Zi istorica: marii producatori auto formeaza Alianta pentru Hidrogen
Opt dintre cei mai importanti producatori auto au anuntat ca isi unesc fortele pentru dezvoltarea unor modele electrice pe baza de hidrogen si cer guvernelor dezvoltarea unor retele de alimentare pentru acestea.
Zi istorica in industria auto. Opt dintre cele mai importante grupuri auto ale lumii au anuntat ca isi unesc fortele pentru dezvoltarea si conceperea unor game de modele electrice pe baza de celule de hidrogen. Daimler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Renault-Nissan si Toyota vor colabora in urmatorii ani pentru dezvoltarea unei tehnologii care astazi este disponibila doar pentru unele concepte si modele experimentale aparute la saloanele auto.
Cei opt producatori au semnat o intelegere prin care anunta ca isi propun ca tinta anul 2015 pentru startul comercializarii in masa a unor modele bazate pe hidrogen. Insa, in conditiile in care fiecare producator are un plan prestabilit, unele lansari ale modelelor de acest tip ar putea sa aiba loc pana in acel moment, iar ltele dupa.
Semnatarii acordului Alianta pentru Hidrogen sustin ca au cerut deja guvernelor lumii dezvoltarea unei retele viabile de alimentare a modelelor pe baza de hidrogen. Aceasta va trebui sa fie inedajuns de densa pentru a satisface nevoile de mobilitate ale clientilor si va trebui realizata pana in 2015.
"Pentru a asigura o introducere de succes pe piata pentru acest tip de modele, trebuie construita o infrastructura de alimentare si servicii cu suficienta densitate incat sa acopere nevoilor masinilor pe hidrogen. Reteaua trebuie construita pana in 2015 si va trebui creata dinspre zonele metropolitane, prin coridoare, inspre zone ridicate de acoperire", se arata in documentul semnat de producatorii in cauza.
Noua retea de pompe de alimentare pe hidrogen va porni in Europa din Germania, urmand ca celelalte centre de dezvoltare sa fie Statele Unite, Japonia si Coreea de Sud.
VIDEO: Cum functioneaza celulele de hidrogen
via | Mercedes | Kia | Hyundai | Renault-Nissan
-
ANDREI, miercuri, 09.09.2009 19:55AIUREA
Si Hidrogenu din ce chestie green&clean il fac oare metan?
-
roland_st, miercuri, 09.09.2009 22:43
era un forumist prin zona care se dadea cu poponeata de pamant declarand ca exista Kakalau Maria Ta petrol de vom ajunge sa bem zilnic, dimineata la pranz si seara cate o carafa de gaz lampant, in urmatoarea suta (de ani) ca asa a zis nush'ce firma de desfundat bude petrolifere. So, cum ramane colega forumist cu petrolu' lu' matale si a lu' British Petroleum? Cu siguranta mana asta de producatori de mana a zecea nu prea crede pe petrolieri,nu? Acum iaca mai vin si alde ANDREI , pesimistii lu' peste prajit, oameni de stiinta, cu 1001 (si mai ales unu) Nobeluluri in fizica atomului mic si pricajit sa traga semnalu' de la accelerat (pre nume de alarma) si sa intrebe filosofic: ba, da de unde scoateti voi hidrogen? Un fel de prelungire la intrebarea mai veche: de unde scoateti curent electric pentru baterii? Raspunsul rapid ar fi: din fund de pe stanga. Da' pen' ca sunteti finuti vom spune: pune mana si citeste, nenica, sunt o sumedenie de resurse care pot "sa-ti deie" curent de nu ai dejte la mani si la picere. Da' e usor sa o faci pe cazutu'n poponeata si pe interesantu', ashei, domnu' ANDREI? si on-topic....lucrurile se misca si e bine.
-
alex&george&roland_st&unu, joi, 10.09.2009 00:31Find detectiv paduri cutreieram.......
roland_st ca de obicei se infinge in paine ca sa se cutremure pamantul. Lucrurile mi s-au confirmat pentru a zecea oara. Hai Romania!
-
Robert, joi, 10.09.2009 01:01@ Automarket
De unde ati preluat aceasta stire ? Eu am cautat in peste 20 site-uri de afara si nu am gasit nimic . Eu vad imposibila aceata colaborare intre opt dintre cele mai mari grupuri auto intr-un segment ce in viitor va fi foarte competitiv iar aportul fiecarui grup auto la acest proiect ar fi greu de cuantificat . E posibil ca un grup auto sa vina cu o ideie geniala de pe urma careia sa profite ceilalti . Iar referitor la infrastructura, e posibil ca pana in 2015 Germania sa faca pasi importanti in aceasta directie dar la cum se misca lucrurile in Romania nu stiu daca o sa vedem cateva statii pana in 2020 .
-
Robert, joi, 10.09.2009 01:19@ Automarket
Am gasit si in alta parte dar nu reiese ca vor colabora impreuna la un proiect, ci au semnat o scrisoare de intelegere ( Letter of Understanding ) adresata tuturor companiilor petroliere si din domeniul energiei si organizatiilor guvernamentale pentru construirea unei retele de statii de alimentare a vehiculelor cu hidrogen pana in 2015 .
-
pesso, joi, 10.09.2009 02:00Super
@robert ee si tu carcotasi,cred ca sa prins toata lumea ca aceasta colaborare nu se referea la modul in care vor construi masinile pe hidrogen constructorii amintiti mai sus,ci la metode de a accelera procesul de punere in vanzare al hidrogenului pentru aceste masini. Oricum sfatul meu(sa nu radeti):cumparati-va acum o masina benzina/diesel cateva canistre de combustibil,puneti-le la pastrare ca sa aveti ce arata nepotilor,ca nu se stie!
-
LEE, joi, 10.09.2009 09:30@Robert
off, astia mici si rai, de aici:
-
AndreiRN, joi, 10.09.2009 09:35Au aparut
Tocmai am vazut pe strada Hyundai pe hidrogen. Honde mai vazusem de cateva ori dar si Toyote.
-
Snake, joi, 10.09.2009 11:35PENIBIL!
"Daimler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Renault-Nissan si Toyota vor colabora in urmatorii ani pentru dezvoltarea unei tehnologii care astazi este disponibila doar pentru unele concepte si modele experimentale aparute la saloanele auto." Nu ati auzit de HONDA FCX Clarity? Articole scrise in bataie de joc...
-
mircea, joi, 10.09.2009 11:41@Snake
FCX Clarity este un model experimental. Pana in acest moment exista exact 10 (zece) exemplare acordate in sistem de leasing unor clienti din California, deoarece statul vest-american este una dintre putinele zone de pe Glob care isi permite sa "gazduiasca" astfel de modele printr-o infrastructura corecta din punctul de vedere al accesului la combustibil. Tot ce s-a construit pana acum - inclusiv celebrul BMW Hydrogen 7 - reprezinta experimente ale constructorilor si sunt denumite ca atare chiar de catre acestia. In momentul in care un producator va dezvolta in productie de serie un astfel de model, vom fi primii care vor scrie despre acest lucru. Numai bine.
-
ANDREI, joi, 10.09.2009 12:05RE AIUREA
Draga roland nu stiu de ce te ambalezi asa?sau crezi ca numai tu ai dreptate? Eu unu sunt de parere ca nu renteaza hidrogenu si nu o sa rezolve nimic-este exact ca si cu becurile ecologice o mare prostie ca sa alimenteze dorinta verde a unor idioti. Nu cred ca ai 50 000 de euro sa dai pe un Logan pe Hidrogen. Sun convins ca exista solutii mai simple si mai ecologice la mediu si buzunar (http://www.youtube.com/watch?v=6Rb_rDkwGnU) Mai cauta si tu pe "Goagal" nu mai asculta hipnotizat de corporatisti care te mint frumos sa iti ia banii pe o masina nerentabila care costa cat un iaht numai ca sa nu platim o taxa pe emisiile de CO2 , Ai auzit de Diesel cu HO?
-
Autogreen, joi, 10.09.2009 12:42energie
Petrolul se va termina in timpul vietii noastre, extragem dintr-un lac iar lacul are fund. Hidrogenul si acumulatorii ultraperformantii sunt viitorul, sub ce forma ramane de vazut! Pana la urma tot economia va decide cum ne vom deplasa, mizez ca succesul va fi de partea celui mai ieftin mod de transport.
-
Snake, joi, 10.09.2009 12:49
@Mircea Mester Da, dar spre deosebire de ce ati spus voi, acele modele circula pe strazi si nu sunt doar "unele concepte si modele experimentale aparute la saloanele auto"
-
eu, joi, 10.09.2009 13:29
bai rama arata-mi si mie masina aia pe hidrogen care circula pe strazi...
-
Andrei, joi, 10.09.2009 13:44MARE TI-E GRADINA...
@eu http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/ Deocamdata sunt decat 10, vor urma 200 in urmatorii trei ani (tot in California) Nu mai comenta degeaba daca n-ai auzit decat de Logan si de Golf.
-
mircea, joi, 10.09.2009 13:50@Snake
FCX Clarity - LA Show 2008 Hydrogen 7 - Paris 2006 "modele experimentale aparute la saloanele auto" Care-i neconcordanta intre ce am spus in informatie si lansarile oficiale ale modelelor?
-
LEE, joi, 10.09.2009 14:47aha
The Honda FCX Clarity was named 2009 World Green Car at a press conference hosted by the New York International Auto Show in New York on April 9, 2009. The FCX Clarity rose above 22 contenders nominated by 59 World Car jurors from 25 countries worldwide. This prestigious award further recognizes Honda’s commitment to environmental leadership.
-
Paul, joi, 10.09.2009 15:23
Singurele motive pentru care FCX Clarity nu se vinde in mii de bucati sunt costul inca ridicat al fabricarii unui exemplar (din ce stiam, au reusit sa-l reduca undeva aproape de 100.000 E, ceea ce este inca enorm) si reteaua de alimentare cu hidrogen extrem de redusa (cateva statii prin California si cateva prin Germania). In rest, este cat se poate de "masina" si cat se poate de serie. Daca toti acesti producatori se aliaza in cercetarea si constructia de masini pe hidrogen, atunci costul lor va scadea mult. Acum mai bine de 100 ani, o masina pe care azi o consideram caruta costa incredibil de mult pentru buzunarul cetateanului normal, dar cu timpul, fabricandu-se intr-un numar foarte mare, costul lor a scazut enorm. Daca hibridele sunt, intr-adevar, frectie la picior de lemn si un pur exercitiu de marketing, treaba cu hidrogenul ar trebui tratata cat se poate de serios. Mai ales ca vorbim de emisii ZERO si independenta totala fata de petrolisti.
-
tot bmw..., joi, 10.09.2009 17:26ciudat
... ma intreb de ce BMW nu are nici un cuvant de spus in aceasta "alianta" .... , chiar ciudat tinand cont de modelul lor experimental pe hidrogen.....
-
NeoGalaxy, joi, 10.09.2009 18:11
Personal nu sunt interesat de cate masini care functioneaza cu motoare alternative (gen cel pe baza de hidrogen) si sunt interesat de tehnologia din spatele lor. Singura problema care este imposibil de rezolvat nu este producerea enegiei in sine, ci stocarea sau inmagazinarea ei si in ce forma. Se stie de la reactoarele nucleare ca peste 30%-50% la suta din energia degajata se pierde tocmai pentru ca nu poate fii inmagazinata, a doua problema este a caldurii degajate care trebuie fie folosit fie inmagazinata. Oricum metode de a produce energie sunt cel putin 30-50 de modele diferite, unele avand la baza si energia nucleara (pile nucleare), diferite baze care pot produce energie si mai ales, energia solara, eoliana si evident, termala si hidro. Sunt gramezi de idei dar trebuie bani pentru testare si bani pentru modele, iar asta nu doresc petrolistii. Cred ca va imaginati ca sunt cateva tari care vor muri de foame daca nu vor exporta masiv petrolul... plus ca problema care poate aparea este ca benzina este totusi un produs minor al petrolului. Sunt peste 3000 de medicamente si vreo 20000 de produse auxiliare, gen plasticul, care se produc din petrol, daca acesta dispare... nu vor exista metode a-l inlocui. Iar poluarea se combate foarte foarte usor, se numeste impadurire. Se numeste -----> nu se mai taie copaci.... nu se mai dezpaduresc insule si evident.... avem grija de planeta noastra. Intrebarea finala este... ce consideram noi mai important? Un viitor pentru copii copiilor nostrii sau motoarele V8 si V12?
-
dany, joi, 10.09.2009 18:36bravo
nu inteleg de ce BMW nu face parte din aceasta alianta intrucat de cativa ani lasa impresia ca are know-how-ul pentru asta. poate doreste ceva pe cont propriu, poate e mult in fata celorlalti...
-
roland_st, joi, 10.09.2009 22:36corporatimeai
ANDREI...prietene. Google este mare atat de mare incat prostia, prostiile si prostelile sunt ca la ele acasa. Pe alta parte, domnu ANDREI, daca nenii astia, zece, o pun pe hidrogen insemna ca ceva "e putred in Danemarca", intelegi? Insemna ca nenii astia au mirosit ei ceva pe acolo. Pe acolo adica dupa ceva studii, presupuneri, previziuni etc. Daca la nenii astia le miroase mai bine hidrogenu' insemna ca asa e. Pe de cealalata parte, domnu' ANDREI, tu ca si cumparator ai LIBERTATEA sa hotarasti daca si cand sa iti cumperi o masina de asta nerentabila. Nimeni nu-ti baga'n pumnu'n gura si mana'n buzunar sa iti cumperi nush ce masina. corect? Ei, adica noi, cumparatorii vom avea ultimul cuvant de spus, si noi, vom hotara care combustibil este OK pentru noi. Dar inainte de a vorbi de hipnoza, minciuni si etc, poa' imi spui si mie de ce 99% dintre cumparatori viseaza frumos la o masina de 900CP care iti consuma o banita de benzina de avion la fiecare salt de broasca beata? Unde rentabilitatea, domnu', in ecuatia data?
-
mowgli, vineri, 11.09.2009 05:20@roland
Nu e chiar asa cum crezi tu.LIBERTATEA de care vorbesti tu nu mai e asa de accesibila cum crezi.Da, noi vom hotara ce sa cumparam.Dar pana la urma vom cumpara fortat.Pentru ca vom fi obligati sa cumparam ce vrea statul si cei care fac regulile jocului.De ce? pai iata un exemplu: eu vreau o masina din '80.Am libertatea so cumpar? am. Am banii sa o cumpar? am.Pot circula cu ea? Pot, daca platesc de 10 ori pretul masinii.Sunt liber sa o cumpar dar sunt fortat sa nu.Atata timp cat legislatia va frana dezvoltarea surselor de energie alternativa, nu se va intampla nimic.Poa sa faca astia masini pe apa ca tot benzina vom cumpara.Prea putini oameni au prea mult de castigat din afacere petrolului si oamenii astia detin puterea.De ce nu sunt oare pompe de hidrogen la toate benzinariile sa incurajeze oamenii sa cumpere masini pe hidrongen?Pot sa construiasca astia masini pe hidrogen si la 3000 de euro, sa le bage in programul rabla si sa puna taxa de 1 euro pe ele, atata timp cat nu ai de unde sa alimentezi... degeaba.
-
NeoGalaxy, vineri, 11.09.2009 09:00
@Roland: Comic este ca libertatea asta de care vorbesti tu este doar un cuvand. Intr-un sistem inchis si foarte foarte confuz care este societatea umana in aceste zile, ai o singura libertate, iar aia de a face ce vor altii. Nu exista nici macar o singura actiune care sa nu depinda de altii, iar acest lucru face ca libertatea sa nu existe si sa fie doar un simplu concept. Parerea mea este ca a face ce vrei tu este a face nimic. Tocmai pentru ca si pentru a merge pe strada implica alte chestii pe care nu le poti controla. Iar de cumparaturi nu mai zic nimic, aici sunt probleme si mai complicate de dezbatut.
-
URAGANU, sâmbătă, 12.09.2009 22:22haidaaaaaaaa
Hai cu BOMBA in spinare. Daca a vazut cineva datele accidentului de pe DN1 de acum vreo 2 saptamani, unde o dubita a intrat intr-o dacie cu GPL, imaginati-va ca o canistra de hidrogen daca bubuie rade cam tot pe o raza de 200 metri, nu pe 30-50 metri ca una de GPL :) Sau asta cu hidrogenul vor sa ne-o bage pe gat inca 100 de ani pana vor constientiza ca tot masinile total Electrice sunt cele mai fiabile ? Nimic nu este facut pentru Planeta sau pentru Oameni, ci pentru a le UMFLA lor buzunarele, oameni buni !
-
grasu, luni, 21.09.2009 16:40plastx
POTI ALIMENTA ACASA DE LA MASINA DE LUSTRUIT CU FLACARA PENTRU MATERIALE PLASTICE DE LA PLASTX.EXISTA LA CHINEZI APARATE DE ELECTROLIZA CARE PRODUC HIDROGEN INSTANTANEU PE MASINA.NU-TI TREBUIE BUTELIE!!!!!!!!!!! NU MAI GASESC PRODUCATORUL CA ATUNCI DE BUCURIE CA AM GASIT APARATUL AM UITAT SA-L NOTEZ SI ASTEA AU NISTE NUME DE TE DOARE MINTEA.PLAST X VINDE APARAT CARE FACE 240L/ORA LA 5000EURO.IAR ROKURA BUCURESTI LA 10 000 EURO DAR NU MAI STIU CIT PRODUCE
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
DACA NU APAREA INCALZIREA GLOBALA SI CRIZA,NU FACEAU EI POMENI DE ASTEA.