Autostrada Orăştie-Sibiu va avea 82 de kilometri şi va fi gata în 2015
România va avea o nouă autostradă: Orăştie-Sibiu. Aceasta va fi finalizată în 2015 şi va avea o lungime de 82 de kilometri.
Oficialii CNADNR aşteaptă oferte pentru construcţia autostrăzii Orăştie-Sibiu, informează Mediafax. Potrivit agenţiei de ştiri, proiectul valorează aproape 3 miliarde de lei noi şi ofertele pot fi depuse până în data de 16 februarie 2011. Autostrada Orăştie-Sibiu va avea o lungime de 82 de kilometri. Contractul va avea o durată de 54 de luni, ceea ce înseamnă că anul 2015 ar marca debutul acestei autostrăzi dacă totul va funcţiona cum trebuie.
Construcţia autostrăzii este finanţată în proporţie de 85% prin fonduri de coeziune obţinute în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Transport şi cofinanţat de la bugetul de stat în proporţie de 15%. În alegerea ofertei câştigătoare se va ţine cont de propunerea tehnică în proporţie de 70 la sută şi de preţ în proporţie de 30%. Lucrarea vă străbate trei judeţe – Hunedoara, Alba şi Sibiu şi include varianta ocolitoare Sebeş şi drumul de legătură standard de autostradă pentru centura Sibiu.
Potrivit standardelor de cost ale Ministerului Transporturilor, preţul standard pe kilometru de autostradă extraurbană în zonă de deal şi de şes este de 5.05 milioane euro, iar pentru acelaşi tip de autostradă în zonă de munte este de 6.1 milioane de euro. Proiectul de construcţie al acestei autostrăzi face parte din coridorul IV Paneuropean, care începe la Nurenberg (Germania) şi continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul va trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa. Traseul va ajunge până la Istanbul.
Până acum, a fost finalizat doar tronsonul Bucureşti-Cernavodă, în timp ce tronsoanele Arad-Timişoara şi Cernavodă-Constanţa se află în diferite stadii de execuţie. România are 314 kilometri de autostradă în prezent, iar în construcţie se află în 243 de kilometri, care vor fi finalizaţi în 2011 şi 2012. Respectivele proiecte au o valoare totală de 2.5 miliarde euro.
Via | Mediafax (înreg.)
-
selfroad, marţi, 14.12.2010 13:44
nu, - noi nu construim....noi platim - mafia colorata se imbogateste si - constructorul freaca menta din motive de comisioane prea mici, pardon, plati intarziate.
-
123, marţi, 14.12.2010 13:502020
Pana acum era vorba ca va fi gata in 2013, acum e 2015 iar in 2015 se va aanunta finalizarea in 2020. Si ce ma mai bucuram eu ca din 2013 voi merge pana la Nadcalac numai pe autostrada :) http://www.sibiul.ro/stiri-locale/2011-autostrada-din-sibiu-catre-ungaria-drum-modernizat-catre-sighisoara/35620/
-
vxf, marţi, 14.12.2010 13:52arad - deva
Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa. Traseul va ajunge până la Istanbul. Nu vad unde s-ar incadra Timisoara aici , autostrada face un ocol pe la TM ? sau este o extensie construita de guvernul nostru ? Pe harta nu prea are sens arad-tm-deva ...
-
AdrianosFidi, marţi, 14.12.2010 14:08
nu m-ar mira sa aflu in 2015 ca nu s-a facut nici jumate si ca fost inaugurata de Emil Boc la fiecare 10 km ...
-
Bethurbazal, marţi, 14.12.2010 14:09Opinie...
Autostrada va merge de la Arad la Timisoara (cam la 15 km de Timisoara deoarece inelul de centura e la 5 km de oras) - Lugoj - Deva. N-o va lua pe valea Muresului. Costurile ar fi mult mai mari pe valea Muresului si apoi de la Timisoara si Lugoj s-ar face legatura cu sud-vestul si sudul tarii. La noi, guvernantii au construit in ultimii 20 de ani pe criterii politice nu de eficienta si strategie economica.
-
AdrianosFidi, marţi, 14.12.2010 14:13inca ceva , n-ar trebui sa fie aproape 2 milioane de lei noi ?
intrucat , daca a fi in medie 5.5 milioane euro / km * 82 km => 451 milioane euro = 1,984 milioane de lei noi
-
tomita, marţi, 14.12.2010 14:20
aberatii politice. cel mai simplu. faci o autostrada din vest in est sa legi tara pe diagonala, si restul cum o fi viata. adica lega oradea de constanta prin pitesti, ca sa se foloseasca de vechea autostrada, si apoi mai vedeau ei. dar, nu, hais a ne apucam de diverse sectoare sa le dam drumul aiurea. cluj-turda ( e bun, dar totusi nu mai bine faceau oradea-cluj?) daca tot s-au decis sa mearga pe langa dn1 de ce nu au continuat cu buc-brasov, ca lumea multa se duce la munte f des. au ales acum nusu ce sector in mijlocul tarii fara nici o noima.
-
McLaren, marţi, 14.12.2010 14:25unele lamuriri
@selfroad. Citeste atent. 85% sunt fonduri UE. E ceva mai greu sa frui de la astia. Nu imposibil.dar mai greu. Vezi si conditiile pentru constructori. Aproape nici o firma romaneasca nu se califica @AdrianosFidi. Cifrele pentru constructie se refera strict la costurile cu realizarea unui km de autostrada fara sa includa proiectarea, viaductele, pasajele si inelele de legatura. Aici a fost marea jmecherie in declararea cifrelor standard. In plus, daca aceste costuri au fost aprobate de UE inseamna ca e ok. Nu inseamna ca iau apararea actualilor si/sau viitorilor "conducatori" ai tarii ci numai ca e bine sa citesti atent textul
-
Bethurbazal, marţi, 14.12.2010 14:28Opinie
Pana la urma vor fi obligati s-o termine cat mai aproape de 2015. Si asta pentru ca 75% din bani vin de UE. Dar tot aici e si problema guvernantilor. Din banii astia nu prea pot sterpeli fiindca se deconteaza dupa vizita la fata locului, controlul calitatii si studiul facturilor. Daca la vizita si facturi nu fac rabat, sper sa nu faca la calitatea lucrarii. Sper sa nu zica: ”Asta e, astia sunt romanii. Pana la urma ei vor suferi cel mai mult de pe urma calitatii...”
-
Bethurbazal, marţi, 14.12.2010 14:29corectie
85% vin de la UE nu 75%
-
vsz, marţi, 14.12.2010 14:59:)
ce va tot vaitati atata, cine-i prostu ala care cere sau ala care da, nu vedeti ca poporu tigan nu-i in stare nici de-o greva, dapoi sa mai faca autostrazi, porcii fura si oamenii stau si se vaita, foarte bine fac, sa fure in continuare pana cand "desteaptate tigane din somnu ...." asa ca mai este mult pana ne desteptam.
-
antonny, marţi, 14.12.2010 15:03rusine sa le fie ministerului transporturilor
cum alti fac??? ...cum noi nu putem sa terminam si noi culoarul 4 ?????unde sunt banii de culoaru 4 dati de UE ???? in loc sa terminam si noi portiunea care ne --a fost data din culoarul 4 ...noi facem centurile oraselor ex bucuresti sibiu s.a.m.d.... noi avem proiecte de 400 km de autostrada ....iar polonezi construiesc 1000 km de autostrada .....
-
clarkson, marţi, 14.12.2010 19:002013, nu 2015
"Tronsoanele de autostrada au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie." Asta scrie pa saituri de stiri. Numai voi interpretati ca in 2015 o sa fie gata. In 2015 o sa expire garantia de 2 ani, autostrada va fi gata in 2013.
-
Marius, marţi, 14.12.2010 20:48Romania - tara derbedeilor
Hal de tara europeana, de marime medie, care se vrea a fi considerata moderna.......dar cu 300 km autostrazi (pardon, asa zise autostazi). Se minte mult si se fura mult. Numai derbedei.
-
crysti09, marţi, 14.12.2010 21:25@clarkson
Tu ai baut ceva? sau nu traiesti in Romania
-
clarkson, marţi, 14.12.2010 21:46@antonny
Centura Sibiului si a Bucurestiului SUNT in in culoarul 4, si SUNT cu bani europeni. In plus, impusca 2 iepuri, decongestionand orasele. P.S. Astept voturi negative si pt. acest comentariu :))
-
tomita, marţi, 14.12.2010 22:58
garantie 2 ani....muhahahah asta e perioada minima obligatorie pt orice produs in UE. daca nu era obligativtatea asta, se dadeau autostrazile fara garantie. :))) pt o autostrada, garantie 2 ani? ROLFMAO pt cine considera ca America e tara tuturor posibilitatilor, bine ati venit in wonderland of choise, charpatian garden full of shit ... PS: cine sa se opuna conducerii? turma? inseamna ca traiesti pe alta planeta. aici traim pe pamant, unde sunt niste "mici" aspecte psiho-sociale care in ziua de azi tin poporul roman din a se rascula
-
IOn, miercuri, 15.12.2010 10:19Auto si strada
Acum avem 120 de km din Buc-Pit, 152 din buc-cernavoda si 17 km din centura sibiului , toti pe culoarul 4, in total 289km la care adaugam 52 din A3 = 341km de autostrada. In 2011 se vor mai adauga 50 din Cernavoda-Constanta.
-
cuteanul, marţi, 04.01.2011 08:19greu
Daca s-ar implica si primarul IOHANIS in aceasta constructie ar fi bine fiindca sunt si interese de anu se face aceasta .Aici trebuie avute in vedere pompele de benzina si hotelurile.
-
alex, miercuri, 07.09.2011 21:02oare de ce ?
D-nule exact pe langa locul nostru de ce fi fct harta cu un mai mai incoace hmmmmmm.
-
livake009, luni, 24.10.2011 09:11Romani buni de gura !!!
Stau si citesc comentariile voastra dar pun pariu ca nici unul din voi nu a iesit vreodata la vreun miting ...cand o sa iesiti sa sustineti mana aia de oameni care protesteaza in fata prefecturilor sau primariilor din localitatile voaste atunci sa vorbiti ipocritilor !!! Am 30 ani si familie un servici bun si tot am iesit la mitinguri sa-mi fac datoria de concetatenii mei si o voi face mereu pt ca gandesc pt ca vreau si nu mi-e lene...dobitocilor!!!!
-
rittbergold, vineri, 13.04.2012 16:19autostrada sibiu-orastie- deva-lugoj-timisoara-arad -nadlac-mako-szeged
autostrada timisoara-arad se circula si pe centura aradului pe o banda timisoara-lugoj lotul 1 e gata50 %pe tronsonul lugoj-deva lotul 1 se lucreaza vxf esti un analfabet si uite mai bine pe harta drumul E70 DN6 bucuresti-craiova turnu severin lugoj si drumul 68A bucuresti-sibiu-deva-lugoj dupa lugoj la balinti se unesc la balinti o sa fie nodul rutier si de la balinti pe autostrada balinti-timisoara-arad-nadlac -mako szeged budapesta te duci in GERMANIA tot pe autostrada aia vii inapoi cu golf 3 in oltenia bethurbazal sau tomita poate nici carnet de sofer nu aveti dar mergeti la gyula la bai la mako sa va spalati la minte
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
Ha, ha, ha. Asta-i buna! Arad-Timisoara spuneau ca-i gata in 2010, acum ca-n 2011, dar eu cred ca de abia in 2012. Ce nu inteleg eu e de ce tot dau publice termenele de finalizare daca tot nu pot sa le respecte. Si asa, in ritmul lor Sibiu - Nadlac cred ca va fi gata, cu indulgenta, in 2020. Dar asa construim noi romanii, nu?