OFICIAL: Volkswagen a cumpărat casa de design Giugiaro!
Italdesign Giugiaro a devenit, începând de astăzi, o companie care face parte din Grupul Volkswagen. Cea mai mare casă italiană de design va lucra de acum pentru germani.
Volkswagen Auto Group (VAG)a anunţat astăzi oficial că a cumpărat 90.1% din acţiunile Italdesign Giugiaro, cea mai mare casă de design din Italia. Tranzacţia a fost anunţată pe "terenul" companiei italiene, la Torino, într-o conferinţă de presă care a avut loc astăzi.
Grupul Volkswagen intră astfel în posesia drepturilor de utilizare a numelui Giugiaro şi a patentelor companiei italiene. Foarte interesant este faptul ca cele 90.1% din acţiuni nu au fost achiziţionate direct de VAG, germanii preferând să supervizeze o afacere 100% italiană. Astfel, noul proprietar al Giugiaro este, în acte, Lamborghini Holding S.p.A. Restul acţiunilor (9.9%) rămân în posesia familiei Giugiaro.
"Prin această tranzacţie şi prin acţiunile pe care le deţinem la Italdesign Giugiaro, participăm activ la conducerea uneia dintre cele mai cunoscute companii de design şi dezvoltare din industria auto mondială. Italdesign este nava amiral a designului auto italian şi a deţinut un rol principal în modelarea feţei industriei auto mondiale. Creatorul lui Golf I, Giorgetto Giugiaro, a pus fundaţiile noului design Volkswagen în anii 1970", spune Martin Winterkorn, preşedintele VAG.
Giorgetto Giugiaro a întâmpinat mutarea metaforic, încercând să facă o paralelă între achiziţia companiei sale şi elementele naturii: "Fiecare picătură devine mare atunci când curge înspre ocean. În ultimele zile m-am lovit constant de această frază citind Lumea lui Sophie, roman scris de norvegianul Jostein Gaardner. Noi suntem picătura. Acum facem parte din Grupul Volkswagen, iar acest lucru înseamnă că ne vom reevalua puterile şi că ne vom reevalua pe noi înşine. Intrarea în Grupul Volkswagen deschide o perspectivă promiţătoare pentru companie."
DESPRE ITALDESIGN GIUGIARO
Italdesign Giugiaro este o companie italiană fondată în 1968, condusă până astăzi de Giorgetto Giugiaro (71 de ani, preşedintele companiei) şi de Fabrizio Giugiaro, fiul acestuia (45 de ani, şeful diviziei de design). Reputata firmă italiană are 975 de angajaţi, activităţile principale ale acesteia fiind desfăşurate in Moncalieri, un oraş aflat la 15 kilometri sud de Torino. Ambii şefi actuali ai companiei îşi vor continua munca în interiorul acesteia.
Cele mai recente modele de serie desenate de Giugiaro sunt Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Fiat Grande Punto, Fiat Sedici şi fratele acestuia din urmă, Suzuki SX4. Compania italiană a desenat, de asemenea, controversatul Citroen C3 Pluriel. Pentru Volkswagen, Giugiaro a creat primele generaţii ale lui Golf, Audi 80, Passat şi Scirocco, o serie de modele Seat şi conceptele care au prefigurat renaşterea Bugatti sub conducerea Volkswagen.
via | Volkswagen
-
PhantomTheWierdClown, marţi, 25.05.2010 13:15
adio design original italian! acum giugiaro va face XEROX! Haha!
-
ursus, marţi, 25.05.2010 13:44golf1....
Golf 1 !! CE Masina!?!Era o nenorocire de interior mai catastrofa ca la logan. Oricum,un salt de la omniprezenta broscuta.
-
Vortex66, marţi, 25.05.2010 14:03@ursus
Pacat ca Golf 1 da fum la toate Golfurile pana la 5. De la care si-o revenit VW si incep sa faca hot hatch'uri asa cum trebuie.
-
EU, marţi, 25.05.2010 14:11
@Vortex66 ai mare dreptate e mai bun televizorul pe lampi decat Lcd-ul, e mai buna bicicleta deact masina .. Am o singura intrebare de ce nu iti arunci PC-ul pe geam si nu folosesti un HC 90 ? PS: Tehnologia evolueaza spre deosebire de mintea unora...
-
Zet, marţi, 25.05.2010 14:33.
Afacearea e super ok problema este ca se cam termina cu originalitatea masinilor germane, asta este ce sa facem cu globalizarea asta, este acum peste tot si in domeniul auto. Numai sa ii rugam pe italieni sa nu le faca nemtilor masini ca sigur fanilor nu o sa le placa deloc sau cine stie... eu nu cred ca un posesor de VW nu intoarce capul pe strada dupa o BRERA ....
-
Robert, marţi, 25.05.2010 14:53Un lucru este cert, cei de la Italdesign Giugiaro vor fi foarte ocupati de acum inainte
VW, Audi, Porsche, Bugatti, Lamborghini, Bentley, Skoda, Seat, Scania, MAN, Suzuki . Foarte probabil pana la sfarsitul acestui an in galaxia VW va intra si Mazda .
-
hi,hi,hi, marţi, 25.05.2010 15:47ha,ha,ha
nu te supara ursus, da cand o sa inveti sau sa afli ce inseamna un GTI, G60, VR6, un motor KR, atunci probabil ca o sa cunosti si pasiunea ptr care multi dintre noi iubim G1 si G2. Nu vreau sa starnesc polemici, dar nu m-am putut abtine.
-
ics, marţi, 25.05.2010 16:19@Robert
multi dintre cei care comenteaza aici nu au nicio treaba cu auto sau macar rotile unei masini. Miscarea celor de la VW este una inteligenta. Primul model desenat de Giugiaro dupa achizitia VW va fi noua Octavia si viitorul Veyron. Vor urma modelele Seat. De VW nu se vor atinge in prima instanta acolo fiind da Silva. La fel se va intampla si cu Bentley. Povestea ca Mazda va intra in cadrul VW este o tampenie. Sacul de achizitii pe 2010 este la fund. In plus VW doreste sa mai achizitiona o marca de transmisii si componente auto, fiind in tratative cu ZF si Continental. Mazda nu este nicidecum in targetul VW, asa cum n-a fost nici Volvo. Pentru Suzuki chiar aveau un interes, data fiind prezenta lor puternica pe pietele din Asia.
-
asd, marţi, 25.05.2010 16:55@Vortex
ce treaba are asta cu designul?
-
Robert, marţi, 25.05.2010 16:58Achizitia celor de la Mazda nu pare o tampenie daca te uiti cine este presedintele VW Group
@ ics - Ford urmeaza cel mai probabil in acest an ( presat si de datoria imensa de 34 miliarde $ ) sa vanda si ultimul pachet de 11.4 % pe care il mai detine la Mazda . In ultimele luni cei de la Ford si Mazda au dizolvat majoritatea proiectelor pe care le aveau in comun .De altfel in decembrie 2009, cei de la Ford au declarat ca viitoarele modele Ford nu vor mai fi dezvoltate in comun cu Mazda ( si Automarket a publicat aceasta stire ) . Revenind la Mazda, producatorul japonez are multe asset-uri care il face foarte atragator in fata lui Ferdinand Piech si anume motorul rotativ ( Piech este un mare fan al acestui motor, NSU un brand in portofoliul VW a fost primul producator ce a lansat in serie un model echipat cu motor Wankel ), Mazda MX5, centrul de dezvoltare Mazda plus uzinele Mazda din Japonia . In plus Mazda nu are uzine in Europa, lucru ce poate fi remediat de numeroasele uzine VW . Insa cel mai important lucru este pretul foarte atractiv al constructorului Mazda, care a coborat la bursa sub 4 miliarde $ ( 3.2 miliarde euro ) . In Japonia pentru a controla o companie ai nevoie de 33.4 % din actiuni, prin urmare VW Group poate prelua controlul Mazda cu aprox 1 miliard euro, o suma care nu reprezinta nicio problema pentru VW . Telul lor pana in 2018 este sa produca anual minim 10 milioane unitati, iar cum majoritatea pietelor sunt saturate este clar ca acest tel poate fi indeplinit doar prin achizitii, in cazul de fata Suzuki si probabil Mazda . In 2009, VW Group a vandut 6.3 milioane unitati, Suzuki a vandut 2.3 milioane automobile iar Mazda aprox 1 milioan de automobile .
-
ics, marţi, 25.05.2010 17:16@Robert
Repet, VW nu are niciun interes pt Mazda. Si daca lui Piech ii place motorul rotativ (desi eu unul nu prea cred asta) VAG cumpara Mazda pentru ca ii place lui Piech motorul, un motor al carui patent este pe piata de 50 de ani? Nene, VW ajunge la 10 milioane de bucati pe an in 2018 cu trei conditii. 1. Sa remedieze vanzarile la Seat si externalizeze marca Seat si in alte zone, asa cum a facut cu Skoda. 2. Audi sa devina marca premium de volum cu peste 1 milion pe an - lucru care s-ar putea intampla anul asta. 3.VW sa intre puternic pe piata de modele electrice, si o va face din 2013. Povestea cu Mazda, e o mica abureala. Ori vanzarile slabe ale VW in Japonia se vor regla prin Suzuki. Care-i problema???? Mai studiaza prietene.........
-
C-G-C, marţi, 25.05.2010 18:38@ics
Audi a depasit 1milion de unitati din 2008. Nu cred ca VW va achizitiona Mazda, chiar nu mai are nevoie de inca o marca falimentara, iar Suzuki acopera golul asiatic foarte bine. Achizitionarea Italdesign este o miscare foarte inteligenta care va oferi nemtilor posibilitati neexplorate pana acum in materie de design si va incuraja departajarea mai clara din pct de vedere al designului dintre branduri.
-
Excomunicatorul, marţi, 25.05.2010 22:04:)
Ce pute aici a creiere arse frate...:) In legatura cu achizitia de mai sus.Ma bucur pentru ca,probabil,se vor mai schimba[in bine] unele design-uri[m-am uitat in DEX si am ramas mirat de faptul ca a fost acceptat]. In rest,toate bune si frumoase.Pentru mine e totuna.
-
ics, marţi, 25.05.2010 22:15@C-G-C
nu fi asa sigur pe tine. Audi nu a vandut inca 1 milion de modele pe an. Consulta comunicatele de presa (asta in cazul in care esti macar jurnalist) remise in ultimii doi ani si arata-mi si mie cifrele de vanzari de care vorbesti. Eu pe siteul de presa nu am gaist decat 6 cifre la vanzari, sau cine stie poate ca pentru tine Audi are deja 7 cifre pe volumele de vanzari. Bafta.
-
Maka, marţi, 25.05.2010 23:31
da, VW a strans bani ca mai toata industria auto din Germania si acum a iesit la cumparaturi pe criza cand marfa e ieftina. Miscare strategica foarte inteligenta si care reconfirma de ce VW are cea mai mare cota de piata in Europa. Exista sansa sa vedem masini VAG mai insufletite fata de situatiile in care oricat de bune erau (si sunt foarte bune, indubitabil), te lua fie somnul, fie plictiseala sau chiar vreun gand de suicid dacastateai mult in ele. Ce se v-a intampla totusi cu proiectele altor producatori deschise cu Giugiaro sau care va fi politica Gugiaru acum cand lumea ii va confunda cu departamentul de design al VAG?
-
ics, miercuri, 26.05.2010 00:33@Maka
.....da, VW a strans bani ca mai toata industria auto din Germania si acum a iesit la cumparaturi pe criza cand marfa e ieftina..... gresit, vorbesti despre lucruri care nu stii. VW avea de mult timp intentia de a cumpara o casa de design auto pentru ca da Silva nu se poate ocupa de toate si de toti la VAG in materie de estetica, desi teoretic fiecare marca din VAG are propriul departament de design cu sef cu tot. E bun mosulica asta, care e simpatic pe deasupra, dar la ced amploare au proiectele de viitor la VAG pana in 2018, era nevoie de vreo 20 de da Silva ca treaba sa fie finalizata. So? Ce era mai bun s-a facut. S-a luat o casa de design. Una cu peste 900 de angajati care se vor putea ocupa lejer de majoritatea proiectelor din grupul Volkswagen. Giugiaro e marfa ieftina? Prietene priveste bursa si mai discutam. Citeste si declaratia lui Giugiaro....aveau nevoie de un brand puternic in spate, de un viitor bazat pe proiecte clare. Domnule Maka, Giugiaro deseneaza inclusiv mobilier si electrocasnice ori spectrul foarte larg de activitate al acestora era un motiv in plus sa-i cumpere VW. De ce Giugiaro si nu altii? 1 pentru ca sunt lideri in materie, 2 pt ca au mai avut contacte cu VW si 3 pentru ca sunt mai putin dependenti de marcile italiene asa cum sunt cei de la Bertone sau Pininfarina. Din punctul meu de vedere Winterkorn este un geniu. Un intreprizator cu un foarte mare simt al afacerilor. Fara indoiala Winterkorn este cel mai bun sef din istoria VW si cel mai inteligent din breasla asta automobilistica. Investitii plasate inteligent, achizitii facute la timpul potrivit, profit operational in crestere, etc. Ceea ce lipseste celor de la VW este o marca low-cost. Va veni si asta. Putina rabdare, dupa ce se umple iar cosul, baietii vin si cu marca de buget.
-
Maka, miercuri, 26.05.2010 01:10
@ics; Nu te energiza asa ca sustin acelasi lucru cu tine; ca au facut o afacere inteligenta si planuita cu mult cap. In ceea ce priveste pretul, stiu bine cine e Giugiaro dar fii sigur ca in situatii de piata ca prin 97, pretul ar fi fost altul. Cand psun cumparaturi ieftine nu ma refer neaparat al Giugiaro ci la celelalte achizitii ale VAG pe care le cum prezinti lucrurile ar trebui sa le cunosti foarte bine si sa stii ca sunt facute la preturi foarte bune, daca nu cele mai convenabile posibil in ultimele decenii (zona truck, Suzuki s.a.). Despre ce bani a facut industria auto din Germania te rog sa ma crezi pe cuvant ca stiu, daca nu, sapa serios si vei vedea ce se ascunde acolo si ce miscare de cucerire au inceput pe mai multe planuri. Sunt o forta administrata cu mult creier si crede-ma ca Europa de Sud- Est e la mana lor mai mult decat am crede. Partea cu spectrul larg de produse "desenate" cred ca nu ii bucura atat de mult pe VW , oricat de importanta ar fi multi/pluri -disciplinaritatea domeniului "design"; NU m-as mira ca acea divizie sa aiba o soarta diferita de acum inainte dar nu cred ca e subiectul discutiei. Dar acum asta nu e asa important. Winterkorn si familiile care conduc maretul concern german sunt cu o un pas inaintea tutror celorlalti si asta pentru ca in mod constant la VW a existat responsabilitate predata si preluata de la o generatia la alta.
-
RTI, miercuri, 26.05.2010 09:05giugiaro
sper sa iasa ceva frumos din chestiunea asta ( pana acum vag parca a fost desenat de contabili )
-
C-G-C, miercuri, 26.05.2010 10:10ics
Audi - 1 milion de unităţi vândute în 2008 [...] a crescut numărul automobilelor Audi vândute la 1.003.400 unităţi. Da-i pe google si nu te mai da asa rotund ca nu le stii pe toate.
-
ics, miercuri, 26.05.2010 13:47@C-G-C
prietene ai macar 15 ani? Comunicatele de presa sunt clare. Pana una alta acolo se vorbesc de noua sute si ceva de mii in ultmii doi ani. esti unul din multimea de pustani care pentru ei wikipedia si google sunt zei. nu am pretins ca le stiu pe toate, sunt in domeniu si am autoritatea sa vorbesc. pana acum nu am zis nicio prostie, sau ceva deplasat spre diferenta de tine care arunci cifre fara sa ai habar despre ce este vorba in propozitie. intra pe sitreul de presa audi si mai discutam pustiule. numai bine.
-
ics, miercuri, 26.05.2010 14:01@Maka
nu m-am aprins deloc! Da pretul era altul in 97 dar in 97 situatia era cu totul alta pentru toti. Insa sincer nu cred ca Giugiaro este un chilipir, de altfel pretul tranzactiei nu s-a facut public. Da cunosc povestea pentru ca in Germania stau si se intampla sa mai fac si presa auto. Uite, anul trecut nemtii au vandut 2 milioane de modele in China, e suficient sa ne imaginam veniturile. AU un management impecabil, marketing impecabil, gandesc altfel, spre diferenta de japonezi care prea mult s-au bazat pe piata din SUA. Efectele se vad si acum. Au actionat cand si unde trebuie. Winterkorn este totusi doctor in business, un vizionar. Nu are importanta ce soarta are divizia respectiva, dar Volkswagen are nevoie de experienta lor pentru ca de munca este. Cine stie poate ca vor desena si viitoarele showroom-uri ale concernului, fabrici ale viitorului, laboratoare de cercetare...Partea buna e ca, si asta apreciez enorm la Winterkorn, pricincipiul eficientei nu inseamna oameni mai putini cu salarii mai mari. Echipa Giugiaro ramane intacta, si asta e cel mai important. VW are numai de castigat. Au tot respectul meu.
-
C-G-C, miercuri, 26.05.2010 17:23@ics
Tu esti greu de cap sau te faci ca esti greu de cap? Daca zici ca lucrezi in domeniul auto banuiesc ca ai macar maturitatea intelectuala necesara pentru a fi capabil sa citesti un raport financiar. Intra pe audi.com la relatiic cu investitorii, descarca raportul financiar pe 2009 si dupa aceea vino sa faci pe desteptul cu mine! (eu iti raspunsasem respectuos cu cifre date de promotor si tu m-ai luat peste picior). O sa-ti dau mura-n gura din raportul finaciar: 2008: 1.003.469 masini vandute 2009: 949.729 masini vandute (in scadere cu 5.4%). Deci Audi a atins milionul in anul 2008. Totul clar? P.S.: Intr-un singur lucru sunt de acord cu tine, in legatura cu faptul ca Martin Winterkorn este un om de geniu. Din pct-ul meu de vedere el si Carlos Ghosn sunt cei mai "talentati" manageri din industria auto la momentul actual. P.S.: Nu stiu valoarea actiunilor dar sunt convins ca atunci cand presa vorbeste asa despre tine "Thankfully, Italdesign, founded by Giorgetto Giugiaro in 1968, may have found a white knight to keep it solvent in the form of Volkswagen AG" nu ai cum sa ceri un pret prea mare. Italdesign, Pininfarina, Bertone sunt departe de anii lor de glorie (ultimele doua "have run into financial brick walls after getting over extended and required bailouts"). Sursa citatelor: autoblog.com O zi buna!
-
ics, miercuri, 26.05.2010 20:03@C-G-C
da, ai raspuns respectuos, citez.........nu te mai da asa rotund ca nu le stii pe toate. ce intelegi tu prin respect? Nu sunt greu de cap, nu accept ineptii. Punct. Ca sa citesti niste date trebuie sa fii matur intelectual? Dar ce se scrie acolo domnule, in termeni metafizici, in parabole, in pilde? E ceva mistic pe acolo? Conform datelor oferite de site-ul de presa Audi a vandut peste 980.000 de modele in 2008. Asta vad aici. Giugiaro are contracte de 375 milioane de euro semnate cu producatori din China si SUA, si alte 100 de milioane cu companii din Europa. Unde mai pui ca mai sunt si cei de la Proton cu cateva cereri. Deci la ce contracte au, inseamna ca au o anumita valoare si e posibil sa fie cum spune autoblog? Surse neoficiale vorbesc de 3 milioane de euro ca fiind pretul platit de VW pentru acest studio de design. O nimica toata nu? Unde mai pui ca le-au cumparat si cladirile din Moncalieri, alea au fost cadou, nu? Las pe specialistul C-G-C sa ne explice situatia.
-
@ ics, miercuri, 26.05.2010 20:29Mazda dupa divortul de Ford va avea nevoie de un nou partener . Cine crezi ca va fi ?
http://www.thetruthaboutcars.com/ford-mazda-changan-want-a-divorce-remarry-separately/
-
C-G-C, miercuri, 26.05.2010 21:57@ics
Tu deja ma enervezi. Intra pe http://www.audi.com/com/brand/en/company/investor_relations/financial_reports.html, descarca raportul finaciar si nu mai bate campii. Punct.
-
Marius, miercuri, 26.05.2010 22:04VW number one
Nemtzoteii de la VW sunt tari de tot. Au in portofoliu marci diverse, tehnologii bune si chiar o casa de design de prima mana. Prin urmare, este foarte posibil ca in 10-15 ani sa devine gigantul auto number one, la nivel mondial. Va sa zica, General Motors a fost numarul unu la vanzari, mergand pe filosofia Buick - "mare si greu" (multa masina la bani putini). Toyota a venit cu o strategie dementiala - "simplitate, calitate si fiabilitate dusa pana la extrem". Si uite asa i-au ingenunchiat pe americani si le-au suflat in ceafa europenilor. Iar VW merge acum pe o noua filosofie bazata pe "diversitate absoluta" (masini pt toate gusturile, preturi pt toate buzunarele). Ok ok ok, suna bine ideea, dar pana nu vor face masini la fel de fiabile ca cele ale asiaticilor, ma tem ca toata vanzoleala lor va ramane mai mult intr-un stadiu de intentie. Iar designul masinilor ar putea fi unul mai cizelat totusi, avand in vedere ca preturile VW nu sunt printre cele mai ieftine (comparativ cu francezii, italienii sau americanii)
-
Maka, miercuri, 26.05.2010 22:38
Cei doi de mai sus in lauda doar pe Winterkorn. Sa nu exageram acordandu-i doar lui tot creditul; chiar daca e in varf e si el o piesa a puzzle-ului care e bine asezata in locul ei. Eu l-as pomeni si pe Piech in ecuatia asta laudativa pentru ca merita. Cei din industria auto stiu de ce. @ICS - nu iti imagina ca Giugiaro a vandut tocmai pt ca statea mai bine ca oricand. Nimeni nu vrea sa intre sub rigorile unui mare grup si dintr-un independent de mare succes sa fie supus politicilor rigide ale unui mare grup industrial. Giugiaro insusi a declarat ca a fost mai importanta asigurarea viitorului si stabilitatii pentru echipa decat independenta. Cauta pe Automotive News ca trebuie sa ai cont daca esti jurnalist. Domnule ICS, daca esti jurnalist ma intreb ce frustrari te indeamna sa lupti cu asa fervoare pentru fiecare nuanta pe acest site mai ales cand ceilalti nu te contrazic neaparat. Nu ai cititori in Germania cu care sa dezvolti ideile si simti ca ai gasit un loc unde ai putea fi superior ? Imi amintesti de un neamt la ultimul Salon de la Frankfurt care era atat de arogant si plin de el incat nestiind cu cine vorbeste in cazul echipei care eram de fata acolo s-a umflat in pene si a reusit sa cada in penibil; si omul ucra la o televiziune, fiind chiar unul din cei care apare pe sticle pe chestiuni de auto... Domnule ICS, fii mai rezonabil si mai empatic; viata merita savurata...
-
Abraxas, joi, 27.05.2010 00:14Luna viitoare cei de la Proton vor anunta foarte probabil o alianta cu VW Group
Azi, presedintele Proton ( detine din 1996 constructorul britanic Lotus ) a declarat ca in maxim 2 saptamani va anunta daca Proton a ajuns la o intelegere cu VW Group privind o colaborare tehnica ce ar putea fi intarita prin achizitia unui pachet de actiuni la Proton de catre VW Group ( http://www.etaiwannews.com/etn/news_content.php?id=1268448&lang=eng_news&cate_img=35.jpg&cate_rss=news_Business ) . Referitor la polemica cu Mazda si eu am citit prin martie in presa germana referitor la un posibil interes al VW Group in constructorul nipon Mazda . VW Group este puternic in Asia in China si indirect in India prin Suzuki . Sunt tari ca Indonezia ( 230 milioane locuitori ), Malaezia si alte tari din S-E Asiei unde VW Group are vanzari simbolice, de aici si un posibil interes in Mazda si Proton .
-
ics, joi, 27.05.2010 12:57@Maka
Domnul meu daca am dat cifre, am facut-o doar ca sa arat ca Volkswagen nu i-a preluat Giugiaro pentru erau rupti in fund de bani sau ca erau ieftini. Vorbim de un brand de top in design. Sunt abonat la AMN si la AME citesc inclusiv Automobilwoche si altele, si stiu ce s-a scris acolo referitor la aceasta achizitie. VW si Giugiaro aveau nevoie unul de altul, iar achizitia multumeste si pe unii si pe altii. ......Nimeni nu vrea sa intre sub rigorile unui mare grup si dintr-un independent de mare succes sa fie supus politicilor rigide ale unui mare grup industrial....dar care e politica rigida a VW? In plus globalizarea nu incurajeaza performanta companiilor independente. Nu am nicio frustare, si nici nu dau aere de superioritate prietene! E parerea ta, insa cand faci o afirmatie e bine sa argumentezi, nu? Nu am inteles sensul povestii de la Frankfurt? Oricine poate sa cada in penibil, si nici nu inteleg legatura? La mijloc este doar un schimb de opinii, poti sa faci diferenta? Winterkorn nu e o piesa cum crezi tu, e o voce care se face ascultata in cadrul VW, un om autoritar si respectat de cei care au putere de decizie la VAG. Ceea ce imi spui tu mie imi lasa impresia unei oligarhii la VW unde stapanul plantatiei da ordin si imparatia executa. In afaceri nu exista asa ceva. Totul se bazeaza pe rationament, altfel te duci imediat la vale. Sigur, deciziile importante se iau in cadrul unui consiliu de adminstratie cu participarea proprietarilor VAG. Ceea ce am vrut sa subliniez era doar faptul ca Winterkorn este piesa cea mai grea din toata compania. O fi avand si Piech meritele sale, insa strategul e Martin. @ c-g-c. nu te enerva, iti creste tensiunea. @ ics, nu sunt eu cel ce hotareste unde va ajuneg Mazda. La VW nu are loc. Au spus-o raspicat toti sefii VAG. Mai mult de atat nu se poate. Exista alte achizitii interesante pentru VW si le-am spus. Plus ca s-ar putea sa intre si pe piata de motociclete - cel mai probabil cu Ducati ca sa atace BMW. Va doresc tot ce imi doresc si mie, subiecte pentru cititori.
-
Abraxas, joi, 27.05.2010 14:31Strategul Nr 1 in grupul VW este Ferdinand Piech
Ferdinand Piech este cel mai puternic om din grupul VW, fiind totodata si cel mai mare actionar individual la VW Group . Martin Winterkorn este locotenentul sau de peste 30 ani si ajuns CEO la VW pentru ca in 2002 Ferdinand Piech a fost obligat de legea germana sa iasa la pensie ( implinise 65 ani si in Germania nu mai ai voie sa detii functii executive ), ocupand din 2002 functia de presedinte al consiliului de administratie VW Group . Intre 2002 si 2006 funcia de CEO al VW Group a fost detinuta de fostul presedinte BMW, Bernd Pischetsrieder, insa in urma unor divergente cu Ferdinand Piech a fost dat afara, fiind inlocuit cu Martin Winterkorn .In 1999 Ferdinand Piech a fost declarat de catre un juriu international " Managerul sec XX in industria auto ", bunicul sau Ferdinand Porsche fiind declarat " Inginerul sec XX in insustria auto " , iar Giorgetto Giugiaro a castigat titlul de "designerul sec XX in industria auto " . http://www.answers.com/topic/ferdinand-pi-ch si http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/volkswagen-ferdinand-pich-der-konzern-bin-ich-1.460894
-
andr3i, joi, 27.05.2010 17:01
cumpara tot ce prinde.
-
Stalingrad Laser Tag, duminică, 30.05.2010 19:45Distractie
Stalingrad Laser Tag www.lasertagbucuresti.ro Super Distractie !!! Bd-ul Aerogarii, parter, cladirea ROMAERO, Baneasa, Sector 1, Bucuresti.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
VW o sa faca cunostinta cu ceea ce inseamna design'ul auto. Interesant!