Britanicii care vor construi Bloodhound SSC vor împărtăşi cunoştinţele cu tinerii ingineri
Britanicii care conduc echipa Bloodhound SSC au anunţat că vor prezenta în şcoli toate detaliile proiectului lor de construire a unui vehicul care poate atinge 1.689 km/h.
Echipa lui Richard Noble a anunţat că îşi va împărtăşi cunoştinţele dobândite în urma proiectului Bloodhound SCC cu tinerii ingineri ai Regatului Unit. Vehiculul de 6.5 tone va încerca să doboare recordul de viteză pe uscat în 2011 şi ţinta iniţiatorilor proiectului este de 1.689 km/h. Actualul record este de 1.227 km/h şi îi aparţine lui Thurst SSC, condus de pilotul Royal Air Force Andy Green şi realizat sub conducerea lui Richard Noble. Tot Andy Green va pilota şi modelul Bloodhound SSC, iar cockpit-ul a fost desenat conform specificaţiilor sale.
Inginerii proiectului Bloodhound SSC declară că nivelul pe care l-au atins ei este egal, dacă nu chiar superior nivelului atins de proiectanţii care lucrează în motorsport. Spre deosebire de echipele de Formula 1 şi cei din industria aerospaţială, dezvoltatorii proiectului Bloodhound SSC vor ca realizările lor să fie predate în şcoli şi să transforme lecţiile banale de fizică şi matematică în realitate. Evident, aceste afirmaţii sunt valabile doar pentru universităţile cu profil tehnic ce vizează pregătirea inginerilor care lucrează în proiectare.
Până în prezent, 166 de sponsori şi-au anunţat susţinerea pentru acest proiect. Britanicii vor alerga pe platoul perfect neted al unui lac secat din Africa de Sud, denumit Hakskeen Pan. Modelul Bloodhound SSC este echipat cu un motor EJ200 de la avionul de vânătoare Eurofighter Typhoon şi de o rachetă de 400 de kilograme care este poziţionată sub propulsor. În total, Bloodhound SSC are puterea combinată a 180 de monoposturi de Formula 1, respectiv 133.105 CP.
"Este nemaivăzut să îţi prezinţi public planurile în industria aerospaţială şi în motorsport. Acesta este încă un motiv pentru care Bloodhound este excepţional şi capabil în mod unic să demonstreze creativitatea şi capacităţile de rezolvare ale problemelor de care dau dovadă inginerii noştri. Vom prezenta echipa noastră extinsă la diverse evenimente în toată ţara şi publicul va primi toate informaţiile necesare despre acest model", a declarat Mark Chapman, inginerul şef al proiectului Bloodhound SSC.
Via | Autocar
La ei se poate... la noi nu se poate nimic