Preşedintele Toyota susţine dezvoltarea unui nou Supra

Publicat marţi, 13.07.2010 14:43 de Bogdan Mirică

Renaşterea numelui Supra pe un model sportiv este susţinută de preşedintele Toyota. Oficialul a dat deja undă verde proiectului însă acţionarii se opun.

Chiar dacă se confruntă cu probleme de fiabilitate, Toyota nu se dă înapoi de la proiecte măreţe. Akio Toyoda, preşedintele constructorului japonez, a declarat recent că îşi doreşte un urmaş al vechiului şi legendarului Supra. Proiectul de dezvoltare a primit undă verde din partea lui Toyoda, însă o mare parte a acţionarilor companiei se opun unui astfel de model.

Dacă va reuşi să ajungă la o înţelegere cu membrii consiliului de conducere, Toyoda va aduce în faţa publicului modelul la care visează în cel mult patru ani, procesul de dezvoltare urmând să meargă în paralel cu cel al întârziatului FT-HS, coupe-ul dezvoltat în parteneriat cu Subaru.

Despre un viitor Supra nu există momentan detalii, dar specialiştii vorbesc despre un V6 pe benzină, asistat de o unitate electrică. Ansamblul hibrid va fi responsabil de propulsia modelului sportiv, care speră astfel să readucă în showroom-urile Toyota clienţii pasionaţi de modele sport.

Dorinţa lui Toyoda de a aduce pe piaţă un urmaş al lui Supra datează din anii pe care oficialul Toyota i-a petrecut la Nurburgring, alături de vechea generaţie a modelului sportiv. Pe atunci, el declara că îşi doreşte o maşină mai puternică decât Supra şi că vrea să se implice mai mult în procesul de dezvoltare.

Până când vom reuşi să vedem un urmaş pe măsura numelui Supra, Toyota intenţionează să lanseze în viitorul apropiat un succesor al celebrului MR-2, roadsterul care s-a pensionat în urmă cu câţiva ani. Propulsia va fi asigurată de un motor pe benzină de 1.5 litri şi unul electric, alimentat de baterii.

via | autocar

  • george, marţi, 13.07.2010 15:12
    S-A GASIT UN GROPAR SI PENTRU TOYOTA

    Nenea Toyoda asta a fost o adevarata catastrofa la faza cu pedala. In loc sa se potoleasca si sa se apuce de treaba ca tot are o gramada, se tine de prostii...

  • Hadouken, marţi, 13.07.2010 16:14

    ar fi o idee excelenta. Poate se razgandeste si Honda in legatura cu NSX. Trecute sunt vremurile de aur, din pacate...

  • Semtex, marţi, 13.07.2010 18:21

    trio de vis pe vremuri... skyline ("Godzilla"), supra si nsx

  • Bogdan, marţi, 13.07.2010 18:41
    Opozitia actionarilor Toyota este de inteles

    Tinand cont ca dupa debutul promitator vanzarile lui Nissan GT-R pur si simplu s-au prabusit ( in acest an vanzarile globale nu vor depasi 2000 de unitati vandute ), este de inteles de ce actionarii Toyota se opun acestui proect costisitor . Si ultima generatie Supra, desi era un model foarte competitiv pentru anii 90 a fost un esec comercial daca comparam vanzarile sale cu ale principalului rival Porsche 911 Turbo .

  • R, miercuri, 14.07.2010 00:16

    In Europa nu am gasit statisticile de vanzare dar in USA Nissan GT-R sa vandut in 2010 cam tot atat cat toate modelele de Porsche 911, deci vanzarile GT-R nu sunt asa mici in comparatie cu o concurenta cu o oferta mult mai variata.

  • @ R, miercuri, 14.07.2010 01:32

    Intra pe www.2009gtr.com si vei afla datele privind vanzarile Nissan GT-R pe cele mai importante piete de desfacere . Anul acesta vanzarile de Nissan GT-R vor fi in jurul a 2000 de buc vandute in toata lumea, mult sub cele 8000 de Porsche 911 Turbo, 7000 de Ferrari sau 4000 de Lamborghini ce se vor vinde in acest an . In plus din ce-am citit in presa germana in 2012 va debuta varianta coupe a lui Porsche Panamera ( posibil sa se numeasca 928 ) ce va fi mai ieftina decat versiunea in 4 usi si va fi disponibila in Europa la un pret foarte apropiat de Nissan GT-R si anume 85,000-90,000 euro varianta Turbo ( Nissan GT-R costa in Germania 80,000 euro ) . Din punct de vedere constructiv noul coupe Porsche va fi foarte asemanator cu GT-R si anume motor in fata, cutia de viteze in spate, cu diferenta ca Porsche va avea motor V8 turbo .

  • @Bogdan, miercuri, 14.07.2010 03:02
    nu pricepi vad

    "proectul" asta e despre masini iconice, mandrie, dominatie... intelegi? e vba de continuarea dinastiei masinilor care au marcat profund istoria, nu de cateva mii de masini vandute in plus... ca astea nu-s hyundai-uri de duzina... e vba de lupta pt suprematia tehnologica, mult mai importanta decat niste cifre seci de vanzari...

  • zarnesteanu, miercuri, 14.07.2010 05:34
    Supranumita si Taoita Poopra

    Poop = caca de copil (engl) Bring it on boys. We've got plenty of diapers. For Poopra drivers.

  • Bogdan, miercuri, 14.07.2010 12:43
    @ @Bogdan

    Am tastat repede si am sarit un i . Ce am vrut sa subliniez este faptul ca desi sunt mai mult mai scumpe, modelele europene se vand mult mai bine . Iar la nivel tehnologic sunt cel putin la nivelul japonezilor ( Porsche 911 facelift cu un nou motor de 3.8 L si 500 CP plus cutie DSG in 7 trepte este mai rapid decat GT-R, iar in 2011 la Frankfurt va debuta noul 911 ) . M-am referit la Porsche, dar putem aminti si Audi R8 sau SLS AMG care spulbera la vanzari Nissan GT-R . P.S. S-ar putea ca scaderea brusca in vanzari pe care a inregistrat-o GT-R sa se datoreze transmisiei care "moare" dupa 15,000 km ...

  • george, miercuri, 14.07.2010 14:32
    BINE CA TE PRICEPI TU

    @ @Bogdan Se pare ca tu nu prea ai idee de ce se intampla in lumea asta...E bine si cu "masini iconice", "mandrie"," dominatie" si alte gogorite din astea dar pana acolo ai nevoie de "vanzari", "cota de piata" si "PROFIT". Fara astea, masina iconica ajunge pe cruce iar firma in groapa. Adica intr-o situatie in care Toyota ar putea ajunge foarte usor daca managerii ei nu se trezesc repede si nu termina cu prostiile si mofturile de copil rasfatat...

  • Semtex, miercuri, 14.07.2010 14:39
    @Bogdan

    Te imbeti cu apa rece... nu mai confectiona tu date, ca mi-am dat seama ca esti un functionaras pe la VAG... Nu exista niciun timp oficial care sa spuna ca Porsche e mai rapid decat un Nissan GTR. NA! roadeti unghiile! Nissan GT-R sfideaza in continuare fizica si ramane lider pe segment dand lectii unor supercar-uri mai puternice si mai scumpe... Nissan nu vinde asa bine in Europa (are potential pe viitor totusi), insa vinde foarte bine in America de Nord si in Orientul mijlociu, Australia, etc. are alte piete.. Nissan anunta ca din 2011 GT-R va trece dincolo de pragul celor 500 CP, asa ca-ti recomand sa-ti pui gheata la rece de pe acum... cauta titlul asta pe google "Reclama Nissan îi supără pe cei de la Porsche" Sfat; voi astia de la porsche ar fi cazul sa va scoateti batul din partea dorsala

  • @ Semtex, miercuri, 14.07.2010 14:57

    In toate comparativele realizate de revistele americane si cele din UK, Porsche 911 Turbo facelift este mai rapid in orice situatie decat Nissan GT-R . Iar la aceeasi cilindree de 3.8 L, motorul Porsche este superior la toate capitolele, inclusiv consum ( daca chiar conteza ) motorului Nissan . Iar la vanzari, intra pe www.2009gtr.com si o sa te convingi ca Nissan GT-R este un ESEC COMERCIAL ! 1000 de masini vandute anul asta in SUA !!! Asa cum spunea si George, cand nu exista vanzari, dezastrul e aproape .

  • io, duminică, 18.07.2010 20:20

    Ce disperare la voturi avem din partea faniilor VAG ! :)) indiferent cate date mincinoase aruncati voi, daca intrebati un arab sau un american o sa va spuna ca Nissan GTR depaseste clar in termeni de popularitate, fiabilitate si performante un Porsche 911... invatati sa acceptati ca exista masini mai bune ca porsche