Ford a lansat cel mai puternic Mustang din istorie
Oficialii Ford au anunţat cel mai rapid şi manevrabil Mustang creat vreodată - Boss 302. Americanii declară că modelul este la fel de rapid ca un BMW M3 pe circuitul Laguna Seca.
Americanii de la Ford au creat o nouă versiune de performanţă a lui Mustang. Modelul se numeşte Boss 302 şi reprezintă cea mai rapidă şi manevrabilă a lui Ford Mustang creată vreodată. Numele este preluat de la clasicul Ford Mustang Boss 302 lansat în 1969. La acea vreme, modelul respectiv era cea mai performantă creaţie a Ford Motor Company care avea drept de circulaţie pe şosea.
De data aceasta, cei de la Ford au ţintit direct spre concurenţa din Europa. Mai exact, americanii au folosit BMW M3 pe post de etalon în materie de performanţe şi preting că Mustang Boss 302 poate să egaleze timpul obţinut de BMW M3 E92 pe circuitul de la Laguna Seca. Oficialii mărcii americane nu au anunţat performanţele dinamice ale noului Ford Mustang Boss 302, dar ştim că unitatea V8 de 5.0 litri dezvoltă acum 435 CP şi un cuplu motor de 540 Nm. "Furia" dezlănţuită a motorului V8 de 5.0 litri (302 inch cubi – de unde şi numele Boss 302) este pusă pe şosea cu ajutorul unei cutii de viteze manuale cu şase rapoarte care transpune puterea roţilor din spate.
Manevrabilitatea acestui model este sporită graţie arcurilor mai dure, a bucşilor mai tari şi a noii bare stabilizatoare de dimensiuni mari amplasată pe puntea spate. Sistemul de frânare de pe puntea faţă este realizat de Brembo şi foloseşte discuri de 14 inch. Ambreiajul acestui model este inspirat din motorsport, iar clienţilor Ford le este oferit un diferenţial cu alunecare limitată. Amortizoarele acestui model sunt ajustabile pe duritate, iar direcţia are trei moduri de funcţionare şi răspuns – confort, normal şi sport.
Ford Mustang Boss 302 beneficiază de un sistem de evacuare special, cu două ţevi care ies de sub bara de protecţie spate şi două ţevi care ies în partea din spate a pragurilor laterale. Cele două ţevi suplimentare evacuează gazele arse de motorul V8 al lui Mustang printr-un sistem de discuri metalice speciale, care îi conferă acestui model un sunet special, care respectă totuşi normele legale în materie de sunet şi emisii pe piaţa americană. Versiunea de competiţie a acestui model le permite clienţilor să elimine discurile respective pentru a dezlănţui sunetul motorului pe circuitul de concurs.
Ford a creat şi o versiune optimizată pentru circuit a lui Boss 302, intitulată Laguna Seca Special Edition. Acea versiune elimină scaunele din spate şi este echipată cu o suspensie mai performantă, inspirată din motorsport. Totodată, Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca are o caroserie mai fermă, un şasiu mai dur, beneficiază de spoilere noi faţă şi spate şi de alte îmbunătăţiri aerodinamice. Modelul este vopsit în negru sau în argintiu şi prezintă accente roşii.
Via | Autocar
in ani 60' 70' america detinea suprematia masinilor puternice si rapide(only on open roads) insa se pare ca revin in forta. cts-v care pana acum a demonstrat ca e la fel de bun ca un M5 si un AMG pe circuit...... acum vom vedea si Mustangu asta.......poate va crea ceva probleme unui M3......vom vedea