Williams furnizeaza sistemul hibrid pentru Porsche 911 GT3 R Hybrid
Sistemul hibrid disponibil pe noul Porsche 911 GT3 R Hybrid a fost realizat de Williams, potrivit unui anunt oficial facut joi de echipa.
Constructorul german Porsche a prezentat joi primele informatii oficiale despre noul model de competitie 911 GT3 R Hybrid, care va debuta pe circuit in cursa de 24 de ore de la Nurburgring.
Sistemul hibrid al modelului a fost dezvoltat si furnizat de Williams Hybrid Power, una dintre companiile infiintate de echipa de Formula 1 Williams. Sistemul de recuperare a energiei cinetice a fost dezvoltat initial pentru Formula 1, insa echipa a renuntat ulterior sa il implementeze pe monopost, preferand sa-si indrepte atentia spre industria masinilor de strada.
De altfel, tehnologia dezvoltata de echipa britanica era singura din Formula 1 bazata pe volantul motorului, celelalte team-uri preferand sa realizeze sisteme KERS pe baterii.
Volanta modelului Porsche 911 GT3 R Hybrid capteaza energia cinetica si poate sa se roteasca la o turatie de pana la 40.000 de rotatii pe minut. Odata ce capteaza suficienta energie cinetica, aceasta este eliberata catre puntea fata in "rafale" de cate sase-opt seecunde, care sunt controlate de un buton amplasat pe volan. Puterea suplimentara oferita este de circa 161 CP si este furnizata rotilor fata prin intermediul a doua motoare electrice.
Tehnologia KERS a fost utilizata in Formula 1 in sezonul 2009, insa a fost abandonata dupa un singur an din cauza costurilor ridicate de dezvoltare.
Via | Williams