Ford a lansat cel mai puternic Mustang din istorie

Publicat marţi, 17.08.2010 11:10 de Sebastian Toma

Oficialii Ford au anunţat cel mai rapid şi manevrabil Mustang creat vreodată - Boss 302. Americanii declară că modelul este la fel de rapid ca un BMW M3 pe circuitul Laguna Seca.

Americanii de la Ford au creat o nouă versiune de performanţă a lui Mustang. Modelul se numeşte Boss 302 şi reprezintă cea mai rapidă şi manevrabilă a lui Ford Mustang creată vreodată. Numele este preluat de la clasicul Ford Mustang Boss 302 lansat în 1969. La acea vreme, modelul respectiv era cea mai performantă creaţie a Ford Motor Company care avea drept de circulaţie pe şosea.

De data aceasta, cei de la Ford au ţintit direct spre concurenţa din Europa. Mai exact, americanii au folosit BMW M3 pe post de etalon în materie de performanţe şi preting că Mustang Boss 302 poate să egaleze timpul obţinut de BMW M3 E92 pe circuitul de la Laguna Seca. Oficialii mărcii americane nu au anunţat performanţele dinamice ale noului Ford Mustang Boss 302, dar ştim că unitatea V8 de 5.0 litri dezvoltă acum 435 CP şi un cuplu motor de 540 Nm. "Furia" dezlănţuită a motorului V8 de 5.0 litri (302 inch cubi – de unde şi numele Boss 302) este pusă pe şosea cu ajutorul unei cutii de viteze manuale cu şase rapoarte care transpune puterea roţilor din spate.

Manevrabilitatea acestui model este sporită graţie arcurilor mai dure, a bucşilor mai tari şi a noii bare stabilizatoare de dimensiuni mari amplasată pe puntea spate. Sistemul de frânare de pe puntea faţă este realizat de Brembo şi foloseşte discuri de 14 inch. Ambreiajul acestui model este inspirat din motorsport, iar clienţilor Ford le este oferit un diferenţial cu alunecare limitată. Amortizoarele acestui model sunt ajustabile pe duritate, iar direcţia are trei moduri de funcţionare şi răspuns – confort, normal şi sport.

Ford Mustang Boss 302 beneficiază de un sistem de evacuare special, cu două ţevi care ies de sub bara de protecţie spate şi două ţevi care ies în partea din spate a pragurilor laterale. Cele două ţevi suplimentare evacuează gazele arse de motorul V8 al lui Mustang printr-un sistem de discuri metalice speciale, care îi conferă acestui model un sunet special, care respectă totuşi normele legale în materie de sunet şi emisii pe piaţa americană. Versiunea de competiţie a acestui model le permite clienţilor să elimine discurile respective pentru a dezlănţui sunetul motorului pe circuitul de concurs.

Ford a creat şi o versiune optimizată pentru circuit a lui Boss 302, intitulată Laguna Seca Special Edition. Acea versiune elimină scaunele din spate şi este echipată cu o suspensie mai performantă, inspirată din motorsport. Totodată, Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca are o caroserie mai fermă, un şasiu mai dur, beneficiază de spoilere noi faţă şi spate şi de alte îmbunătăţiri aerodinamice. Modelul este vopsit în negru sau în argintiu şi prezintă accente roşii.

Via | Autocar

  • tzenu_bmw, marţi, 17.08.2010 12:04
    america is coming back.......

    in ani 60' 70' america detinea suprematia masinilor puternice si rapide(only on open roads) insa se pare ca revin in forta. cts-v care pana acum a demonstrat ca e la fel de bun ca un M5 si un AMG pe circuit...... acum vom vedea si Mustangu asta.......poate va crea ceva probleme unui M3......vom vedea

  • bernd, marţi, 17.08.2010 12:07
    Mustang vs. m3

    Cand au creat GT au luat ca etalon Ferrari 360 Modena(care era la finalul carierei) si au realizat un model mai rapid ca acesta.Este posibil ca noul Mustang sa fie mai rapid ca M3 deci, dar cu conditia sa aiba o suspensie independenta pe spate.Ferrari au scos F430 si 430 Scuderia care l-au surclasat pe GT(F430 ca pachet mai complet, Scuderia in orice situatie), deci si Viitorul M3 va fi cu siguranta peste Mustang, actualul M3 avand un prestigiu net superior in Europa, in SUA insa, Mustang va mai lua din clientii de M3, mai ales ca va fi mai ieftin, si in plus e cunoscut apetitul americanilor pt muscle-car-uri.

  • bernd, marţi, 17.08.2010 12:13
    @rzenu

    In anii '60-'70 in America se faceau masini puternice echipate cu V8-uri de mare cilindree(gen Pontiac GTO, Chevy Camaro etc.), f bune la liniutele clasice pe 402m(intre semafoare), dar execrabile pe drumuri virajate datorita supensiei spate pe arcuri pe foi.Europa fabrica insa Ferrari 365 GTB Daytona(cea mai rapida masina a epocii capabila de 280km/h), Ferrari 512 BB, Lamborghini Miura sau Porsche 911Turbo care surclasau muscle-car-urile americane in orice situatie...inclusiv la pret...

  • ALEX, marţi, 17.08.2010 12:50

    Toti vor acum concurent pentru M3. Dupa ce l-a scos pe RS4 la pensie si este mai bun ca RS5, a venit randul sa infrunte o masina americaneasca.

  • flexusz28, miercuri, 18.08.2010 01:43

    Arata bine si pe hartie suna interesant, dar practic din ce am vazut eu M3 curent nu e cine stie ce ca putere/greutate. O fi absolut genial pe track dar cum n-avem asa ceva am doar experientele de la drag. Nu e violent la plecare, nu e usor, e consisitent si trage acceptabil dar nimic spectaculos. La MINIM 70.000 euro cat e m-as fi asteptat la ceva mai spectaculos... De banii astia iei un Viper sau un Corvette Z06 care garantat iti va spulbera creierii cu senzatii...

  • mowgli, miercuri, 18.08.2010 04:21
    @flexusz28

    un viper iti spulbera creierii la propriu daca printr-o minune dai de un viraj dar in sua slabe sanse de asa ceva.Ai demarat cu un M3 ca zici ca nu esti impresionat, poate ne dai detalii.

  • bernd, miercuri, 18.08.2010 09:14
    @mowgli

    Am mers cu Viper(versiunea de 505CP), la plecarea de pe loc e naravasa rau(arzi anvelopele spate f repede), dar in viraje are o tinuta de drum f buna da ca te obisnuiesti cu ea(probabil mult peste prima versiune).M3 poate fi la fe de naravas mai ales pe asfalt ud sau la franare de la viteze mari pe un carosabil murdar sau acoperit cu praf.Corvette Z06 nu mai are nimic de a face cu vechile versiuni, avand o tinuta de drum reusita si frane puternice, asa cum releva si testele pe circuit facute de diferite reviste europene.

  • flexusz28, miercuri, 18.08.2010 10:35

    Am fost la drag race pe aeroport anul trecut si cand aveam motorul aproape stock (doar galerii evacuare) ma dadeam la egal cu un M3 cu ceva modificari, evacuare, chip, vrajeli. Eu am un Camaro cu motor 5.7L din 1996 16 valve 275hp pe dyno la motor inainte de galeriile modificate. Sa zicem ca aveam 300 si putin la momentul respectiv pe aeroport. Ti se pare normal masina de 70.000 euro sa fuga la fel ca o masina americana relativ ieftina (era 29.000 dolari in 96) veche de 14 ani? Acuma dupa ce i-am facut ceva modificari la motor, tot aspirat (axa, chiulase, supape marite, injectoare, admisie) bat M3, M6 si alte suferinte de-astea de peste 50.000 euro. Pur si simplu nu pot sa justific preturile astea pentru masini care nu-ti dau senzatii extraordinare cand le conduci. Pot sa fie ele extraordinar de bune pe "track" dar sincer prefer oricand o masina care ma face sa ma simt bine in orice conditii decat una cu care sa ma simt bine doar pentru ce "poate" face dar niciodata n-apuc sa fac.

  • mowgli, miercuri, 18.08.2010 13:36
    @flexusz28

    Frumoasa masina ai, dar nu inteleg cum o masina de 300 de cai bate o alta de 420 de cai, in conditiile in care Camaro e si mai greu, si tehnologie mai veche.Matematic pare imposibil.Inseamna ca ala cu M3 a fost un idiot, iar dupa axe si supape marite bati M6 de 507 cai care la randul lui bate Ferrari 360 sau 430.Mi-e greu sa cred.

  • bernd, miercuri, 18.08.2010 14:04
    @mowgli

    Te rog sa imi arati mie un M6 batand un F430(507CP vs 490CP, 1800kg vs 1450kg) in linie dreapta, ca pe circuit sunt diferente enorme in favoarea lui F430.M6 e un GT greu care ar putea concura cu Aston Martin DBS sau Ferrari 612 Scaglietti, nu si cu F430.Uite aici si un link cu o comparatie intre cele 2 http://www.zeperfs.com/duel1312-1887.htm

  • flexusz28, miercuri, 18.08.2010 14:30

    N-am zis ca-l bat, m-a batut cu 1 masina aprox dupa a 3-a pana in a 4-a... Si soferul in nici un caz nu era praf, e chiar printre cei mai cunoscuti in domeniul curselor la noi... Iar ca greutate a mea are 1550kg iar M3 Coupe 1675 :) Totusi, repet problema, 14 ani mai tarziu 100 cai mai mult si 40.000 euro in plus si fuge la fel de tare aproape... cam trist nu? Nu merge nici argumentul ca a mea e praf pe curbe ca am intrat pe podium de 2 ori la VTM la 1 secunda de STi/EVO si 3 secunde de masina de raliu cu timp 1m16s.

  • mowgli, miercuri, 18.08.2010 15:03
    @bernd

    Era vorba de 360 modena, deasta am scris 360 sau 430 ca nu mai stiam sigur, dar am gasit si m6 vs 430 spyder si erau la egalitate la drag dar pornire din mers. http://www.youtube.com/watch?v=mV64J55sCpI&feature=fvw Nu zic ca e mai bun M6, dar fata de un Camaro... care are 180 de cai/tona fata de 280 cat are un M6. M6 face 0-100 in 4.2 secunde, camaro nu stiu, dar cred ca undeva la 6 secunde, ceea ce e o diferenta. @flexusz28: felicitari pentru participare.O poza cu masina ai? ce cutie de viteze ai? Si cum ai intrat in posesia masinii? sorry de intrebari dar si eu sunt fan muscle car... chiar asa, cu defectele lor.

  • flexusz28, miercuri, 18.08.2010 19:39

    Am zis ca inainte de modificarile motorului eram pe acolo cu M3, aveam 5.5s 0-100. Acuma dupa modificari am undeva peste 400hp, fac 4.75s 0-100 si bat M6 la 402m (12.75s). Cu acceasi ocazie am iesit in fata si la un 350z compresor, mustang v8 compresor, 335i, etc. Eu sunt foarte multumit de ce-am facut cu motorul asta aspirat cu blocul original 120.000 km. Am cutie automata Borg-Warner 6 viteze, aceeasi cutie ca pe corvette si viper. Am gasit-o prin Pitesti.

  • mowgli, miercuri, 18.08.2010 21:35
    @flexusz28

    Frumos maestre, sa ai parte de ea si sa te duca sanatos.

  • Octavian, joi, 19.08.2010 00:28

    Sper ca nu tii camaro inmatriculat pe romania, altfel valoarea impozitului iti va modifica perceptia legata de m6 ca fiind o masina scumpa(in 10 ani iti cumperi unul nou cu valoarea impozitului)

  • mowgli, vineri, 20.08.2010 00:05
    @octavian

    peste 3001 cmc taxa are aceeasi valoare.Si cum ambele motoare au peste 3001 cmc ... oricum intre 5 litrii si 5.7 litrii nu e mare diferenta, o butelie de vin.