Ruşii ne arată că se poate: model hibrid de 7650 de euro!

Publicat joi, 02.12.2010 11:12 de Bogdan Mirică

Maşina poporului, pe care rusul Prokhorov o va dezvolta împreună cu francezii de la Bolore, se vrea a fi o revoluţie în segmentul ecologic: propulsie hibridă cu preţ de pornire de 7650 de euro.

În luna august a acestui an, Vladimir Putin, premierul Rusiei, îi cerea miliardarului Mikhail Prokhorov, celebru pentru afacerile sale cu aur, să demareze proiectul de dezvoltare al unei maşini electrice sau hibride cu un preţ accesibil. La numai patru luni de la apariţia primelor informaţii, ruşii se pregătesc deja să ureze bun venit unei "maşini a poporului".

Într-un interviu oferit de Prokhorov cotidianului francez La Tribune, miliardarul rus declară că a încheiat un parteneriat cu cei de la Bolore, familiarizaţi cu scena auto după colaborarea cu Pininfarina pentru dezvoltarea unui model electric.

Francezii şi ruşii îşi vor uni eforturile pentru a da naştere unui model de mici dimensiuni, gata să propună publicului o platformă hibridă, pe care vor funcţiona împreună un motor electric şi unul convenţional. Unitatea electrică va fi capabilă să dezvolte 67 de cai putere şi va fi ţinută în viaţă de un pachet de baterii litiu-ion. Propulsorul cu ardere internă va avea o capacitate de 0.6 litri, va fi alimentat cu metan şi va avea un rol auxiliar, de a genera energie pentru bateriile litiu-ion.

Asta înseamnă că doar unitatea electrică va fi responsabilă pentru acţionarea roţilor. În aceste condiţii, autonomia totală va putea ajunge la 400 de kilometri, chiar şi atunci când şoferul alege să ruleze cu viteza maximă de 120 de km/h. Designul exterior ar putea fi semnat de ruşii de la Yarovit Motors, care au prezentat în urmă cu ceva timp o serie de schiţe oficiale ale unui model cu cinci şi trei uşi de mici dimensiuni.

"Maşina poporului rus", botezată în trecut Onexim, după compania energetică a lui Prokhorov, ar urma să fie disponibilă în trei variante. Prima dintre ele, şi cea mai accesibilă, ar urma să coste 10.000 de dolari, adică echivalentul a 7650 de euro. Pentru anul lansării, adică 2012, ruşii îşi propun să vândă 10.000 de unităţi. 

via | autoblog

  • Cosmin, joi, 02.12.2010 12:07
    Nemtii de la Dacia

    Bogdan, zici ca Pininfarina sunt francezi? Si dupa atatia ani de dat cu semnatura la site, tot diletanti am ramas. Pacat....

  • schumi, joi, 02.12.2010 12:56
    ...

    Viitorul COTY ??? :D

  • tomita, joi, 02.12.2010 13:38
    "green or not green"

    politehnica din bucuresti a facut o lada niva hibrid. fac auo in pitesti avea un sandero hibrid. nu-i baga nici naiba in seama. nu se vrea. de ce? stim prea bine. asta ca sa se urmeze trend-ul cu electricele. dar avem si inventatorul roman, dl capra, care are multe inovatii care reduc consumul la niveluri de vis. i s-a transmis transant care i-e locul. se poate mult mai mult, dar inca suntem tinuti cu zaharelul, cu picatura. de ce nu se folosesc motoare pe GPL (mult mai ieftin si mai "green" decat benzina care sa alimenteze un generator pt motorasul electric? de ce nu diesel? si multe altele. Sper sa le mearga rusilor masina aia. mi-as cumpara si eu una. combinat cu un sistem de genereare a electricitatii privat (o eoliana + un solar) sa scap de "sistem" tocmai vorbeam cu un sef din domeniul importatorilor auto, si imi tot explica cum nu le vede utilitatea electricelor, si "green"-ul, caci electricitatea e produsa de centralele electrice. da, dar daca avem "culturi" integi de centrale care folosesc sursele naturale (aer, apa, termal, soare, etc...) atunci nu mai poluam nic cu termocentralele.

  • Cosmin, joi, 02.12.2010 13:52
    @Bogdanm

    Bogdan, dupa atatia ani tot aroganti suntem, ceea ce nu da bine in aceasi poza cu diletantismul de rigoare. Nu a fost nevoie sa citesc printre randuri, ci scrie negru pe alb cu litere ingrosate in sapou. Evident, m-am prins imediat despre ce francezi se mentioneaza, dar asta nu scuza cu nimic dezinformarea initiala...

  • Cosmin, joi, 02.12.2010 14:00
    @Bogdanm

    Si ca sa-l sustin pe tizul meu, scrie absolut clar in subtitlu faptul ca: "Maşina poporului, pe care rusul Prokhorov o va dezvolta împreună cu francezii de la Pininfarina,". Asadar greseala e la voi ;) In plus, cand omul va raspunde civilizat si frumos, voi il luati peste picior. Stii cum e aia cu cititorul nostru, stapanul nostru? Ca e la fel, noi nu intram pe site, voi nu faceti bani :)

  • gelu, joi, 02.12.2010 14:02

    Vladimir Putin i-a cerut unui magnat rus să construiască "Maşina Poporului" ei si uite asa mujicul miliardar si-a dat jos gatlegaul de la grumazul proaspat ras si-a pus opincile si obielele din doatarea muzeului taranului rus din centrul moscovei si a purces catre indeplinirea revolutionarei cereri a "primului-ministru" iubitor de oameni cat mai ascultatori si de ziaristi cat mai "linistiti". Si cum facu si drese ca numa' la 4 luni de la mareata indicatie ruşii se pregătesc deja să ureze bun venit unei "maşini a poporului" in format virtual sub forma a 9 poze.

  • mircea, joi, 02.12.2010 14:13
    @Cosmin

    Evident, am corectat. Scuze în numele lui Bogdan :)

  • Spikey27, joi, 02.12.2010 14:52
    X6

    Hmmm...piticania asta cam seamana cu X6...si la jante,si la linii

  • Zuzu_mumu, joi, 02.12.2010 17:35
    O "Baltoaca"...

    M-am uitat la modul de dispunere al acumulatorilor (destul de corect + oare cat cantaresc?) si al sistemului de incarcare al acestora si ma inreb si eu, ca "BOUL": DAR DACA INTRU INTR-O "BALTOACA" (sunt suficiente, nu mai spun de pasaje inundate) CUM DRACU' IES CU MASINA DE ACOLO? Ma trag de par?

  • Ion, vineri, 03.12.2010 10:15
    Designul Seamana cu ceva

    Modelul in 5 usi seamana foarte tare cu Proton Savvy. Iar cel in 3 usi, cu Proton Gen2 http://www.pimexonline.ro/index2.html Care este legatura acestor masini cu francezii? Renault asigura motorizarile, cel putin pentru modelul Savvy.