McLaren ar putea concura în culorile negru şi roşu în 2011

Publicat marţi, 04.01.2011 10:16 de Daniel Popescu

McLaren ar putea renunţa la culoarea argintie a monopostului în favoarea unei nuanţe puternice de negru, potrivit noii colecţii oficiale de haine şi accesorii.

McLaren a lansat la începutul acestui an noua colecţie de haine şi accesorii pentru sezonul 2011 al Formulei 1. Spre deosebire de ultimii ani, noile haine sunt în culorile negru şi roşu, McLaren renunţând astfel la culoarea argintie pe care a folosit-o ca urmare a parteneriatului cu constructorului german Mercedes.

Noua colecţie sugerează astfel că McLaren ar putea utiliza culorile negru şi roşu şi pe monopostul pentru 2011 pe care îl va lansa pe parcursul lunii ianuarie, ca urmare a faptului că Mercedes a vândut în urmă cu un an cea mai mare parte din pachetul de 40% din acţiuni pe care îl deţinea la echipă pentru a-şi fonda propriul team prin achiziţionarea Brawn GP.

Această schimbare a paletei de culori a fost anticipată încă din sezonul 2010, însă în cele din urmă McLaren a continuat să concureze în argintiu şi anul trecut.

Un fan al echipei McLaren a realizat o fotografie digitală cu posibila paletă de culori a monopostului pentru sezonul 2011, culoarea roşie fiind menţinută cu unicul scop de a evidenţia numele companiei Vodafone, sponsorul principal al echipei.

Via | McLaren Shop | F1Times

  • Nickm, marţi, 04.01.2011 10:53
    Mclaren

    Cred ca culoarea aceasta devalorizeaza echipa Mclaren, mai bine alb, imaginativa simbolul vodafone pe fond alb, ar fi cam al doilea bolid ferrari :D.

  • marianescu, marţi, 04.01.2011 11:00
    era de asteptat...

    ...ca argintiul sa ramana (de drept) celor de la Mercedes GP. Cred totusi ca-mi place mai mult cu negru! Oricum, mult mai importanta decat culorile e FIABILITATEA si PERFORMANTA. Sa vedem...

  • Nickm, marţi, 04.01.2011 11:10
    Mclaren

    Nu va fi singura echipa care isi va pune la punct fiabilitatea si performanta, dar recunosc ca echipa Mclaren este aceea care poate mai mult si are cu ce.

  • vxf, marţi, 04.01.2011 11:30
    McLren

    McLaren are un ascendent in fata lui Ferrari , dar deocamdata RedBull este echipa care poate si face cel mai mult si mai bine .

  • Flavius_Maxim, marţi, 04.01.2011 12:44
    Sagetile argintii

    Pai sa se pregateasca pentru ca la un moment dat o sa expire contractul cu Mercedes ca furnizor de motoare si atunci nu isi mai are sensul culoarea argintie. Dar cred ca anul asta o sa ramana la argintiu si poate in viitor revin la rosu si alb dar vodafone si nu marlboro de data asta. Apropo, stiti cum au ajuns Mercedes sagetile argintii?

  • mad79, marţi, 04.01.2011 12:57
    salutare

    Daca va uitati la culorile ce se afla in avatarul meu,ve-ti realiza ca acesea sunt culorile Mclaren si'schimbarea',nu este nimic altceva decat o intoarcere la radacini!

  • schumy1969, marţi, 04.01.2011 13:02
    mclaren

    se asorteaza cu pilotul

  • Flavius_Maxim, marţi, 04.01.2011 13:05
    Silver Arrows

    Ai fost cam rautacios Schumy 1969 la commentul de mai sus.:)) Da mad79 chiar zici ceva, dar cred ca atat cat mai au motoare mercedes o sa ramana la argintiu, desii prefer sa renunte si sa ramana Mercedes GP singurele Sageti Argintii. Apropo de Silver Arrows:

  • mad79, marţi, 04.01.2011 13:07
    salutare

    @flavius Iata o parte a unui articol des[re Mercedes si denumirea lor de sageti argintii: În 1932, Asociația Internațională a Cluburilor Automobilistice Recunoscute (AIACR – Association Internationale des Automobile Clubs Reconnus) a decis stabilirea formulei de 750 kg pentru autovehiculele de curse. Monoposturile nu puteau depăși această limită de greutate din motive de siguranță. Această nouă formulă de greutate avea să fie introdusă din 1934 și deși majoritatea echipelor se confruntau cu o criză economică, cei de la Mercedes-Benz au ieșit cu modelul W25 gata de a scrie istorie. 1934, Nurburgring avea să fie prima cursă în care participa modelul W25, însă cu noua regulă de greutate maximă la monoposturi, germanii s-au trezit cu o mașină ce depășea această limită cu un kilogram. În noaptea dinaintea cursei care a avut loc la 3 iunie 1934, după ce s-a constatat că nu mai există nicio șansă de a introduce modificari tehnice, organizatorul de curse Alfred Neubauer a luat o decizie curajoasă care a dus la crearea acestei legende. Acesta a cerut mecanicilor să razuiască stratul de vopsea albă al caroseriei din aluminiu. Datorită acestei măsuri neobișnuite, greutatea autovehiculului a scăzut sub limita impusă, iar autovehiculele Mercedes acoperite până atunci cu un strat de vopsea albă aveau acum un aspect spectaculos. Pilotul Manfred von Brauchitsch a câștigat cursa Eiffel în timp record uimind lumea cu dominația absolută a mașinilor Mercedes iar câțiva ani mai târziu, presa din Germania a denumit monoposturile „die Silberpfeile” – săgețile argintii

  • michael_schumacher, marţi, 04.01.2011 15:07
    Schumy fan 4 ever

    McLaren au avut mai multe culori de-a lungul anilor in F1. Sa nu uitam ca cea mai glorioasa era a lor a fost in culorile alb/rosu. Au pornit de la portocaliu si au adoptat negru/gri atunci cand au incheiat parteneriatul cu Mercedes. Odata acesta incheiat mi se pare normal sa le lase dreptul celor de la Mercedes sa foloseasca acea culoare, care clar li se cuvine si cu care s-au consacrat in lumea sporturilor cu motor. Probabil ca aceste lucruri s-au discutat si au fost subiectul unor aprigi negocieri intre cele doua echipe la "divort", anul trecut si de ce nu pe perioada sezonului 2010.

  • schumy1969, marţi, 04.01.2011 15:47
    @michael_schumacher

    in 1995 si 1996 mclaren a folosit motoare mercedes iar culorile au fost alb si rosu, in 1997 cand au plecat cei de la marlboro si venirea celor de la west au fost schimbate si culorile.

  • michael_schumacher, marţi, 04.01.2011 16:03
    Schumy fan 4 ever

    da schumy1969 pentru ca erau obligati de sponsorul principal (Mallborro) sa pastreze culorile alb rosu. Ca fapt divers pt unii care nu stiu ce reprezinta acronimul MP4 - xxx -->(Marlboro Project 4) dupa finalizarea acelui contract semnat prin anii '70 si din momentul in care Mercedes s-a implicat nu numai cu motoare ci si ca actionar al McLaren s-a schimbat culoarea monopostului si da sponsorul West. M-am exprimat gresit mai sus. Sorry

  • michael_schumacher, marţi, 04.01.2011 16:11
    Schumy fan 4 ever

    gresit: Mallborro corect: Marlboro

  • mad79, marţi, 04.01.2011 17:18
    salutare

    eu ma refeream la culorile adoptate de fabrica si Tehnology center-ul de la Mclaren! stiu foarte bine'istoria'culorilor [e care le-a avut Mclaren de-a lungul timpului!

  • KalEl, marţi, 04.01.2011 18:16
    negru ...

    dupa cum stim cu totii, negru atrage caldura mai mult decat acel argintiu => temperaturi mai mari ale caroseriei => risc mai mare de overheating

  • popicul, miercuri, 05.01.2011 10:15
    pregatire

    Se pregatesc de doliul ce va urma, stiu ca nu pot proiecta o masina competitiva asa ca se trag in negru sa inteleaga fanii ca sunt spasiti. Ferrari a luat un om destul de important de la RBR, ei schimba culoarea. Nu le-ar strica ceva energizante ca nu degeaba RBR a iesit in fata si cu frana de mana trasa

  • Vlad, miercuri, 05.01.2011 12:06
    McLaren

    Au trecut la negru pentru ca au un nigger ca pilot. Acusi acusi ii vedem si cu sppiners... :))

  • michael_schumacher, miercuri, 05.01.2011 12:29
    Schumy fan 4 ever

    @mad79 descrierea mea clar nu a fost indreptata catre tine ci catre unii precum Vlad sau popicul