista accidente si safety-car. P.S.: uite, sunt in toane bune azi, ii mai pun de la mine inca 20 de puncte lui Rosberg. Pentru a fi de 2 ori mai bun decat Schumacher trebuie ca Rosberg sa castige o cursa, 2, 3, 91, 182; trebuie sa castigi un campionat, 2, 7, 14...

  • vw-tr, marţi, 25.01.2011 17:57
    @Nemernic

    Posibil sa ia dreptate, vremea trece si nu iarta pe nimeni. Este posibil ca Schumi sa nu mai castige nici o cursa, este posibil sa nu mai urce pe podium, este posibil sa mearga tot mai rau... Eu insa nu cred asta si cred ca talentul si determinarea lui il vor ajuta sa treaca peste acest handicap care este varsta. Ce-ar fi ca sezonul 2011 si 2012 sa ni-l arate pe Schumacher batandu-se pentru titlul mondial? Ce-ar fi? Imposibil nu este deoarece doar varsta nu este singurul impediment dupa parerea mea. Eu inca sper sa-l vad batabdu-se pe circuit, macar asa cum s-a batut in ultima lui cursa din 2006.

  • Nemernic, marţi, 25.01.2011 18:33

    @Mavric da, aşa cum a spus vw-tr mă refer la timpi, dar nu meaparat din calificări, şi din cursă. Este doar la câteva sutimi, uneori chiar îl bate pe Rosberg. Gândiţi-vă că putea fi la 1 chiar 2 sec în urmă aşa cum au fost Badoer şi Fisichella de Kimi. Treaba cu punctele ..... e foarte relativă. De exemplu, conduci detaşat eşti rapid, dar .... crapă motorul şi nu iei niciun punct. Asta NU înseamnă că nu ai fost rapid. @vw-tv bine observat, sunt şi alte lucruri care îl trag în jos pe Schumi şi care ar putea fi înbunătăţite ridicând astfel întregul de care vorbeam. DAR trebuie să se grăbească, timpul trece şi vârsta va trage din ce în ce mai tare în jos ..... e posibil ca înbunătătirea acelor aspecte la care te gândeşti să fie în viitor invizibile, anulate de vârsta care tot creşte. La anu' va fi mai bătrân ....

  • Mavric, marţi, 25.01.2011 19:59
    @vw-tr

    Preferi sa discuti doar de timpi doarece punctajul clasamentului de la sf.de campionat te determina sa scoti aburi pe nas si pe urechi :)) O ultima intrebare: ti s-a terminat rujul?

  • Mavric, marţi, 25.01.2011 20:06
    @vw-tr

    Recunosc ca in mine am 80%credinta ca performantele lui Schumy nu vor fi depasite de nimeni altcineva, dar eu cand am spus ca Rosberg a fost de 2 ori mai bun decat Schumy m-am referit la ceea ce s-a intamplat in 2010. Tu acum cu denumirea lui de "septuplu campion mondial" vrei sa-i stergi fiecare nereusita a lui ce-o poate avea de acum in colo...fi omule mai realist si repara-ti rationamentul!

  • vw-tr, marţi, 25.01.2011 20:15
    @Mavric

    Mi-e asa de simplu sa te ignor...

  • vw-tr, marţi, 25.01.2011 20:17
    @Nemernic

    Bine punctat si din partea ta. Jos palaria! Eu sper pana in ultima lui cursa...

  • Mavric, marţi, 25.01.2011 20:47
    @vw-tr

    Ti-e asa usor sa ma ignori incat raspunzi oricarui comentariu care prin adevarurile sale iti clocoteste sangele din tine :))

  • danoe, marţi, 25.01.2011 21:00
    festina lente

    Cred ca singural vulnerabilitate al lui Schumi este reprezentata de cauciucurile cu care concureaza.Deci 1) a castigat curse cu motoare ridicol de slabe, 2)vitezele de varf atinse in cursa l-au situat constant undeva la mijloc,cursele insa le termina constant pe podium,3)a castigat deseori cu un Ferrari suparator de conservator cu aerodinamica sau cu racirea. Cand a alergat pe gume nesatisfacatoare( fiind pilot de feed-back),a sfarsit itotdeauna prost. aceasta din urma este opinia mea personala si se bazeaza doar pe simpla observatie.

  • danoe, marţi, 25.01.2011 21:09

    nu m-am"festina lente" si-am strecurat un pleonasm la sfarsit ,sper sa nu se vitrioleze Mavric!

  • Marius, marţi, 25.01.2011 21:46
    ??

    Personal ii doresc lui MS succes, dar oare care va fi urmatoarea scuza pentru rezultate?

  • Mavric, marţi, 25.01.2011 21:49
    @Marius

    Ca cei de la boxe au confundat pneurile lui Schumy dandu-i pe cele uzate ale lui Rosberg

  • Mavric, marţi, 25.01.2011 21:50
    @Marius

    Fac ce fac si evita "batranetea" ca principal motiv al nereusitelor

  • danoe, marţi, 25.01.2011 23:00

    explicatia cu batrinetea tine doar de can-can-ul Formulei1.Desigur nu trebuie ignorata... si cam atat. Rosberg:1.este cel mai bun coechipier pe care l-a avut schumi in toata cariera lui (am dreptate?)2.are calitati de pilot principal 3.performantele lui au fost minimalizate de calitatea monopostului dar cu o pondere diferita fata de schumi.5 e prematur sa spunem care e mai bun;care a fost mai eficient o spune clasamentul 6. Am recunoscut in Rosberg inca de la prima sa cursa inlocuitorul lui schumi

  • Nemernic, marţi, 25.01.2011 23:03
    @vw-tr

    În ciuda raţionamentului ... şi eu sper, îmi doresc o revenire spectaculoasă a lui Schumi.

  • bunica, marţi, 25.01.2011 23:07
    rosberg&danoe

    adu-ti aminte ce spuneai de ham-ham

  • danoe, marţi, 25.01.2011 23:16
    @bunica

    mi-am amintit de tine,niciodata nu ti-au placut "odraslele" din formula1

  • bunica, marţi, 25.01.2011 23:43
    @danoe

    nu ti-ai amintit corect;"cumetriile din formula 1" nu mi-au placut macaronar penibil

  • danoe, marţi, 25.01.2011 23:52
    @bunica

    deci nu peste tine am trecut astazi cu Kamaz-ul pe trecerea de pietoni,ce macaronar penibil sunt!

  • bunica, miercuri, 26.01.2011 00:00
    @danoe

    si penibil si senil

  • danoe, miercuri, 26.01.2011 00:10
    @bunica

    AI SCRIS CORECT CUVANTUL SENIL!!!vezi ca se poate,acum treci la fel pe caiet de tip II,ca esti baiat mare acum!

  • bunica, miercuri, 26.01.2011 00:26
    @danoe

    am trebi mai importante.deja s-a strans lume la tine in fata blocului ard niste masini a ta e aia mai deschisa...deci am si o ramasa o canistra de diluant de la curatenie ma duc sa ajut...

  • danoe, miercuri, 26.01.2011 00:30
    @bunica

    vrei sa spui Aurolac!