Şeful Dacia: "Duster va avea o transmisie automată şi motoare noi"

Publicat joi, 02.09.2010 15:09 de Sebastian Toma

Jerome Olive, şeful Automobile Dacia, a declarat într-un interviu pentru ZF că Duster va primi o transmisie automată care va fi disponibilă şi în România, dacă va exista cerere pentru aceasta.

Jerome Olive, Directorul General al Group Renault România, a declarat într-un interviu acordat publicaţiei ZF că Dacia Duster va beneficia de o transmisie automată şi de motoare noi. Spre deosebire de versiunile automate ale lui Logan şi Sandero, Dacia va comercializa modelul Duster pe piaţa din România şi în compania unei transmisii automate, informează Ziarul Financiar. Cel mai probabil, vorbim de o cutie de viteze cu convertor de cuplu, de provenienţă Renault. Aceasta va fi produsă la fabrica din Mioveni, alături de o gamă nouă de motorizări, care nu vor mai fi importate de la uzina Renault din Spania.

Inginerii Renault Technologie Roumanie lucrează în prezent la versiunea cu transmisie automată a lui Duster. Inginerii respectivi au dezvoltat recent două versiuni de competiţie ale SUV-ului din Mioveni, cu care au concurat într-o probă de off-road. În cazul celor două exemplare destinate competiţiei de off-road, inginerii au înălţat suspensia faţă cu 20 de milimetri şi au instalat un diferenţial cu alunecare limitată pe puntea faţă şi pe puntea spate. Motorul şi troliul au fost protejate de un scut din aluminiu, iar pneurile de serie au fost înlcouite cu anvelope speciale Mud+Snow.

Cât despre noua cutie de viteze automată, unitatea va fi preluată direct din gama Renault şi va avea patru sau cinci trepte. Inginerii RTR fac ultimele ajustări şi pregătesc începutul testelor pentru acest model, al cărui debut eşte preconizat în următoarele 12-18 luni. Momentan, nu există informaţii despre motorul care va echipa versiunea cu transmisie automată a lui Duster, dar ne aşteptăm ca acesta să fie dCi-ul de 110 CP sau o unitate superioară din punctul de vedere al performanţelor. La finele anului viitor va începe producţia versiunii cu volanul pe dreapta a lui Duster, în aşteptarea debutului de pe piaţa din Regatul Unit.

Via | ZF

  • M3, joi, 02.09.2010 17:11
    nimic nou.

    o transmisie cu 3-4 rapoarte si motoare "noi" de pe Renaul de acum 10 ani si in curand o sa puna si CLIMA pe Duster tot de vreo 10 ani vechime.

  • Mircea, joi, 02.09.2010 17:42
    Tepari

    Astia de la Renault au fraierit profesionist piata auto timp de ceva ani. Logan/Sandero/Duster au aproape numai motoare de acu 5 ani, de pe vechile megane/clio, si mai zic ca sunt cu tehnologie noua. Renault e cel din urma constructor din punct de vedere tehnologic. Cum poti tu ca firma care se respecta sa nu pui discuri pe spate la masini(ma refer la Dacia), in anu 2010. Si sa ai tupeul sa vii cu o transmisie automata de 4 rapoarte ! Probabil va avea maneta de vreo 40 cm,si va consuma cu 15-20% mai mult decat versiunea manuala. Si probabil va ajunge duster-ul 20 de mii de euro. Dar nu sunt prostii aia care cer, ci aia care dau.

  • gica, joi, 02.09.2010 17:47

    strugurii acrii, asa-i M3?

  • MCD, joi, 02.09.2010 18:28
    Duster muscle

    haha cutie cu 4 rapoarte ca muscle car-urile din ani 70 :)) astia inca nu au auzit de 6-8 viteze, reinventeaza roata ei, daca ar pune un CVT ar fi ceva. Motoare noi insemnand ce? Ca motoarele sunt noi pe masina adica nu SH ? Tot vorbesc de motoare noi si ei au tot motoare de 5 ani. Hai sa zicem ca mororul de 1.5 de 110 Cp e "nou" sau motorul ala de motocicleta de 1.2

  • 2-10, vineri, 03.09.2010 09:49
    Noul Jetta cu tamburi pe spate..

    http://www.usatoday.com/money/autos/2010-09-03-vw03_CV_N.htm Citez: "The 2011 Jetta, for instance, is significantly bigger than the car it replaces and has taken a couple of technical steps backward to cut costs and lower the price. The rear wheels have drum brakes, for example, replacing more-sophisticated discs. (VW insists that third-party tests show its drums stop as well as, or better than, rivals' discs.) And the rear suspension uses a so-called torsion beam instead of the independent rear suspension on the current Jetta." Deci pana si VW a ajuns sa dea cu mucii'n fasole, deci nu va mai plangeti de Dacia.

  • Husdu, vineri, 03.09.2010 16:08

    Alo ! cam multa oftica pe unii. Cica are "4 rapoarte si o sa consume mai mult cu 15-20 % decat versiunea manuala" sau "4 rapoarte ca muscle car-urile din ani 70' ". Sunteti mari ingineri si fizicieni la uzinile de masini de stiti ca nu sunt mai eficiente cutiile cu 4 rapoarte (decat cele cu 6-7-8 ) pentru duster ? Ati testat deja masina ca stiti cu cat consuma mai mult?

  • cojocarueugen, vineri, 03.09.2010 23:24
    bine "gica"

    cum zice gica " acrii strugurii " !!! ia ascudeti-va voi dupa blocuri si completati ulei ale voastre vw din 90 si nu mai faceti comentarii aiurea !!! HAI DACIA !!! numai prin asta ne-am facut cunoscuti in europa, k altfel nici dupa 50 de ani nu se stia de ROMANIA !!!! si o spun k merg afara des si sh ce vb :)

  • ana, sâmbătă, 04.09.2010 14:18
    [email protected]

    si ce va pasa,la urma urmei DACIA DUSTER este masina franceza,pot sa faca ce vor cu ea,e treaba numai a francezilor,asa ca pe noi ar trebui sa ne doara in doamnele coate de masinile altora,.este o decizie inteleapta ca s-a pus capat programului RABLA,cine vrea sa cumpere masina sa faca din buzunarul sau,nu al altora.si al statului .

  • Carlos, luni, 20.09.2010 11:03
    @ana

    Programul de reinnoire parcului auto este benefic si face parte din strategia de modernizare a unei tari. Nu degeaba a fost implementat in atatea tari. Masinile vechi pun in pericol siguranta traficului SI sanatatea noastra. Pe langa asta eu m-am saturat sa ma impiedic pe trotuar de rable abandonate cu cauciucurile dezumflate... poluarea vizuala tot poluare se numeste.